Stránka 35 z 77
Napsal: pát 22.02.2008 20:18
od Jacq
Dave píše:Jacq píše:To mi ale nepomoze (ze sa to o nich vie). Takze neexistuje ziadne riesenie?
Já dal 5W-50 VR1 Racing od Valvoline a spotřeba se dost snížila. Chte to hustější olej. Ale počítej s tím, že se ti bude déle zahřívat.
Diky. Ine mi uz ani nezostava.
Napsal: pát 22.02.2008 20:34
od Dave
Teď mám 330d 150kW najeto cca 160tis a minulej majitel jezdil na prodloužený režim. Já hodlám měnit normálně cca po 15tis. Zatím to vidím s olejem na oblíbený Castrol TXT Softec 5w40 (má LL-98)
Nebo má smysl dát Castrol Edge 0w30 (případně 40) které mají LL 01 (04) (Formula RS 0w40 LL01, případně pokračovat na těchto olejech v prodlouženém režimu? 0w30(40) tu už byly několikrát pohaněny. Osobně nějakým velkým kecům ohledně názvů u Castrolu nevěřím. Vždyť mění název hlavní řady skoro každé 2 roky - beru to jako marketing.
Jezdím delší trasy - po městě téměř nic.
Napsal: pát 22.02.2008 21:02
od dsvatos
Klasickým intervalem uděláš motoru líp. A pokud ten interval ještě trošku zkrátíš, motor ti jenom poděkuje

Napsal: pát 22.02.2008 21:08
od Vlasta
BMW není VW křáp, u kterýho se hraje na prodlouženej nebo standardní interval. Stačí dodržet specifikaci oleje předepsanou BMW a ostatní vyřeší palubní počítač.
Napsal: pát 22.02.2008 21:10
od Dave
Vlasta píše:BMW není VW křáp, u kterýho se hraje na prodlouženej nebo standardní interval. Stačí dodržet specifikaci oleje předepsanou BMW a ostatní vyřeší palubní počítač.
Můžeš být tedy konkrétní? Mám věřit palubnímu počítači dokud nenahlásí výměnu oleje, případně pro jistotu vyměnit a jezdit dle BC? A který konkrétní olej teda?
Napsal: pát 22.02.2008 21:18
od Vlasta
Já jezdím Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL 04 (0W-30), záleží na tom, v jaké je motor kondici, pokud by trochu žral olej, tak 5W-30 LL 01. Olejem 0(5)W-40 LL 01 taky nic nezkazíš. Počítač vyhodnotí podle způspbu jízdy, studených startů a hlavně podle spotřeby PHM optimální čas pro výměnu oleje.
Napsal: pát 22.02.2008 21:33
od Dave
Vlasta píše:Já jezdím Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL 04 (0W-30), záleží na tom, v jaké je motor kondici, pokud by trochu žral olej, tak 5W-30 LL 01. Olejem 0(5)W-40 LL 01 taky nic nezkazíš. Počítač vyhodnotí podle způspbu jízdy, studených startů a hlavně podle spotřeby PHM optimální čas pro výměnu oleje.
Tzn že tedy může být Castrol EDGE Sport - 1 litr (0W/40) a nechat to na BC.
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litr-425/
Napsal: pát 22.02.2008 21:37
od Slid
také jezdím podle počítače a myslím si, že je to nejlepší volba, dokáže to vypočítávat dle jízdy, vzdálenost, starty, čili přesně řekně kdy má být věměněn, proto někdo dle počítače mění na 10tis někdo na 15tis, prostě to uchovává optimální olej
Napsal: pát 22.02.2008 23:26
od dsvatos
Na ty nový LongLife oleje není problém najezdit dle compu 30 tisíc a víc. A nemyslím, že VW počítá výměnu oleje jinak než BMW. Pro motor je mnohem přínosnější pokud bude mít kvalitní olej každých 15 tisíc nebo rok, než na jeden hyper-super LongLife motat třeba dva roky 30 tisíc. Mimochodem, na ty vaše opěvovaný LL Castroly jezdí i VW a na prodlouženej interval se projevují na motorech problémy.
Napsal: pát 29.02.2008 07:08
od major
Dave píše:Vlasta píše:BMW není VW křáp, u kterýho se hraje na prodlouženej nebo standardní interval. Stačí dodržet specifikaci oleje předepsanou BMW a ostatní vyřeší palubní počítač.
Můžeš být tedy konkrétní? Mám věřit palubnímu počítači dokud nenahlásí výměnu oleje, případně pro jistotu vyměnit a jezdit dle BC? A který konkrétní olej teda?
Ahoj, pokud jezdíš v intervalu prodloužených výměn a chceš jej zachovat. Musíš používat oleje se specifikací BMW LL-01 či LL04. V opačném případě můžeš mimo výše zmíněných použít i LL-98 a měnit po 10-15tis.km. Tedy zhruba v polovině tvého současného intervalu. SAE doporučuji 0W-40, či 5W-40.
Napsal: pát 29.02.2008 07:17
od major
Na ostatní otázky jsem tu již v minulosti odpovídal. Proto se pánové trochu snažte a prolistujte si to. Též upozorňuji, že dále nebudu odpovídat na otázky typu "nechtělo se mi pročítat všech těch x-stránek, prosím poraď ". Které mi většinou chodí přes SZ či mailem. Na to já odpovídám: Mě se zase již nechce odpovídat skoro denně na to samé, obzvláště když je to zde už několikráte zodpovězeno. Tudíž, pokud jsem někomu neodpověděl na jeho dotaz. Není to mou arogancí, či nějakou osobní záští vůči dané persóně, nýbrž z důvodu, že dotaz je častý a na fóru již několikráte zodpovězený

. To jen pro vysvětlení. Tudíž říkám již po x-té : nebuďte líní a hledejte. Pak teprve pište.
Napsal: ned 02.03.2008 20:21
od atimen
cau chtěl bych s zeptat (procetl jsem si toto tema) mám E36 318ISnajeto 215000 km ted tam mám levný olej Sunoco 5W40 a rozsvitil se me oilservice a tak premyslim za co to vymenit premyslim mezi Castrol Magnatec 5W-40 nebo Castrol TXT Softec 5W-40 a nebo Valvoline Synpower 5W40 . cenove jsou na tom podobne ale nevim ktery je pro ISo nejvhodnejsi popr jaky je rozdil mezi tema dvouma castrolama?Jinak casto jezdim rano kratky trasy a odpoledne spatky. staci strucne

Diky
Napsal: ned 02.03.2008 21:00
od dsvatos
atimen píše:cau chtěl bych s zeptat (procetl jsem si toto tema) mám E36 318ISnajeto 215000 km ted tam mám levný olej Sunoco 5W40 a rozsvitil se me oilservice a tak premyslim za co to vymenit premyslim mezi Castrol Magnatec 5W-40 nebo Castrol TXT Softec 5W-40 a nebo Valvoline Synpower 5W40 . cenove jsou na tom podobne ale nevim ktery je pro ISo nejvhodnejsi popr jaky je rozdil mezi tema dvouma castrolama?Jinak casto jezdim rano kratky trasy a odpoledne spatky. staci strucne

Diky
Stručně: - Je to jedno. Kup si kterej chceš. Všechny splňujou požadavky. A všechny jsou zbytečně drahý

Napsal: pon 03.03.2008 15:45
od atimen
aha díky a kdž sou všechny zbytečně drahý tak jaká je knim dobrá ale levnejší alternatýva ?
Napsal: pon 03.03.2008 18:27
od dsvatos
atimen píše:aha díky a kdž sou všechny zbytečně drahý tak jaká je knim dobrá ale levnejší alternatýva ?
Tady v Brně třeba tohle:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=414
Napsal: pát 07.03.2008 10:10
od tomik
Prosím o radu.
Prolistoval jsem všechny stránky a nenašel jsem jaký olej do E34 540i.
Někdo říká 10/40-mám přístup k Valvoline durablend,někdo říká 5/40.
Takže to rozsekni a popřípadě doporuč a nabídni i s cenou,jeli to možné.
Napsal: pon 10.03.2008 01:28
od hrosik
major píše:Na ostatní otázky jsem tu již v minulosti odpovídal. Proto se pánové trochu snažte a prolistujte si to. Též upozorňuji, že dále nebudu odpovídat na otázky typu "nechtělo se mi pročítat všech těch x-stránek, prosím poraď ". Které mi většinou chodí přes SZ či mailem. Na to já odpovídám: Mě se zase již nechce odpovídat skoro denně na to samé, obzvláště když je to zde už několikráte zodpovězeno. Tudíž, pokud jsem někomu neodpověděl na jeho dotaz. Není to mou arogancí, či nějakou osobní záští vůči dané persóně, nýbrž z důvodu, že dotaz je častý a na fóru již několikráte zodpovězený

. To jen pro vysvětlení. Tudíž říkám již po x-té : nebuďte líní a hledejte. Pak teprve pište.
Pokud tu vše na co se ptám již zaznělo, omlouvám se, ale potřebné informace jsem nenašel:
1. Koupil jsem E36 316i r.v. 1993 s najetými 72000 km (stav vozu tomu odpovídá - potvrzeno v servisu BMW). Jaký olej je pro tento vůz nejvhodnější a po kolika km se má měnit?
2. Původní majitel tam nalil před 2000 km olej Delphi 10w-40. Můžu ho tam nechat? Jaká je kvalita?
Napsal: pon 10.03.2008 15:42
od dsvatos
hrosik píše:major píše:
Pokud tu vše na co se ptám již zaznělo, omlouvám se, ale potřebné informace jsem nenašel:
1. Koupil jsem E36 316i r.v. 1993 s najetými 72000 km (stav vozu tomu odpovídá - potvrzeno v servisu BMW). Jaký olej je pro tento vůz nejvhodnější a po kolika km se má měnit?
2. Původní majitel tam nalil před 2000 km olej Delphi 10w-40. Můžu ho tam nechat? Jaká je kvalita?
klidně pokračuj s olejem třídy 10W-40 ACEA A3. Akorát výrobce bych doporučil někoho z těch renomovanějších

Výměna oleje po roce nebo maximálně po 15 tisících, podle toho co nastane dřív (jeď podle diod). Při poskakování po městě se studeným motorem je vhodný nterval výměny zkrátit. Čerstvým a čistým olejem motoru jenom polepšíš.
Napsal: úte 18.03.2008 15:45
od jsne
No teď jsme do 318i motor M43 nalil plnou 5w40 od texaco. Pod ventil deklem čisto akorát teď řeším problém. při startu se mi zdá že tam zaklepe jeden hydroštel tak přemýšlím co s tím jestli se mám do toho postit a nebo se na to vykašlat.
Napsal: úte 18.03.2008 18:41
od dsvatos
Kdy ti klepe při startu tak to není závada. Se taky musí natlakovat. Klepat nesmí u zahřátýho motoru.