Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Sice jedna vlastovka jaro nedela, ale treba se podari -)))

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od JaraX »

vykuchat DPF E39, když zavřu obě oči, tak ok, ona E39 ještě neprodukuje moc rakovinotvorných sazí, u novjěších modelů je to podstatně horší.
v tomdle mě mrzí že jsem čech, že tady každej kuchá DPF, katy, apod a snaží se vysmát všem co se to tady snaží udělat lepší
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#62 Příspěvek od Filozof »

Já bych neřešil DPF ale povinně každá kontrola auta u policie a jak se měří alkohol měřilo by se sondou spaliny. A když vidím tady ty tuningáře jak jezdí v seatu v nafta a černej zadek nebo staré audi či ford mondeo v naftě a po dálnici za nim černo ...z toho by mě šlak trefil jak jsem naštvanej na takové řidiče, jsou to prasata a hovada nezodpovědní spratci.

Toto se má trestat. Ihned odstavit auto dát dopořádku a pokud ne auto zabavit zlikvidovat. Prostě Naftové sračky co kouří jak dalších 100 aut je děs. Pak stačí pár desítek aut a je zamořené celé město ...a to jich jezdí daleko více. Je to horší jako kouření kuřáků které taky nesnáším. :cry:

Jsme tady jak v rumunsku skoro.
Nejde tady o stáří auta ale jak má člověk auto v dobrém či špatném stavu.
A to by se mělo posuzovat.
Daww
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 06.02.2013 01:00

#63 Příspěvek od Daww »

Souhlas s filozofem,nedavno sem jel na kole lesem,krasnej čistej vzduch, než kolem mě projela nějaká naftová tuningová ochcavka a vypadalo to jako by pálil majitel v kufru pneumatiky jakej z toho šel černej kouř, to me dokáže fakt nasrat... :evil:
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#64 Příspěvek od Zdenda530d »

:smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
JaraX píše:vykuchat DPF E39, když zavřu obě oči, tak ok, ona E39 ještě neprodukuje moc rakovinotvorných sazí, u novjěších modelů je to podstatně horší.
v tomdle mě mrzí že jsem čech, že tady každej kuchá DPF, katy, apod a snaží se vysmát všem co se to tady snaží udělat lepší
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

"snaží se vysmát všem co se to tady snaží udělat lepší" Tak tím si to zabil!!!

Předpokládám, že máš na mysli ty, co legislativně naperou do aut (a nejen tam) stovky komponent, kterými onen výrobek řízeně likvidují... jo a abych nezapomněl, zakryjí to za EKOLOGII, bezpečností atd.

Myslíš si že DPF filtry a všechny komponenty k nim potřebné vypěstuje někdo na stromě? Asi ne... vyrobí se v nějaké fabrice, když pominu, že je k tomuto zapotřebí nějaký ten vzácný kov a další suroviny, tak se pojďme bavit o tom, že je zapotřebí trošku té energie... jo jo, je to tak a ta se vezme KDE????? Ze solárních panelů a větrných elektráren (klidně si to mysli, ale není tomu tak) vyrobí se v tepelné elektrárně která vychrlí stovky/tisíce/miliony tun sazí za den/měsíc/rok, akorát je to 10km za městem ale vydýcháš/me to stejně.

Auto ti pak díky těmto kurvítkům odejde 10x rychleji a ty uděláš co; pokud nemáš prachy tak vyměníš DPF filtr, který se někde vyrobí nebo jej vyčistíš nějakou "samosebou, že ekologickou látkou ze které pak samovolně vyrostou šeříky")
A NEBO
koupíš nové auto, které ovšem taky někdo nevypěstuje na stromě, že?

Uvědom si, že to není vůbec o ekologii ale o tom, aby bylo co vyrábět - celá ekologiee je jen velká lživá kampaň, aby si to "ti co se to tu snaží udělat lepší" obhájili a donutili nás žít spotřebitelským životem - tzn. neopravovat ale kupovat nové!!!!

Úplně stejný případ jako s auty na vodík - bohužel se to tehdy nepovedlo a pár chytrých jedinců spočítalo, že takové auto na vodík vyprodukuje mnohem více škodlivin než 30 let starý dízl. Ještě před tím než se vodíková mánie rozpumpovala (vodík se získává pomocí elektrolýzy a k té je potřeba taky trošku té el. energie, tzn z elektráren - kdo tápe google poradí). Bohužel mašinérie s DPF a EURO XY normami a ostatními EKO záležitostmi je natolik rozběhlá, že už nikdo nedovolí (ti co se snaží to tu udělat lepší), aby se tento BYZNIS stopl.

Ne nejsem takový skeptik, ani hovado, kterýmu je jedno že někdo vyhodí PETku v lese nebo, že vyleje použitý olej do kanálu, jsem jen realista, a toto je bohužel realita;
Kdykoli v TV, rádiu uslišíte někoho jak vyslovuje "kvůli ekologii" nebo "kvůli bezpečnosti" tak to v 99% případů znamená KVŮLI NAŠEMU PROSPĚCHU, VLIVU, PENĚZŮM...

Jinak musím souhlasit s filozofem, auta, který jsou rozhrkaný, chčije z nich olej a na dálnici se za nimi nedá jet mě taky vysírají.

TO JaraX: Pokud si však myslel lidi, co žijí na okraji lesa v maringotce, chodí v sandálech z konopných stonků a své ratolesti pojmenovávají "jarní louka" a "svěží vánek", tak to sorry, ti jsou v cajku.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#65 Příspěvek od Teddy »

Mě v rakousku několikrát měřili sondou a vše OK. Mam DPF a EGR off. :D
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#66 Příspěvek od zzeli »

Zdenda530d píše: nové auto, které ovšem taky někdo nevypěstuje na stromě, že?
Presne tak, vyrabi se cim dal vetsi mnozstvi zmetku na jedno pouziti a zdaleka to nejsou jen auta. Seriozniho ekologa abys pohledal.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#67 Příspěvek od Zdenda530d »

Já vím, to jsem si zjišťoval... je to v cajku. Další věc, která potvrzuje, že tzv. EKO komponenty se v autě vozí jen jako povinná zátěž :)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#68 Příspěvek od Zdenda530d »

Nedalo mi to a musel jsem najít toto téma...
Propíraná aféra emisí se týká hlavně VW ale při troše námahy jsem se dočetl, že ani BMW není zcela "bez ztráty kytičky" a také u této automobilky jsou "jedinci, kteří se to tu snaží udělat lepší" - a jak tu naši planetu hodlají zachránit?
Tak, že si pomohou úpravou SW při testování, a když jsou testy hotovy SW se dá do podoby, kdy je auto schopné dokonce i jezdit a hurá do světa. Ani u úplně nových aut tak není ve 100% zajištěno, že plní to, co je deklarováno, že mají plnit... (A co pak auta, která mají najeto 20, 50, 100 tisíc km).

Takže co? Jsou dépéefy a egry jen zatraceně předražená těžítka, která slouží jako prostředek k bezduché buzeraci, když je člověk netahá sebou? Nebo mají alespoň nějaký mizivý efekt.. no nevím, třeba by vám na to fundovaně odpověděl pan Winterkorn, ale já mám asi jasno...

Slovní spojení "kvůli ekologii" z úst "těch co se to tu snaží udělat lepší" dostalo od 18.9. zase nový rozměr.

Aneb KDO NEHRABE S NÁMI HRABE PROTI NÁM. Ekologii zdar
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#69 Příspěvek od ada540i »

Zdenda530d píše::smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
JaraX píše:vykuchat DPF E39, když zavřu obě oči, tak ok, ona E39 ještě neprodukuje moc rakovinotvorných sazí, u novjěších modelů je to podstatně horší.
v tomdle mě mrzí že jsem čech, že tady každej kuchá DPF, katy, apod a snaží se vysmát všem co se to tady snaží udělat lepší
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

"snaží se vysmát všem co se to tady snaží udělat lepší" Tak tím si to zabil!!!

Předpokládám, že máš na mysli ty, co legislativně naperou do aut (a nejen tam) stovky komponent, kterými onen výrobek řízeně likvidují... jo a abych nezapomněl, zakryjí to za EKOLOGII, bezpečností atd.

Myslíš si že DPF filtry a všechny komponenty k nim potřebné vypěstuje někdo na stromě? Asi ne... vyrobí se v nějaké fabrice, když pominu, že je k tomuto zapotřebí nějaký ten vzácný kov a další suroviny, tak se pojďme bavit o tom, že je zapotřebí trošku té energie... jo jo, je to tak a ta se vezme KDE????? Ze solárních panelů a větrných elektráren (klidně si to mysli, ale není tomu tak) vyrobí se v tepelné elektrárně která vychrlí stovky/tisíce/miliony tun sazí za den/měsíc/rok, akorát je to 10km za městem ale vydýcháš/me to stejně.

Auto ti pak díky těmto kurvítkům odejde 10x rychleji a ty uděláš co; pokud nemáš prachy tak vyměníš DPF filtr, který se někde vyrobí nebo jej vyčistíš nějakou "samosebou, že ekologickou látkou ze které pak samovolně vyrostou šeříky")
A NEBO
koupíš nové auto, které ovšem taky někdo nevypěstuje na stromě, že?

Uvědom si, že to není vůbec o ekologii ale o tom, aby bylo co vyrábět - celá ekologiee je jen velká lživá kampaň, aby si to "ti co se to tu snaží udělat lepší" obhájili a donutili nás žít spotřebitelským životem - tzn. neopravovat ale kupovat nové!!!!

Úplně stejný případ jako s auty na vodík - bohužel se to tehdy nepovedlo a pár chytrých jedinců spočítalo, že takové auto na vodík vyprodukuje mnohem více škodlivin než 30 let starý dízl. Ještě před tím než se vodíková mánie rozpumpovala (vodík se získává pomocí elektrolýzy a k té je potřeba taky trošku té el. energie, tzn z elektráren - kdo tápe google poradí). Bohužel mašinérie s DPF a EURO XY normami a ostatními EKO záležitostmi je natolik rozběhlá, že už nikdo nedovolí (ti co se snaží to tu udělat lepší), aby se tento BYZNIS stopl.

Ne nejsem takový skeptik, ani hovado, kterýmu je jedno že někdo vyhodí PETku v lese nebo, že vyleje použitý olej do kanálu, jsem jen realista, a toto je bohužel realita;
Kdykoli v TV, rádiu uslišíte někoho jak vyslovuje "kvůli ekologii" nebo "kvůli bezpečnosti" tak to v 99% případů znamená KVŮLI NAŠEMU PROSPĚCHU, VLIVU, PENĚZŮM...

Jinak musím souhlasit s filozofem, auta, který jsou rozhrkaný, chčije z nich olej a na dálnici se za nimi nedá jet mě taky vysírají.

TO JaraX: Pokud si však myslel lidi, co žijí na okraji lesa v maringotce, chodí v sandálech z konopných stonků a své ratolesti pojmenovávají "jarní louka" a "svěží vánek", tak to sorry, ti jsou v cajku.
Bohužel takový názor má spousta lidí, ale není to zdaleka takhle jednoduché. Moderní diesely jsou velkým problémem a to z toho důvodu, že se neustále zdokonaluje vstřikování vyšším tlakem a jemnější tryskou a tím se zmenšují saze, které vznikají při spalování nafty. Pro lidský organismus (a nejen lidský) jsou produkty moderních dieselů mnohonásobně škodlivější než například kouř ze staré Tatry (jak tady někdo psal hned ze začátku diskuze, že přece s vyndaným DPF škodím pořád míň než V3S, není to pravda, beru to samozřejmě poměrově k vypuštěným plynům). Proto u moderních dieselů ten filtr smysl má.

Argument s energií vyrobenou v tepelných elektrárnách je hrozně přehnaný. Za 1) U dnešních tepelných elektráren se podařilo snížit emise škodlivin o cca 95%. Za 2) Podíl energie vyrobené v tepelných elektrárnách neustále klesá (pravda, ne moc rychle). Za 3) Když srovnáš množství energie potřebné pro výrobu jednoho DPF (a tím množství škodlivin vypuštěné tepelnou elektrárnou) s tím kolik vyrobí škodlivin diesel bez DPF za pět let provozu, tak to jsou tisícinásobky v neprospěch dieselu. V podstatě vyrobíme určité množství škodlivin, abychom zabránili mnohem většímu množství škodlivin. Samozřejmě ideální varianta je diesely zrušit úplně :)

To je stejné jako kdybych nabádal všechny ať si pořídí domů dieselagregát a odpojí se od sítě. Vždyť přece nemá smysl mít tak dlouhé vedení od elektráren, na kterém vznikají ztráty. Budeme vyrábět elektřinu u každého doma, bez vedení a beze ztrát... Víš jak by to tady pak vypadalo?

Auta na vodík nemají smysl do té doby, než získáme zdroj čisté energie, to ví každé malé dítě. Ale s vývojem těchhle aut přece nemůžeme čekat. Vždyť ani není proč. Fúzní elektrárny jsou dávno ve vývoji, tak je přeci logické, že se musí vyvíjet i to ostatní. A až se jednou čisté energie dočkáme, budeme jí umět využít. Ať už vodíkovými auty, nebo elektrickými, nebo úplně jinými. Do té doby musíme montovat do dieselů DPF, nebo se toho ani nedožijeme... To je samozřejmě nadsázka :)
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od JaraX »

moderní naftové auto má 100x vyšší emise NOx než moderní benzinové auto stejného výrobce a výkonu,
nechat si nastartovany TDSo v neodvětrané garáží není moc problém, jen to prostě mrdí,
nechat si tam nastartovany CR to člověk dlouho nevydrží, strašně to štípe a pálí všude možně,
průser VW je že ojebali nutnost SCR pro Euro6 a mě to bylo hned divné že všechny moderní automobilky včetně BMW a MB měli SCR a VW jen u pár modelů, najednou se ukazalo kde je pravda.
Ted padl v bruselu nápad na uplný zákaz prodeje naftovych osobních (ne nákladních) aut, myslím že by to nebylo vubec špatný. sám jsem zvědavej jak tato kauza dopadne.

zdenda530d, evidentě bys chtěl aby to tady vypadlo jak v zemích kde se tydle věci neřeší a není tam vidět na krok
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#71 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kdyby ten DPF filtr a katy nebyly tak zk*rveně drahý, tak by si ho tam leckdo zodpovědnej k životnímu prostředí, veřejnýmu prostoru a lidskýmu zdravý dal třeba znova.

Je fakt když jdu někdy pěšky po městě jakože udělám něco zdravýho pro sebe tak ten smrad z všudypřítomných dieslů je naprosto nechutnej.
Páchne to za výfukem jako chcánky. :oops: TDI taky taková pomsta za koncentrák či co.

:)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od JaraX »

proč drahý, DPF v BMW funguje bezchybně, kupovat se nemusí prakticky nikdy, po 150-200tkm se to vyčistí za 5k a jezdí se zas dal, ale tady to kuchaj ven lidi kterym to funguje bez problémů.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od matiz »

jenze ten filtr je tak zk....ne drahy proto, ze v nem jsou tak zk....ne drahe kovy... To ze jina automobilka pouziva neco jineho je vec druha. Planovana vydrz u bmw je 250k km, mnohdy je vyssi kdy filtr porad funguje. I pri tech 250k km je cena na km 0,15Kč za opotrebeni filtru. Za 1000km to je 150kč co stoji opotrebeni filtru. Pokud na to nemate, nekupujte si takove auta, ale kupte si auta pro vas vhodnejsi.

Pritom by bylo naprosto jednoduche tento nesvar vymytit a stat by to ani moc nestalo, staci kdyz to prenese do soukromeho sektoru v ramci mereni emisi. Kamerovy system a odesilat jak data tak trebas screen co 5 vterin. Cenu za tuto legraci promitnout do ceny mereni. A mame relativne po problemu... Pripadne tester ktery bude merit v soucinnosti s napojenim do OBD kde se podle udaju a predpokladanych hodnot da jiste zabranit manipulaci a jeste je jistota ze se meri to "spravne" auto. Moznosti je jiste mnoho, pouze zde chybi ten spousteci impulz a chtic to vymytit. Mozna proto ze by polovina naroda byla bez osvedceni -)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#74 Příspěvek od Zdenda530d »

Vše ve jménu ekologie... ať už si myslíte cokoli, tak všechny ty pi...... co máte\me v autech kvůli emisím atp, nejsou výmyslem ekologů ale politiků coby věrných naslouchačů lobbistů.
A najednou ejhle, rozehráli jsme hru na ekologii (jako zástěrku abychom mohli do aut narvat tisíce pí..... a zákazník to musel platit) a už nemáme v rukávech žádný trumfy - co teď... navymýšleli jsme si limity, který už ani MY nejsme schopni plnit... no tak se uchýlíme ke staré dobré taktice klamání a podvodu.

A jasně... kontrola na kontroly, kamery, OBD testy, každých 5 vteřin poslat screen, sledování kolik toho ročně najezdíme, zakázat nošení žlutých triček, protože to mate včely, zakázat dízly úplně...

vítejte ve svobodné zemi.

No a až někomu rupne v kouli úplně a zakáže tankování nafty do osobních dízlů, napíchne telemetricky každý auto a každých 5 vteřin bude posílat mé foto někam... podpořen řadou kriplíků, kteří mu ještě zatleskají -
vytahuju ze stodoly svýho trojkovýho komůrkovýho Golfa a jezdím na rostlinej olej...
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#75 Příspěvek od sonyk02 »

Totic píše:Kdyby ten DPF filtr a katy nebyly tak zk*rveně drahý, tak by si ho tam leckdo zodpovědnej k životnímu prostředí, veřejnýmu prostoru a lidskýmu zdravý dal třeba znova.

Je fakt když jdu někdy pěšky po městě jakože udělám něco zdravýho pro sebe tak ten smrad z všudypřítomných dieslů je naprosto nechutnej.
Páchne to za výfukem jako chcánky. :oops: TDI taky taková pomsta za koncentrák či co.

:)
už to není tak drahý, můj mechanik mi zjištoval cenu DPF filtru a neorigo 10tis Kč a origo BMW jen pouhých 20tis Kč což celkem překvapilo cenou 8O
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#76 Příspěvek od matiz »

Jinak jsem se podival a nevim teda, ale mne to ukazuje cenu za dil 18307806411 54002,-Kč...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#77 Příspěvek od Filozof »

Tak jsem byl u měření emisí s autem kamaráda co nemá DPF a světe div se ono to ty emise v pohodě zvládne. A pokud tam přijede nové auto VW třeba 2litrová nafta a chvilku si hraje s plynem tak má emise ještě vyšší jako 3litr od BMW v naftě. To je ale záhada co ? Asi soudruzi někde udělali chybu.

Takže starší 10letej 3litr od BMW v naftě bez DPF zvládne STK i EMISE v pohodě a borec říkal že v tom problém není pokud má v pořádku vstřikování a spalování motoru je ok a není motor před smrtí kde spaluje i hromadu oleje ... což se taky stává u ruzných značek.

Říkal že tam byl třeba renault nebo dacia celkem nová co měla šílený emise a neprošlo to ikdyž auto mělo 7let...motor i bordel z toho šel totál fekál....

Tak a ted se pustte do těch co mají vše v pořádku ale nemají DPF. A co ti šmejdi co jezdí v autech a za nich je černo ? jak šlápnou na plyn černá ulice že není vidět ??? tady potkávám nějaké seaty černou prdel a renaulty taky hnus ... už jsem takovejch aut potkal několik...

To že potkávám denně každé druhé auto co mu jde modrej dým z výfuku už ani nezmiňuji.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od matiz »

Ma vse v poradku ale nema DPF. To je fakt filozofie ze by se z ni jeden posral...

Klidne si to tady obhajujte jak chcete, brzo snad ten bordel tady skonci a dojde alespon k nejake naprave. :mad:

Mnozi tady evidentne nechapou ze je obrovsky rozdil mit zvysene emise ale takove se kteryma si organismus umi jakz takz poradit a emise ktere se sice co do kourivosti vejdou do limitu, ale jsou extremne jedovate a karcinogenni. Co je na tom tak tezkeho ze to nekteri jedinci nedokazou pochopit, to nevim.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#79 Příspěvek od Zdenda530d »

Asi vím o čem mluvíš... možná jsme ze stejného kraje, protože tu den co den potkávám Leona, který je zepředu žlutý a zezadu černý.

I já byl zvědavý na to, jak to bude s mým autem po vykuchání rakovinového nádoru v podobě DPF a EGR. Tak jsem si nasedl do Octule, přítelkyni posadil do BMW a řekl ať dá za městem plnej.

Stalo se a moje BMW mi zmizelo v prachu, ne v dýmu ale prachu - z výfuku ani náznak černýho dýmu. To samý po městě při různých režimech jízdy a rozjíždění se... ani v garáži se žádný černý poprašek nekonal.

Stačí mít v cajku motor, neblbnout s čipováním a jde to i bez kurvítek. Možná by se na STK měli "odborníci" zaměřit na opravdový stav auta a hlavně motoru... ale ono je pohodlnější strčit tyčku do výfuku a podle nějaký tabulky říct "sorry kámo - neprošels" asi DPF nebo EGR hmmmm.
To zvládne i cvičená opice za banán, tak proč zjišťovat v čem je vlastně skutečný problém...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#80 Příspěvek od Teddy »

Však jsem tu psal, že mě kontrolovali i v Rakousku a vše OK. Jen já jsem pak pomalu potřeboval přebalit. :D

Chlapík na emisích mi říkal, že je potřeba přijet s ohřátym motorem a tak dvě nádrže před měřením tomu motoru dávat pořádně napít. Hlavně to víc točit, aby se všechno pročistilo.
Nejlepší emise prej mají služební auta. Tam nikdo nešetří naftu a víc se to točí. Nejhorší jsou prej kloboukový auta. Ty prej mají problémy projít i když jsou téměř nový.
Odpovědět