Stránka 4 z 7

Napsal: čtv 08.01.2015 13:28
od all
dawe, už jsem dál :-D
tím 6kvaltem sem jinde :-D

ted mám doma motor(200tis km) a stavím ho znova :-D
velké turbo na sponu, jiné svody e60fl, větší trysky,výfuk mám, ale udělám odbočku bokem cca 20cm za turbo a pak konec :-D
cp1 čerpadlo není potřeba měnit, dá místo 1350 dá až 1800bar

ještě řeším turbo gtb2260vklr

těch 220kw to musí dát s momentem položeným jinde a počítám že to dá 680Nm do 4000ot to musí jet.


Ten motor snese nesmysl, je to super udělané.... potenciálu tam je....

Napsal: čtv 08.01.2015 14:43
od Teddy
DaweTDS píše: To jde jednoduše spočítat. (/ = děleno , x = krát)
otáčky motoru / převodový poměr v převodovce / převodový stupeň v dyferáku x obvod kola v metrech / 1000 x 60 a máš rychlost v km/h
tady si můžeš spočítat obvod kola http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
V autě jsem nad tim ještě popřemýšlel. Takhle jak píšeš to asi nespočítám. Nedokážu zohlednit výšku vzorku a zmačknutí pneumatiky. To mi udělá odhadem klidně i víc jak 2%. Musel bych v garáži změřit poloměr zmačknutého kola (od podlahy) a pak si dopočítat imaginární obvod. Na to už jsem extrémně línej. :D Zejtra pojedu po dálnici, tak se kouknu kolik točim při 130km/h a aproximuju to na ty různý diferáky.

U benzíňáků tam ty převodový poměry jsou doplněný. Čim slabší motor, tim vyšší převodovej poměr, aby to alespoň trochu jelo. Samozřejmě to pak po dálnici točí vyšší otáčky. Vyšší otáčky = nepatrně vyšší spotřeba (jednotky procent).
Já jezdim většinou po dálnici, takže se moje úvahy o "pomalejšim" diferáku zdaji bejt naprosto zcestný. Zase ale když taham loď (hlavně z vody), tak by mi spojka bya vděčná. :) Jen uvažuju nahlas.
Ještě mě napadlo, kde se bere signál pro tachometr. Jestli z převodovky, tak by mi to ten jinej diferák všechno rozhodil. Jestli se bere např. z čidel ABS, tak je to OK

Napsal: čtv 08.01.2015 15:12
od DaweTDS
all píše:dawe, už jsem dál :-D
tím 6kvaltem sem jinde :-D

ted mám doma motor(200tis km) a stavím ho znova :-D
velké turbo na sponu, jiné svody e60fl, větší trysky,výfuk mám, ale udělám odbočku bokem cca 20cm za turbo a pak konec :-D
cp1 čerpadlo není potřeba měnit, dá místo 1350 dá až 1800bar

ještě řeším turbo gtb2260vklr

těch 220kw to musí dát s momentem položeným jinde a počítám že to dá 680Nm do 4000ot to musí jet.


Ten motor snese nesmysl, je to super udělané.... potenciálu tam je....
A kam si myslíš, že se na jaře chystám :D

Napsal: čtv 08.01.2015 17:31
od Filozof
A nechcete odlehčit ty krávy těžké ? Mít 1900kg a chtít stím závodit s autem o 500kg lehčím mi přijde hodně úsměvné.

Oktávia RS pokud načipuje na 250koní a bude mít 1400-1450kg tak přeci bude na tom po přímce stále velice dobře.

Pak i 300koní bude mít co dělat aby vubec ujelo o pul tuny lehčímu autu.

Chtělo by to shodit aspon 200kg. to udělá víc jak se honit o pár kilowatt více. :D

Napsal: čtv 08.01.2015 19:04
od Teddy
Máš tip na odlehčení?

P.S. Oktávka je lehčí o 300-400kg, ne o 500.

Napsal: čtv 08.01.2015 19:09
od DaweTDS
Zase píšu, nejedná se o nějaký "závodění" spíš jen měření šulínků na cestě :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Může se maximálně vyházet bordel z kufru a přestat žrát tlustý a přejít na dietní stravu... to potom pupkáče v čiplé RS dáte jako nic 8)

Napsal: čtv 08.01.2015 19:28
od BOOST
Mam 530d E39 touringa, motor ma najeto cca 70tkm, byl davanej v nemecku novej, nejaky chip to zrejme ma, jede to dost pekne. Nekolik lidi co 530d melo, tak potvrdili, ze takhle jim to vubec nejelo, nedokazu si predstavit, co to dela s tema 185 nebo dokonce 220kw. :)
Na dalnici moc nezavodim, spis me bavi okresky a tam i kdyz neco stiha na rovinkach, tak v zatackach to hrnu pred sebou. E39 je sice tezka, ale Mpacket podvozek umi hodne. Nejaky tdi se vubec nechytaji, nevim jak RS, tech moc nepotkavam.

Napsal: čtv 08.01.2015 19:53
od Filozof
No asi bych začal vyházením toho bordelu z auta a nepotřebných věcí :lol:
Ono to dá klidně pár desítek kg někdy.
Pak se podíval na alu kola. Některé váží i o pár kg více jak jiná značka a opravdu je znát když mají kola, každé o 3-4kg méně.
Vyhodit rezervu a vzít si lepící sadu. Dalších 10kg ?
....no ještě by se něco našlo.

Pak ten velkej upgrade s velkým turbem atd.

No to by mě zajímalo kolik má taková e39 zbytečností když váží o 50kg více jak moje 7er :D

Napsal: čtv 08.01.2015 20:46
od BOOST
Hodne velky vahovy rozdil dela vybava, ono se to nezda, ale navi, tv, dsp, dvojita okna, airbagy, el sedacky, nivo s kompresorem...... To je taky slusny rozdil oproti holote. Ja mam navic jeste dve detsky sedacky a origo DVD Alpine s monitorama v operkach prednich sedacek, ale vyhazovat to rozhodne nehodlam. :) Jako E30 s V8 4.0, co jsem mel, to stejne nikdy nepojede, ale zase to ma jiny vyhody. :)

Napsal: čtv 08.01.2015 21:30
od Foldas
přesně tak nekoupil jsem si e39 s výbavou abych z ní všechno vyházel. Prostě e39 je na ježdění a na honění ega mám e36 :twisted:

Napsal: čtv 08.01.2015 22:13
od DaweTDS
Filozof píše:No asi bych začal vyházením toho bordelu z auta a nepotřebných věcí :lol:
Ono to dá klidně pár desítek kg někdy.
Pak se podíval na alu kola. Některé váží i o pár kg více jak jiná značka a opravdu je znát když mají kola, každé o 3-4kg méně.
Vyhodit rezervu a vzít si lepící sadu. Dalších 10kg ?
....no ještě by se něco našlo.

Pak ten velkej upgrade s velkým turbem atd.

No to by mě zajímalo kolik má taková e39 zbytečností když váží o 50kg více jak moje 7er :D
No se vším až na tu rezervu souhlasím... nemít rezervu je pěkná konina :lol:

Napsal: čtv 08.01.2015 22:22
od EdyBoyS
No moje E39 je asi obrněný tank... dvojté okna, vytlumené dveře, obrovskej subwoofer 800W Ground Zero, ten má snad 35kg, alu kola R18, límce Rondell, ty váží sakra hodně a k tomu gumy 245/40 R18 a zadek 285/35 R18, zvedák origo nemám, v kufru mám ten pojízdnej, ten má taky tak 15kg... ale vyhazovat nic nebudu... chci mít vybavený bezpečny a tichy auto ktery jede jak z praku... spotřeba už neni tak podstatná, stejně jezdim převážně olomoucko a okolí, takže jestli to bude žrát o litr nebo dva míň, to je mi prdel

Napsal: čtv 08.01.2015 22:28
od DaweTDS
Do Olmika celkem často jezdím (3x do měsíce) ... někdy se můžeme potkat a pokecat, okouknout káry a tak.. :lol:

Napsal: čtv 08.01.2015 22:29
od EdyBoyS
OK, dovez mi turbo a cooler :-D :-D

Napsal: pát 09.01.2015 02:55
od Totic
No to je možná ono mít 60kg věcí navíc to už je pomalu další spolujezdec/kyně na palubě a jak známo s obsazeným autem se o poznání hůř akceleruje.

Ale k věci dneska jsem něco hledal na Bazos atd. a je těch E60 530D celkem hafo na díly. Turba, vstřiky jsou.. ;)

Napsal: pát 09.01.2015 10:00
od Francis
S E39 to máte ještě dobré, ale na Compacta se "chytají" Octavie ještě více. Leckdy ani nevím, že závodíme a že vyhrávám :-D

A teď jako MOD: Nepoužívejte citace na bezprostředně předcházející příspěvek.

Napsal: pát 09.01.2015 10:04
od DaweTDS
Totic píše:No to je možná ono mít 60kg věcí navíc to už je pomalu další spolujezdec/kyně na palubě a jak známo s obsazeným autem se o poznání hůř akceleruje.

Ale k věci dneska jsem něco hledal na Bazos atd. a je těch E60 530D celkem hafo na díly. Turba, vstřiky jsou.. ;)
No jo,ale kup nějakou vylítanou hajtru. Já koupil jednou turbo z bazoše a už to nikdy neudělám... a gor z 530d ,kde lítají výřivé klapky a to turbo to zničí. Na první pohled OK i bez vůle,ale výfukové lopatky i lopatky naklápění po rozebrání byly osekány a tak jsem stejně musel dělat repas a stálo mě to víc,než kdybych ten repas koupil hned :(
Vstřiky je to to stejný. Jednak z E60 jsou k ničemu a jednak ho nasadíš a zjistíš,že je KO a jede to vše nanovo. 8)
Už jsem zjistil,že nejsem tak bohatej,abych si mohl kupovat levný věci.

Napsal: pát 09.01.2015 11:10
od Teddy
vířivý klapky jsou v sání. Ty si turbo nejspíš nenasaje. Musely by se v motoru rozdrtit a pak vyletět ven.
Problémem jsou spíš nerezový svody. Rády praskaji a občas se práve kousek odlomí a ten proletí turbem.
Mě se osvědčilo kupovat díly v polsku. Je to smutný, ale poláci jsou korektnější obchodníci, než češi. Výjimky se samozřejmě najdou vždycky, ale takový sračky, který jsou češi schopný prodávat, to je hnus!!

Napsal: pát 09.01.2015 11:22
od DaweTDS
To právě myslím... proletět motorem a hurá do turba.
Nikdy jsem prasklé svody neřešil,ale myslím,že když prasknou,tak ty úlomky letí směrem ven ne? a do turba by to bylo směrem dovnitř,je tam přeci jen přetlak a nemalej... ale hádat se nebudu :lol:

MOD: Nepoužívej citaci při odpovědi na bezprostředně předcházející příspěvek.

Napsal: pát 09.01.2015 12:30
od Teddy
No právě, že ty případný úlomky svodů letí ven přes to turbo. První na cestě za svodama je přece turbo. Výfukový svody jsou přece hned na hlavě a na svodech je přišroubovaný turbo. Pak už pokračuje samotnývýfukový potrubí. Teda možná u E39 je ještě kat.... E39 já neznam.

P.S. Nevěřim, že je možný, aby klapky proletěly motorem až do výfuku. No ale jak se říká.... nic není nemožné. :)