Stránka 4 z 5
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 15:47
od mykovec
xyron píše:Zákon v ČR zná pouze 98 oktan jako ten nejlepší, proto i 100+ oktanový benzín (verva 100, OMV..) je oficiálně jen 98 ...
Takže MOL si ty nálepky na stojanu ČNS BA100 jentak tiskne a lepí sám a čoi (nebo jiná kontrola) mu na to, i když je to podfuk, protože zná pouze ČNS BA98 už rok a půl dává palec nahoru bez pokuty? Tomu se mi opravdu nechci věřit, to by totiž byla ta nejklamavější reklama, co jsem kdy viděl. Prodávat 100, i přes fakt, že to ve skutečnosti může být max. 98+.
Je jasný, že obě ta paliva mají 100, ale otázka zní, proč jeden má plaketu ČNS BA98 (Benzina) a jeden má plaketu ČNS BA100 (MOL)?
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 18:44
od Totic
NE. Je to Česká Státní Norma (ČSN EN 228 – kategorie benzínů Super plus s oktanovým číslem výzkumnou metodou minimálně 98 okt.) a rozjel bych to radši tady, viz. můj poslední příspěvek.. Pročíst aji s diskuzí kdo chce:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0#p1097520
Ať to tady nezas*ráme ohledně nějakýho oleje do 330i. Díky.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: pon 28.08.2017 21:46
od Henry_E90
Joshuax: Chápu, kam míříš, ale já nic takového neřekl. Jenom jsem vyjmenoval benefity, které prezentuje výrobce, rozhodně jsem netvrdil, že to zachraňuje motory a člověk bez toho nemůže být. Faktem je, že 3-ester oleje jsou prostě technologicky vyspělejší a stále jich příliš mnoho na trhu není. Přijde mi, že se tu bavíme stylem "párky bez masa jsou stejně dobré jako ty s masem, protože ty s masem jsou jenom marketingový trik". Osobně uznávám dva přístupy, co se olejů (a i jiných náplní týče), a to díky způsobu provozu aut, které jsme doposud vlastnil, což bylo zpravidla 99% relativně běžná jízda s častými sportovními vyjížďkami (tedy nic, co by "normální" olej nezvládl), ale pak 1% okruhového ježdění, kde už dochází ke znehodnocování oleje znatelně. A jelikož nejsem typ člověka, co by byl ochotný třeba 4x ročně měnit nějaký levnější olej, jdu sice pro auto o trochu horší cestou, ale pro mě pohodlnější a levnější, kdy použiji olej, který garantuje vyšší tepelnou použitelnost (u většiny olejů takový údaj člověk ani nenajde...), což u CFS 5W40 NT+, který jsem zmiňoval, je 125°C, krátkodobě i 150°C. Ale hádat se o tom fakt nemusím, žádné provize od Millers nemám a holt vyhodím ročně o 500 Kč navíc, zatímco spousta lidí tohle dá za dolití ostřikovačů v autorizáku...

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 20:21
od Joshuax
Ale to uz trosku prehanis, co se tech rozdilu tyce

Musis porovnavat parky s masem s parkama s masem, ktere nekdo okorenil...
To jestli se ti olej prehreje nebo ne je o tom, jaky pouzijes viskozni index, ne o tom, jestli je to 3ester olej. Musis to brat tak, ze drive nic takoveho nebylo a motory jezdili klidne milion kilometru. Dneska mame vsemozny vyspelosti, ale motory nevydrzi 300k... Jestli tu zivotnost posunes o 10% dal, kdyz budes pouzivat "lepsi" olej, nez co predepisuje vyrobce, tot otazka kterou nikdo nedokaze objektivne posoudit.
Osobne vidim pri tom projeti po okruhu pouziti treba Valvoline 10W60 jako zasadnejsi rozdil, nez kdybys pouzil treba 5W40 Millers Nano, proti treba Castrolu Edge 5W40. Ale tot samozrejme kazdeho vec, je to jenom nazor

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 20:39
od pavproch
Já teda (jestli můžu svou trošku do mlýnice) spíš souhlasím s Henrym, podle mě do auta pro zábavu 10w-60 nepatří, 5w-40 se zvýšenou odolností proti přepálení je imho lepší volba (proto taky ho do svých obou aut liju - Millers CFS). 10w-60 podle mě totiž než se zahřeje může napáchat více "škody než užitku" (zvýšené odpory a opotřebení)... ale nemám patent na rozum, olejařinu sem neštudýroval.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 20:49
od Henry_E90
Jak už psal pavproch, 10W60 olej není úplně vhodné řešení pro sériový motor, nemluvě o nějakém měnění 10W60 a 5W30/40 podle použití. Jinak k tomu porovnání kvalit olejů bych si dovolil ještě sdílet jeden trochu starší, ale vypovídající (a více faktický) odkaz o tom, že není vše vždy jen marketing:
https://www.oleje.cz/forum/millers-oils-t2795-60.html
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 20:52
od jazet
Abyste se z toho millerse nepo....

Nic ve zlém chlapi
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 21:08
od tommee
Bohužel jsem si to nikde neuložil, ale viděl jsem pěkný video, kde jsou velmi srozumitelně vysvětlený specifikace olejů, co znamená který číslo apod.. Nicméně když to zkrátím, pro každej motor a použití je vhodnej jinej olej. 10W60 má sice vysokou teplotní odolnost, ale taky trvá věčnost než se zahřeje na teplotu kdy funguje, takže jeho použití v daily autu je trochu naprd. 5W40 od kvalitní značky, zkrácený výměny a nemůžete pro svoje auto udělat víc..
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 22:01
od MattyX
Kluci a máte třeba reálnou zkušenost s tím, že se 10w60 jako pomalu ohřívá?

Jako takovej fórek jsem neslyšel už dlouho

Ohřívá se právě úplně normálně

Já bych se toho nebál, ba naopak

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 23:27
od Joshuax
Nejvetsi problem 10W60 je, ze neni urcen pro zimni provoz... Co se tyce viskozity v bezne provozni teplote motoru je rozdil temer nulovy, proti 5W40. Rozdil je v tom, jak dlouho si ten olej udrzi stejne schopnosti se zvysujici (pripadne zimniho indexu snizujici) se teplotou, nic vic... Popravde ? Kvalitni, ale nepredrazeny olej vymeneny v polovicnim intervalu prospeje stejnemu motoru vice, nez vsecny nanotechnologie sveta... Ale jak rikam, je to nazor, kazdeho vec, co si tam naleje

Do cabria, ktere jezdim jenom v lete naleju neco jineho, nez do zimniho auta, ktere v lete zase skoro nejezdim

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 29.08.2017 23:30
od Francis
Když už jsme u čísel v označení oleje a jejich významu, tak 10W znamená zaručenou čerpatelnost a viskozitu <7000 při teplotě -25°C, tzn. i při parkování venku je to v našich podmínkách normálně bez obav použitelný olej.
5W to samé pro -30° C
0W to samé pro -35° C
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: stř 30.08.2017 06:20
od MattyX
Ámen, předsedo...
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 05.09.2017 16:41
od velinsto
ahoj, připojím se do diskuze.
poridil jsem si prave 330i N52. puvodni majitel tam lil 5W30. Mě dovozce (auto je z nemecka, dovozce je tu na foru poměrně známý) doporucil taky 5W30,
objednal jsem tedy 5W30 (CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30 LL). Pak mi ale zavolali z toho shopu, že nově už BMW tento olej nepodporuje, že by tam měl byt 5W40.
Nemám problém přejít na 5W40, jen se chci zeptat, jestli můžu přejít jen tak, nebo je třeba nejaký "proplach" předtím, než tam 5W40 naliju
pro uplnost ... rocne najedu max 5000km, většinou po městě, takže měnit budu 1x ročně
díky!
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 05.09.2017 17:29
od Francis
Bez proplachu. Jak bys chtěl z motoru odstranit zbytky proplachovacího oleje?

Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 05.09.2017 17:56
od TANN3R
Přece udělat proplach proplachu
Z principu nemám rád ruzny proplachovací sragory, už jen proto, že různě po motoru vždycky nějakej půllitr oleje zůstane.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 05.09.2017 21:52
od velinsto
nojo nojo

takže tam dam ten 5W40 ...
dik
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: úte 12.09.2017 22:42
od jiriik
Tak vidím, nebo možná nevidím měrku oleje

330i 200 kw jí nemá, kolik tam patří oleje a jak poznám, že chybí a kolik dolít?
dnes se mi rozsvítila žlutá olejnička, kolik to je úbytek, kolik dolít?
díky
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: stř 13.09.2017 08:19
od JayFader
Nevím jak u N53, ale N54 má 6,5l oleje, to si někde pohledej. Při výměně nechám vše vytéct a pak naleju přesně tenhle objem. Po zahřátí elektronická měrka ukáže hodnotu na max levelu. Myslím, že pokud elektronika zahlásí málo oleje, dolil bych rovný litr. Je to popsané v manuálu, už si to přesně nepamatuju.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: stř 13.09.2017 09:20
od pavproch
mám taky N53 bez drátoměrky: Ano, je to tak, když elektronická měrka hlásí dolít, tak přesně jeden litr.
Re: Olej 330i 200kw
Napsal: stř 13.09.2017 16:21
od kompre
dolej pol litra a uvidis

aj n53 ma 6,5l