Stránka 4 z 8

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 10:43
od ZZZZ
xyron píše:Možná když počkáš tak 5-10 let, že koupis tu co teprve vyjde za tech 250k :roll: .... sorry, ale přijde mi to tu jako když Hurvínek chtěl řešit světovej mír...

Novou ToyoBMW ukazou nazivo urcite letos, do vyroby asi pristi rok, ale intervence skonci jeste driv. To je jiste. Ja to chytil s evem, odjelo na slovac, po intervenci bych za nej dostal o dost min, protoze v Cechach je to skoro neprodejny auto. Tady 9 z 10 jsou v octaviafun.

Na druhou stranu je pravda, ze sny si nechavam pod perinou, neprezentuju je na foru. Jsem rad ze mam sDrive, todle bych fakt nechtel

Obrázek

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 10:56
od pavproch
@j: imho větrník kazí charakter (motoru a auta), speciálně u autí pro radost.... u atmosféry když chcu aby to jelo, tak to musím točit a čím víc to točím, tím víc to jede (a je tam lineární závislost). A tím víc si to užívám. Tohle podle mne foukaný motor prostě nikdy umět nebude. Ale nemám patent na rozum.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 11:03
od jofrey
ja prave nikdy nemel motor bez turba takze nevim poradne jakej to je pocit :))

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 12:13
od ZZZZ
pavproch píše:@j: imho větrník kazí charakter (motoru a auta), speciálně u autí pro radost.... u atmosféry když chcu aby to jelo, tak to musím točit a čím víc to točím, tím víc to jede (a je tam lineární závislost). A tím víc si to užívám. Tohle podle mne foukaný motor prostě nikdy umět nebude. Ale nemám patent na rozum.
Vetrnik hlavne kazi motor a nesetrnym zachazenim sam sebe. Nejakou linearni zavislost nepotrebujes, protoze v otackach pres nejvyssi tocivy moment uz ten vykon defakto nepotrebujes. Jednak ma auto setrvacnost a druhak to jsou otacky, na ktere se jede prakticky jen chvilku. Vetsinou je nejvic potreba pruzne zrychleni v mezich nekde mezi 80 a 120km/h. Naopak, nez se ty na ty otacky dostanes, nevidis u turbika pred tebou ani koncovy svetla. Druha strana mince je ta zivotnost s tim spojena poruchovost a pak prostor pro prakticke vyuziti. Najel jsem s evem skoro 45 tis. km a o turbobenzinu v silnicnim provozu vim docela dost. Odrandeny turbo si mentalne zdravej clovek koupit nemuze.

dalnice - to je nesmysl, omezena rychlost 130 se da prekracovat jen v urcitych mezich a ty meze umi prekrocit i ty nejslabsi verze aut. Tudle mi po dalnici honila ve 160 nejaka verze dodavky od Dacie. Tady se zadna zabava nekona
silnice 1. tridy - to muze byt maximalne pro masaz ega, protoze po předjeti par aut je stejne nejaka vesnice, plna cara, zakaz predjizdeni nebo krizovatka.
okresky - blbost, protoze zadni nahon te vysle akorat do pankejtu. Jeste tak, kdyby zetko byla permanentni ctyrkolka
pak uz zbyva jen okruh, ale kdy se na nej country dostane

a nakonec zbyva syndrom motorkare tj. se svym strojem masirovat kolemjdouci na srazech, u benzinek a vesnickych hospod. Tedy zastavit, v tlupe predjet par aut, v zatackach zdrzovat a po par metrech zase zastavit. O nejakem jezdeni to neni vubec

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 12:32
od jofrey
ZZZZZ: diky za vycerpavajici prispevek ale nejak jsem nepochopil co jsi tim vsim vlastne chtel rict ?:) ze je lepsi vzit bezturbak ?

a ty mas ten 2.5 se 150 kw ? jsi s nim spokojenej nebo bys bral radsi trilitr ?

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 12:48
od xyron
35i je do Z4 E89 asi fakt zbytecny... volil bych cestu Pavprocha, jt nejsilnejsi 3litr bez turba.

35i když bude mit malinky najezd tak proc ne, ale jinak souhlasim s ZZZZ .. kupovat 35i s 188k km je ekonomicky nesmysl.. i když jsou i takove pripady které se vyplati (kluci s 335i a temato najezdama jsou nekteri uplne v pohode)

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 12:54
od pavproch
Jen doplním: třílitr + kratší diff :idea:

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 12:56
od jofrey
co to znamena kratsi diff ?:) nerozumim sory

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 13:01
od JaraX
Z4 3,5i je pecka, ten motor je spolehlivy, pokud nebude mít najeto 300k a prohlídne se pořádně tak v tom nevidím duvod, ovšem otázka jeslti chceš tak silny motor do Zetka, v trojce je to něco jinyho, ale otázka spíš zní jeslti chceš všem ujet a nevědět o tom (3,5i) a nebo si zajezdit a mít radost a přitom nelítat furt 2 kila (2,5i, 3,0i), to je na každého prioritách. miluju motor 3,5i s dvouspojkou DCT, je to pecka, ale aby si to člověk užil tak fakt lítá furt 2 kila a to v Zetku asi nechce.

kratší dif znamená že zadní diferencial má menší poměr převodu, tzn že kde jede na 5ku jedno auto 130 na 2000 otáček, jede druhy třeba na 2600 otáček, ale to co má víc otáček (kratší převod) tak kurevsky líp zrychluje.
v praxi E36 325i 200koní vs e36 M3 286koní, ta M3 jede kurevsky líp, ale pokud se dal na 325i tak krátkej difer že misto 250kmh jela jen 170, tak to to Mko pojelo.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 13:07
od jofrey
ta DCT prevodovka to je automat ?

jinak ta druha generace z4 uz mi prijde vic komfortnejsi nez ta prvni a tudiz by mi vic do ni pasoval ten automat, mimojine 35i ani v manualu neni ne ? co vy na automat do druhe generace?:)

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 13:49
od ZZZZ
jofrey píše:ZZZZZ: diky za vycerpavajici prispevek ale nejak jsem nepochopil co jsi tim vsim vlastne chtel rict ?:) ze je lepsi vzit bezturbak ?
a ty mas ten 2.5 se 150 kw ? jsi s nim spokojenej nebo bys bral radsi trilitr ?
Turba a turbomotory vyzaduji citlive zachazeni. Tady mas par rad. http://www.auto.cz/veci-5-spolehlive-zn ... otor-99110 . 3 ridici ze 4 to vubec nevedi a stejne s tim jezdi a kdyz to drobet ponici tak to prodaji. Proste ojety turbo bych nikdy nekoupil. Tedy ja bych vubec ojetinu nekoupil, ale to je jedno

Ja si kupoval kabriolet. Do 50 s tim muzes jet s okny dole, do 120 s okny nahore. Pak uz to neni prijemny. V tomhle rezimu je uplne jedno jaky je v aute motor. Sestivalec poskytuje dost sily na zabavnou okreskovou zatackovou jizdu.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 13:52
od JayFader
pavproch píše:@j: imho větrník kazí charakter (motoru a auta), speciálně u autí pro radost.... u atmosféry když chcu aby to jelo, tak to musím točit a čím víc to točím, tím víc to jede (a je tam lineární závislost). A tím víc si to užívám. Tohle podle mne foukaný motor prostě nikdy umět nebude. Ale nemám patent na rozum.
Já tě na jednu stranu chápu. Taky jsem dřív trval na atmosféře. 330i byl můj ideál. Jednoduchý točivý motor. Ono ale na těch N52 a N53 je taky spoustu kurvítek. Koupil jsem teda jetou N54. Vše původní. Ojetý auto bude vždycky riziko, tak jsem to vzal. Zatím, musím zaklepat, po 20 000 km nic (auto mělo najeto kolem stovky).

Jel jsi někdy s tímhle motorem? Kvůli minimalizaci turbo lagu to má dvě malý, nízkotlaký turba. Nejsem velkej znalec, ale pocitově to je atmosféře hodně blízko. Technicky je motor složitější, ale neřekl bych, že o moc. Kromě těch turb to bude vcelku totožný s N53. Originál turba jsou drahý (obě tuším 2000$) a výměna prý celkem voser. Vyjebává se často vysokotlaká pumpa paliva (HPFP), takže to většina mění preventivně. Jezdil jsem se 130i, ale 135i je o pěkný kus dál.

Taky jsem před nedávnem začal uvažovat o Z4. V tomhle ti musím dát za pravdu. Do tohohle auta se mi 30i zdá ideální. N54 je už možná zbytečně silná. A cabro s atmosférou zní fajn!

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 13:58
od jofrey
ZZZZ: presne podle tech rad z te stranky se svoji biturbo petkou zachazim :)

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 14:02
od pavproch
@j: kratší diff = jiný, kratší převod v diferenciálu, motor se více točí, na kola jde více síly, ale auto má menší Vmax a větší spotřebu

@jay: jo, jel v 335i a vůbec se mi to nelíbilo (sílu to má větší než 30i, tojo, ale chová se to "nepěkně - nelineárně" - dole to zabere víc než atmo a nahoře to netahá tolik jak atmo)

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 14:04
od jofrey
jak ohledne te prevodovky ? jak poznam tu DCT prevodovku a k jakym motorum se davali ?

a ten kratsi diff nemaji nektery uz od zakladu ?

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 14:19
od JaraX
- kratší diff to nemá nikdy ani za příplatek, BMW neumožnuje žadnou volbu diferaku, převodovy poměr je jasně daný, řeší se to pak diferak z jinyho modelu, upravou atd.
- dělá se v tom normalně i manual, DCT je dvouspojková převodovka, tzn spíš SMG než automat, řadí to samo, ale ostře, není to tak hladky jak automat.
- turba v naftě se serou a tím i cely auto, souhlasím že ojetá turbo nafta je nebo vyhoněnej turbo benzínak je nesmysl, ale u motoru 3,5i je to uplně jinak, BMW nešlo s vykonem někam nahoru, 3 litrova nafta bez turba by měla tak 140 koni na dnešní poměry, s twinturbem to má 300 koni, tzn víc jak 2x takovej narust, kdežto n53 ma 200kW a po přidaní dvou turb to ma 225kW resp 240kw, tzn že ten rozdíl je fakt malej, ty turba totiž netlačí skoro žadnej tlak, tuším že jedou na 1,2 a nafta na 1,8, mělo by to byt v absolutním tlaku, tzn vlastně proti atmosféře 0,2 a 0,8 bar, tzn u nafty tlačí turbo vlastně 4x víc než u 3,5i. já se závadou turb u těchto motorů prakticky nesetkávám, jen nafty, u N54 občas nějakej wastegate, HPFP atd.

ale opět jsme u diskuzi jeslti chtít takovej motor v tom autě.

je lepší Yamaha R6 nebo R1? je lepší R6 kterou si musíš držet v otáčkách, hlídat kvalty atd. nebo R1 kde něco zařadíš a točíš plynem?
v sedmě je to jasny, tam to chce motor s co největším průbehem od spoda, ale myslím že v Zetku to chce si užívat točivost.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 14:30
od jofrey
ja furt jsem tak nejak presvedcenej ze chci automat nejlip s padlama ale nejak se mi nelibi tahle radicka u 23i

https://i.ebayimg.com/00/s/MTA2NlgxNjAw ... O/$_21.JPG

a takova radicka kterou mam v petce je vidim jen v tech 35i

https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw ... B/$_21.JPG

taky mam slabost pro ty vyfuky z kazdy strany a to maj taky jen 35i...

ale zase pokud jak psal tady nademnou kousek jeden, pokud se stahlou strechou je prijemny jet max 130 tak je to asi k nicemu ty turba a vykony a koupim sDrive23, a ono to vynde i nejlevnej :)) ale zase ty manualy jsou jeste levnejsi a vsichni je tu propagujou :) tak babo rad. nejak se nemuzu presvedcit koupit manual... furt mam z toho kvrdlani hruzu :)))


znovu bych se chtel zeptat na tu DCT prevodovku jak poznam ze auto ma ? nikde to neni psany.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 16:04
od pavproch
S e89 se dá jezdit do 60 bez woken a do 160 (180) bez střechy, akorát nesmíš jet za někým.....

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 16:05
od JaraX
podle vinu přes decoder to poznáš, možná má DCT vždy tu zahnutou řadičku, ale ruku do ohně za to nedam.

jde o to jak budeš jezdit, ja bych sdrive 23i nechtěl ani nahodou, je to žebrák, vubec to nejede a musí se to točit jak blby.

Re: vyber z4 kabrio ke koupi

Napsal: pon 03.04.2017 16:06
od pavproch
Jo a ešče dodatek:

Z4 e89 se jako 35i dělala manuál i automat, 35is jen jako automat... teda aspoň myslím, nepátral sem, bo mě to nezajímá...