Stránka 4 z 4

Napsal: pát 08.05.2015 08:34
od JaraX
jenže u nového auta má ta nafta aspon trochu smysl, u 10ti leté ojetiny už těžko.
navíc i v novotě si to umí málokdo spočítat, lidi jsou ovce a jdou s davem, hele, soused má oktávku a druhej taky, rychle si to jdu taky koupit.
a kupme si všichni kombíka, síce nic nevozím ale určitě je to lepší.
a tak maj v ČR mladi lidi kombíka na v naftě misto aby měli kabro v benzínu a uživali si svobody.

Napsal: pát 08.05.2015 09:23
od dogeatdog
JaraX píše:a tak maj v ČR mladi lidi kombíka na v naftě misto aby měli kabro v benzínu a uživali si svobody.
Tesat do skály tahle slova.

Napsal: pát 08.05.2015 11:27
od matiz
Mam benzin. Kdybych znovu vybiral auto a mel moznost si vybrat ze dvou hypoteticky identickych kusu tak si beru naftu... Ale nekoupim prvni olitanou smotanou mrdku, poridim si kus ktery nevykazuje zjevne vady, ne prilis olitany. Protoze ten benzin bez turba kroutak nema, kdyz chci aby to jelo ( jako ze mi to nejede nejede protoze 160kW je proste malo na tak tezke auto ) je treba ho vytacet, coz neni tak extra problem, ale ve chvili kdy pojede nafta a benzin tak nejak ostreji, ne na krev, ale ostreji, bude rozdil ve spotrebe okolo 5l a to jsem mozna jeste optimisticky. Parkrat do roka mam potrebu se fakt svezt, dam si kolecko po nasich peknych okreskach, nekdy dvakrat, je to tak odhadem do 10km dlouha trasa po pekne ceste kde je to na dvojku, trojku brzda, dvojka, trojka, brzda... Pri tomto stylu ala jako dobytek si ten muj benzin vezme 28l na takoveto svezeni a ani se nezacervena. Kolik by vzala nafta, dvanact ? Trinact ? I ja jsem byval mlady a taky jsem jezdil jinak nez nyni, mladi maji potrebu tem autum vic slapat po krku a mnohem snaz uzivi naftu. Navic to kabro v benzinu, s vykonem bude stat uplne jine penize nez ten kombajn. A to byva pomerne jednoduche rozhodovani jestli nic nebo kombika...

Napsal: pát 08.05.2015 11:31
od JaraX
matiz, však neboj, ona tě ta nafta vyučí :)
zrovna včera jsem na to téma měli diskuzi s brumlou, jeho otec má 730d, do motoru narval už 70, najel 20tkm a minulej tyden se ozvala rána, něco se někde urvalo, a motor je celej na odpis.
ale máš pravdu 160kW je opravdu málo, ty nizkoobjemové benzíny většinou lidi přesvědčí o tom že se musí benzín vytáčet, což neplatí pro V8 a V12 motory.

Napsal: pát 08.05.2015 11:55
od Sweden
Je fascinujici tam se takove tema muze dostat,na zacatku borec shani 535d a od druhe stranky je to klasicka jaraxova debata o tom jak je nafta k hovnu a jedine benzin je ta spravna volba.Nejsem zastance niceho ikdyz posledni dobou se priklanim k benzinum protoze svoji naftu uz nevyuziji a ta radost z jizdy tam proste neni a u kombajnu vlastne asi ani byt nemuze.Ale psat tady o tom jak je velkoobjemovy benzin vyhra mi pripada pritazeny za vlasy,to stejny s jeho bezporuchovym provozem,staci projit ruzne sekce a rozumny clovek prijde na to ze tomu tak neni..Kazdy model ma sve mouchy a nelze tady pausalizovat ze nafta je k hovnu a benzin je fajn.Ono kdyz si clovek v dnesni dobe vezme ze kolik procent aut je naftovych vs.benzinovych tak se nema cenu bavit o tom kolik kterych aut je casteji v servisu.Proste naftaci mnohonasobne prevysuji benzinove motory a to radsi ani nebudu resit kolik z tech benzinobych jsou oturbene malorazky.Potkat ve svete atmosferickou 7er V8 je celkem unikum q verte ze toho nacouram po evrope vcelku dost.

Napsal: pát 08.05.2015 11:57
od matiz
No jo, jenze toto se do trojek nedava -))) A uprimne receno proc jsem si nekoupil silnejsi ? Jednoducha odpoved, protoze na vic nebylo penez. Oturbeny trilitr a jeste k tomu s vybavou pod kterou bych nesel byl pro mne v te chvili nezaplatitelny, kupoval jsem trilete auto, to nejsou tisice, ani desitky tisic, to je nejaka ta stovecka navic a spis tak dve... Navic uzsi vyber, protoze v tom ze to bude kombajn jsem mel naprosto jasno. Taky nic neprevazim, ale se trema zenskyma to je k nezaplaceni :D

Navic jsem zjistil ze nejslabbsi clanek jsem ja pote co tu moji popelnici kociroval opravdovy pilot, mel jsem sevrenou prdel a otevranou hubu jak jsem cumel jako piiica jak ciste se ten usek da projet a hlavne jak rychle. Opravdu hoodne rychleji nez jsem jel kdy ja a to jsem si myslel ze to o moc rychleji nejde. Jde. Tak zhruba o sedesat kilaku rychlejsi najezdy do zatacek a naprosto ve svem pruhu a to auto nejspis ma i na vic, protoze ani on s tim nejspis nejel na doraz. Ale byl jsem hodne prekvapeny jak rychle i to moje slabe auto umi jet. Jedinne co mu chybi je dostatecne pruzne zrychleni bez podrazeni, a to nafta umi a s automatem dokonale -)

Az bude nejake pristi auto v planu, vim jiste ze to bude automat a vzhledem k oturbenym primovstrikovym benzinum uz to bude uplne u prdele nejspis jestli benzin, nebo nafta, naklady budou podobne.

Napsal: pát 08.05.2015 12:02
od JaraX
matiz,
jsem rád že jsi dospěl k automatu

a máš pravdu, oturbené benzíny sou horší, ale taky maj proti neoturbeným výrazně lepší spotřebu, náklady sou pak víceméně nastejno, servis benzínu je furt jednodušší (i když podstatně horší), ale pořád odpadaj věci jako je řemenice kliky, EGR, DPF, to zatím pořád benzín nemá, a taky pořád nemá vibrace, bohužel už taky nemá LPG které udělá ze starých dobrých atmosfér auto které jezdí za pár kaček

ale pokud zapomenu že nějaká sedma existuje a mužu si koupit 535d vs 545i s LPG, tak 545i s LPG je auto které jede uplně jinak, má menší náklady, a svezení uplně jinde.

to že se do E90 nedává žadný pořadný motor je škoda, kdyby udělali 345i tak už jí mám doma :)

Napsal: pát 08.05.2015 12:07
od JaraX
Sweden píše:Je fascinujici tam se takove tema muze dostat,na zacatku borec shani 535d a od druhe stranky je to klasicka jaraxova debata o tom jak je nafta k hovnu a jedine benzin je ta spravna volba.Nejsem zastance niceho ikdyz posledni dobou se priklanim k benzinum protoze svoji naftu uz nevyuziji a ta radost z jizdy tam proste neni a u kombajnu vlastne asi ani byt nemuze.Ale psat tady o tom jak je velkoobjemovy benzin vyhra mi pripada pritazeny za vlasy,to stejny s jeho bezporuchovym provozem,staci projit ruzne sekce a rozumny clovek prijde na to ze tomu tak neni..Kazdy model ma sve mouchy a nelze tady pausalizovat ze nafta je k hovnu a benzin je fajn.Ono kdyz si clovek v dnesni dobe vezme ze kolik procent aut je naftovych vs.benzinovych tak se nema cenu bavit o tom kolik kterych aut je casteji v servisu.Proste naftaci mnohonasobne prevysuji benzinove motory a to radsi ani nebudu resit kolik z tech benzinobych jsou oturbene malorazky.Potkat ve svete atmosferickou 7er V8 je celkem unikum q verte ze toho nacouram po evrope vcelku dost.
je jasné že naftová auta sou dnes všude a je to majorita, ale já beru jen zkušenosti mechaniků, né nějaké čisla auta, všechny auta jezdí do servisu, at už nafta nebo benzín, a tvrdit že ty benzíny do servisu nejezdí je blbost, na každém autě se dělá olej nebo brzdy, a všechny kamarady co dělají BMW (o zbytku aut se bavit nebudu) tak všichni co dělaj BMW i když maj poměr třeba 1:7 benzinové vs naftové auto, tak tidle všichni když řeší fatální závadu motoru, tak to tento poměr převyšuje xkrát vůči fátalní závadě benzínů. dyt jen já to mam tak 1:9 nafta:vs benzín a stejně na benzínu děláme olej, brzdy, podvozek, často těsnění ventilvíka,separatár a nafty jezdí na odtahovkách kvuli řemenicím na klice, vstřiku, turbu, spadlé klapce do motoru, a pak velmi často kvuli DPF a turbu po ose v nouzáku. o věcech jako žhavičích a neustálé výměně termostatů se vůbec bavit nebudu.
než naftové auto si mnohem raději koupím nějakou elektriku, třeba i3 mám hrozně rád a hrozně dobře se mi s tím jezdí a těsím se až vyrobí nějaké větší i :)

Napsal: pát 08.05.2015 12:23
od matiz
To neni vubec o dospivani ale o tom, ze do slabeho benzinu je automat nesmysl. Asi takovy jako 5er s manualem...

Napsal: pát 08.05.2015 12:25
od Sweden
Jardo,Jardo....v xy tematech tady omylas neustale dokola jak je nafta k hovnu a jak se sere,ale pises porad to same dokola,fitr pevnych castic-necha se vycistit popr.koupit novy(ceny venku uz nejsou tak hrozny),anebo prasata je kuchaj ven,remenice-do desitky corteco coz je Top,turbo - kvalitni repas 10 nebo nove 20,vstriky to same,kvalitni repas se necha udelat,kdo ma znamosti tak i novy se nechaj sehnat za lidovku.Toto jsou vetsi problemy napr.u me m57,neberu v potaz zhavici jednotku,zaslepky apod.stokorunove veci.A neverim kdyz se k tomu clovek aspon trochu chova tak ze mu to x desitek tisic km nevydrzi,tomu proste neverim,neznam cloveka kterymu by se vysralo turbo 3x za sebou v rozmezi par km,nebo vstriky udelaly papa a sel kupovat novy.Proste ja to beru tak,koupim v8 budu delat trubku a v tom pripade spoustu veci kolem,takze oprava cca.kolik?60?...anebo vezmu naftu a budu resit veci viz.co jsem psal nahore a budu v tom financne nastejno.

Je mi to jedno chlapi,dohadujte se tady dal....podobny debaty uz jsem cetl x krat a nikdy nemelo smysl snad ani cist

Napsal: pát 08.05.2015 12:39
od JaraX
trubka a komplet přetěsnění se da udělat za 40k, pak už na dalších 8let neznáš slovo motor.
navíc to procento lidi co to postihne je naprosto minimalni, ja dělam přes 40 ks e65 a trubku a komplet přetěsnění motoru absolvovali za 4
turb, vstřiků, řemenic, apod se měnil nespočet.
btw sedma ve stejnym stavu a výbavě stojí mnohem mín než pětka, takže když přidáš todle do srovnání tak i kdyby jsi do té benzínové sedmy dal kilo, tak seš na ceně naftové pětky kde tě všecko ještě čeká.

Napsal: pát 08.05.2015 13:35
od JaraX
btw to je jedno, kdyby se někdo chtěl projet 745Li a vyzkoušet rozdíl mezi sovu naftovou pětkou, u mě je každej vítán,

pojdme dnes radši slavit že už po sobě nestřílíme a že díky těm fašounům máme taková auta jaká máme, at už benzínová nebo naftová

Napsal: pát 08.05.2015 14:01
od kurevtor
JaraX píše:spíš si to lidi neumí spočítat, můj otec taky jezdí v naftových autech a ročně dá za servis statisíce a prostě si nedá řict. benzinové auto nikdy neměl, nezkusil, naftu má jen proto že ju mě předtím a tak to má dál. a já ho každý rok několikrát odtahuju
naopak, ti lidé si tu umí spočítat JaraXi :-) kdo konfiguruje auto? Jeho první majitel. A ten řeší jestli jezdit s TDi spotřebou nebo benzínovou spotřebou. Tak koupí naftu. Máme v rodině hodně aut a dýzly jsou prostě nejlepší! :-) Tady na fóru jsme lidi co (většinou) kupují stará volítaná auta. Tam je nafta větší riziko, ale ne kvůli naftě samotné, ale kvůli nájezdu těch aut. Pochopte, že už jsou to trosky prostě :-D To jak se tu pořád vomílá dokola, že vstřiky a turba atd. - tohle jde zkontrolovat při koupi, těčka.

A ještě k tomu kupéčku v naftě - chlapi přestaňte říkat, že něco někam nepatří nebo že něco má být tak a tak. JE TO JEN VÁŠ NÁZOR!! :-) Mít kupé v naftě je pro mě naprosto v pohodě. Hluk? Ty nové dýzly tolik nechrochtaj a jsou tiché - mnohem větší hluk bude zvenčí od kol a větru. Výkon? Ale no tak...

Filozof: opravdu se směješ člověku, který si koupí novou A8 v TDi? To jako vážně? :lol: Ano, 4.0TDi nemají dobrou pověst, ale 4.2TDi je něco úplně jiného............!!!!! slyšel si to auto někdy? Jel si v něm? :-) nevím jestli by ses pak dál smál :-) Dnešní TDi jsou jinde chlapi, uvědomte si to, a kor v novym autu jako je třeba ta A8. Neplatí to všeobecně, například minulý měsíc jsem najel několik tisíc mil se dvěma fungl novejma W212 220 dýzl (funglovky 2015) a celkem trága co se týče motoru :-(

Napsal: pát 08.05.2015 15:25
od pavproch
@matiz: že se nestydíš, takle (myšlenkově) zhřešit.... :twisted:

To já teda zůstanu u N/A R6 6MT jak jen to pude .... a že mě v přímce pojede nějaký Golf R nebo A45AMG? No a co? Foukaná vyhoněná malorážka, tfuj.... kde je nějaká noblesa, kultivovanost, (opravdový, ne reproduktorový zvuk)? A na spotřebu seru.... ba právě naopak, čím víc teho spálím Bruseli navzdory, tím lepší pocit z teho mám.....

Ale jinak souhlas s tím, že R6 je malorážka proti V8 či V12 a tím pádem sa musí točit, aby jela.... nojono, ale zase ten zvuk v omezovači.... :lovestruck:

Napsal: pát 08.05.2015 15:28
od pavproch
JaraX píše:a tak maj v ČR mladi lidi kombíka na v naftě misto aby měli kabro v benzínu a uživali si svobody.
Plha se hlásí s nesouhlasem..... ke kabriu v benzínu v manuálu mám kombíka v benzínu a manuálu... :twisted:

Napsal: pát 08.05.2015 15:28
od JaraX
na druhou stranu to že se ten motor musí točit je jeho výhoda i nevýhoda, ta V8 se moc točit nedá, jelikož tam má člověk v mžiku 200

Napsal: pát 08.05.2015 16:10
od JaraX
pavproch píše:
JaraX píše:a tak maj v ČR mladi lidi kombíka na v naftě misto aby měli kabro v benzínu a uživali si svobody.
Plha se hlásí s nesouhlasem..... ke kabriu v benzínu v manuálu mám kombíka v benzínu a manuálu... :twisted:[/quote

ale je dobře že máš to cabrio :) palec nahoru a taky je dobře že to cabrio nechrochtá :)

Napsal: pát 08.05.2015 17:15
od Jirke
No kdyz je tady rec o A8 4.2tdi V8... jezdil jsem s tim jeden vikend snad ve vsech rezimech dalnice, okresky, mesto.
To auto, ackoli koncernovy auta dvakrat nemusim, ma hodne velky koule. 850Nm a 380koni proste jen tak nenajdete.
Podotykam ze 550d ani nic podobnyho od BMW sem neridil..

Napsal: pát 08.05.2015 22:25
od Blackie
Tou koncernovou V8 TDI /stáří cca 1 rok/ pičo jsme se projížděli v práci se šéfem a jako jede to suprově,zátah v rozmezí cca 1000otáček neskutečný,automat řadí pořád aby ty otáčky byli pořád v tom rozmezí kdy to má ten krouťák a požitek z jízdy nula,cvakání nafťáku je tam pořád slyšet,spotřeba cca 11-12 litrů a následný servis za cenu hoooodně luxusní dovči...
Aby sme se vrátili na zem,tak nás kamarád svezl v 750 cca tři roky staré,no jede to jako kurva v celém spektru otáček,automat řadí jen když končí čísla otáčkoměru,zvuk hodně utlumenej,ale je to prostě tam.... Spotřeba po městě cca 14-16 litrů,ale servis skoro nula... Předtim měl 740d,katastrofa,jela hodně dobře,spotřeba asi o dva litry menší,náklady na servis hodně jinde jak u 750...