Kdyžtak připojuji zkušenost z instalace CIC do E92, která žádný iDrive neměla.
a) Výměna CIC za CCC (případně MASK)
Pokud koupíte jednotku CIC i s displejem a controllerem za nějakou cenu, ale nedostanete k tomu žádnou kabeláž,
tak to pořád není žádná pořádná výhra. LVDS kabel (video z jednotky do displeje) se liší. Nelze použít z
předchozího CCC/MASK. Dokonce nelze ani použít stejný konektor na napájení, protože je jiný.
Samozřejmě potřebujete nový kryt na CIC na středovém panelu (protože má pouze jeden slot na disk oproti CCC).
Vyjde přibližně asi na tisícovku. Potom bych určitě doporučil koupit k jednotce kabel na USB (pokud chcete přehrávat,
nahrávat z flashky nebo updatovat mapy) .. ten vyjde podle všeho asi na dvojku. Poté je kvůli controlleru potřeba
vyměnit lištu na středovém tunelu (ne.. opravdu bych to nevyřezával). Cena dle dekoru od 2-6 tisíc Kč.
Jakmile to je složené, tak následuje coding/programming - opravdu nutné, jinak CIC nebude ukazovat check control,
nebude navigovat a jinak zvláštně komunikovat s ostatníma jednotkama. Je opravdu potřeba si pohrát s VO kódem vozidla,
aby systém věděl, že tam CIC patří. A poslední step se můžete rozhodnout jak provést.. pro aktivaci navigace a hlas.
ovládání je potřeba buď importovat FSC kódy, které vám za mastné love vygenerují v BMW (já to zatím generovat neumím)
nebo koupit bazmek, který se zapojí, jednotku oblbne a funguje to také (moje méně oblíbená cesta).
Takže když to shrneme:
jednotka, displej, knob 18000 - 25000,-
nový kryt na jednotku cca 1000,-
nový kryt na středový tunel cca 2-6000,-
mechanické práce (roztažení kabelů, USB apod.) x,-
kódování/programování x,-
import FSC kódů nebo bazmek na oblbnutí cca 4-6000,-
b) Instalace CIC, kde žádný iDrive nebyl.
Tady už je to ovšem horší. Potřebujete samozřejmě novou palubovku s kapličkou. Budiž... Poté je potřeba nadrátovat
napájení a zapínání (nezapíná se samozřejmě po klíčku.. přivádí se +, -, CAN-hi a CAN-low) pro displej a
controller. Je potřeba zakoupit nový panýlek (facia panel) pro klimatizaci, protože se přesune těsně pod průduchy
topení. Je také potřeba doinstalovat GPS anténu, ale dá se to řešit poměrně lehce obyčejnou FAKRA anténou z nějakého
e-shopu. Taky je potřeba koupit nový vnitřní držák na CIC jednotku (uvnitř palubovky, ze staré se použít nedá, protože držela
malé rádio). No a to je v podstatě všechno co musí být navíc oproti situaci b)
Takže když to shrneme tu:
palubovka s kapličkou cca 10000,-
dopinování/nadrátování chybějících kon. x,-
facia panel na klímapanel cca 800,-
GPS anténa cca 700,-
držák na jednotku CIC cca 800,-
+ zbyteček:
jednotka, displej, knob 18000 - 25000,-
nový kryt na jednotku cca 1000,-
nový kryt na středový tunel cca 2-6000,-
mechanické práce (roztažení kabelů, USB apod.) x,-
kódování/programování x,-
import FSC kódů nebo bazmek na oblbnutí cca 4-6000,-