Zítra to přezuju na letní a budu pokračovat v zajíždění (aji přes víkend - v neděli brzo ráno místo m4Zlika halt osedlám 3er....), musím to zajet než pojedu koncem června znova na lyže....
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. Brambora sem dostal, peníze nechtěli, (asi nový) motor v ňom je (haubnu zvednu za chvíli). Prvních 250 km zajíždění mám za sebou - jak pipina na D1 mezi VY a PR - 80-120 = 4,5,6 do 3500, později do 4000 a tak furt dokola.....
Zítra to přezuju na letní a budu pokračovat v zajíždění (aji přes víkend - v neděli brzo ráno místo m4Zlika halt osedlám 3er....), musím to zajet než pojedu koncem června znova na lyže....
Zítra to přezuju na letní a budu pokračovat v zajíždění (aji přes víkend - v neděli brzo ráno místo m4Zlika halt osedlám 3er....), musím to zajet než pojedu koncem června znova na lyže....
- tommee
- Registrovaný
- Příspěvky: 660
- Registrován: pát 27.06.2014 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 3625
Re: N53B30O0
Tak ať to teď dopadne a je tam dalších alespoň čtvrt míle:)!
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Kuju.
Kéžby.
Po prvních 300 km se tváří, jako že OK....
Kéžby.
Po prvních 300 km se tváří, jako že OK....
- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: N53B30O0
Ahoj, vzhledem k tomu, že v sekci Oleje se mi nikdo neozval, poradíte tady?
Pánové z fóra N53B30 (nechci to tam plést do obecného vlákna), jakou 5W-40 dávat?
1) Raději ACEA A3/B3 nebo C3??
Momentálně dávám Castrol edge 5W-40 (což je C3), ale tuším, tahle LL-04 (kterou dostane díky tý C3 je tady zbytečná), a že by to mohlo sežral i A3/B3. Šetřit na tom ale vyloženě nechci a potřebuju něco, co bude zvládat i vysokou teplotu přes léto. Ideální by bylo najít nějakou 5W-40 s co nejvyšším HTHS. btw. Na 5w-50 ani 10w-60 se mi ale přecházet nechce, sice jezdím pilu, ale spíš tak 25%, ale taky dost kolem města, nějaké krátké starty, apod. Potřebuju něco, co zvládne všechno.
2) protože se ještě starám o 2 další auta (E46, N42) a (E90, N46), se kterýma jezdí ženský, žádná pila a hodně krátký starty město, ideálně bych rád přešel na jeden druh pro všechny 3 auta (včetně N53 v bodě 1), abych mohl dolejvat z jednoho vrhu do všech. Do těch 2 městskejch aut se teď leje Helix Ultra Professional AM-L (LL-04) za cca. 130Kč/l
Napadá vás něco, co by mohlo moje požadavky splnit? Olej měním u všech 3 aut každej rok a cca. 10tis km. Bohužel ty hodnoty HTHS se hrozně těžko zjišťují.
Pokud bych vyloučil tu ACEA C3 (splňující LL-04) pro tu N53B30 a N46, přemýšlím, že bych začal do všeho lít Shell Ultra 5W-40, cena ideál, ale nevím, jestli se to hodí do HPI N53 a stejně tak, HTHS jsem nikde nedohledal.
Předem díky moc.
Pánové z fóra N53B30 (nechci to tam plést do obecného vlákna), jakou 5W-40 dávat?
1) Raději ACEA A3/B3 nebo C3??
Momentálně dávám Castrol edge 5W-40 (což je C3), ale tuším, tahle LL-04 (kterou dostane díky tý C3 je tady zbytečná), a že by to mohlo sežral i A3/B3. Šetřit na tom ale vyloženě nechci a potřebuju něco, co bude zvládat i vysokou teplotu přes léto. Ideální by bylo najít nějakou 5W-40 s co nejvyšším HTHS. btw. Na 5w-50 ani 10w-60 se mi ale přecházet nechce, sice jezdím pilu, ale spíš tak 25%, ale taky dost kolem města, nějaké krátké starty, apod. Potřebuju něco, co zvládne všechno.
2) protože se ještě starám o 2 další auta (E46, N42) a (E90, N46), se kterýma jezdí ženský, žádná pila a hodně krátký starty město, ideálně bych rád přešel na jeden druh pro všechny 3 auta (včetně N53 v bodě 1), abych mohl dolejvat z jednoho vrhu do všech. Do těch 2 městskejch aut se teď leje Helix Ultra Professional AM-L (LL-04) za cca. 130Kč/l
Napadá vás něco, co by mohlo moje požadavky splnit? Olej měním u všech 3 aut každej rok a cca. 10tis km. Bohužel ty hodnoty HTHS se hrozně těžko zjišťují.
Pokud bych vyloučil tu ACEA C3 (splňující LL-04) pro tu N53B30 a N46, přemýšlím, že bych začal do všeho lít Shell Ultra 5W-40, cena ideál, ale nevím, jestli se to hodí do HPI N53 a stejně tak, HTHS jsem nikde nedohledal.
Předem díky moc.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Nevím, jestli to pomůže, ale.... já do všech "obyčejnějších" motorů doma (1,2i 8V Fiat; 2,0TSI VW EA888) liju Millers 5w-40 EE a do bawořích (N53B30 a N52B30) Millers 5w-40 CFS (nevím, jaké má HTHS, ale má výrobcem garantovanou odolnost do 140st C)
Re: N53B30O0
HTHS je v technických listech olejů např. http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-40.pdf
prostě zadat google "shell blablabla hths pdf"...
prostě zadat google "shell blablabla hths pdf"...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
tam dej 5w50 a neřeš
Já na ní jezdím v N54 už 30tis km co ji mám rok ... A pohádky o 5w40 co zvládne 140 a více stupnu ať si někdo strčí za klobouk 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- mykovec
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: stř 13.04.2016 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 3813
Re: N53B30O0
Pánové, děkuju za názory.
Millers by byl fajn, ale u toho by mi dával smysl podle těch hodnot hlavně ten CFS (z pohledu těch teplot), ze kterej se mi ale nechce tolik platit obzvlášť pro ty 2 městský auta bez nároku na vysoký teploty. No a když vezmu základní 5W-40 XT, tak tam už mi přijde, že zase těma hodnotama to bude podobný tomu Shellu/Castrolu 5W-40 (přiznávám, že to to ale spíš věštírna).
5W-50 mi přijde opravdu nadbytečný, nad 130 jsem se asi ani nikdy nedostal.
Nicméně hlavní, co bych potřeboval vědět (když pominu HTHS a co to zvládne při vysokejch teplotách), je rozdíl ACEA A3/B3 (levnější) olejů oproti C3 (dražší) ve vztahu k těm zmíněnejm motorům N42, N46, N53. Obecně je mi jasný, že čím míň popela , tím víc se tam bude muset přidávat jinejch aditiv, u kterejch se musím spolehnout na to, že je tam ten výrobce opravdu dává a není to jak dokázat. Že je ACEA C3 nutnost pro diesely s DPF, to je bez debat, proto taky žádnej olej bez C3 nesplní bmw LL-04 normu. Nikde ale už se člověk nedočte, jestli je nějakej a pokud ano, tak jakej přínos pro benzíny??? Řekl bych, z toho, co jsem se dočetl - žádnej. A zdali má ACEA C3 je nějakej přínos pro třícestný katy, NOx kat a nebo přímý vstřikování, jak se někde zmiňuje, to taky nikde člověk neověří.
Má někdo nějaké info k tomuhle bodu?
Pokud nezjistím více k bodu výše, pomalu ale jistě budu směřovat asi k tomu Shell Ultra 5w-40 (ACEA A3/B3) z prověřenýho zdroje pro všechny 3 motory za skvělou cenu a měnit stále po roce a 10tis. Pokud bych dával N53 větší sodu, kupoval bych pak do ní buďto Millers CFS 5W-40 nebo Mobil1 5W-50, ale protože jezdím trasy kolem města, kde jich je přes zimu dost, že se ani motor nezahřeje a není co vytáčet, prozatím zůstanu u toho Shellu.
Millers by byl fajn, ale u toho by mi dával smysl podle těch hodnot hlavně ten CFS (z pohledu těch teplot), ze kterej se mi ale nechce tolik platit obzvlášť pro ty 2 městský auta bez nároku na vysoký teploty. No a když vezmu základní 5W-40 XT, tak tam už mi přijde, že zase těma hodnotama to bude podobný tomu Shellu/Castrolu 5W-40 (přiznávám, že to to ale spíš věštírna).
5W-50 mi přijde opravdu nadbytečný, nad 130 jsem se asi ani nikdy nedostal.
Nicméně hlavní, co bych potřeboval vědět (když pominu HTHS a co to zvládne při vysokejch teplotách), je rozdíl ACEA A3/B3 (levnější) olejů oproti C3 (dražší) ve vztahu k těm zmíněnejm motorům N42, N46, N53. Obecně je mi jasný, že čím míň popela , tím víc se tam bude muset přidávat jinejch aditiv, u kterejch se musím spolehnout na to, že je tam ten výrobce opravdu dává a není to jak dokázat. Že je ACEA C3 nutnost pro diesely s DPF, to je bez debat, proto taky žádnej olej bez C3 nesplní bmw LL-04 normu. Nikde ale už se člověk nedočte, jestli je nějakej a pokud ano, tak jakej přínos pro benzíny??? Řekl bych, z toho, co jsem se dočetl - žádnej. A zdali má ACEA C3 je nějakej přínos pro třícestný katy, NOx kat a nebo přímý vstřikování, jak se někde zmiňuje, to taky nikde člověk neověří.
Má někdo nějaké info k tomuhle bodu?
Pokud nezjistím více k bodu výše, pomalu ale jistě budu směřovat asi k tomu Shell Ultra 5w-40 (ACEA A3/B3) z prověřenýho zdroje pro všechny 3 motory za skvělou cenu a měnit stále po roce a 10tis. Pokud bych dával N53 větší sodu, kupoval bych pak do ní buďto Millers CFS 5W-40 nebo Mobil1 5W-50, ale protože jezdím trasy kolem města, kde jich je přes zimu dost, že se ani motor nezahřeje a není co vytáčet, prozatím zůstanu u toho Shellu.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. Ze 2tis km zajíždění už mám odjeto 700..... a furt to (ještě) jede.... 
- FreeTree
- Registrovaný
- Příspěvky: 397
- Registrován: ned 25.06.2006 00:00
- Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI
Re: N53B30O0
Už víš, proč máš 3. motor?
Protože ho zajíždíš

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Dobrá zpráva: po týdenní dovolené kdy brambor stál v garáži sem ho neska bez problému nastartoval aji rozjel....
Vzhůru tedy do další části zajíždění.....
Vzhůru tedy do další části zajíždění.....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. První tisícovka kilometrů zajíždění TŘETÍHO motoru je (úspěšně) za mnou.... 
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Neska dalších 600km zajíždění, po cestě domů sem se už i několikrát dotknul (zlehka, sic) 5k toček..... ale ještě stále ne pod plným...... nelibé zvuky (prozatím) nevydává, wolej nežere... to ale druhý při 1500km nedělal taky, "zlomil" se až při asi 4000 km....
Kéž by se "nezlomil"....
Kéž by se "nezlomil"....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Sem v Le2Alpes (kdyby někoho zajímaly aktuální lyžařské zprávy a zážitky, tačí se ozvat, rád posloužím.... není nad letní lyžovačku), tentokráte brambor zdáse (klepklepklep na dřwo) těch 1550km odfungoval správně, nevydává nelibé zvuky ani wolej nežere... kéžby mu to vydrželo i na cestu z5 (a vlastně neskromně si přeju "nafurt")
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Ač to není k N53 a ani to po mně nikdo nechtěl, musím sa tu pochlubiť i pobrečet - s lyžema a o lyžích.
Tak. Neznám lepší způsob trávení letní dovolené než ny lyžích.
Fajne, ráno beton, k obědu to odměklo - firny. Lidu hafo, ale rozprostřelo sa to, takže asitak. Svět je ještě v pořádku, Jandri sa s náma zastavilo dyž sme jeli nahoru sic jen na 5minut. Zato dolu dyž sem jel (poté co zastavili vleky a museli ňa z nich sundat, taxme zůstali viset nad hlubinou na 3/4 hodiny. A malí taloši, co tu převážně trénujou sou uřvaní a bezohlední jako dycky byli.
Průser ale je, že i dyž tu letos v zimě bylo hafo (asi 5metrů) sněhu, tak to nejen všecko odtálo, ale i nahoře na ledovcu je asi o 2-3 metry míň než bylo, dyž sem tu byl v létě naposled před 3 nebo 4 rokama. A dyž to srovnám se stavem, kterej tu byl dyž sem tu byl poprvé v létě lýžit (což už bude bratru 10 nebo 12 roků), tak mocnost (tloušťka) Glacier le Mantel ubyla asitak o 20 metrů neli víc.... tam kde byla před 10-tima rokama jednolitá sněhová pláň sou neska 10-15 metrů vysoké skaly. Esli to tak pude dál, tak během pár roků budou moct pro letní lyžbu Signal zavřít....
Tak. Neznám lepší způsob trávení letní dovolené než ny lyžích.
Fajne, ráno beton, k obědu to odměklo - firny. Lidu hafo, ale rozprostřelo sa to, takže asitak. Svět je ještě v pořádku, Jandri sa s náma zastavilo dyž sme jeli nahoru sic jen na 5minut. Zato dolu dyž sem jel (poté co zastavili vleky a museli ňa z nich sundat, taxme zůstali viset nad hlubinou na 3/4 hodiny. A malí taloši, co tu převážně trénujou sou uřvaní a bezohlední jako dycky byli.
Průser ale je, že i dyž tu letos v zimě bylo hafo (asi 5metrů) sněhu, tak to nejen všecko odtálo, ale i nahoře na ledovcu je asi o 2-3 metry míň než bylo, dyž sem tu byl v létě naposled před 3 nebo 4 rokama. A dyž to srovnám se stavem, kterej tu byl dyž sem tu byl poprvé v létě lýžit (což už bude bratru 10 nebo 12 roků), tak mocnost (tloušťka) Glacier le Mantel ubyla asitak o 20 metrů neli víc.... tam kde byla před 10-tima rokama jednolitá sněhová pláň sou neska 10-15 metrů vysoké skaly. Esli to tak pude dál, tak během pár roků budou moct pro letní lyžbu Signal zavřít....
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
No jo, kde jsou ty doby kdy Grónsko bylo zelené.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Jj, 40 let sme poroučeli větrudešti a fčíl to nikdo neumí zastavit.
Neska zase lyžařský den jako z reklamy - celý den plech, spálené piščisko, ráno beton, před obědem to změklo aji ve 3600mnm a závodníci už zmizeli, čili poslední hodina byla opravdu z kategorie snů. Kuju temu nahoře a vůbec všem, pánům dochtorům a tak....
Neska zase lyžařský den jako z reklamy - celý den plech, spálené piščisko, ráno beton, před obědem to změklo aji ve 3600mnm a závodníci už zmizeli, čili poslední hodina byla opravdu z kategorie snů. Kuju temu nahoře a vůbec všem, pánům dochtorům a tak....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4038
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak.
Letošní zimní sezona je "over". Škoda, no.
Neska přesně podle plánu - od sedmi do jedné, z větší části setrvačností a z povinnosti, ale i tak se zaujetím pro věc. Poslední obloučky letošní sezony byly - jako vždy - doprovázeny bolestí u srce, no...
Ale.... dáli ten nahoře, v říjenci nebo nejpozději v listopadeci hurá na tux nebo tak někam na "season´s opening", což je vlastně za chvíli.
Důležité je, že koleno (neoperované) sice při chůzi a jiných sportech bolí a otravuje, ale na prknech dá pokoj, kéž by mu to vydrželo i příští sezonu. Čili jeho "čistící" operaci odkládám (zřejmě) až na 2019 nebo dýl.
Fčíl už mám enem dvě neskromné prosby na teho nahoře: ať sa zítra na průletu FR, CH, D a CZ někde nezasukujeme na dlouho (už sem se rozhod, pojedu skrz CH) a ať bramborovi a jeho novému/třetímu motorovi to (současné) bezproblémové fungování vydrží, nejlépe nafurt (neska sem ho po skoro týdnu nahodil, zajel pro benzín a vše se zdá být OK).
A slibuju,m že (do začátku další sezony) je tohleto poslední post o prknech a sněhu.
Letošní zimní sezona je "over". Škoda, no.
Neska přesně podle plánu - od sedmi do jedné, z větší části setrvačností a z povinnosti, ale i tak se zaujetím pro věc. Poslední obloučky letošní sezony byly - jako vždy - doprovázeny bolestí u srce, no...
Ale.... dáli ten nahoře, v říjenci nebo nejpozději v listopadeci hurá na tux nebo tak někam na "season´s opening", což je vlastně za chvíli.
Důležité je, že koleno (neoperované) sice při chůzi a jiných sportech bolí a otravuje, ale na prknech dá pokoj, kéž by mu to vydrželo i příští sezonu. Čili jeho "čistící" operaci odkládám (zřejmě) až na 2019 nebo dýl.
Fčíl už mám enem dvě neskromné prosby na teho nahoře: ať sa zítra na průletu FR, CH, D a CZ někde nezasukujeme na dlouho (už sem se rozhod, pojedu skrz CH) a ať bramborovi a jeho novému/třetímu motorovi to (současné) bezproblémové fungování vydrží, nejlépe nafurt (neska sem ho po skoro týdnu nahodil, zajel pro benzín a vše se zdá být OK).
A slibuju,m že (do začátku další sezony) je tohleto poslední post o prknech a sněhu.
Re: N53B30O0
Nepatří tohle už do pokecu? A to rádoby vtipný nářečí už by si taky mohl omezit
.
