Na ukázku se představím. Auto vlastním 3 roky a 50 tisíc km.
Vlastním M62B35 bez vanos - V8 v E39 - 535i s manuální 5Q na LPG.
Na tacho svítí 325 tisíc kilometru, auto je kupované v Čechách v roce 1996. Takže bych se nedivil kdyby to někdo stočil...
K autu. V mém autě je dle papíru plyn přes 10 let a cca 200 tisíc kilometru a funguje báječně. Člověk o něm ani neví. Pač funguje úplně sám, sám se zapíná jak se voda ohřeje na 30°c a sám se vypne. Jo ano, v létě se plyn buď pustí do 5 vteřin nebo do 100 metru než se mi ohřeje voda záleží na teplotě. V zimě cca 2-3 kilometry.
Zkoušel jsem sprinty s 2x 535i ,, 1x 328i ,, 1x Alfa Romeo 2,5 V6 140kw jede stejně jako 328i. Všechny jsem v řádech centimetrech porazil. Takže motor opravdu po smrti nemám... Kdyby si někdo myslel že plyn ničí motor

Dnešní LpG systémy jsou natolik dokonalé že je to LPG šetrnější k motoru jak benzín. Motor na plyn běží klidněji, tišeji, vyrovnaněji a když je dobře nastavený, tak to na ten plyn i líp jede než jak na benzín.... Pochopitelně musejí být použité kvalitní a dostačující komponenty k danému motoru. Spotřeba vyšší o MAX 1 litr než na benzín. Což mě vůbec nesere když tankuji litr plynu za 10.50 a ostatní tankují benzín za 30 a naftu za 29...
Baví mě V8 s náklady na 100km od 120kč do 240kč

12l x 10,50 = zaokrouhleno nahoru 130kč za si koupím 4,5l nafty. 130: (cenou nafty 29kč) = 4,5l. Baví mě s V8 jezdit za menší náklady jak TDI

To jen tak mimo...
K problematice motoru.
V8 je skvělá, časem zjistíš že i kdyby měla pouze 120kw ten chod toho motoru a zvuk je úžasný. Každý jízda mě baví.
Co se týče automatických převodovek. Jsou použité ZF automaty které se téměř neserou. Případně na bazoži koupíš jiný za 8-10 tisíc.
Manuál 6q sice nejde repasovat. Ale při normálním ježdění ti najede klidně milion, neni to vyloženě že by ta převodovka byla prostě šmejd. Problém je v tom že 540i je taková menší M5 takže každý druhý s tím jezdí jako DIVOKÁ SVINĚ. A je ta převodovka zničená pouze kvůli nevhodnému zacházení. 1 - 2 - 3 plnej že ASC problikavá takže 123 po smrti, většinou pak 4-5 naprosto v pořádku a 6 z tuha.
Vím o pacientovi co neumí v 528i řadit a každý týden zhobluje a amaterky prodriftuje 2 pneumatiky. Světe div se, ale každý rok dělá spojku a shání jinou převodovku...a to denně nenajede víc jak 70km....
Takže pokud převodovka nebyla používaná na drifty ale pouze k normální jízdě, není se čeho bát. Stojí to za to ! Při koupi ta převodovka musí jít z lehka. Většinou když jde lehce převodovka auto je v krásném stavu.
5q na 535i jde repasovat.
535i z 0 na 100 za 6,9 vteřiny
540i z 0 na 100 za 6,4 vteřiny ta půl vteřina mi nestála za to abych kupoval o 80 tisíc dražší motorizaci. Klidně bych si 535i koupil znova když by nebyl pěkná 540i za rozum a né 200 tisíc....
Jinak 535i a 540i po servisní stránce totožné. Je to více méně úplně stejný motor se stejnýma komponentama kde se liší pouze obsah válcu. Takže prosím 535i nezavrhovat přes slavnou 540i.
V8 rozvody jsou sice drahé ale zase je děláš jednou za půl milionu kilometru.... no a když si spočítáš kolik třeba stojí rozvody na jiné auta s R4 motory zjistíš že to neni vůbec takovej průser

když řemen musíš dělat každých 100 tisíc km.
Jo rádi tečou prsa na rozvodech. Ale to je otázka to jednou za 20 let to přetěsnit. Nebo ventil dekly za pár stovek...
Co vím o R6. 530i super spotřeba, jede to relativně pěkně z 0 na 100 za 7,1 sec ale papá olej. Což lze zmírnit ale pořád to chce každých 1000 km číhnout na měrku oleje a radši to zkontrolovat.
528i naprostá tutovka co se týče spolehlivosti M52 z 0 na 100 za 7,5 vteřiny což neni vůbec špatný. Ale byl pouze v před faceliftu.
Tím neřikám že je 528i nejlepší motor, každej motor se umí srát a to DOST.
530d jsou fajn motory, ale průser je že jsme v Čechách a lidé nemají na kvalitní servis a co hůř, někteří k tomu mají hrozný vztah. Aneb jedu 400 kilometru na jeden zátah ve 3 tisících otáčkách, zastaví vedle dálnice a OKAMŽITĚ to chcípne aniž by to dochladil K.O turbo časem, nebo další specialita je jezeďácka nafta či EKO nafta.... K.O vstřiky s čerpadlem....
Nebo pouze špatně na Čypovaný od Cypa a jdou srát též komponenty....
Mám nespočetně krát potvrzený že M57 motor najede na originál komponenty klidně 700 tisíc při kvalitním servisu a slušném zacházením. Rekordman je 330d 770k na originál vstřiky

a jednou za půl milionu kilometru repasovat vstřiky s turbem neni tak hrozný když zvážím že to umí jezdit 5-7l musí být ale motor v kondici a slušná jízda
525i je fajn ale s naloženým autem to předjíždění už taková sláva není. Sice má víc kw jak 530d či stejně ale nemá krouťák a všichni víme že kamion běžně tahá 40 tun a Nm přes 1000 je u kamionu normálka. Co se týče motoru tak je to sice M54 ale olej by měla žrát naprosto minimálně či vůbec. Narozdíl od M54B30 (530i) kde použili blok z M54B25 (525i)
Co se týče 530i R6 170kw a 535i V8 173kw. Za mě určitě tu V8 ale já bych tu V8 chtěl i kdyby měla 100kw ono to pochopíš až s tou V8 pojedeš víc jak 10km.
Mozek mi říkal 530i menší spotřeba levnější servis. Srdce fajnšmekra V8 kde je všechno v uvozovkách 2x o proti R6 .... Když ale spojíš nápad mozku a srdce

Zjistíš že tam je o 2 cívky a 2 svíčky víc než R6 a těsnění pod hlavou tam je pouze jedno navíc
R6 spotřeby 7-10 ve městě 11-13l
V8 spotřeby 9-12 ve městě 14-18
Nafta 5-7l ve městě 8-10
Doufám že jsem pomohl a neudělal ti v tom guláš

PS: Manuální V8 si drží cenu.