Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Úvaha o kvalitě: 520D F10 vs. 320D F30?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: Úvaha o kvalitě: 520D F10 vs. 320D F30?

#61 Příspěvek od madmarty »

Všem kteří sem přispěli svojí zkušeností velký dík. Akorát vybírám nástupce E61 a měl jsem v hledáčku F11. Jelikož mám cca 100tis km ročně, tak se zdá že místo F11, která by byla tak na rok pokud koupím jetou, bude lepší volba vzít mladší E61 s výbavou a hezkým stavem tacho.

525D před facelift mělo na tacho přes 300tis km, bez velkých investic dalších přes 100tis za rok a ono to pořád drží. Jediné co odchází jsou spotřební díly a sem tam drobnosti, ventilátor topení, termostaty, startér, jinak jen oleje, filtry, brzdy, podvozek. Teď má tacho přes 420tis km a zadní náprava je původní, nemyslím tlumiče a brzdy :) jinak vše. Přední se dělala celá komplet. Oleje to sežere nepoznatelně, DPF občas zaduní. Protože tohle auto byla dobrá zkušenost chtěl jsem novější stejné značky a modelu. Škoda že to takhle BMW kurwí.

Jinak to není jen BMW kde jde kvalita dolů. Nedávno říkal jeden motorář, že ve škodováckým motoru (bohužel už nevím jaký konkrétně) jsou vačkové hřídele duté, tedy jsou to trubky. Jednalo se o "nový" motor, takže počítám do stáří tak pár let. Dál chlapík co dělá v repasovně turbodmychadel, dělali pro škodovku a velké dovozce, či výrobce, včetně turb pro traktory atd. O škodovku přišli, protože chtěli neúnosně nízké ceny takže dělají pro němce. Dělali mi celkem 3 turba a jezdí do dnes.... fungují přes 20 let, dohromady ještě z dob komoušů.... tak ten chlapík říká že na jednom modelu, myslím Forda, jsou po inovaci tak slabé trubičky (vedení) pro olej, že se turba neustále zadírají. Prostě se to někde kolem 120-150tis km zanese bordelem a přestane to mazat turbo. Výsledek inovace. Určitě bych si nemyslel že konstruktéři motoru jsou tak hloupý, že z motoru který byl držák a dostal vyšší vstřikovací tlaky atd., udělají tímto nedržáka. Je přeci jasné, že pokud motoru zvedám výkon a turbo je jeho součástí, bude se muset víc mazat a chladit. Před pár lety jsem měl malou nehodu s nějakým velkým pánem ze Škodovky, nemohl ustát že nemohl předjet Fiata :) Takže zkoušel takové nebezpečné manévry, které mu nevyšly. Když zavinil nehodu, kterou si "odnesl" a čekali jsme na hlídače a chrániče tak jsme se dali do řeči. Sice jsme se nedostali k tomu, že je oddělení na kurvítka, ale k tomu že je tlak na nízkou cenu ze strany konkurence (Korejci), spotřebitelé a rostoucí náklady kvůli ekologii a EU, zároveň ti bohatí majitelé automobilek (většinou akcionáři) chtějí neustálý růst zisků...K tomu ze svých "poradenských" společností mají výstupy že lidi dnes nechtějí auto na 10-15-20 let, ale chtějí stále nové a nové, levnější a levnější. Pokud se trhu nepřizpůsobí tak je sežerou Korejci a brzy Čína. Vliv mnoha a mnoha tlaků na jeden výrobek. Tedy kvalita, spolehlivost a výdrž musí jít dolů, jinak nemají potřebné zisky a majitelé značku prodají Číně která jen čeká na nové technologie, které nebude muset zkoumat, ale jen si je koupí.

Pokud by někdo doporučil motor pro E61, naftu a I6, budu jen rád. Jsem si vědom, že docela odbočuju od F10, ale nezdá se mi to dost na to abych založil nové vlákno. Pokud by se tak mělo stát, prosím nfo a udělám tak :)
Odpovědět