Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě X5
Re: koupě X5
Muj tchán ma od novoty Dustera i s LPG to kupoval za 301tis, uz to ma asi 6 rok, jelikoz je to rybar vlaci vse sebou, je spokojenej najeto to ma ale 30tis.
Zrovna na ryby X5 za me je to zbytecnej luxus na problemy. 3.0i/GM bude smrt, 4,4 v dobrým stavu, když se mrknu do inzerce je už nereálné a potom ti zbývá IS od Smahera, ale zase, to auto nijak nevyužijete (výkon potenciál) dle toho co píšeš, vlastně vůbec nevím, jak jsi přišel pro tenhle účel na X5.
já teda moc nevidím jak se svojí X5 na 19" jezdím po lese, to zná jen teplou garáž a teď už ani sníh.
Bych koukal po 1,6 Vitaře, 1,6 Dusteru, nebo něčemu podobnému.
Zrovna na ryby X5 za me je to zbytecnej luxus na problemy. 3.0i/GM bude smrt, 4,4 v dobrým stavu, když se mrknu do inzerce je už nereálné a potom ti zbývá IS od Smahera, ale zase, to auto nijak nevyužijete (výkon potenciál) dle toho co píšeš, vlastně vůbec nevím, jak jsi přišel pro tenhle účel na X5.
já teda moc nevidím jak se svojí X5 na 19" jezdím po lese, to zná jen teplou garáž a teď už ani sníh.
Bych koukal po 1,6 Vitaře, 1,6 Dusteru, nebo něčemu podobnému.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: koupě X5
on si vybírá já jen zjišťuji informace k motorům a převodovkám
Re: koupě X5
- proč řešíš kolik má mechanik na práci, na tlumiči atd? je to snad věc nabídky a poptávky, tlumiče sachs s uložením prachovkama, dorazama, vyměním komplet s prací za 10 tisíc, nebo prostě, 8, 12, cokoliv, no a ty to prostě akceptuješ a přijedeš a nebo neakceptuješ a jedeš jinam, uděláš si to sám atd. a je přece jedno jeslti je nakoupím za 2k nebo 8k. Ted jsem byl na hodech a lidi se rozčilovali že tam pekli kýtu za 500kč kg, ale tak to prostě je, bud to chcu a zaplatím a nebo nechcu a dám si rohlík.
- a ti mechanici co ses jich ptal servisovali jen BMW?? nebo to byl někdo kterým tam jednou za rok přijede nějaká X5? já nevím proč je složity věřit lidem co jsou uznávaní odborníci. a přestan vykládat hovna, ty víš jak měním olej svým zákazníkům? měníme všechny oleje, nehlede na to že to je GM nebo ZF, ale prostě v GM mužeš měnit co chceš a ty převodovky odchází.
- na takové ježdění je X5 uplně zbytečná, to bych radši vzal X3 a nejlíp fakt něco takovyho
https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list
- celkem nové auto, hovno najeto, spolehlivá technika, v terénu to umí, automat to je, atd
- a ti mechanici co ses jich ptal servisovali jen BMW?? nebo to byl někdo kterým tam jednou za rok přijede nějaká X5? já nevím proč je složity věřit lidem co jsou uznávaní odborníci. a přestan vykládat hovna, ty víš jak měním olej svým zákazníkům? měníme všechny oleje, nehlede na to že to je GM nebo ZF, ale prostě v GM mužeš měnit co chceš a ty převodovky odchází.
- na takové ježdění je X5 uplně zbytečná, to bych radši vzal X3 a nejlíp fakt něco takovyho
https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyo ... oFrom=list
- celkem nové auto, hovno najeto, spolehlivá technika, v terénu to umí, automat to je, atd
Re: koupě X5
V dnesni dobe nemuzes byt jen automechanik, ale i mechatronik. Musis i rozumet automatizaci. Dnesni auta jsou pro bezne mechaniky tak slozity, ze se bez teto zkupiny lidi neobejdou. Snejk a Jarax jsou borci, kteri tomuhle rozumi. Ti reknu priklad. O vikendu jsem byl u kamarada, ktery je sikovny automechanik, ale prijel tam Citroen Picasso s tim, ze nefunguje regenerace filtru pevnych casti. Asi 2 hodiny tam u toho stali a porad neco ladili na diagnostice a porad se to nedarilo. Navic maji diag vseobecny, ktery neumi v podstate nic. Vsechno normalne fungovalo, filtr regenerovalo, napln taky z 70% plna a jezdilo normalne. Rikam mu, tam museji byt nejake cidla, ktere sleduji stav filtru a museji s necim komunikovat, aby to vyhodnotilo situaci atd.. Vedel jen, ze tam jsou cidla, ale to bylo vse. Takze auto putovalo k autoelektrikarovi a tam nebylo jiste, jestli tomu bude rozumet. Jak to dopadlo nevim. Ale 2 hodiny srani si urcite automechanik nauctuje. Jarax a Snejk umi oboji a jeste se snad nestalo, ze by neco nedali do kupy. Sice si u Jaraxe vyslechnes nazor na tvoje auto, ale zase vis na cem jsi, i kdyz budes nasranej.
Re: koupě X5
tak ja nevím, bylo by lepší dělat že všechny ty vaše auta jsou top a za rohem si mnout ruce jak jsem vydělal, tak jak to dělá většina mechaniků?.
mě baví dělat top auta, auta jako má třeba kawaman, vasapasa, honzaD93, laikova X5, pGb(ten zachranil skorovrak), prostě auta co přijedou za rok, udělá se tam nějaky servis a pak se zas za rok vidíme s usměvem.
chce to prostě know how, řeknu vám story, přijel kamarád si udělat nějaky servis na OII, auto nejelo když se mu dalo tak skoro chciplo, muselo se přidavat velmi pomalinku a pak to jelo, kamarád 2 dny laboroval, zavada nikde, už chtěl měnit turbo, pak volam kamaradovi co děla škodovky, za flašku dostávám radu, špatná je hadice od turba, tak mu říkam že ne, že hadice jsou otlakovany a nikde díra není, a on říká, však díra ne, ale stěna vevnitř rozpadena, no a prostě ta škodovka je tak debilní auto že se tam prostě rozpadne vnitřek hadice od turba, ale není to vidět, uděla se dutinka, a když zatlačí turbo tak se dutinka nafoukne jako balonek a ucpe tu hadici do nepruchodnosti. prostě u BMW se todle vůbec nestává a u škodovky je to běžná věc, ale ty to prostě neznáš. chápeš princip ale nenapadne tě že se muže stát taková věc.
no a pak další připad, volá ti tanner že tam řeší nějakyho pežota že nejde vrtula na chladiču, prostě to znáš z BMW, špatna vrtula, ale tou to nebylo, ani jednotka (regulator) a tak zas telefon kamaradovi co dělá žabožrouty a pak se dozvíš že máš vypít pul litra božolé nebo sněst žabu abys chytl francouzský myšlení, oddělat nějaky plast a tam bude uhilý relé, prostě kdo dal relé do chladičově stěny? no ten kdo tam dává i řj motoru. u BMW se s takovou věcí nesetkáš.
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.
no a pak je o logice, kterou dost mechaniků postrádá, když jsem kupoval repasovany EDC tlumiče tak mi ten prodejce říkal at to odpujeme za konektory, a já říkám "no a jak jinak" a on říkal že většina automechaniků odpojuje kabely za kabel, až vytrhne kus konektoru, prostě mazec, až si řekneš že to není možny.
ale prostě spousta mechaniků nemá logiku, nedávno strýcovi přestal jet kombajn, prostě nejel, ani nešlo zatáčet, (obojí je hydraulicky), ja tam za nim jel a přijel servisák a říká "jasná pumpa za 70 litrů", ale já si říkám to je přece blbost, ta pumpa má jeden okruh, žene řízení, pojezd, naháňky, a kompletní obsluhu žacího stolu, ale krom řízení a pojezdu ve šlo jak má, tak říkam že pumpa je ok, technik se hrozně rozčiloval že je odborník,, ale samozřejmě to pumpa nebyla, problém byl v řízení (orstě), která nešla a ani nepustila olej do pojezdu.
mě baví dělat top auta, auta jako má třeba kawaman, vasapasa, honzaD93, laikova X5, pGb(ten zachranil skorovrak), prostě auta co přijedou za rok, udělá se tam nějaky servis a pak se zas za rok vidíme s usměvem.
chce to prostě know how, řeknu vám story, přijel kamarád si udělat nějaky servis na OII, auto nejelo když se mu dalo tak skoro chciplo, muselo se přidavat velmi pomalinku a pak to jelo, kamarád 2 dny laboroval, zavada nikde, už chtěl měnit turbo, pak volam kamaradovi co děla škodovky, za flašku dostávám radu, špatná je hadice od turba, tak mu říkam že ne, že hadice jsou otlakovany a nikde díra není, a on říká, však díra ne, ale stěna vevnitř rozpadena, no a prostě ta škodovka je tak debilní auto že se tam prostě rozpadne vnitřek hadice od turba, ale není to vidět, uděla se dutinka, a když zatlačí turbo tak se dutinka nafoukne jako balonek a ucpe tu hadici do nepruchodnosti. prostě u BMW se todle vůbec nestává a u škodovky je to běžná věc, ale ty to prostě neznáš. chápeš princip ale nenapadne tě že se muže stát taková věc.
no a pak další připad, volá ti tanner že tam řeší nějakyho pežota že nejde vrtula na chladiču, prostě to znáš z BMW, špatna vrtula, ale tou to nebylo, ani jednotka (regulator) a tak zas telefon kamaradovi co dělá žabožrouty a pak se dozvíš že máš vypít pul litra božolé nebo sněst žabu abys chytl francouzský myšlení, oddělat nějaky plast a tam bude uhilý relé, prostě kdo dal relé do chladičově stěny? no ten kdo tam dává i řj motoru. u BMW se s takovou věcí nesetkáš.
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.
no a pak je o logice, kterou dost mechaniků postrádá, když jsem kupoval repasovany EDC tlumiče tak mi ten prodejce říkal at to odpujeme za konektory, a já říkám "no a jak jinak" a on říkal že většina automechaniků odpojuje kabely za kabel, až vytrhne kus konektoru, prostě mazec, až si řekneš že to není možny.
ale prostě spousta mechaniků nemá logiku, nedávno strýcovi přestal jet kombajn, prostě nejel, ani nešlo zatáčet, (obojí je hydraulicky), ja tam za nim jel a přijel servisák a říká "jasná pumpa za 70 litrů", ale já si říkám to je přece blbost, ta pumpa má jeden okruh, žene řízení, pojezd, naháňky, a kompletní obsluhu žacího stolu, ale krom řízení a pojezdu ve šlo jak má, tak říkam že pumpa je ok, technik se hrozně rozčiloval že je odborník,, ale samozřejmě to pumpa nebyla, problém byl v řízení (orstě), která nešla a ani nepustila olej do pojezdu.
Re: koupě X5
vasekbrno: já moc chtěl X5 a se vstupní částkou 300.000,-.
Po dlouhé době studia tady jsem došel k závěru že:
E53 4.4i M62.
Nejlevnější varianta motoru v případě problému i převodovky a 4x4
Jednu jsem sehnal za 200 + LPG + vstupní servis + TZ a druhou za 160 komplet, ale hoooodně zeservisovaný obě. Ta druhá na mě čekala Jardo kolik? 1,5roku?
Já najezdím cca 10.- 15.000 a zatím jeden termostat na chladiču a jedno rameno preventivně za 6ku (na STK ještě OK) a oprava starteru za1,5kil. Pak pro klid výměna šponováku na rozvodech, pomocná pumpa a ŘJ sedačky jen pro pocit, že je vše v cajku.
Takže mám stále cca 100.000 na příp. opravu. Repas 5HP za 50ku a udělat M62 koml taky za 50, kdyby se to náhodou posralo. Třeba ne.
Stejně mi to nedá a motor asi uděláme i dřív - vanosy a rozvody
Teď jsou ceny po roce ještě níž, ale i ten stav.
Chtěl jsem tím jen naznačit, že než mít malou rezervu a pak trnout, tak jsem zvolil větší a jsem vysmátý. Jo a stěma rybama - jestli to nemá jako srdcovku, na ryby bych to nekupoval.
Do terénu jsou hodně dobří se 4x4 kdo? Subaru?
Já požadavek vyloženě na vychytanou 4x4 neměl, jen na SUV s nějakým pohonem-ne 4x2, X5 vyloženě do lesa není.
Po dlouhé době studia tady jsem došel k závěru že:
E53 4.4i M62.
Nejlevnější varianta motoru v případě problému i převodovky a 4x4
Jednu jsem sehnal za 200 + LPG + vstupní servis + TZ a druhou za 160 komplet, ale hoooodně zeservisovaný obě. Ta druhá na mě čekala Jardo kolik? 1,5roku?

Takže mám stále cca 100.000 na příp. opravu. Repas 5HP za 50ku a udělat M62 koml taky za 50, kdyby se to náhodou posralo. Třeba ne.

Teď jsou ceny po roce ještě níž, ale i ten stav.
Chtěl jsem tím jen naznačit, že než mít malou rezervu a pak trnout, tak jsem zvolil větší a jsem vysmátý. Jo a stěma rybama - jestli to nemá jako srdcovku, na ryby bych to nekupoval.
Do terénu jsou hodně dobří se 4x4 kdo? Subaru?
Já požadavek vyloženě na vychytanou 4x4 neměl, jen na SUV s nějakým pohonem-ne 4x2, X5 vyloženě do lesa není.
Re: koupě X5
Do lesa mají všichni Patrola nebo Pajero. Akorát bratranec, co by high society si koupil Toyotu LC. Nechal na to namontovat rám s navijákem a je s tím max. spokojenejvasekBrno píše:...auto není pro mě,je to starší pán a má to do lesa,myslivost a ryby...
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: koupě X5
to je svatá pravda, selským rozumem to bylo vymyšlený, selským rozumem se přijde na to, kde je chyba ... prostě to nepřistálo z MarsuJaraX píše: ...
chce to prostě know how, řeknu vám story, ...
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.
no a pak je o logice, ...


pak to chce taky umět jazyky, angličtinu, němčinu a nebát se číst manuály a předpisy, on ten náš národní sport, jakože návod a pořádek je pro blbce, nebo jak se to říká a že všechno jako chytří Češi vymyslíme a vočuráme blbý Němce prostě nefunguje...

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: koupě X5
No nevím, já když přejedu hranice a v Heidenau, z bývalého Praktikeru je utečenecký tábor, tak vidím extra bordelzddan01 píše:...přejede zpátky k nám hranice, tak vidí ten bordel
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: koupě X5
Řekl bych, že se to tu začíná už lepšit. Je to spíš o lidech, než národu. Jo to Švycarsko je jiná liga. Před týdnem jsme dělali u pána, který má ve Švýcarsku sestru. Do teď prý nezamikají baráky.zddan01 píše:to je svatá pravda, selským rozumem to bylo vymyšlený, selským rozumem se přijde na to, kde je chyba ... prostě to nepřistálo z MarsuJaraX píše: ...
chce to prostě know how, řeknu vám story, ...
a tady je to proč spravovat u specializovanyho mechanika a ne u všeobecnyho.
no a pak je o logice, ...musí ale člověk ten rozum mít
pak to chce taky umět jazyky, angličtinu, němčinu a nebát se číst manuály a předpisy, on ten náš národní sport, jakože návod a pořádek je pro blbce, nebo jak se to říká a že všechno jako chytří Češi vymyslíme a vočuráme blbý Němce prostě nefunguje...když se člověk rozhlídne kolem sebe, nebo přejede zpátky k nám hranice, tak vidí ten bordel

A nejlepší mechanici jsou Rusáci, před 3 týdny jsem zkoumal, jak je to s rozvodama u Mercedesu. Jeden kolík měnil rozvodový řetěz tak, že oddělal ventildekl, roznýtoval řetěz, na něj přinýtoval nový, protáčel motorem, až namotal nový za starý a znova přinýtoval. Během 30 minut bylo hotovo

Re: koupě X5
JaraXi prosimte, motor 2,5i se v X3 sere uplne stejně nebo je to lepší? Slyšel jsem, že by měl být spolehlivější, ale nerozumím proč by mel byt odolnější, když je to stejná konstrukce.
JaraX píše:odchází hlavy, odchází bloky, kroutí se, občas to sežere disu, těsnění na hlavách taky problém, stejně tak hydroštely, a tom že GM vydrží, bych ti mohl dát telefon na pár zákazníků a můžeš jim vysvětlovat že jim tam převodovka odešla náhodou.
a co vykladáš že jsme ti neporadili? dostal jsi spoustu rad. tak znova.
- všechny SUV jsou hodně drahy na servis, je to prostě vždycky dražší než třeba sedmička, prostě na těch SUV se furt něco řeší.
- pokud už chceš SUV, ty maly jednoduší fungují líp, třeba X3 je poměrně spolehlivy auto, ale je tam nahovno ten motor a ta převodovka,
- nebo si koupíš X5 kde se ti bude srát to auto, ale zase tam vydrží ten motor a převodovka víc, protože si koupíš 4,4i nebo 4,8i s ZF převodovkou
- pokud chceš luxus kup si Range Rover, pokud chceš sport, kup si E70, pokud chceš kompromis, kup si E53,
- ale hlavně prostě zvaž jeslti chceš SUV a nestačí ti třeba limuzína, která nabídne i na rozbité cestě vyšší komfort a jezdí za míň, pokud bych chtěl X5 jako na pracanta, tak si koupím nějakou pěknou předfacovou 4,4i M62, pokud bych měl víc peněz, koupím si IS od Smashera nebo Hurdyho.
Re: koupě X5
je lepší, stejná konstrukce to není, máš stejný blok, ale s menším objemem, vše je mín namáháno atd.
i závady hlav mi přijdou mnohem méně časté, ale 3 litry jsou zase časteji více ojeté.
i závady hlav mi přijdou mnohem méně časté, ale 3 litry jsou zase časteji více ojeté.
Re: koupě X5
Dik.
E70 mi leze na nervy stále stejně, tak uvažuju že bych místo ní vzal na ryby něco menšího a na tahání krámů nějakou dodávku.
A po projetí s novým Karoqem musím smutně konstatovat, že stará X3 byla docela dobré auto.
E70 mi leze na nervy stále stejně, tak uvažuju že bych místo ní vzal na ryby něco menšího a na tahání krámů nějakou dodávku.
A po projetí s novým Karoqem musím smutně konstatovat, že stará X3 byla docela dobré auto.
JaraX píše:je lepší, stejná konstrukce to není, máš stejný blok, ale s menším objemem, vše je mín namáháno atd.
i závady hlav mi přijdou mnohem méně časté, ale 3 litry jsou zase časteji více ojeté.
Re: koupě X5
to sis snad nemohl myslet že u koncernu nedej bože škodovky udělají něco dobrýho.
Re: koupě X5
Udělal jsem to z mladické nerozvážnosti a již se to nebude opakovat
Horší je zjištění, že X3 první generace, kterou jsem považoval za jedno z nejhorších BMW všech dob, není v porovnání s aktuální nabídkou nových aut vůbec špatná.
Zkus schválně v nabídce nových aut najít libovolné splňující následující jednoduché požadavky.
1) Lehce zvýšený kombík s pohonem 4x4 - nepotřebuji jezdit offroad, stačí polňačky
2) Benzínový motor co jede a nemá zvuk jak pumpa na chcánky
3) Manuální převodovka
3) Tužší podvozek - žádná houpačka ala Volvo

Zkus schválně v nabídce nových aut najít libovolné splňující následující jednoduché požadavky.
1) Lehce zvýšený kombík s pohonem 4x4 - nepotřebuji jezdit offroad, stačí polňačky
2) Benzínový motor co jede a nemá zvuk jak pumpa na chcánky
3) Manuální převodovka
3) Tužší podvozek - žádná houpačka ala Volvo
JaraX píše:to sis snad nemohl myslet že u koncernu nedej bože škodovky udělají něco dobrýho.
Re: koupě X5
Ale to je jednoduchý.
E53 nebo E70 V8 dle financí a rozmlsanosti
Jen nechápu proč manuál.
E53 nebo E70 V8 dle financí a rozmlsanosti
Jen nechápu proč manuál.
Re: koupě X5
Protoze automat me neskutecne ser..., v E70 s nim jezdim druhym rokem a stejne si na to nejsem schopnej zvyknout. Po meste nejezdim a na okreskach, dalnici a v terenu je jednoznacne lepsi manual.
laik píše:Ale to je jednoduchý.
E53 nebo E70 V8 dle financí a rozmlsanosti
Jen nechápu proč manuál.
Re: koupě X5
To bys zase musel oželet tu pumpu na chcánky. 4.4/4.8 jsem neslyšel, že by byla v manuálu. A myslím, že by se s tím hůř jezdilo, vzhledem k hmotnosti.
A nový auto? Já jel pouze s X1 25i a to byla opravdu ta pumpa, ikdyž to docela jelo. A byla i dost velká. Myslel jsem si, že to bude nějaký prťavec.
A nový auto? Já jel pouze s X1 25i a to byla opravdu ta pumpa, ikdyž to docela jelo. A byla i dost velká. Myslel jsem si, že to bude nějaký prťavec.
Re: koupě X5
V cem konkretne je na dalnici lepsi manual?
Re: koupě X5
víc to s ním žere, časteji zastavuješ na tankování a pak tě tolik nebolí záda 
