Stránka 33 z 69

Napsal: pát 04.01.2013 09:36
od Kubaa
Ahoj,
chtěl bych koupit e61 (525i a 530i) se záměrem nechat dát LPG.
Kůli tomu jsem od začátku přečetl celé toto vlákno. Bohužel až nyní na poslední straně jsem se dočetl, že tyto motory nejdou momentálně na LPG udělat přotože mají přímý střik :( .
Víte někdo jaký je v těchto dvou motorizacích rozdíl (oba jsou 3litry R6), liší se výkonem... víc nevím (kolik se bude lišit spotřeba a jaké jsou konstrukční rozdíly) 525i má 217HP a 530i má cca 270HP. Docela rozdíl na to že se jedná o stejný objem.
Víte do jakého roku tedy byly motory po staru (ne přímé střiky) ? Do jakého roku 5tka nebo 3jka jde zplynovat.

Díky za odpovědi

Napsal: úte 08.01.2013 21:17
od Kubaa
Tak ohledně motorů jsem již načetl co se dalo.
Do roku 2007 (2008) motory N52 a M54 ještě nejsou přímostřiky, tudíž jde LPG s reduktorem.
Jedná se motory:

M54 - 3,0L 170KW (E46 a E60) a 2,5L 141kW (E46 a E60/61)
N52 - 3,0L 190kW (E90/91 a E60/61) a 2,5L 160kW (E60/61 a E90úE91)

z těchto motorů vybírám.

Věděl by někdo jak jsou na tom s kvalitou. Hliníkové s dual vanosem ... dost držáky.

u N52 přibyl valvetronic (variabilní zdvih ventilů) a magnesiový blok - je to něco na škodu, co by se mohlo více srát na úkor nárustů výkonu u 2,5L a 3,0L o 20kW. To není úplně málo.

Zejména pokud bude motor fungovat na LPG. Může LPG poškodit magnesium nebo je to stejné jako u hliníku?

díky za tipy

Napsal: čtv 10.01.2013 00:02
od smepet
Kubaa píše:Tak ohledně motorů jsem již načetl co se dalo.
Do roku 2007 (2008) motory N52 a M54 ještě nejsou přímostřiky, tudíž jde LPG s reduktorem.
Jedná se motory:

M54 - 3,0L 170KW (E46 a E60) a 2,5L 141kW (E46 a E60/61)
N52 - 3,0L 190kW (E90/91 a E60/61) a 2,5L 160kW (E60/61 a E90úE91)

z těchto motorů vybírám.

Věděl by někdo jak jsou na tom s kvalitou. Hliníkové s dual vanosem ... dost držáky.

u N52 přibyl valvetronic (variabilní zdvih ventilů) a magnesiový blok - je to něco na škodu, co by se mohlo více srát na úkor nárustů výkonu u 2,5L a 3,0L o 20kW. To není úplně málo.

Zejména pokud bude motor fungovat na LPG. Může LPG poškodit magnesium nebo je to stejné jako u hliníku?

díky za tipy


N52 2.5L 160 kW mam a na motoru se casto objevuji zavady typu:

1) tece olej po vikem ventilu z duvodu praskani sroubu vepredu
2) guma v chladici kapaline z duvodu vadneho tesneni na casti ve ktere je olejovy filtr a blokem. tece olej a okrouzek se rozmackava ven a netesni to. ( je tam olej i voda ) viz. e90post.com
3) klapavy zvuk za studena z vanosu - bmw resilo upravou hlavy u pozdejsich modelu. viz youtube a dej si N52 ticking sound a nebo N52 bleeding procedure for ticking sound

osobne jsem koupil auto ve 160 000 km a problem 1 a 3 jsem resil.

o LPG neuvazuji, moc toho nenajedu

Napsal: čtv 10.01.2013 02:10
od matiz
Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.

Napsal: pát 11.01.2013 20:51
od smepet
matiz píše:Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.

Nene. Nejdriv jsem proplachnul motor a dal novy olej. Od ty doby je klid

Napsal: pon 14.01.2013 19:14
od smepet
smepet píše:
matiz píše:Muzes prozradit jak jsi vyresil problem 3? To jsi kupoval novou palici ??? Sice mne to nepotkalo, ale prijit to muze... Diiky.

Nene. Nejdriv jsem proplachnul motor a dal novy olej. Od ty doby je klid

Jinak ta nova hlava ma mít lepší kanálky k tem hydraulickym zdvihatkum. U mne se to zřejmě vyřešilo tím, ze původně se Lil 0w-30 a teď jsem zacal s 5w-30. Zvuk byl jen za studena

Napsal: stř 16.01.2013 13:08
od matiz
Ta nova palice by tam mela mit i zpetny ventil ktery ty starsi nemaji.

Napsal: čtv 31.01.2013 11:36
od clojster
Ahojte, mam v planu hodit 540iA rv 2002 do LPG. Jenze porad nejsem rozhodnuty do ceho jit a hlavne kde to udelat. Pupici mi doporucili automt.cz, kde jsem se byl zeptat a system Stag ktery mi doporucil by prisel na 36000. Nemate nahodou nekdo s touto firmou (automt) zkusenosti? Pan vypadal ze tomu hodne rozumi, dela to uz 20 let a dela hlavne velkoobjemy - ameriky, nejakou tu 540 uz taky delal.

Za druhe – je teda potreba mit flashlube? Je to lepsi nez bez?

Za treti – rikal mi, ze pokles vykonu muze byt i 10% pri nizsich nebo vyssich otackach (ted uz si nepamatuju kterych :)) Je to pravda? Jak vam ry lpg bava se systemem Stag jezdi?

Diky.

Napsal: čtv 31.01.2013 17:46
od alan
V automt.cz mě dělali X5 asi před čtyřmi lety. Výsledky nic moc. Vstřiky ve špatném místě (bylo nutné je přemístit auto chcípalo na volnoběh) a neuměli dobře vyladit mapu plynu. Tenkrát použit systém MAGIC. Možná je to dnes lepší nevím. Vše k absolutní spokojenosti dotáhli až http://www.levnelpg.cz/ .

Napsal: stř 06.02.2013 10:46
od clojster
alan píše:V automt.cz mě dělali X5 asi před čtyřmi lety. Výsledky nic moc. Vstřiky ve špatném místě (bylo nutné je přemístit auto chcípalo na volnoběh) a neuměli dobře vyladit mapu plynu. Tenkrát použit systém MAGIC. Možná je to dnes lepší nevím. Vše k absolutní spokojenosti dotáhli až http://www.levnelpg.cz/ .


Ok, diky moc za info. Uz jsem objednany u levnelepg.cz -> nechci nic riskovat a pripadne stejne muset jet na opravu k nim. Btw v levnelpg.cz hrozne na system Stag nadavali, u AutoMT ho naopak vychvalovali a nadavali na Magic. Doufam, ze to je jen neschopnosti ho dobre namontovat a nastavit.

Napsal: stř 06.02.2013 16:26
od Rejchy
Já mám magic od levnelpg a spokojenost,takže se toho nemusíš bát.A rozdíl ve výkonu nepociťuju. :wink:

Napsal: pát 08.02.2013 22:50
od clojster
Tak dneska namontovan u levnelpg plyn. Novy system Magic G4. Tak jsem zvedav, zatim jsem nadseny ale na delsi vyjizdku ho vemu az zitra :)

Napsal: sob 09.02.2013 01:38
od tanner540i
Ja mam taky 540iA na plyn, takze jsem si jisty, ze budes spokojeny. Dlouhodoba spotreba plynu podle tankovani kolem 13l, dalky i pod 12l. Dnes jsem tankoval plnou za 16.90kc/l 8)

Prumerne se da usetrit 2kc/km, oproti benzinu, takze se ti investice do prestavby muze vratit uz za 18tis km

Akorat te po te delsi vyjizdce mozna nadseni prejde, protoze budes muset jeste na doladeni. Vetsina aut prestane tak po 500km po montazi fungovat na plyn, kdyz si vstrikovace "sednou". tak se toho nelekej.

Napsal: pon 18.02.2013 21:28
od Blackie
Já mám plyn taky od levnelpg v 540iA E34 a spokojenost :wink:

A neměl sem nikdy problém,že by přestal fungovat,ani před tím seřízením 8)

Napsal: úte 19.02.2013 08:04
od kubajzdc
ahoj smrdí vám někdy lpg v autě po natankování?

Napsal: úte 19.02.2013 08:12
od Filozof
kubajzdc píše:ahoj smrdí vám někdy lpg v autě po natankování?


Občas to cítím.... ale mám lpg 6let v autě tak si občas říkám čím to je zda to nejsou nějaké hadice co by prolínali ale věřím že snad ne....

Napsal: úte 19.02.2013 08:36
od tanner540i
Neni duvod, aby v aute smrdel plyn.

Napsal: úte 19.02.2013 09:29
od Francis
Já to někdy cítím, mám tankovací hrdlo nad levou skupinovkou, schované pod výklopnými dveřmi do kufru (Compact), při tankování musím mít otevřené tyto dveře a někdy to při odpojování pistole, podle směru větru, "pšoukne" do kabiny.

Napsal: stř 20.02.2013 09:45
od kubajzdc
já mam cupé a tankovací zásuvku mam v zadnim nárazníku po natakování při nastartování při puštěném fukaru topení cítim lechce lpg při nedávné kontrole lpg mě řekli že je vše ok toto se děje právě jen když tankuju tak mě zajímalo jestli máte někdo ten samej jev doma když ráno natočim auto tak nic a když pak auto přepne do lpg tak taky nic tak nevim kde se mě bere tem srad lpg z topení při odjezdu z pumpy

Napsal: stř 20.02.2013 18:28
od Filozof
pokud vám to všem dělá jen na pumpě nebo chvilku po ...tak je to v pohodě ...
Horší by bylo kdyby to dělalo běžně ...

jedna otázka - mám možnost pujčení zkoušečky na unik LPG mohu si sám udělat revizi stím že si natisknu razítko ?
Fyzicky bude vše ošetřené ale nevím zda se někam píše evidence revizí LPG.
Nebo jim jde o to razítko pouze.

Vím že se to asi někomu nemusí líbit ale proč za práci která trvá 30-40vteřin platit 2kila když si to zařízení mohu pujčit z práce zadarmo udělám revizi ... :idea: