Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#601 Příspěvek od Joshuax »

Chemicke cisteni je k prdu, zejmena svepomoci. Takove to, kup si za 3k nejaky super roztok, ktery se smi pouzivat jenom v rukavicich, nalej do dovnitr a nech 24 hodin pusobit, to je akorat tak cesta, jak si to DPFko ucpat jeste vic. DPF se stejne jako kazdyjiny filtr ucpava od kraju dovnitr (na krajich je mensi tlak, takze se rychleji usazuji castice, kazdy akvarista vi o cem mluvim). Ta chemie funguje do nejake urcite hodnoty, na prvni pohled to muze vypadat i dobre, ale dovnitr toho filtru nikdo nevidi. Ta vec ma tendenci rozpoustet ty saze, coz ale znemena, ze to udela z pevne hmoty nejakou kasi a tu je potreba poradne vyplachnout. A to je opet problem tech kraju. Nikdy se to nevyplachne poradne. Nemame na to ani prostredky, ani kvalitni pristup pres priruby. A ikdyz se nam zda, ze to vsechno dobre dopadlo, vycisti se obvykle zase hlavne ten stred a kraje naopak skonc ve stavu, ze tam ta primovni kasicka udela na ferovku betonovou zatku tech jednotlivych kanalku a uz se to pak neda vycistit ani profesionalne...

Jedina vhodna metoda, ktera mi prijde v poradku, je systematicke cisteni horkym vzduchem, coz je kombinace vysokeho tlaku vzduchu s vysokou teplotou a to cilene tryskou na konkretni misto filtru, ktery je vyrezany z obalu ven, aby byla dobra dostupnost i do kraju filtru. Je to sucha cesta, proti smeru bezneho proudeni vyfukovych plynu pres DPF, tzn snaha je dostat ven bordel nejsnazsi cestou a ne skrz cely filtr. To cele se kontroluje na vaze. Vyrezany filtr se zvazi na tisiciny gramu a nasledne po kazdem cisteni se zkouma ubytak na vaze. Cisti se tak dlouho, dokud vaha klesa. Podle toho tam filtr je den, nebo i dva. tohle imho nemuze zadna vodicka udelat stejne.

Verim tomu, ze muze existovat obdobne profi cisteni chemicky, ale opet cilene na konkretni misto filtru, proudem nejake chemikalie, ktera neposkodi kovy obsazene ve vlastnim filtru, urcite ne statickym nalitim nejake vodicky a kouzelnemu vycisteni rozpustenim sazi...

Po chemickem cisteni je zaroven potreba dukladne vysuseni, coz se musi delat pomalu. Nesmi se to delat ani na aute, protoze hrozi popraskani filtru, coz si dost odporuje s temi ruznymi vodickami, co se tam strikaji primo na aute pres diru lambdy a podobne...

Samozrejme existuje vice verzi dpf. S oddelenym katem, s integrovanym katem, s drahymi komy, s pristrikem aditiv bez drahych kovu atd. Zpusob cisteni na aute muze byt ruzne efektivni atp.
My s tim nejhloupejsim DPF na 160kW motoru, kde je kat mili pred dpf to mame asi nejhorsi... Je videt, ze slo o prvni verzi a to znacne nedomakanou verzi.... Ale zase bezpecne pozname, kdy takove cisteni probiha, protoze ten brum je docela vyrazny, takze se lepe sleduje interval regenerace :)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#602 Příspěvek od Zdenda530d »

Máš vysledováno po kolika km ti tak cca regeneruje (kolik máš nalítáno celkem).
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#603 Příspěvek od ACDC »

Taky usínám v pohodě, je mi to úplně u prdele, jako emise. Ale to "zatím"....
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#604 Příspěvek od Misanek »

To Joshuax: díky za vysvětlení :wink:
madmarty píše:Ale dlouhodobé užívání drog má své následky, že :-)
Ano, to je pravda. Ty jsi toho zářným příkladem :twisted:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#605 Příspěvek od Joshuax »

Me regeneruje okolo 500km. Asi by to melo byt vice, ale nevim, v jakem stavu je kat. Ten jsem nechal jenom procistit, ale novy neni. Spis sleduju, jestli se ten interval nezkracuje, coz se zatim po 10ti mesicich od cisteni firmou drzi porad stejne.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#606 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:To Joshuax: díky za vysvětlení :wink:
madmarty píše:Ale dlouhodobé užívání drog má své následky, že :-)
Ano, to je pravda. Ty jsi toho zářným příkladem :twisted:
Jelítko moje, to z čeho jsi mě neoprávněně obvinilo není droga. Tedy i když si opět budeš trvat na svém že obvinění je pravdivé, tak stejně bych nemohl být tím příkladem za který bys mě rádo udávalo :)

Souvislost S DPF bys jistě také nějak zdůvodnilo :)

Ale jinak tě mám rád, aspoň tady není nuda ;-)
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#607 Příspěvek od kurevtor »

Zdenda530d píše:Tak plný sil jsem se vrátil z dovolené a vidím, že tady nikdo nezahálel. Před tím, než se ti nejzdatnější pustí do přelouskání těchto nudných odstavců, bych chtěl vyzvednout pár věcí:

1) Nikdy jsem nezpochybňoval negativní vliv PMxy na lidský organismus (téměř na každé stránce je mi tady vysvětleno/podsouváno, jak to vlastně s nanočástečkami a buňkami je.
2) Co však zpochybňuji je význam, efektivita a smysl DPFiltrů a na toto jsem se zaměřil.
3) Velmi se omlouvám všem zdejším fundovaným odborníkům, že jsem pro vysvětlování použil příkladů vhodných pro děti a urazil tak jejich intelekt. Tak tedy zkusím řeč z říše dospělých.

Dal jsem na radu zdejších odborníků a něco si o problematice nastudoval (v práci je nuda a nějak těch 8 hodin musím přežít, tak jsem je vyplnil tímto). Nebylo to jednoduché, protože na veřejně dostupných zdrojích je k mání jen obecný přehled (něco na způsob – DPF zachytává pevné částice a je tedy dobrý - aaaano) a nikde se konkrétní problematikou fungování DPFiltrů nezabývají (ne z hlediska skutečných měření). Nicméně se mi do rukou (ne náhodou) dostaly dva zajímavé dokumenty – výzkumná zpráva pro Volvo 2011 (dále jen VZV) a výzkumná zpráva pro Renault 2013 (dále jen VZR), na které jsem čekal asi dva měsíce, ale zadařilo se.

Tak tedy; DPFiltrů je několik druhů, stejně jako principů jejich činnosti. Já se zde budu bavit o tom nejrozšířenějším, jehož činnost byla předmětem výzkumných zpráv. (Pro regeneraci je přidáváno palivo buď přímo do spal. prostoru nebo je vstřikováno do výfukové soustavy. Oba způsoby mají zabezpečit zvýšení teploty a umožnění „vyhoření“ PMxy. (pozn. DPFiltry, které používají aditiva, aby snížily teplotu hoření při regeneraci DPFiltrů, jsou na tom z hlediska celkové bilance „zachyceno-vypuštěno“ ještě o něco hůře než se dočtete níže))

Obě zprávy se vzácně shodly, že při běžném provozu DPFiltrů je účinnost filtrace někde kolem 85% (bavíme se o filtrech v TOP stavu - nových). To není špatné, i když řekne-li se to obráceně (15% PMxy – těch nejmenších a tedy nejškodlivějších částic - vyletí z laufu bez povšimnutí) už to tak hezky nezní. Ale shodneme se na tom, že 85% účinnost je velmi pěkné číslo.

Co se ale děje s těmi 85% zachycených částic??? – to je to co mě vlastně zajímalo. Od toho je tady regenerace, která tkví ve zvýšení teploty DPFiltru, ve kterém nastává sekundární hoření. Co mě také vyvedlo z míry, bylo, že regenerace nastává u běžných aut někde po ujetí 300 až 800km (záleží na zdvihovém objemu a dalších vlastnostech motoru (včetně tech. stavu), ruku v ruce se způsobem provozu a samotné velikosti DPFiltru – resp. vložky DPFiltru). Takže když vezmeme střední hodnotu, bude regenerace probíhat po 550km. Na trase Plzeň – Zlín a z5 proběhneregenerace minimálně 1x (Bude to v Praze? U Humpolce? V Brně? nebo až ve Zlíně? nebo někde na odlehlém úseku dálnice před školním autobusem? Nebo v koloně? Kdo to přesně ví… já ne.). Bohužel pro DPFiltry probíhá regenerace jako nedokonalé hoření (stejně jako spalování nafty ve válci), při teplotě okolo 600°C a tudíž jsou z tohoto hoření nějaké ty zbytky – částice.

Když tedy auto paradoxně začne spotřebovávat více paliva a dodávat jej do výfuku nebo spal. prostoru, aby bylo ekologičtější (ty litry nafty navíc během celého životního cyklu jsou obětí položenou na oltář ekologie a šetrného zacházení s přírodními zdroji), DPF se zahřál a mohlo proběhnout exotermické hoření, začne se s oněmi 85% zachycených částic dít zhruba toto:
Podle VZR až 60%, podle VZV až 50% (střední hodnota 55%) jich je „shluknuto“ (částečně také z důvodu přidání nafty do výfuku) do částic, které známe z dýzlů typu IFA, AVIA, LIAZ – prostě velikost co vidíme, cítíme. Z těchto 55% je chtě-nechtě cca polovina vypuštěna do ovzduší (ve formě klasického kouře/dýmu (to co v Praze stírají někteří fundovaní uživatelé BMW z parapetů) a z té druhé poloviny vzniknou plyny a ultrajemné částice (část zůstává trvale v DPF a část letí do ovzduší – poměr jsem nezjistil). Dalších podle VZR 30%, podle VZV 20% (střední hodnota 25%) jsou prakticky v nezměněné podobě – tedy PMxy rozptýleny do ovzduší (tak jak do DPF přišli tak vyjdou - změní se pouze morfologie částic – velikost (obalová bublina) zůstává stejná). Zbytek částic (podle VZV 10%, podle VZR 30% - střední hodnota 20%) je při dodatečném hoření přeměněn na ultrajemné částice (menší než 10nm – velikost molekul) a nějaké plyny – toto už nebylo předmětem zpráv, které se těmito částicemi vůbec nezabývaly a nikdo přesně neví, jaké tyto částice mají vliv na živé organismy. Část těchto ultrajemných částic zůstává trvale v DPFiltru, část jich je „vyfouknuta“ do ovzduší (poměr jsem opět nikde nevyčetl).

Tak a teď příjde to nejlepší:
Hlavním smyslem DPFiltrů (a to úplně všech) je nevypouštět PMxy, ultrajmené částice + trochu toho klasického „AVIA“ dýmu „per partes“ ale najednou. Tedy filosofie – vyprsknout je kdekoli mimo obydlené oblasti, kde pak proběhne mokrá depozice PMxy, nebo se někam nalepí a nenadělají paseku… (V Evropě, kde je hustota zalidnění cca 75 obyvatel na km2, je to na pováženou.)

Resumé:
DPF tedy 15% PMxy ani nezachytí (prochází jakoby tam DPF nebyl), dalších cca 21% PMxy (z celkového objemu) akorát nashromáždí a pak je někde vyplivne a jediná přidaná hodnota je v tom, že to udělá NAJEDNOU (sorry, ale toto je dost krátkozraké) dalších cca 47% (z celkového objemu) částic přemění na ultrajemné částice a plyny + klasický štiplavý (černý) dým a vyplivne taky najednou – někde (asi je to ok, protože černý dým není tak škodlivý a ultrajemné částice? Kdo ví, co vlastně způsobují). Další zbytkové množství cca 17% podléhá částečně chemické reakci v DPFiltru a mění se na nějaké plyny ale také jako v předchozím případě na ultrajemné částice, které se ale nikterak neřeší (who cares :D).

Zhodnocení:
Rozdíl mezi DPF, které je namontováno a DPF, které sebou povezu zabalené v krabici v kufru (hodnoceno v horizontu cca 1000 ujetých km, kdy minimálně 1x proběhne regenerace) je, že DPFiltr ve výfuku rozdělí 100% PMxy takto:

- 36% PMxy přepošle do ovzduší.
- 47% PMxy přemění na brikety a plyny + ultrajemné částice a pošle je do ovzduší (něco málo zůstává ve filtru – poměr jsem nezjistil).
- 17% přemění na ultrajemné částice jako v předchozím případě, tedy „něco“ co neumíme zjistit, jaký má vliv na organismy, takže je to OK :D :D :D a pošle to do ovzduší.

To je VELMI žalostná bilance. (Při regeneraci by asi „kapesníčkový“ test nedopadl moc dobře.)

Kde je tedy ta spása v podobě DPF, kterou tu neustále proklamujete? Já ji v tom nenašel… Auto s DPF přeci NIKDY nemůže vypustit do ovzduší NIC, co by jen zdánlivě mohlo způsobit rakovinu, ne???? Tedy alespoň tak to tu je z klávesnic odborníků prezentováno!!! (ani slůvkem jsem se nezmínil o energii, která je pro výrobu DPFiltrů zapotřebí – to je celá další kapitola…, pokud tedy někde neexistuje naroubovaný „Frňákovník“ alias „Dépéeffiltrovník“ – ale to už jsme zase u povídaček pro ty nejmenší).

Při louskání těch německých složenin z VZV a VZR mě jen zarazilo, proč se k těmto informacím nejde dostat přes klasické zdroje? Proč!!! Je to tajné? Trestné? Nebezpečné vědět? Nebo „jen“ nepopulární zjištění o tom jak DPFiltry ve skutečnosti „filtrují“… Nebo je lepší tvrzení; DPFiltry zachytávají PMxy a jsou proto dobré – áááno.

Jistě, nějaká procenta PMxy DPFiltry zachytí a budiž jim to ke cti, ale je to opravdu takový přínos? (vzhledem k nárůstu nákladů, spotřebě paliva, potřebám výroby, složitosti montáže/systému řízení, spolehlivosti aut jako takových, snížení životnosti některých dílů, produkce (vytváření) částic, o kterých toho zatím moc nevíme, mrhání vzácnými kovy atd.) To je to, na co se tu ptám!

Ani jsem to sem nechtěl dávat, ale poslední příspěvek s přáním pro někoho „aby ho rakovina točila“ mě přeci jen přesvědčil.

DŮLEŽITÉ: Všechna výše uvedená procenta jsou zatížena (záměrně) chybou, jelikož obě zprávy včetně příloh a jejich obsah jsou duševním vlastnictvím společností, pro které byly vypracovány (Renault a Volvo byly zvoleny náhodně). Nebojte se, jedná se většinou o zaokrouhlení nebo maximálně zkreslení +- 2%, takže výsledek je pro účely vytvoření si přehledu dostačující a zcela relevantní.

ALE neklesejte – následují odpovědi na otázky, z nichž vás ta 1. naprosto uklidní:

1. Ano – jsem blázen, píšu nesmysly, jsem línej si něco nastudovat a taky se vyžívám ve svém omezení, takže to co jsem napsal, NEBERTE vůbec vážně (prostě tupě důvěřuji fyzikálním zákonům a podobným blbinám, které jsou už pod vaši rozlišovací schopnost – Vy, zdánlivě obyčejní uživatelé BMW, jste tu fundovaní a vzdělaní odborníci, kterým docházejí všechny souvislosti. Proto Vám čest).

2. Opalovací krém používám minimálně, hlavně se řídím tím, že když nemusím na přímé slunce, tak tam nelezu. Takže žádná „vyvalovačka“ na pláži od 11:00 do 13:00 nehrozí. Jak je to s opal. krémem a úžehem už tu bylo naštěstí osvětleno.

3. Ano ze svého BMW e39 jsem dodělané DPF vykuchal – nemělo tam co dělat. Co je na tom ale nejúsměvnější je to, co na mě koukalo, když jsem jej nechal „rozlousknout“. Byl to předpotopní typ DPF (pozn. namontovalo jej RWTÜV a BMW posvětil), který měl přímo v sobě kanálky, které obtékaly samotný filtr (účinnost těchto filtrů je asi 30% !!! - když jsou v TOP stavu – postupně se účinnost snižuje až k NULE ale auto jezdí dál – díky kanálkům, které slouží jako by-pas). Ano – 30% účinnost znamená, že 70% PMxy putuje směle dál ke koncovému spotřebiteli :D. Kde, že je ta péče o lidstvo a naše potomky, kterou měl DPF zajistit??? Vykuchání se ale přeci projevilo – zmizela malinká prodleva zátahu někde kolem 3500ot/min. Co je ještě vtipnější – tak tato ekologicky propracovaná habaďura zajistila mému autíčku zelenou plaketku na čelním skle a tedy jsem s ním mohl pořádat „drifty“ na Alexanderplatz uprostřed Berlína. Něco na způsob – mám dépéef, jsem EKO, tak jedem (co na tom, že eko jsem jen ze 30%, když to bylo nový – hlavně, že jsem „zaplatil“ a posunul kolo dějin kupředu). Jen by mě zajímalo, kolik „ojro“ za tuto ekologickou spásu lidstva „Fritz“ (původní majitel) zaplatil.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zdendo, nezklamal jsi. To je fajn jak popisuješ jak sis dal práci to nastudovat, nicméně jsi trochu objevil ameriku, ne? Že je proces regenerace řešen různě a tedy s různou účinností se ví, stejně jako, že hodně záleží na tom jak auto používáš a v jakých podmínkách filtr funguje, Pak naměříš různé hodnoty, ale hlavně - můžeš si je interpretovat jak chceš, přesně jako ty. Ano, dnes jsou filtry na účinnosti nad 85%, dřív byly horší. Co to dokazuje? Že je to vojeb na ovce, že? :-D :-D Bez tajných studií, konspirací a utajovaných informací to nejde, chápu, ale je to směšné, Zdendo. Jde o to jaký si nasadíš brejle, pokud seš českej pepík, kterej si koupí japonský auto a pak ho prcá drahý servis tak holt pešek. Výměna filtru je prostě servis auta. Tady je to furt o tom samém, DPF filtr je specifický díl, který se musí servisovat. To se lidem nelíbí, protože je to stojí vatu, kterou by radši hodili na hlaváku do bedny. Navíc je to tam kvůli ekologii, že? Aha, takže ekokurvítko. Takže jak s tim levně vyjebat? Vykuchat. Problém vyřešen a zase jsme těm v bruselu nakopali prdel. "navíc, po vykuchání mi to jezdí líp. Při těch dvanácti studenejch startech denně to těd tolik neškytá".

Navíc je vtipný, že se na netu píše, že největší dubové jsou naopak ti, co filtry "rozlouskávají" jak si psal. Ten obsah je vysoce karcinogenní a fakt to nechceš vdechnout ani se s tim pudrovat. Mimochodem, to, že filtr v tvém autě neměl co dělat je jen tvůj názor, kdyby tam neměl co dělat tak ho tam jeho výrobce nenamontoval, víš? Že měl nižší účinnost než dněšní filtry? Vývoj 15 let třeba? Každopádně není pravda, že by se filtry měly měnit před každou regenerací, píšeš nesmysly. :lol: :cool2: :cool2: :cool2:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#608 Příspěvek od madmarty »

kurevtor píše:
Zdenda530d píše:Tak plný sil jsem se vrátil z dovolené a vidím, že tady nikdo nezahálel. Před tím, než se ti nejzdatnější pustí do přelouskání těchto nudných odstavců, bych chtěl vyzvednout pár věcí:

1) Nikdy jsem nezpochybňoval negativní vliv PMxy na lidský organismus (téměř na každé stránce je mi tady vysvětleno/podsouváno, jak to vlastně s nanočástečkami a buňkami je.
2) Co však zpochybňuji je význam, efektivita a smysl DPFiltrů a na toto jsem se zaměřil.
3) Velmi se omlouvám všem zdejším fundovaným odborníkům, že jsem pro vysvětlování použil příkladů vhodných pro děti a urazil tak jejich intelekt. Tak tedy zkusím řeč z říše dospělých.

Dal jsem na radu zdejších odborníků a něco si o problematice nastudoval (v práci je nuda a nějak těch 8 hodin musím přežít, tak jsem je vyplnil tímto). Nebylo to jednoduché, protože na veřejně dostupných zdrojích je k mání jen obecný přehled (něco na způsob – DPF zachytává pevné částice a je tedy dobrý - aaaano) a nikde se konkrétní problematikou fungování DPFiltrů nezabývají (ne z hlediska skutečných měření). Nicméně se mi do rukou (ne náhodou) dostaly dva zajímavé dokumenty – výzkumná zpráva pro Volvo 2011 (dále jen VZV) a výzkumná zpráva pro Renault 2013 (dále jen VZR), na které jsem čekal asi dva měsíce, ale zadařilo se.

Tak tedy; DPFiltrů je několik druhů, stejně jako principů jejich činnosti. Já se zde budu bavit o tom nejrozšířenějším, jehož činnost byla předmětem výzkumných zpráv. (Pro regeneraci je přidáváno palivo buď přímo do spal. prostoru nebo je vstřikováno do výfukové soustavy. Oba způsoby mají zabezpečit zvýšení teploty a umožnění „vyhoření“ PMxy. (pozn. DPFiltry, které používají aditiva, aby snížily teplotu hoření při regeneraci DPFiltrů, jsou na tom z hlediska celkové bilance „zachyceno-vypuštěno“ ještě o něco hůře než se dočtete níže))

Obě zprávy se vzácně shodly, že při běžném provozu DPFiltrů je účinnost filtrace někde kolem 85% (bavíme se o filtrech v TOP stavu - nových). To není špatné, i když řekne-li se to obráceně (15% PMxy – těch nejmenších a tedy nejškodlivějších částic - vyletí z laufu bez povšimnutí) už to tak hezky nezní. Ale shodneme se na tom, že 85% účinnost je velmi pěkné číslo.

Co se ale děje s těmi 85% zachycených částic??? – to je to co mě vlastně zajímalo. Od toho je tady regenerace, která tkví ve zvýšení teploty DPFiltru, ve kterém nastává sekundární hoření. Co mě také vyvedlo z míry, bylo, že regenerace nastává u běžných aut někde po ujetí 300 až 800km (záleží na zdvihovém objemu a dalších vlastnostech motoru (včetně tech. stavu), ruku v ruce se způsobem provozu a samotné velikosti DPFiltru – resp. vložky DPFiltru). Takže když vezmeme střední hodnotu, bude regenerace probíhat po 550km. Na trase Plzeň – Zlín a z5 proběhneregenerace minimálně 1x (Bude to v Praze? U Humpolce? V Brně? nebo až ve Zlíně? nebo někde na odlehlém úseku dálnice před školním autobusem? Nebo v koloně? Kdo to přesně ví… já ne.). Bohužel pro DPFiltry probíhá regenerace jako nedokonalé hoření (stejně jako spalování nafty ve válci), při teplotě okolo 600°C a tudíž jsou z tohoto hoření nějaké ty zbytky – částice.

Když tedy auto paradoxně začne spotřebovávat více paliva a dodávat jej do výfuku nebo spal. prostoru, aby bylo ekologičtější (ty litry nafty navíc během celého životního cyklu jsou obětí položenou na oltář ekologie a šetrného zacházení s přírodními zdroji), DPF se zahřál a mohlo proběhnout exotermické hoření, začne se s oněmi 85% zachycených částic dít zhruba toto:
Podle VZR až 60%, podle VZV až 50% (střední hodnota 55%) jich je „shluknuto“ (částečně také z důvodu přidání nafty do výfuku) do částic, které známe z dýzlů typu IFA, AVIA, LIAZ – prostě velikost co vidíme, cítíme. Z těchto 55% je chtě-nechtě cca polovina vypuštěna do ovzduší (ve formě klasického kouře/dýmu (to co v Praze stírají někteří fundovaní uživatelé BMW z parapetů) a z té druhé poloviny vzniknou plyny a ultrajemné částice (část zůstává trvale v DPF a část letí do ovzduší – poměr jsem nezjistil). Dalších podle VZR 30%, podle VZV 20% (střední hodnota 25%) jsou prakticky v nezměněné podobě – tedy PMxy rozptýleny do ovzduší (tak jak do DPF přišli tak vyjdou - změní se pouze morfologie částic – velikost (obalová bublina) zůstává stejná). Zbytek částic (podle VZV 10%, podle VZR 30% - střední hodnota 20%) je při dodatečném hoření přeměněn na ultrajemné částice (menší než 10nm – velikost molekul) a nějaké plyny – toto už nebylo předmětem zpráv, které se těmito částicemi vůbec nezabývaly a nikdo přesně neví, jaké tyto částice mají vliv na živé organismy. Část těchto ultrajemných částic zůstává trvale v DPFiltru, část jich je „vyfouknuta“ do ovzduší (poměr jsem opět nikde nevyčetl).

Tak a teď příjde to nejlepší:
Hlavním smyslem DPFiltrů (a to úplně všech) je nevypouštět PMxy, ultrajmené částice + trochu toho klasického „AVIA“ dýmu „per partes“ ale najednou. Tedy filosofie – vyprsknout je kdekoli mimo obydlené oblasti, kde pak proběhne mokrá depozice PMxy, nebo se někam nalepí a nenadělají paseku… (V Evropě, kde je hustota zalidnění cca 75 obyvatel na km2, je to na pováženou.)

Resumé:
DPF tedy 15% PMxy ani nezachytí (prochází jakoby tam DPF nebyl), dalších cca 21% PMxy (z celkového objemu) akorát nashromáždí a pak je někde vyplivne a jediná přidaná hodnota je v tom, že to udělá NAJEDNOU (sorry, ale toto je dost krátkozraké) dalších cca 47% (z celkového objemu) částic přemění na ultrajemné částice a plyny + klasický štiplavý (černý) dým a vyplivne taky najednou – někde (asi je to ok, protože černý dým není tak škodlivý a ultrajemné částice? Kdo ví, co vlastně způsobují). Další zbytkové množství cca 17% podléhá částečně chemické reakci v DPFiltru a mění se na nějaké plyny ale také jako v předchozím případě na ultrajemné částice, které se ale nikterak neřeší (who cares :D).

Zhodnocení:
Rozdíl mezi DPF, které je namontováno a DPF, které sebou povezu zabalené v krabici v kufru (hodnoceno v horizontu cca 1000 ujetých km, kdy minimálně 1x proběhne regenerace) je, že DPFiltr ve výfuku rozdělí 100% PMxy takto:

- 36% PMxy přepošle do ovzduší.
- 47% PMxy přemění na brikety a plyny + ultrajemné částice a pošle je do ovzduší (něco málo zůstává ve filtru – poměr jsem nezjistil).
- 17% přemění na ultrajemné částice jako v předchozím případě, tedy „něco“ co neumíme zjistit, jaký má vliv na organismy, takže je to OK :D :D :D a pošle to do ovzduší.

To je VELMI žalostná bilance. (Při regeneraci by asi „kapesníčkový“ test nedopadl moc dobře.)

Kde je tedy ta spása v podobě DPF, kterou tu neustále proklamujete? Já ji v tom nenašel… Auto s DPF přeci NIKDY nemůže vypustit do ovzduší NIC, co by jen zdánlivě mohlo způsobit rakovinu, ne???? Tedy alespoň tak to tu je z klávesnic odborníků prezentováno!!! (ani slůvkem jsem se nezmínil o energii, která je pro výrobu DPFiltrů zapotřebí – to je celá další kapitola…, pokud tedy někde neexistuje naroubovaný „Frňákovník“ alias „Dépéeffiltrovník“ – ale to už jsme zase u povídaček pro ty nejmenší).

Při louskání těch německých složenin z VZV a VZR mě jen zarazilo, proč se k těmto informacím nejde dostat přes klasické zdroje? Proč!!! Je to tajné? Trestné? Nebezpečné vědět? Nebo „jen“ nepopulární zjištění o tom jak DPFiltry ve skutečnosti „filtrují“… Nebo je lepší tvrzení; DPFiltry zachytávají PMxy a jsou proto dobré – áááno.

Jistě, nějaká procenta PMxy DPFiltry zachytí a budiž jim to ke cti, ale je to opravdu takový přínos? (vzhledem k nárůstu nákladů, spotřebě paliva, potřebám výroby, složitosti montáže/systému řízení, spolehlivosti aut jako takových, snížení životnosti některých dílů, produkce (vytváření) částic, o kterých toho zatím moc nevíme, mrhání vzácnými kovy atd.) To je to, na co se tu ptám!

Ani jsem to sem nechtěl dávat, ale poslední příspěvek s přáním pro někoho „aby ho rakovina točila“ mě přeci jen přesvědčil.

DŮLEŽITÉ: Všechna výše uvedená procenta jsou zatížena (záměrně) chybou, jelikož obě zprávy včetně příloh a jejich obsah jsou duševním vlastnictvím společností, pro které byly vypracovány (Renault a Volvo byly zvoleny náhodně). Nebojte se, jedná se většinou o zaokrouhlení nebo maximálně zkreslení +- 2%, takže výsledek je pro účely vytvoření si přehledu dostačující a zcela relevantní.

ALE neklesejte – následují odpovědi na otázky, z nichž vás ta 1. naprosto uklidní:

1. Ano – jsem blázen, píšu nesmysly, jsem línej si něco nastudovat a taky se vyžívám ve svém omezení, takže to co jsem napsal, NEBERTE vůbec vážně (prostě tupě důvěřuji fyzikálním zákonům a podobným blbinám, které jsou už pod vaši rozlišovací schopnost – Vy, zdánlivě obyčejní uživatelé BMW, jste tu fundovaní a vzdělaní odborníci, kterým docházejí všechny souvislosti. Proto Vám čest).

2. Opalovací krém používám minimálně, hlavně se řídím tím, že když nemusím na přímé slunce, tak tam nelezu. Takže žádná „vyvalovačka“ na pláži od 11:00 do 13:00 nehrozí. Jak je to s opal. krémem a úžehem už tu bylo naštěstí osvětleno.

3. Ano ze svého BMW e39 jsem dodělané DPF vykuchal – nemělo tam co dělat. Co je na tom ale nejúsměvnější je to, co na mě koukalo, když jsem jej nechal „rozlousknout“. Byl to předpotopní typ DPF (pozn. namontovalo jej RWTÜV a BMW posvětil), který měl přímo v sobě kanálky, které obtékaly samotný filtr (účinnost těchto filtrů je asi 30% !!! - když jsou v TOP stavu – postupně se účinnost snižuje až k NULE ale auto jezdí dál – díky kanálkům, které slouží jako by-pas). Ano – 30% účinnost znamená, že 70% PMxy putuje směle dál ke koncovému spotřebiteli :D. Kde, že je ta péče o lidstvo a naše potomky, kterou měl DPF zajistit??? Vykuchání se ale přeci projevilo – zmizela malinká prodleva zátahu někde kolem 3500ot/min. Co je ještě vtipnější – tak tato ekologicky propracovaná habaďura zajistila mému autíčku zelenou plaketku na čelním skle a tedy jsem s ním mohl pořádat „drifty“ na Alexanderplatz uprostřed Berlína. Něco na způsob – mám dépéef, jsem EKO, tak jedem (co na tom, že eko jsem jen ze 30%, když to bylo nový – hlavně, že jsem „zaplatil“ a posunul kolo dějin kupředu). Jen by mě zajímalo, kolik „ojro“ za tuto ekologickou spásu lidstva „Fritz“ (původní majitel) zaplatil.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zdendo, nezklamal jsi. To je fajn jak popisuješ jak sis dal práci to nastudovat, nicméně jsi trochu objevil ameriku, ne? Že je proces regenerace řešen různě a tedy s různou účinností se ví, stejně jako, že hodně záleží na tom jak auto používáš a v jakých podmínkách filtr funguje, Pak naměříš různé hodnoty, ale hlavně - můžeš si je interpretovat jak chceš, přesně jako ty. Ano, dnes jsou filtry na účinnosti nad 85%, dřív byly horší. Co to dokazuje? Že je to vojeb na ovce, že? :-D :-D Bez tajných studií, konspirací a utajovaných informací to nejde, chápu, ale je to směšné, Zdendo. Jde o to jaký si nasadíš brejle, pokud seš českej pepík, kterej si koupí japonský auto a pak ho prcá drahý servis tak holt pešek. Výměna filtru je prostě servis auta. Tady je to furt o tom samém, DPF filtr je specifický díl, který se musí servisovat. To se lidem nelíbí, protože je to stojí vatu, kterou by radši hodili na hlaváku do bedny. Navíc je to tam kvůli ekologii, že? Aha, takže ekokurvítko. Takže jak s tim levně vyjebat? Vykuchat. Problém vyřešen a zase jsme těm v bruselu nakopali prdel. "navíc, po vykuchání mi to jezdí líp. Při těch dvanácti studenejch startech denně to těd tolik neškytá".

Navíc je vtipný, že se na netu píše, že největší dubové jsou naopak ti, co filtry "rozlouskávají" jak si psal. Ten obsah je vysoce karcinogenní a fakt to nechceš vdechnout ani se s tim pudrovat. Mimochodem, to, že filtr v tvém autě neměl co dělat je jen tvůj názor, kdyby tam neměl co dělat tak ho tam jeho výrobce nenamontoval, víš? Že měl nižší účinnost než dněšní filtry? Vývoj 15 let třeba? Každopádně není pravda, že by se filtry měly měnit před každou regenerací, píšeš nesmysly. :lol: :cool2: :cool2: :cool2:
Krom poslední věty jen a jen souhlas :) Dejte 10-ti lidem stejná čísla čehokoliv a každý to bude vidět po svém, ale přitom čísla nelžou. Tu poslední větu takto nemyslel, ale na věci to nic nemění.

Dost lidí tady vysvětluje proč je DPF kurvítko a ojeb, pak se to vysvětlí tím že účinnost není velká, není ani stoprocentní. Ale katalyzátor na tom není o moc líp ale uznávaný je. V autě je mnoho "eko" které nejsou na sto procent, ale všichni mlčí. Jen u DPF, které je nejdražší, si každý otevírá hubu. Nemam na kurvy, tak za nimi nejezdím. Nebo bych měl brečet že kurva na privátu chce dvojku za hodinu a má chtít tři stovky jako ta v pangejtu u silnice ? Nemám na to, tak neprudím a nešířím lži a polopravdy.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#609 Příspěvek od kurevtor »

Misanek píše:
Koneckonců srovnávat odsiřování elektráren s dpf je argument hodný inženýra. Myslím si, že každému rozumnému člověku musí dojít, že Madmarty už musí mít dobrou "argumentační nouzi" když tady takhle mele... :)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: docela perlíš.

Slyšel jsi někdy o přístupu k problému "Think globally, act locally" ?

1) Odsiřování elektráren nemá souvislost s DPF jo? :lol: :lol: A v čem je rozdíl? Jaký je rozdíl mezi snižováním emisí u elektrárny a auta?

2) Vy sami jste začali o 20 stránek dřív s touto argumentací a teď se ti to nezdá? :lol: Si to najdi tady ve vlákně, že přece proč řešit dýzly? A co tankery, ne? LOL. Proto jsme se vám snažili vysvětlit, že problém má mnoho zdrojů, nelze jeden ignorovat (neřešit tankery nebo jen elektrárny, nebo jen spalovny, nebo jen auta). Je potřeba postupně problém řešit na všech frontách. Samozřejmě, je to komplexní problém, takže někdy (často) bude výsledkem situace archetypální "břesun břemene" a tak řešení problému bude vytvářet další problémy, ale to je život...
Misanek píše:
Jinak tedy odpovím na tvou otázku - dle mého se vyřezáním dpf opravdu člověku nestane něco horšího vzhledem k tomu, s čím se běžně dostává do kontaktu a jaké potraviny jsou mu podsunovány.
Pokud toto tvrdíš, zvládl bys třeba 10 minut v zavřený garáži se svým nastartovaným autem? Nic horšího než sníst jídlo z krámu se ti přece OPRAVDU nemůže stát. Jsi schopen to zkusit, když ti stejně nic nehrozí?
Misanek píše:
Nicméně aby bylo jasno - pokud by dpf byl opravdu funkční i s tebou popisovanou účinností, tak nemám problém jej schvalovat.
Tak já to tu napíšu ještě jednou. DPF filtry jsou FUNKČNÍ a mají účinnost nad 85%. Stačí se podívat na první řádek na anglický wiki nebo dalších 1000 zdrojů na netu.
Věřím, že teď již tedy definitivně nemáš problém DPF schvalovat, protože jak píšeš - pokud by byl funkční a účinný tak je to OK. No a podmínka je splněna takže pohoda. Problém můžeme uzavřit. :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#610 Příspěvek od Misanek »

S vámi je tu sranda, kluci :lol:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#611 Příspěvek od kurevtor »

Misanek:

Proč se vždy vyhneš odpovědi na jasnou otázku? Furt chytrej jak rádio a kecy a fabulace kolem, ale ANO x NE nezvládneš odpovědět?

Znova: Zvládneš 10 minut v garáži se svym nastartovanym autem bez filtru nebo ne? Píšeš, že opravdu nic nehrozí tak o co de....
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#612 Příspěvek od ACDC »

Fakt sranda. Jako by na tom záleželo, kdo jak znečišťuje, notabene ještě ve směšných procentech oproti jiným obrovským smraďochům. Ale ti jsou mi taky u prdele, jen pro jistotu.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#613 Příspěvek od horan »

Tak kdyz to tvrdi wikipedie, tak je to v poradku. V tom pripade se omlouvam, ze jsem nemel rad zmrdy, co se schovavaji za ekologii a dobrovolne jim preposlu nejake tucne vsimne. Treba na vyzkum hrabose polniho. Vsiml jsem si totiz, jak jednoho prejel na polich pri znich kombajn. Budu tvrde bojovat za zakaz kombajnu. Takhle to nejde. Jeste pred tim si ovsem rozjedu firmu na vyrobu srpu, kos, hrabi, kosu, cepinu a jinych pomucek pro sklizen. :roll:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#614 Příspěvek od Misanek »

kurevtor píše:Misanek:

Proč se vždy vyhneš odpovědi na jasnou otázku? Furt chytrej jak rádio a kecy a fabulace kolem, ale ANO x NE nezvládneš odpovědět?

Znova: Zvládneš 10 minut v garáži se svym nastartovanym autem bez filtru nebo ne? Píšeš, že opravdu nic nehrozí tak o co de....
Ne, proč bych to dělal když by to nebylo nutné? Ty zvládneš bez problémů deset minut v uzavřené garáži v nastartovaným dieselem s dpf nebo s nastartovaným benzínem?

Neodpověděl jsem, protože už mě tady docela nebaví odpovídat na podobné debilní dotazy :wink:

Jako kdyby ostatní motorizace nesmrděly s jejich exhalace nebyly zdraví škodlivé... :) takže se zavírejte v garážích a ingalujte si tam ten svěží vánek z hor, který zajisté z aut s dpf leze,když vás to baví :D
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#615 Příspěvek od kurevtor »

horan píše:Tak kdyz to tvrdi wikipedie, tak je to v poradku. V tom pripade se omlouvam, ze jsem nemel rad zmrdy, co se schovavaji za ekologii a dobrovolne jim preposlu nejake tucne vsimne. Treba na vyzkum hrabose polniho. Vsiml jsem si totiz, jak jednoho prejel na polich pri znich kombajn. Budu tvrde bojovat za zakaz kombajnu. Takhle to nejde. Jeste pred tim si ovsem rozjedu firmu na vyrobu srpu, kos, hrabi, kosu, cepinu a jinych pomucek pro sklizen. :roll:
jéžiš, sem čekal, kdo zpochybní wikipedii jako zdroj.

Takže abych to napsal více srozumitelněji - ta data co tady Zdenda prezentoval si můžete přečíst v mnoha zdrojích na netu, a aby si to mohl přečíst opravdu kdokoli, odkázal jsem na první řádek textu na wikipedii jako na nejsnáze dosažitelný zdroj. Kdybys nebyl chytrej a radši si tu wiki otevřel tak zjistíš, že fakta jsou zdrojovaná a tak můžeš informace ověřit opět v dalších materiálech.

Ale chápu, Zdendovo super tajné dokumenty, které podléhají duševnímu vlastnictví a proto musely být hodnoty i jména automobilek upraveny, jsou lepší zdroj než wiki :-D Wikipedia je stejně pod palcem Bilderbergu takže to jsou všechno lži pro ovčany. :lol:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#616 Příspěvek od kurevtor »

ACDC píše:Fakt sranda. Jako by na tom záleželo, kdo jak znečišťuje, notabene ještě ve směšných procentech oproti jiným obrovským smraďochům. Ale ti jsou mi taky u prdele, jen pro jistotu.
myslim, že můžeme uzavřít tuto diskuzi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#617 Příspěvek od Zdenda530d »

No, já jsem nikde v dostupných zdrojích nenašel, co se děje při regeneraci. Vše končilo na nějakých přijatelných procentech, když je DPF v režimu "funguju" - tento režim je popsán docela dobře (i na té wikině) a pak vždy článek pokračuje: "... a potom následuje regenerace..." a tím to končí (ty nejlepší články ještě dodaly, že se PMxy spálí :) :) :)). Maximálně jsem se dostal pouze k tomu jak je to s výfukovými plyny, když je KAT a DPF v jednom celku. O PMxy (o které asi možná jde, nevím) ani slovo (to totální spálení nepočítám). Ale možná jsem jen špatně hledal.
Zdroje, které jsem použil, jsem zvolil proto, protože jednoduše mám tu možnost (proč ji nevyužít) a rád mám ve věcech jasno.

Ale z tvé reakce, je stejně jasně patrné, že si tu mou dlouhou nudnou "slohovku" nepochopil, což ani nebyl účel.

Ještě si neodpustím, když jsi tak krásně nahrál na smeč a nikdo přede mnou toho nevyužil:

Ty by sis vybral co?

10 minut v garáži s autem co má kuchlý DPF?

nebo

10 minut v garáži s autem co má DPF v módu regenerace?

čistě hypoteticky, samozřejmě
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#618 Příspěvek od Teddy »

Já bych do tý garáže raději volil nějakou pěknou kozatou blondýnku. S tou bych tam vydržel i mnohem dýl. Jen bychom si u toho nesměli nastartovat motor..... jedno jakej a s jakýma filtrama. 8)
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#619 Příspěvek od kurevtor »

Zdenda: Auto tu regenraci v garáži nepustí... takže sorry :-D jinak nezkoušel bych to ani s jednim, navrhoval jsem to míšánkovi, kterej tvrdil, že nic nehrozí.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#620 Příspěvek od Misanek »

To je jak s blcema tady... :lol: Jasně že nic nehrozí, je to přece normální záměrně inhalovat výfukové plyny, že jo.. :twisted:
Odpovědět