Stránka 4 z 4

Napsal: stř 04.01.2012 16:44
od Johnys
Zrovna jsem na tom tak, že mám holou kastli do které teprve sháním pomalu motor. V plánu je koupit někdy v létě nějakou zbořku 5er nebo 7er s dobrým motorem, chladičem a vším potřebným.

Napsal: čtv 05.01.2012 01:42
od Totic
Aha já myslel, že ten motor už ti leží doma. Řeknu, že klidně sháněj i M62B35 z 535i, 735i, stejně dobrej V8 se zvukem a brutal koňma do E36, je lehčí a trošku možná menší spotřebou. Pro - širší výběr motoru, proti - paradoxně myslím, že je tam vždy Vanos.. Každopádně manual 6ti kvalt převodovku taky žejo.

Jinak možná jsi došetřil za ten rok další cashe, ceny naopak trochu klesly, ale kdo ti to bude dělat? Ty máš nějakou dílnu (zvedák, frézku, soustruh, elektroniku..) a zkušenosti / know-how? :)

Ale dobrej typ, v létě jsem se na Bigu svezl růžovou driftkárou E36 Coupé V8 4.0 (M60B40) a bylo to Ultraporno.. 8) Ty borci si to stavěli sami a fungovalo.

Napsal: čtv 05.01.2012 02:01
od Johnys
no tak něco si nechám vyrobit u známých a kamarádů a něco zvládnu doma. Elektriku zvládnu, když to nastuduju taky sám. Zvedák by taky byl. Další pokrok bude až seženu dárce orgánů ;) Prozatím musím rozprodat nepotřebný věci z toho druhýho kupéčka.

Napsal: čtv 05.01.2012 08:15
od MattyX
Totic píše:je lehčí a trošku možná menší spotřebou.


blbina :) ten motor ma jen jine vrtani a zdvih ... vahovej rozdil asi jako mezi 2.0 a 2.5 napr ;) tzn nic temer :) ;)

Napsal: čtv 05.01.2012 16:45
od ondra_m
Nezapomen na EWS, jinak se na tom trochu vycukas. :lol:

Napsal: úte 10.01.2012 17:04
od Totic
Muhehe, tak jsem to trochu probádal a kupodivu dle ETK má M62B44TU - 140,5 kg a M62B35TU - 146 kg (!) :lol: Bral jsem v obou případech poslední ročníky, čili verze s Vanosem (TU - Technical update). Pak obě M62ky bez vanosu (cca 96´) mají mít 141.3 kg, překvapivé.

Jejich parametry viz. přehledná tabulka M62: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62
Trochu lepší analýza M62 motorů je zde: http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

Je tam vidět pár odlehčených dílů proti verzi před updatem, což by mohlo vysvětlit to snížení hmotnosti.
Co se týče spotřeby tak podle tabulek žere 3,5i o cca 0,5l/100km míň než 4,4i.
Ale v lehké E36 bude spotřeba ještě menší. (Třeba rozdíl 328i vs. 728i je až o 1,5l/100km).

Napsal: úte 10.01.2012 19:12
od Francis
4.4 je lehčí, protože oproti 3.5 má větší vrtání = větší díry v bloku a je tam tím pádem méně materiálu :-D

Napsal: úte 10.01.2012 19:25
od Totic
Vida to je pěkná logická úloha, děti.. zase by měla mít 4,4i silnější písty tj. více Alusilového materiálu.. :) Ale ty bez Vanosu jsou prý oba stejný, to mi nějak v ETK neštymuje.. Ale to ať si přebere každej jak potřebuje ;)

Napsal: úte 10.01.2012 20:12
od JaraX
dal bych v první řadě M60B40, žádnou M62, už pro to že převodovka stojí pulku co stojí manual na M62 kterej je skoro taky nesehnatelnej. další věc je je ta že M60 motor je mnohem jednodušší co se elektriky týče, líp seženeš jednotku a tisíc dalších kravin, Vanos motor bych tam vůbec nedával, sou to jen starosti navíc, to jak to pojede dole ti muže být jedno a spotřeba už tuplem.
motory B35 a B30 rovnou zavhrni, jede to mnoheem hůř.

Napsal: úte 10.01.2012 20:16
od Johnys
Taky dobrý vědět :) ta M60B40 má jakej výkon, taky 210kw ?

Napsal: úte 10.01.2012 20:29
od JaraX
jasne