Stránka 4 z 5
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 10:42
od Kolafa
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3821323
čas: 10:55
takže od fízlů to asi půjčený neměli .... ten Flajšman blil dobry kraviny, podívá se do výfuku a vidí nanosaze!
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 12:01
od Matt_CZE
Co se týče rozeznání DPF filtru policií, tak je možno termokamerou... Funguje to tak, že nechají auto odstavit a trochu vystydnout, poté si zaměří termokameru na DPF a dle míry zahřátí lze snadno poznat, zda-li tam je, nebo není.
Pokud tam filtr není, tak to samozřejmě bude zahřáté téměř okamžitě. Ale musí Vás kvůli tomu samozřejmě zastavit...
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 12:12
od matiz
Pust si to tak trikrat, petkrat, nejlepe za sebou. Mozna to pomuze -) Rekl to naprosto presne at se to nekomu libi nebo ne. Je pred nama doba, kdy se to bude resit a az k tomu bude vule, tak velmi snadno. Auto ktere ma kuchly filtr jde naprosto lehce poznat bez jakehokoliv mereni pouze pohledem do koncovky vyfuku, pripadne lehkym sterem at uz prstem v rukavici nebo ubrouskem. Takovemu autu staci pri bezne silnicni kontrole naridit mereni pevnych castic a nazdar, vozidlo je nezpusobile k provozu se vsim co k tomu patri. Jenze neni ta vule to resit, jenom takove male naznaky.
Zadna termokamera neni potreba. Staci jeden papirovy ubrousek a na zaklade tohoto steru jde na silnici do 30 sekund zjistit zda tam filtr je, nebo neni...
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 16:32
od Matt_CZE
Já si to nepustil ani jednou, ani podruhé, natož po páté... V autě DPF nemám, protože nemám naftu. Jinak s názorem na kuchání DPF se asi shodneme, že je to prostě prasárna a dít by se to nemělo.
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 17:10
od Foldas
některé franouzské potvory mají černý výfuk i s funkčním filtrem je důležité aby saze nebyly mastné pak je filtr off
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 18:16
od matiz
No, ono to s tim pustenim taky nebylo na tebe, ze jo
Bavime se tady o bmw nebo o krisotovi

Na jinych autech to neumim posoudit, ani se o to nezajimam. Muze to tam byt jinak, nicmene nemelo by.
Ted se hrabu v jedne jedenactce, na filtr si nestezuje, ale chudinka asi srat pujde, protoze kdyz jsem ji analyzoval tak delka jedne trasy je 11km a to proste je tak trochu na hovno. Na takovy provoz ty auta nejsou stavene. Pri takovem provozu vecnost asi nevydrzi.
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 19:51
od Zdenda530d
nevědomí (všeobecně
nařízená/popularní/schválená/nezávadná pravda) je u některých hodně silné...
Ale o tom to tu není: Otázka zněla, zda jsou STK, kde se dá projít bez filtru. Ano jsou!
Ale jak tady čteš, tak STK vlastně nic neřeší. Někteří by rádi aby na silnicích "pomahači a ochránci" mohli zabavit auto nebo dát 5000 éček flastr, potom co ti vypulírujou výfuk bílým kapesníčkem a bude znečištěn nebo použijí jinou sofistikovanou diagnostickou objektivní metodu "měření".

Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 20:12
od JaraX
třeba se dočkáme že to začne fungovat.
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 20:27
od matiz
Ja bych to shrnul takhle :
https://www.youtube.com/watch?v=_4ERdgXH-yY
Rozhodne jsem pro reseni mereni a vyrazeni zavadnych kusu nez plosneho zpoplatneni nebo omezeni ktere odserou vsichni.
Re: DPF a STK
Napsal: stř 15.03.2017 21:19
od Zdenda530d
Souhlas
Re: DPF a STK
Napsal: stř 22.03.2017 18:09
od matiz
Re: DPF a STK
Napsal: stř 22.03.2017 18:54
od Zdenda530d
To ale není moc překvapení... až se naběhne s tímto půjde se i na motorky počítám. njn salámová metoda vychází podle (bruselského) plánu.
Z jednání AutoSAPu, kde byli zástupci Škody, Hjundé, státní zkušebny a další (včetně mojí maličkosti) vyplynuly další věci, které se chystají na motoristy. Vyplývá z toho jedno jediné - buď zaplatíš nebo zaplatíš (a pokud nezaplatíš dostaneš pokutu a pak budeš muset zaplatit).
Jen taková perlička; za staré auto je v Bruselu povážováno každé, které dovrší stáří TŘÍ let (to jsem šel do kolen...) Takže všichni co máte plečku r.v. 2014 a starší si hledejte šrotoviště!!! A v zájmu ekologie každě 3 roky znova - HURÁ (to planeta dostane "ekologické" kapky)

Re: DPF a STK
Napsal: čtv 23.03.2017 13:06
od Joshuax
Ja bych se toho zase tolik nebal... je rozdil provozovat DPF na dieselu a je rozdil ho dat na benzin... Nikde neni receno, ze ty filtry tam nevydrzi 500k km a ze budou stat 10k, protoze na to nebudou takove naroky, jako na cisteni bordelu z dieselu...
To je jako s katama. Kazdy s tim mel obrovsky problem, a katalyzator, nejvetsi ekologicky nesmysl a buhvico jeste, bla bla bla...
A dneska to nikomu neprijde nenormalni. Jasne, porad se dela decat atd, ale ne proto, ze by se to auto nedalo udrzet za rozumne penize na ceste... Siatuace u dieselu, kde dpfko prijde treba na 60k a auto na bazaru na 150k, to je proste obrovsky nepomer, zadna adekvatni druhovyroba neexistuje, to se pak nesmej panove ekologove divit, ze s tim ty lidi vyje*avaj...
Re: DPF a STK
Napsal: čtv 23.03.2017 13:29
od JaraX
ono už prostě přímovstřikový benzín je zlo, problémy budou,ale vždycky menší a levnější než u benzínu. lidi takovou dobu chcou tak se nesmí divit.
Re: DPF a STK
Napsal: úte 18.04.2017 10:01
od mape
Zdravím,
nějaký čas taky "bojuju" s DPF (525d, 11/2007, 219Tkm). Nechal jsem to chemicky čištit (údajně není dobrý nápad), prý může poškodit vnitřní mřížku, takže filtr přestane fungovat, navíc je s tím spousty práce atd.....
Tak jsem hledal a našel následující:
http://www.bg-care.cz/dekarbonizace/fil ... ch-castic/
má s tímto někdo nějaké zkušenosti ať kladné či záporné?
Re: DPF a STK
Napsal: úte 18.04.2017 16:46
od Radek
Na M57N2 mám nový origo DPF.
Re: DPF a STK
Napsal: úte 18.04.2017 17:16
od Joshuax
mape: Hlavne ty mas uz novy typ DPF, ktery je spolecne v jednom tele s katem ne ? Tam se chemicke cisteni nedela hlavne kvuli tomu katalyzatoru... To ze ti dpfko pri jakemkoliv namoceni bez radneho vysuseni muze popraskat je pak vec jina. Tech moznosti je tam halda. Moc nevim, ceho chces tou vodickou dosahnout... Chapal bych, ze by to mohlo fungovat jako prevence, ale nechapu, jak by to mohlo motoru pomoct, kdyz v tom lepsim pripade, kdyz to snad zacne i neco delat to strhne vsechny ty usazeniny do motoru... Popravde cokoliv se dela primo na voze je bullslhit... Jak overis lepsi stav po tom, co vyplacas X tisic za tuhle "lecebnou kuru" ? Podle popisu to cisti i egr, takze to zenou do sani minimalne za intercoolerem, jako nejaky aerosol, nebo co si pod tim ma clovek predstavit ? Za 50 minut hotovo ? Tak to je genialni zarizeni, me cistili DPFko mechanicky v peci horkym vzduchem, vykuchany z obalu a trvalo to 7 cyklu. Po kazdem cyklu se meri pruchodnost i vaha filtru pro srovnani.
http://www.dpf-tech.cz/renovace-cisteni ... castic-dpf
Ale tak za 50 minut bez demontaze, to opravdu budi pocit serioznosti

Re: DPF a STK
Napsal: úte 18.04.2017 17:34
od horan
Presne jak pise Joshuax.
Pokud by to NEJAK fungovalo, tak to vsechny sracky co jsou nalepeny v sani a napeceny na ventilech.... sezere do motoru, kde to udela lehky vybrus a vyplyvne to do katu/dpf, kde to urcite taky pomuze. Potom v lepsim pripade spusti diagnostikou regeneraci DPF (za predpokladu, ze budes mit motor ve stavu dovolujici zpusteni regenerace).
A to vse za urcite lidovou cenu s podpisem Horsta Fuchse.
Re: DPF a STK
Napsal: úte 18.04.2017 21:19
od Zdenda530d
Radek píše:Na M57N2 mám nový origo DPF.
Výborně, to máš zase minimálně 15000km městského provozu před sebou... a to bez problémů
K STK; Teď po novu někteří pomatenci (zaměstnanci STK) řeší i neorigo volant. To jen tak na okraj na dokreslení kam tato technická "korektnost" vede (a bohužel povede). Toto se stalo přímo v mé přítomnosti. Dostává se ke mě docela dost příhod (jedna paní povídala) co vše se děje na STK ale to tu nebudu rozšiřovat, protože tomu ani sám nevěřím.

Re: DPF a STK
Napsal: stř 19.04.2017 08:46
od mape
Skvělý..

, takže:
- origo nejlepší, ale drahý
- chemii ne
- BG systém také ne
- rozříznutí a opékání v peci za mne ne (neříkám že nefunguje, nicméně pokud vás s neorigo svary na výfukovém potrubí lapí v především Rakousku (Německo tam nevím) okamžitě jdete do servisu, kontrola jestli filtr tam je a funguje pokud odmítnete tak domů pěšky.

.)
- vykuchání nepřichází v úvahu
- takže zbývá druhovýroba: Polsko nebrat (i z recenzí co jsem našel na webu) údajně se ještě vyrábí někde v Anglii...
- nebo nový auto
Hm, co teď..