Stránka 4 z 4
Napsal: čtv 10.11.2011 21:17
od Mimo
chalani, určite má to vyhrievanie tepelnú reguláciu? vždy som sa to snažil zistiť či pochopiť ale na nič som neprišiel..
mne sa zdá,že mi to vyhrieva stále a stále tak isto

Napsal: čtv 10.11.2011 21:21
od Fatal Design
Mimo píše:chalani, určite má to vyhrievanie tepelnú reguláciu? vždy som sa to snažil zistiť či pochopiť ale na nič som neprišiel..
mne sa zdá,že mi to vyhrieva stále a stále tak isto

Tak uznej sám, že ten odpor (pruhovaný) je nápadně naproti díře v zrcátku. Kdyby byl pro pohyb tak by byl někde schovaný, takže bych tipnul, že tam bude právě pro regulaci ...
Napsal: čtv 10.11.2011 21:23
od capri
nejlepší by bylo zjistit kam přesně je připojenej a jestli má nejakej vliv na napětí když ho zahřeješ nebo ochladíš

podle napětí pak zjistíš jestli to hřeje víc nebo míň
Napsal: čtv 10.11.2011 21:33
od Mimo
len mám pocit,že ten odpor na motorčeku som mal aj na sériových späťákoch kde vyhrievanie ani nebolo... ale je možné,že to dávali aj tak do každého auta, nie je to asi taká položka aby vyrábali kvôli tomu 2 typy motorčekov..
každopádne tie sériové niekde ešte mám, tak pozriem aj to ked bude čas
Napsal: čtv 10.11.2011 22:44
od Jamall
Fatal Design má pravdu, pokud uvážíme, že černý a bílý kabel je + tak pruhovaná součástka bude regulovat teplotu zrcátek. Na fotce jsem označil místa, do kterých pinů je zapojená součástka, ale chce to obrázek zvětšit
Kolik V do toho motůrku vede? Se pokusím změřit ten "termistor"?
Akorát by mě zajímalo jak je to tedy s napájením 3x + ....... 1x -
Uploaded with
ImageShack.us
Napsal: úte 06.12.2011 10:17
od Fatal Design
Hmm. Tak jsem změřil odpor na zrcátku a vypadá to, že problém bude tam

(vycházím-li z fotek z DIY)

Napsal: úte 06.12.2011 16:39
od Jamall
zkoušel jsi měřit odpor i při jiných teplotách?
Napsal: úte 06.12.2011 16:44
od Fatal Design
Jamall píše:zkoušel jsi měřit odpor i při jiných teplotách?
Jenom aby nedošlo k omylu : není to vidět, ale je to připojené na to vyndané sklíčko (zrcátko) !
Tohle je asi tak při 5°C co mám v garáži ... můžu pustit topení a zkusit kolik bude ...
Napsal: úte 06.12.2011 18:58
od Jamall
ja měřil ten odpor na motůrku v rozdílných teplotách a von to bude asi opravdu jenom odpor. Jeden mám v háji a druhý vypovídal o 54,2 ohm bez rozdílů na okolní teplotě. Tedy by mě zajímalo, co řídí samotnou teplotu sklíček?
Napsal: úte 06.12.2011 19:08
od xSAFA
Co jsem kdy kde zjišťoval tak zrcátka jsou po zapnutí klíčku do druhé polohy nebo tedy nastartování stabilně vyhřívané bez jakékoliv regulace. I v létě když umeju auto, nastartuju tak jedno zrcátko je suché dřív než druhé, na kterém je výhřev KO... A to klidně při 30ti stupních.
Napsal: úte 06.12.2011 19:15
od Jamall
nj, ale ten odpor i díra v plastu pro zrcátko jsou opravdu dost nápaditě udělané...možná to bylo v původní myšlence, ale nakonec kvůli existenci deště v létě při 25stupních myšlenku nejspíše zamítli...ale strčit tam rezistor místo stálého odporu není nic těžkého...
Napsal: úte 06.12.2011 19:24
od Fatal Design
Jamall píše:nj, ale ten odpor i díra v plastu pro zrcátko jsou opravdu dost nápaditě udělané...možná to bylo v původní myšlence, ale nakonec kvůli existenci deště v létě při 25stupních myšlenku nejspíše zamítli...ale strčit tam rezistor místo stálého odporu není nic těžkého...
Asi úplně mimo, ale chlazení pro ten odpor ?
Napsal: úte 06.12.2011 19:28
od xSAFA
Ta díra s tím nemá podle mě absolutně nic společného, spíše jde o technologický otvor v podkladním plastu pro snadné nalepení zrcátka se samolepící vrstvou (proto to lepí) a to pravděpodobně z důvodu aby tam nezůstala vzduchová bublina a později to někde neupadlo...

To že je v těch místech odpor ještě myslím nic neznamená... Snad aby byl snadno přístupný pro výměnu, měření nebo co já vím...
Napsal: úte 06.12.2011 19:29
od Jamall
zkus ho proměřit jaký má úbytek na napětí. Něco na tom pravdy bít může, ale co potom ta díra v zrcátku? kdyby šlo o chlazení, tak já osobně bych se ho snažil izolovat od tepla a ne mu ještě k teplu dopomáhat
Napsal: úte 06.12.2011 19:31
od Fatal Design
Zkoušel jsem to zrcadlo připojit i přímo na +12V a stejně bylo studené jak psí čumák, takže už pomalu žhavím pájku
Zaráží mě jen, že mám skoro stejný odpor na obou zrcátkách a fakt, že nejede ani jedno ... žeby odešly najednou ? I náhody se dějí ...
Napsal: úte 06.12.2011 19:32
od xSAFA
Zde je rovněž sklo zrcátka z e36 s výhřevem podle vývodů a žádný otvor uprostřed není, ale opět jsou tam otvory pro pravděpodobně dokonalejší nalepení bez bublin...

Napsal: úte 06.12.2011 19:41
od Jamall
ale taky je fakt, že to není origo zrcátku, nevidím tam znáček
Napsal: úte 06.12.2011 19:48
od xSAFA
Origo není, ale v tom bych jinak rozdíl nehledal... Kdyby ten otvor přesně uprostřed měl jiný význam, než ten co jsem popsal, tak ho tam udělají aji v kopii a neudělají dva malé trochu jinde... Ale jsou to samozřejmě jen moje domněnky...

Ostatně kdyby fakt ten odpor měl nějak fungovat podle teploty skla zrcátka, bude tam holé sklo a né vrstva samolepící pěnové pásky.
Napsal: úte 06.12.2011 20:00
od Jamall
mám v hlavě spoustu odpovědí, poč je tam ta díra, ale stejnak mi to nedá a budu přemýšlet proč ta díra, proč nejsou nějak řízené....možná sloužila stroji, při výrobě kompletního zrcátka