Stránka 4 z 5
Napsal: stř 08.04.2015 13:52
od Pazdi
Teddy netahejme se o čísla:) zaprvé jsme v 5er - vyhledával jsem jen pětky - je jasné, že v 7er to bude válec pro automat, v 3er to bude pro manuál:)
jen jsem tím chtěl říct, že mi příjde povrchní tvrdit - čtu tady o automatech, tak se serou:)
Napsal: stř 08.04.2015 14:34
od Teddy
Já se o čísla netaham. Jen jsem uvedl na pravou míru ty nesmysly, který jsi sem dal ty.
Jak jsem psal. V 5er je to přesně obráceně, než jsi napsal ty.

Napsal: stř 08.04.2015 15:02
od DaweTDS
Tady nemá někdo co na práci
NO vypadá to,že asi nikdy na žádný BMW sraz nepojedu, už kvůli tomu,že mám manuál a látku místo kůže... asi bych nesnesl ty pohledny od nadlidí

Napsal: stř 08.04.2015 16:29
od Pazdi
Teddy píše:Já se o čísla netaham. Jen jsem uvedl na pravou míru ty nesmysly, který jsi sem dal ty.
Jak jsem psal. V 5er je to přesně obráceně, než jsi napsal ty.

doporučuju si sednout, nadechnout a znovu si přečíst, co jsem psal předtím než budeš točit oči a ksichtit se

- koukni se na ten příspěvek teď a klikni si na odkazy, co jsem přidal - mám ta čísla správně - celou dobu jsem psal o 5er a zmínil jsem to...až ty jsi začal tahat komplet mod. řady bmw, případně si malinko účelově vytáhl 5er rv 1990-2003 - to, že automaty se prodávají čím dál víc a jdou "s dobou" je asi jasné...
DaweTDS - tak to vůbec neber:) já byl na jednom srazu s 316 compactem skoro v social edici a super:)
( PS - neútočím ani tam ani tam:) možná by mělo padnout, že mám doma BMW manuál i automat, benzín i naftu:-p )
Napsal: stř 08.04.2015 16:34
od Totic
Takže co? "Koupě E39 Plná palba"
Řekl bych, že plná palba může být aspoň ve 3 konfiguracích.. podle požadavků co od vozu čekat a tak. Takže každý si najde tu svou "plnou".
Napsal: stř 08.04.2015 17:22
od Teddy
Možná si Pazdi přečti název vlákna.
Jak jsem psal. Vytáhl jsem si E39. Pak jsem si s tim začal hrát dál a vzal jsem všechny řady v letech E39 a pak jsem ještě zjišťoval, kdy se ty poměry vyrovnaly, takže všechny řady, ale v různých letech.
Mimochodem pro rejpaly bylo to 10 minut zajímavýho klikání. Lepší, než se nechat obelhávat.
Přišlo mi dost na hlavu ve vlákně o plný palbě E39 vychvalovat a vyzdvihovat kvalitu a počty automatů z posledních dob. No ale proti gustu.....
Zamysli se nad tim, co tu porovnáváš.
Takže znova.... drtivá většina vláken o problémech s automatem v 5er se tu týká E39 (je to pochopitelný.... maji už dost nakrouceno). V E60 už ty automaty byly trochu podařenější (uvidíme až budou mít víc nakrouceno).
Takže v E39 je víc manuálů ale přitom víc problémů se řeší s automatem. U E60 je to 50:50, ale zase se problémy řeší jen s automaty.
Takže automaty rozhodně mají svý nesporný výhody, ale spolehlivost a levnej servis mezi ně evidentně nepatří. A to i když se k automatu připočte dvouhmota a spojka.
Napsal: stř 08.04.2015 19:26
od Zdenda530d
Tak asi tak...
Mě jde o to vyjet a taky dojet (svým autem)
To proč se do některých modelů dává pouze automat je samo věcí poptávky - zákazník to chce, tak to dostane. Výrobce mu to rád poskytne, protože je to dražší. Je to jen o kšeftu.
Napadla mě ještě jedna věc proč jsou bazary plný automatů ale to tu psát nebudu...
Napsal: čtv 09.04.2015 10:50
od e155
Tak hlavním problémem u automatů v E39 je to, že 530D, kterých je nejvíc, mají blbou skříň od GM. Zbytek má ZF a ty jsou daleko méně problémové.
Napsal: čtv 09.04.2015 13:01
od Filozof
je to tak ...a e60/61 už mají zase kvalitní ZF automat.

Napsal: čtv 09.04.2015 13:30
od JaraX
a osmivkvalt už je zase shit
Napsal: pát 10.04.2015 08:56
od Teddy
JaraX píše:a osmivkvalt už je zase shit
Opravdu? Já jsem o něm zrovna uvažoval. V čem je to shit?
Napsal: pát 10.04.2015 09:14
od JaraX
je to prostě uspora, ta převodovka váží mnohem mín než šestikvalt, přitom má víc hřídělí, to se projeví i na výdrži která je 50-200tkm, narozdíl od 6ti kvaltu ZF, ten vydrží 2-3x tolik
Napsal: pát 10.04.2015 13:19
od Totic
Hmm já tady čet, že konečně až tenhle 8mi kvalt řadí parádně intuitivně a rychle. Už jsi jich pár KO viděl, nebo to je jen další skeptickej názor?
Napsal: pát 10.04.2015 13:21
od JaraX
viděl viděl, často sou špony v oleji až to umře uplně.
kolega v BMW těch převodovek vyměnil nespočet.
u benzínovýho auta s rozumným výkonem člověk moc nepozná jeslti jede s 6kvaltem nebo 8mi kvaltem, tam je komofrt plus minus stejněj, nafta které jede pouze v malém rozsahu otáček se s osmikvaltem chová podstatně lépe než s 6ti kvaltem
Napsal: pát 10.04.2015 20:37
od Filozof
JARAXI: kolik měli ty auta za sebou a jaké modely to byly ? jde mi o to zda není zase nějakej silnej motor kterej prostě odvaří ty převodovky stejně jako to bylo u řady e38 740d kterej převodovky prostě ničil díky velkému kroutáku.,,,
třeba kdyby se pravidelně měnil olej od 80tis km nahoru tak by nebyl takovej problém....co myslíš ?
Napsal: pát 10.04.2015 23:49
od Totic
JaraX píše: nafta které jede pouze v malém rozsahu otáček se s osmikvaltem chová podstatně lépe než s 6ti kvaltem
Jo to můžu potvrdit, převážel jsem jednu E60 525D poface a docela to řadilo takříkajíc "na myšlenku" hbytě a nerušeně. Taky z kopce jen stačilo sundat nohu z plynu a hned brzdilo motorem a myslím nepamatuju se, že i na dojezdech. Takže no problem.
Jen ten diesel, docela po městě živej.. ale třesadlo - ty vibrace ve volantu bych od auta za 1,5mil neakceptoval. A proto prcám na vaše dýýzly !

Napsal: ned 12.04.2015 12:50
od kurevtor
Teddy píše:
BMW automaty neznam vůbec. Zajímavý ale je, že je tu hromada témat o problémech s automatem a snad žádný o problémech s manuálem. To o něčem vypovídá.
Ne, o ničem to nevypovídá. Bereš v úvahu ty miliony aut, jejichž majitelé sem nanapsali, protože s automatem neměli problém?
Je to jako přijet na parkoviště autorizovanýho BMW servisu a začít jim vyčítat, že ty BMW musejí být pěkný šmejdy, když tam mají takovou hromadu aut se závadou.
Teddy píše:
Taky se v těch tématech dočtu, jaký problémy dělá automatům tahání těžkých vleků, agresivní jízda, vyřazování atd. Takže argument, že nezáleží na tom jaká lopata s tim jezdila moc neberu.

no, tak zde jsi trošku šlápnul vedle
1) tahání těžkých vleků - zejména na tahání vleků je automat lepší než manuál, protože "neškube". Zeptej se lidí, kteří například tahají koně. Myslíš, že manuál bude zvládat těžej vlek líp jo?
2) agresivní jízda - pokud jsem lopata a dupu na to jak nepříčetnej - kterou převodovku dřív oddělam? Automat, který mě nechá řadit jen tak to má naprogramovaný nebo manuál, který mi dovolí vše včetně jeho zničení například podřazením na jedničku při 150km/h?
3) vyřazování - Ano máš pravdu automaty asi moc neznáš, vyřazovat s automatem se nesmí!! Neutral je tam jen pro případ odtahu, případně odtlačení. Na neutral se ale jezdit nesmí a při odtahu na neutral se nesmí jet víc než (tuším..?) 70 km/h. Pokud má někdo zničenej automat, protože vyřazoval na N tak je to jen jeho chyba a nevypovídá to nic o poruchovosti automatu.
Teddy píše:
Bratranec dováží auta ze zahraničí. Ještě nikdy se prej u BMW nesetkal s problémem u manuálu.
hm, tak tenhle argument zas neberu já

Napsal: ned 12.04.2015 13:02
od JaraX
no a já tu už několik manuálů měnil jelikož auto jezdilo s KO dvouhmotou a ta oddělala ložisko v převodovce, ale levněji vyšlo koupit druhou než to opravovat.
automat je na tahání mnohem lepší jak manual, jelikož měnič vyrovnává prodlevy a škubání spojky.
Napsal: ned 12.04.2015 21:37
od Kail
Tyvole,to je za ty leta snad poprvé co souhlasim s JaraXem

.
Máme 5ti metrovej vlek a docela i jezdí,a proboha,neni nic lepšího než automat na tahání.Jasně,je to zas na konkrétním autě a automatu,když je někde automat obecně poddimenzovanej a sere se při 150tis. km tak na tahání asi nebude ten pravej žejo.Ale jestli si vy manuálisti myslíte že dvouhmotě a vůbec spojce dělaj dobře rozjezdy a řazení v kopci s 3,5t za prdelí,tak asi moc často netaháte

.
No a KO dvouhmota a následně vysypaný ložiska v převodovce,to mně přesně potkalo u 34ky.
Napsal: ned 12.04.2015 22:17
od Zdenda530d
Tak tu z toho mám pocit, že někteří by si i kartáček na zuby koupili s automatickou převodovkou, kdyby se na trhu taková ptákovina objevila... a těm, co by snad preferovali si čistit zuby manuálně, by tu pořát někdo podsouval jak je fajn mít kartáček v automatu... (záměrně jsem použil tak imbecilní příklad, protože už mě nic TUPĚJŠÍHO nenapadlo)
Prostě se holt musíte smířit, že i v roce 2015 se najdou lidé (mezi něž se počítám) co mají rádi požitek z jízdy, rádi auto ovládají, v zatáčkách si podřazují jak jim to velí intuice a zkušenosti (plejstejšn s pádlama neberu - to si můžu zapařit NFS na konsoli), vědí co hodlají udělat a podle toho řídí svoje auto; PROČ??? - Protože ho řídit chtějí!!! A je jedno jestli je to Suzuka Swift nebo sedmičkový Báwo.
Bohužel se tu někdo odvážil napsat, že chce plnou palbu a PANEBOŽE BEZ AUTOMATU!!!!!!!! A tím byl obžalován, odsouzen a jestli ještě nevisí tak je to velká chyba.
To, co kdo chce musí vědět nejlépe on sám. Uznejte, byla by to nuda, kdybychom všichni chtěli to samé.