Re: Nove znaceni pohonných hmot
Napsal: úte 26.11.2019 14:39
Tady je článek o pohonných hmotách.
http://e-flotila.cz/aktuality/2351-2019 ... -biopaliva
Osobně mám problém s biopalivem a špatný starty....začal jsem tankovat vervu s Maxxmotion a zase je vše v pořádku. Takže dle mě i v článku zminují že biopaliva jsou slušně řečeno shit pro vstřikovače i pro další komponenty...a bude se ho stále dávat více a více aby se splnili dohody.
Takže zatím to člověk může řešit dražším palivem.
cituji z článku:
Skutečností je, že E10 bude nejen dražší, řádově o několik desetníků za litr, ale auto s tímto palivem má mírně vyšší spotřebu a může představovat i riziko pro motory vyrobené před rokem 2005. Jak moc nebo málo větší podíl lihu ovlivní zážehové motory staršího data výroby, je téma, které odborníci řeší už dávno.
Uznávaný expert z pražské ČVUT docent Michal Vojtíšek, vědec a odborník na emise spalovacích motorů, připomíná, že podíl lihu ve výši 10 až 15 procent zvládne bez problémů většina aut vyrobených v poslední dekádě. "Starší vozy zejména z 20. století plus motory zahradní techniky, které mají karburátory, by ale bylo nutné seřídit. Jinak může dojít k opotřebování výfukových ventilů," soudí Vojtíšek.
Stát nejenže nebude daňově zvýhodňovat vyšší přimíchaný podíl lihu v benzinu, ale už v roce 2015 výrazně snížil daňovou podporu i čistým biopalivům, jako je B100 (stoprocentní řepkový olej jako náhrada nafty pro nákladní vozy) nebo E85 (benzin s 85 procenty lihu pro osobáky). Tahle paliva, která jsou sama o sobě dražší než klasická nafta a benzin, se tak stala bez finanční dotace prakticky neprodejná.
Jejich státní podpora, konkrétně dotace spotřební daně, klesla mezi roky 2014 a 2018 podle statistiky celníků z 2,2 miliardy korun na pouhých 41 milionů korun. Prodej biopaliv pro dopravní účely na českém trhu přesto roste. Petrolejáři je začali o to víc přimíchávat do benzinu a nafty. A to v nejvyšší míře, jakou dovolují normy.
Tlačí je k tomu starší a stále platná evropská směrnice požadující v úvodu článku zmíněnou úsporu 6 procent CO2 do konce příštího roku.
http://e-flotila.cz/aktuality/2351-2019 ... -biopaliva
Osobně mám problém s biopalivem a špatný starty....začal jsem tankovat vervu s Maxxmotion a zase je vše v pořádku. Takže dle mě i v článku zminují že biopaliva jsou slušně řečeno shit pro vstřikovače i pro další komponenty...a bude se ho stále dávat více a více aby se splnili dohody.
Takže zatím to člověk může řešit dražším palivem.
cituji z článku:
Skutečností je, že E10 bude nejen dražší, řádově o několik desetníků za litr, ale auto s tímto palivem má mírně vyšší spotřebu a může představovat i riziko pro motory vyrobené před rokem 2005. Jak moc nebo málo větší podíl lihu ovlivní zážehové motory staršího data výroby, je téma, které odborníci řeší už dávno.
Uznávaný expert z pražské ČVUT docent Michal Vojtíšek, vědec a odborník na emise spalovacích motorů, připomíná, že podíl lihu ve výši 10 až 15 procent zvládne bez problémů většina aut vyrobených v poslední dekádě. "Starší vozy zejména z 20. století plus motory zahradní techniky, které mají karburátory, by ale bylo nutné seřídit. Jinak může dojít k opotřebování výfukových ventilů," soudí Vojtíšek.
Stát nejenže nebude daňově zvýhodňovat vyšší přimíchaný podíl lihu v benzinu, ale už v roce 2015 výrazně snížil daňovou podporu i čistým biopalivům, jako je B100 (stoprocentní řepkový olej jako náhrada nafty pro nákladní vozy) nebo E85 (benzin s 85 procenty lihu pro osobáky). Tahle paliva, která jsou sama o sobě dražší než klasická nafta a benzin, se tak stala bez finanční dotace prakticky neprodejná.
Jejich státní podpora, konkrétně dotace spotřební daně, klesla mezi roky 2014 a 2018 podle statistiky celníků z 2,2 miliardy korun na pouhých 41 milionů korun. Prodej biopaliv pro dopravní účely na českém trhu přesto roste. Petrolejáři je začali o to víc přimíchávat do benzinu a nafty. A to v nejvyšší míře, jakou dovolují normy.
Tlačí je k tomu starší a stále platná evropská směrnice požadující v úvodu článku zmíněnou úsporu 6 procent CO2 do konce příštího roku.