Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koupě X5

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: koupě X5

#61 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Muj tchán ma od novoty Dustera i s LPG to kupoval za 301tis, uz to ma asi 6 rok, jelikoz je to rybar vlaci vse sebou, je spokojenej najeto to ma ale 30tis.
Zrovna na ryby X5 za me je to zbytecnej luxus na problemy. 3.0i/GM bude smrt, 4,4 v dobrým stavu, když se mrknu do inzerce je už nereálné a potom ti zbývá IS od Smahera, ale zase, to auto nijak nevyužijete (výkon potenciál) dle toho co píšeš, vlastně vůbec nevím, jak jsi přišel pro tenhle účel na X5.
já teda moc nevidím jak se svojí X5 na 19" jezdím po lese, to zná jen teplou garáž a teď už ani sníh.
Bych koukal po 1,6 Vitaře, 1,6 Dusteru, nebo něčemu podobnému.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
vasekBrno
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: stř 08.08.2018 11:29

Re: koupě X5

#62 Příspěvek od vasekBrno »

on si vybírá já jen zjišťuji informace k motorům a převodovkám
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě X5

#63 Příspěvek od JaraX »

- proč řešíš kolik má mechanik na práci, na tlumiči atd? je to snad věc nabídky a poptávky, tlumiče sachs s uložením prachovkama, dorazama, vyměním komplet s prací za 10 tisíc, nebo prostě, 8, 12, cokoliv, no a ty to prostě akceptuješ a přijedeš a nebo neakceptuješ a jedeš jinam, uděláš si to sám atd. a je přece jedno jeslti je nakoupím za 2k nebo 8k. Ted jsem byl na hodech a lidi se rozčilovali že tam pekli kýtu za 500kč kg, ale tak to prostě je, bud to chcu a zaplatím a nebo nechcu a dám si rohlík.
- a ti mechanici co ses jich ptal servisovali jen BMW?? nebo to byl někdo kterým tam jednou za rok přijede nějaká X5? já nevím proč je složity věřit lidem co jsou uznávaní odborníci. a přestan vykládat hovna, ty víš jak měním olej svým zákazníkům? měníme všechny oleje, nehlede na to že to je GM nebo ZF, ale prostě v GM mužeš měnit co chceš a ty převodovky odchází.
- na takové ježdění je X5 uplně zbytečná, to bych radši vzal X3 a nejlíp fakt něco takovyho

https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list

- celkem nové auto, hovno najeto, spolehlivá technika, v terénu to umí, automat to je, atd
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: koupě X5

#64 Příspěvek od Jaris330D »

V dnesni dobe nemuzes byt jen automechanik, ale i mechatronik. Musis i rozumet automatizaci. Dnesni auta jsou pro bezne mechaniky tak slozity, ze se bez teto zkupiny lidi neobejdou. Snejk a Jarax jsou borci, kteri tomuhle rozumi. Ti reknu priklad. O vikendu jsem byl u kamarada, ktery je sikovny automechanik, ale prijel tam Citroen Picasso s tim, ze nefunguje regenerace filtru pevnych casti. Asi 2 hodiny tam u toho stali a porad neco ladili na diagnostice a porad se to nedarilo. Navic maji diag vseobecny, ktery neumi v podstate nic. Vsechno normalne fungovalo, filtr regenerovalo, napln taky z 70% plna a jezdilo normalne. Rikam mu, tam museji byt nejake cidla, ktere sleduji stav filtru a museji s necim komunikovat, aby to vyhodnotilo situaci atd.. Vedel jen, ze tam jsou cidla, ale to bylo vse. Takze auto putovalo k autoelektrikarovi a tam nebylo jiste, jestli tomu bude rozumet. Jak to dopadlo nevim. Ale 2 hodiny srani si urcite automechanik nauctuje. Jarax a Snejk umi oboji a jeste se snad nestalo, ze by neco nedali do kupy. Sice si u Jaraxe vyslechnes nazor na tvoje auto, ale zase vis na cem jsi, i kdyz budes nasranej.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě X5

#65 Příspěvek od JaraX »

tak ja nevím, bylo by lepší dělat že všechny ty vaše auta jsou top a za rohem si mnout ruce jak jsem vydělal, tak jak to dělá většina mechaniků?.
mě baví dělat top auta, auta jako má třeba kawaman, vasapasa, honzaD93, laikova X5, pGb(ten zachranil skorovrak), prostě auta co přijedou za rok, udělá se tam nějaky servis a pak se zas za rok vidíme s usměvem.

chce to prostě know how, řeknu vám story, přijel kamarád si udělat nějaky servis na OII, auto nejelo když se mu dalo tak skoro chciplo, muselo se přidavat velmi pomalinku a pak to jelo, kamarád 2 dny laboroval, zavada nikde, už chtěl měnit turbo, pak volam kamaradovi co děla škodovky, za flašku dostávám radu, špatná je hadice od turba, tak mu říkam že ne, že hadice jsou otlakovany a nikde díra není, a on říká, však díra ne, ale stěna vevnitř rozpadena, no a prostě ta škodovka je tak debilní auto že se tam prostě rozpadne vnitřek hadice od turba, ale není to vidět, uděla se dutinka, a když zatlačí turbo tak se dutinka nafoukne jako balonek a ucpe tu hadici do nepruchodnosti. prostě u BMW se todle vůbec nestává a u škodovky je to běžná věc, ale ty to prostě neznáš. chápeš princip ale nenapadne tě že se muže stát taková věc.
no a pak další připad, volá ti tanner že tam řeší nějakyho pežota že nejde vrtula na chladiču, prostě to znáš z BMW, špatna vrtula, ale tou to nebylo, ani jednotka (regulator) a tak zas telefon kamaradovi co dělá žabožrouty a pak se dozvíš že máš vypít pul litra božolé nebo sněst žabu abys chytl francouzský myšlení, oddělat nějaky plast a tam bude uhilý relé, prostě kdo dal relé do chladičově stěny? no ten kdo tam dává i řj motoru. u BMW se s takovou věcí nesetkáš.
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.

no a pak je o logice, kterou dost mechaniků postrádá, když jsem kupoval repasovany EDC tlumiče tak mi ten prodejce říkal at to odpujeme za konektory, a já říkám "no a jak jinak" a on říkal že většina automechaniků odpojuje kabely za kabel, až vytrhne kus konektoru, prostě mazec, až si řekneš že to není možny.
ale prostě spousta mechaniků nemá logiku, nedávno strýcovi přestal jet kombajn, prostě nejel, ani nešlo zatáčet, (obojí je hydraulicky), ja tam za nim jel a přijel servisák a říká "jasná pumpa za 70 litrů", ale já si říkám to je přece blbost, ta pumpa má jeden okruh, žene řízení, pojezd, naháňky, a kompletní obsluhu žacího stolu, ale krom řízení a pojezdu ve šlo jak má, tak říkam že pumpa je ok, technik se hrozně rozčiloval že je odborník,, ale samozřejmě to pumpa nebyla, problém byl v řízení (orstě), která nešla a ani nepustila olej do pojezdu.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: koupě X5

#66 Příspěvek od laik »

vasekbrno: já moc chtěl X5 a se vstupní částkou 300.000,-.
Po dlouhé době studia tady jsem došel k závěru že:
E53 4.4i M62.
Nejlevnější varianta motoru v případě problému i převodovky a 4x4
Jednu jsem sehnal za 200 + LPG + vstupní servis + TZ a druhou za 160 komplet, ale hoooodně zeservisovaný obě. Ta druhá na mě čekala Jardo kolik? 1,5roku? :D Já najezdím cca 10.- 15.000 a zatím jeden termostat na chladiču a jedno rameno preventivně za 6ku (na STK ještě OK) a oprava starteru za1,5kil. Pak pro klid výměna šponováku na rozvodech, pomocná pumpa a ŘJ sedačky jen pro pocit, že je vše v cajku.
Takže mám stále cca 100.000 na příp. opravu. Repas 5HP za 50ku a udělat M62 koml taky za 50, kdyby se to náhodou posralo. Třeba ne. ;) Stejně mi to nedá a motor asi uděláme i dřív - vanosy a rozvody
Teď jsou ceny po roce ještě níž, ale i ten stav.
Chtěl jsem tím jen naznačit, že než mít malou rezervu a pak trnout, tak jsem zvolil větší a jsem vysmátý. Jo a stěma rybama - jestli to nemá jako srdcovku, na ryby bych to nekupoval.
Do terénu jsou hodně dobří se 4x4 kdo? Subaru?
Já požadavek vyloženě na vychytanou 4x4 neměl, jen na SUV s nějakým pohonem-ne 4x2, X5 vyloženě do lesa není.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: koupě X5

#67 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

vasekBrno píše:...auto není pro mě,je to starší pán a má to do lesa,myslivost a ryby...
Do lesa mají všichni Patrola nebo Pajero. Akorát bratranec, co by high society si koupil Toyotu LC. Nechal na to namontovat rám s navijákem a je s tím max. spokojenej
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: koupě X5

#68 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

JaraX píše: ...

chce to prostě know how, řeknu vám story, ...
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.

no a pak je o logice, ...
to je svatá pravda, selským rozumem to bylo vymyšlený, selským rozumem se přijde na to, kde je chyba ... prostě to nepřistálo z Marsu ;) musí ale člověk ten rozum mít :D

pak to chce taky umět jazyky, angličtinu, němčinu a nebát se číst manuály a předpisy, on ten náš národní sport, jakože návod a pořádek je pro blbce, nebo jak se to říká a že všechno jako chytří Češi vymyslíme a vočuráme blbý Němce prostě nefunguje... :D když se člověk rozhlídne kolem sebe, nebo přejede zpátky k nám hranice, tak vidí ten bordel
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: koupě X5

#69 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

zddan01 píše:...přejede zpátky k nám hranice, tak vidí ten bordel
No nevím, já když přejedu hranice a v Heidenau, z bývalého Praktikeru je utečenecký tábor, tak vidím extra bordel
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: koupě X5

#70 Příspěvek od Jaris330D »

zddan01 píše:
JaraX píše: ...

chce to prostě know how, řeknu vám story, ...
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.

no a pak je o logice, ...
to je svatá pravda, selským rozumem to bylo vymyšlený, selským rozumem se přijde na to, kde je chyba ... prostě to nepřistálo z Marsu ;) musí ale člověk ten rozum mít :D

pak to chce taky umět jazyky, angličtinu, němčinu a nebát se číst manuály a předpisy, on ten náš národní sport, jakože návod a pořádek je pro blbce, nebo jak se to říká a že všechno jako chytří Češi vymyslíme a vočuráme blbý Němce prostě nefunguje... :D když se člověk rozhlídne kolem sebe, nebo přejede zpátky k nám hranice, tak vidí ten bordel
Řekl bych, že se to tu začíná už lepšit. Je to spíš o lidech, než národu. Jo to Švycarsko je jiná liga. Před týdnem jsme dělali u pána, který má ve Švýcarsku sestru. Do teď prý nezamikají baráky. :D . Nebo přepichové odpočívadla na dálnicích, pořádek, nezamikaj auta atd.
A nejlepší mechanici jsou Rusáci, před 3 týdny jsem zkoumal, jak je to s rozvodama u Mercedesu. Jeden kolík měnil rozvodový řetěz tak, že oddělal ventildekl, roznýtoval řetěz, na něj přinýtoval nový, protáčel motorem, až namotal nový za starý a znova přinýtoval. Během 30 minut bylo hotovo :lol: . Vůbec ho nezajímalo, jak na tom jsou vodící lišty a tak dál.
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: koupě X5

#71 Příspěvek od tonye36 »

JaraXi prosimte, motor 2,5i se v X3 sere uplne stejně nebo je to lepší? Slyšel jsem, že by měl být spolehlivější, ale nerozumím proč by mel byt odolnější, když je to stejná konstrukce.
JaraX píše:odchází hlavy, odchází bloky, kroutí se, občas to sežere disu, těsnění na hlavách taky problém, stejně tak hydroštely, a tom že GM vydrží, bych ti mohl dát telefon na pár zákazníků a můžeš jim vysvětlovat že jim tam převodovka odešla náhodou.

a co vykladáš že jsme ti neporadili? dostal jsi spoustu rad. tak znova.


- všechny SUV jsou hodně drahy na servis, je to prostě vždycky dražší než třeba sedmička, prostě na těch SUV se furt něco řeší.
- pokud už chceš SUV, ty maly jednoduší fungují líp, třeba X3 je poměrně spolehlivy auto, ale je tam nahovno ten motor a ta převodovka,
- nebo si koupíš X5 kde se ti bude srát to auto, ale zase tam vydrží ten motor a převodovka víc, protože si koupíš 4,4i nebo 4,8i s ZF převodovkou
- pokud chceš luxus kup si Range Rover, pokud chceš sport, kup si E70, pokud chceš kompromis, kup si E53,
- ale hlavně prostě zvaž jeslti chceš SUV a nestačí ti třeba limuzína, která nabídne i na rozbité cestě vyšší komfort a jezdí za míň, pokud bych chtěl X5 jako na pracanta, tak si koupím nějakou pěknou předfacovou 4,4i M62, pokud bych měl víc peněz, koupím si IS od Smashera nebo Hurdyho.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě X5

#72 Příspěvek od JaraX »

je lepší, stejná konstrukce to není, máš stejný blok, ale s menším objemem, vše je mín namáháno atd.
i závady hlav mi přijdou mnohem méně časté, ale 3 litry jsou zase časteji více ojeté.
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: koupě X5

#73 Příspěvek od tonye36 »

Dik.

E70 mi leze na nervy stále stejně, tak uvažuju že bych místo ní vzal na ryby něco menšího a na tahání krámů nějakou dodávku.
A po projetí s novým Karoqem musím smutně konstatovat, že stará X3 byla docela dobré auto.
JaraX píše:je lepší, stejná konstrukce to není, máš stejný blok, ale s menším objemem, vše je mín namáháno atd.
i závady hlav mi přijdou mnohem méně časté, ale 3 litry jsou zase časteji více ojeté.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě X5

#74 Příspěvek od JaraX »

to sis snad nemohl myslet že u koncernu nedej bože škodovky udělají něco dobrýho.
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: koupě X5

#75 Příspěvek od tonye36 »

Udělal jsem to z mladické nerozvážnosti a již se to nebude opakovat :-) Horší je zjištění, že X3 první generace, kterou jsem považoval za jedno z nejhorších BMW všech dob, není v porovnání s aktuální nabídkou nových aut vůbec špatná.

Zkus schválně v nabídce nových aut najít libovolné splňující následující jednoduché požadavky.

1) Lehce zvýšený kombík s pohonem 4x4 - nepotřebuji jezdit offroad, stačí polňačky
2) Benzínový motor co jede a nemá zvuk jak pumpa na chcánky
3) Manuální převodovka
3) Tužší podvozek - žádná houpačka ala Volvo
JaraX píše:to sis snad nemohl myslet že u koncernu nedej bože škodovky udělají něco dobrýho.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: koupě X5

#76 Příspěvek od laik »

Ale to je jednoduchý.
E53 nebo E70 V8 dle financí a rozmlsanosti
Jen nechápu proč manuál.
tonye36
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: stř 14.04.2004 00:00
Bydliště: Třebíč

Re: koupě X5

#77 Příspěvek od tonye36 »

Protoze automat me neskutecne ser..., v E70 s nim jezdim druhym rokem a stejne si na to nejsem schopnej zvyknout. Po meste nejezdim a na okreskach, dalnici a v terenu je jednoznacne lepsi manual.

laik píše:Ale to je jednoduchý.
E53 nebo E70 V8 dle financí a rozmlsanosti
Jen nechápu proč manuál.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: koupě X5

#78 Příspěvek od laik »

To bys zase musel oželet tu pumpu na chcánky. 4.4/4.8 jsem neslyšel, že by byla v manuálu. A myslím, že by se s tím hůř jezdilo, vzhledem k hmotnosti.
A nový auto? Já jel pouze s X1 25i a to byla opravdu ta pumpa, ikdyž to docela jelo. A byla i dost velká. Myslel jsem si, že to bude nějaký prťavec.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: koupě X5

#79 Příspěvek od dogeatdog »

V cem konkretne je na dalnici lepsi manual?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě X5

#80 Příspěvek od JaraX »

víc to s ním žere, časteji zastavuješ na tankování a pak tě tolik nebolí záda :D
Odpovědět