Stránka 4 z 7

Napsal: pon 15.12.2014 13:32
od JH76
To by asi odpovídalo. Prý to stálo nějak okolo 7 tisíc včetně daně i s prací, nechal to udělat autorizák, jelikož auto tam měl přistavené v souvislosti s reklamací tam kupovaných zbylých dvou termostatů a když zjistili tuhle jinou příčinu, svolil rovnou s výměnou tam, aby měl klid.

Napsal: pon 15.12.2014 22:33
od Jirke
sorry ale to je strasny !

no drama pokracuje - dnes jsem chvili jezdil po meste a pak sem s poloohratym motorem vyrazil na 20km dalnici rychlosti 120kmh temppomat... a postupne to vylezlo az na 89°.

Stejna situace odpoledne - 113kmh tempomat, a teplota jen 75°.

Neni nahodou v prdeli cidlo teploty ??

Jo a jen podotknu, ze mezi minulym merenim kdy to ukazalo 66° a dnesnim, probehla cesta do Alp a zpet... (bez my ucasti)..

Napsal: úte 16.12.2014 09:49
od rades
Zdar,když tu řešíte teplotu,taky se přidám. mám to ale opačně.Moje teplota se pohybuje dlouhodobě okolo 110st .Teď je otázkou,jaká je správná teplota, protože do cca 115st u mě ručička budíku teploty ukazuje stále střed a až od této teploty to začne jít nahoru(kolem této teploty se pohybuji již od začátku,co auto mám-90tkm-330tkm).Problém je,že jsem se tu již dříve dotazoval,jaká má bejt ideální provozní teplota motoru-v mém případě M62 540iA-4,4L 210kW,ale zatím jsem se to od nikoho nedozvěděl.Tu teplotu,co tu uvádíte jako normal-kolem 90-100st.mi přijde málo(asi dáno motorizací),protože otvírací teplota uvedená na mém termostatu je 105st.Jestli někdo ví,kolik to má skutečně bejt,napište,už mi přijde,že je to jako tabu.

Napsal: úte 16.12.2014 17:10
od JH76
rades: Ty teploty okolo 90° považované za normální nebo optimální se podle mě vztahují k dieselovým motorům.

Napsal: úte 16.12.2014 17:19
od mika_hakkinen
M62 540iA-4,4L 210kW ma ve vetsine pripadu elektricky rizeni termostat. Ten si tu teplotu udrzuje podle zateze motoru. Nekde se to tu resilo. Pak se daji na netu najit navody jak predelat z elektronickeho na bimetal

Napsal: úte 16.12.2014 18:09
od rades
JH76 píše:rades: Ty teploty okolo 90° považované za normální nebo optimální se podle mě vztahují k dieselovým motorům.
Jojo,bude to tak-co už víme určitě,nevstahují se na M62V8 díky

Napsal: úte 16.12.2014 22:17
od gsicbr
měl jsem 545i a termostat otevíral ve 107°C, takže teplota kolem 110°C je naprosto normální. Proto tak často praskají expanzky. Nesrovnávat s diesely.

Napsal: stř 17.12.2014 09:24
od rades
Otázkou zůstává,proč je konstrukčně ta teplota položená tak vysoko.Určitě to tu někdo znalý ví,tak pokud můžete,napište,třeba to nezajímá jen mě:) díky

Napsal: stř 17.12.2014 13:50
od gsicbr
účinnost zážehových motorů je celkově nižší než u vznětových, a proto se zvyšuje provozní teplota motoru a tím se zvýší účinnost. Samozřejmě ne nad rámec, aby nedošlo k poškození motoru. Např. monoposty F1 mají klidně přes 130°C, právě kvůli účinnosti. Naopak starší auta měli od 90 do 100°C a proto byla účinnost nižší.

Napsal: stř 17.12.2014 18:31
od Vlasta
To je zase ta fyzika. Čím vyšší teplota, tím se zvyšuje účinnost. Průser u starejch škodovek byl v nespolehlivosti termostatu, uhnilým čidle u chladiče a délce toho ropovodu zepředu k motoru, proto otvíral už při 68 stupních. Obecně, nejlepší chladicí kapalina pro běžné užití je čistá destilovaná voda, fridex snižuje bod jejího varu.

Napsal: stř 17.12.2014 21:59
od gsicbr
Vlasta píše:Průser u starejch škodovek byl v nespolehlivosti termostatu, uhnilým čidle u chladiče a délce toho ropovodu zepředu k motoru, proto otvíral už při 68 stupních.
Ten ropovod je hooodně vtipnej :lol:

Napsal: úte 23.12.2014 12:36
od Asfix
Cao chlapy. Chtel jsem si zkontrolovat teplotu motoru, nasel jsem x navodu jak psanych tak video. Nedari se me skryte menu odemknout a najet a telotu. Když totiž podrzim tlacitko pro nulovani, naskoci mi na BC menu 01:00 FNGSTR a pak listuji dal tak mam celkove 9 věci(01:00 - 01:08) a zas se me to vraci zpet na 00. Takze na pozici 19 pro odemknuti se ani nedostanu. Nevite kde delam chybu nebo cim to je ze se tam nemohu dostat..diky (predpokladam ze se ptam jak blb a ze nekde delam chybu )

530d,E61,rv06 8) :)

Samozrejme uz jsem na to prisel. Zacit mackat drive nez se zobrazi info i vin..u 01:00 :lol:

Napsal: úte 23.12.2014 14:42
od Jirke
tak po dalším 1000km nestacim zasnout... vse se uklidnilo tzn. ze po prvotni nasranosti, ze vymena druhyho termostatu nepomohla, se nyni teplota i po 10km klidne jizdy dostane na 85° a na ceste HK - Olomouc - HK sem drzel porad kolem 88 - 92°, i když z dlouhého kopce dolu (z Mohelnicaku) se to ochladilo na 72° ale na dalnici to hned zas vylezlo.

Uz to nebudu resit a na vymenik tepla kaslu.. :)

Jo a nevim jestli to s tim ma co spolecnyho, ale najednou se mi v koncovkách vejfuku objevily cerny saze...jakoby DPF vypliv to co dřív při podchlazenym motoru vyplivnout neumel ???

Napsal: úte 23.12.2014 22:21
od gsicbr
hele to je pořád něco špatně. Nevím přesně, kterej kopec myslíš, ale při teplotách, jaký teď jsou, to prostě tolik padnout nemůže. Až bude 0 nebo -5 tak se ti to zase nebude ohřívat.

Napsal: stř 24.12.2014 00:05
od Jirke
no mozny to je, tak to zas pak zacnu resit..

myslel jsem to asi 5km klesani od Motorestu Loucky dolu do Mohlenice k benzince Lukoil... tam sem jen brzdil motorem..

Napsal: stř 24.12.2014 00:22
od Teddy
mě se to chová podobně. Psal jsem to ve vedlejšim vlákně. 530d. Při sjezdu asi 8 km z kopce, jen brzdění motorem a taky mi padla teplota. Podle mě je to normální. Když brzdíš motorem, tak motor nevytváří teplo, ale topení ho odebírá. Je tam jen 9l vody, takže ta moc tepla neakumuluje.

Napsal: stř 31.12.2014 14:08
od Jirke
gsicbr - mel jsi pravdu, bylo -7° a jel sem lyzovat z HK do Pece... nedostal jsem motor přes 66-68°.

Napsal: ned 18.01.2015 14:52
od Jirke
Dozvedel jsem se, nebo spis slysel dalsi nazor na teplotu motoru 3.0d, konkretne 525d.
Klasickej 530d ma prej standardne prihrev motoru, nebo dokonce nezavisly topeni.
Muj motor to nema a proto je pry nemozny dostat se pri mrazivych dnech na teplotu okolo 88°.
Ma tady nekdo 525d LCI 145kW aby bylo s cim porovnat ?

Napsal: úte 10.03.2015 11:29
od Asfix
Zdarec chlapaci,
E61,530d,predFL,aut.

Po vytazeni teploty na displej zjistena teplota max 45st. dalka (pri 100km/h), a mesto (u nas celkem kopcovite) max 60st.

Nasledovala vymena termostatu, jak EGR tak hlavni. Nova chladici.

Po vymene teplota max 57st. dalka (pri 100km/h), mesto (opet dost kopce) max 80st.

Oboje testovano na trase dlouhe cca 50km, coz by mel byt motor dostatecne prohraty.
Vim o termostatu u vymeniku aut. prevodovky, ktery mam v planu zkusit vymenit, akorat bych ho nechtel menit zbytecne kdyby to tim nebylo. Proto stradam informace co dal. Muze nekdo poradit cim dalsim by mohla byt teplota takto hodne ovlivnena a zda mel nekdo stejnou zkusenost a tento termostat prevodovky mu opravdu pomohl.

Diky a ciao 8)

Napsal: úte 10.03.2015 12:35
od Pazdi
co čidlo teploty?:)