Stránka 4 z 5
Napsal: čtv 07.04.2011 19:27
od Paavo
tak jsem po ojebu prehodil vstriky, zatim se problem objevil ale tak, ze to naskocilo jak melo ,nicmene v tahu kolem 3000ot to zabublalo a valilo dal.Dalsi pokrok napisu

Napsal: pát 08.04.2011 11:03
od Paavo
tak dneska se problem objevil v cele sve krase a mohu s klidem rict, ze vstriky jsou OK.Takze mne ceka pokus-omylem kontrola elektriky,RJ a dále diagnostika (doufam, ze ted uz neco objevi)."Nejlepsi" by bylo, kdyby to opravdu bylo cidlo kliky, jak tu vsichni riakate od zacatku a diagnostika by jej neohlasila

Napsal: pát 08.04.2011 16:49
od Kami1
díky těm zkouškám ti teď diagnostika vypíše hodně chyb.
pokud po prohození vstřiků chyba visí stále na 6., tak to čidlem kliky patrně nebude (špatný čidlo by neselektovalo konkrétní válec)
Napsal: pát 08.04.2011 21:20
od Paavo
jinac..........este se blbe optam, pokud s kamikem nactem live data pri behu motoru, je mozne diagnostikou odhalit ,kde je zakopanej pes?Logicky me napada, ze pokud neni mozne, aby nefunkcnost nektereho s cidel selektovala 6. valec, tak se jedna o zavadu RJ->kabely ke vstriku.
Napsal: pát 08.04.2011 21:57
od Kami1
kabely ke vstřiku nebo i k cívce, může to být i +/-
diagnostika by měla umět vyhodnotit zkratovaný/rozpojený ovládání vstřiku/cívky
taky by mohla vyhodnotit misfire, ale nevím jestli to umí
v live datech by měla lambda na 4-6. válci ukazovat chudší směs
Ještě taková blbost

:
Když odpojíš vstřiky 1-5 a zkusíš startovat na 6. válec
a ucítíš z výfuku benzín, tak bude příčina pravděpodobně v zapalování
Napsal: pát 08.04.2011 22:06
od Piddas
cítit benzín? já sem dnes odpojil a připojil cívky a po nastartování sem zacítil benzín, docela dost.... co to znamená?
Napsal: ned 17.04.2011 19:51
od Paavo
vim, ze jsme to tu jiz probirali, ale presto mi to neda.Mohl by mi nekdo vysvetlit na jakem principu funguje cidlo kliky a zda je mozne, aby jeho polovicni funkcnost mela za pricinu nepaleni 6. valce?Na diagnostice jsme zjistili jeho vadu + zavadu na zapalovani na 6. valci.Na zapalovani je natuty OK civka ,svicka.
Napsal: ned 17.04.2011 20:04
od mequi
Měl jsem před časem problém s 5. válcem- nepálil. Pro proměření všech pinů k cívkam byl zkrat na 5-tém válci- (tam, kdem měla být fáze, tak to pískalo s kostrou, na ostatních válcích to nebylo). Po odpojení řídící jednotky tam nebyl. Po výměně ř.j. bylo po problému. Jo a řídídí jednotka se hřála na zadním rohu. Tak, jestli ti to pomůže.
Napsal: ned 17.04.2011 22:16
od Kami1
Paavo:
Pokud diagnostika vyhodila chybu čidla kliky a nebylo to díky nějakýmu zkušebnímu odpojování, tak bych to čidlo rovnou vyměnil
Nyní k té funkci čidla kliky (mám v sobě přes litr vína, tak snad nebudu blábolit):
Účel:
- je to v podstatě s váhou vzduchu (nebo čidla klapky plynu) alfa-omega většiny informací řídící jednotce,
dle něj si vypočítává rychlost motoru a přesnou polohu klikové hřídele (tudíž i všech válců).
- má vliv především na časování zapálení a vstříknutí paliva, případně na to, že vyhodnotí, že při zapálení válce byla vykonána práce.
- Dá se to přirovnat takto:
Považuj čidlo kliky za ručičkový hodiny a sebe za ř.j.,
pak máš za úkol ve 4 hodiny zapálit válec 1 nebo 6,
v 8 hodin zapálit válec 2 nebo 5,
ve 12 hodin zapálit válec 3 nebo 4.
Jelikož den má 24 hodin a cyklus jednoho válce je 720 stupňů (dvě otáčky), tak musíš zjistit jestli je am nebo pm - koukneš se z vokna , tu samou informaci dává pro ř.j. čidlo vačky.
Vlastnosti:
- díky jeho disfunkci nejde motor většinou ani nastartovat
- pokud je čidlo polo-špatné, tak motor jde nepravidelně (vynechávání), ale je to náhodné (žádný konkrétní válec)
Typy:
- pokud nepočítám kontaktní voloviny, tak jsou v postatě dva, oba fungují na principu změny intenzity magnetického pole:
1. hallův snímač
- jedná se prostě o polovodičovou součástku, která (po zesílení) dodává prakticky logický signál (0 nebo 1) o konstantním napětí(5V).
2. indukční snímač
- funguje na principu elektromagnetické indukce (jako transformátor),
zde je nutný podotknout, že velikost a strmost indukovanýho napětí (0 až x-set V)je úměrná RPM motoru a řídící jednotka si proto musí tyto hodnoty přepočítávat aby získala skutečnou hodnotu polohy (okamžitého úhlu) klikové hřídele
Závady (obojí se ale může měnit mezi jednotlivýmy stavy s teplotou):
1. typ:
a) normální funkce
b) žádný signál
c) rušení (jako když posloucháš morseovku a je v tom škrčení)
2. typ
a) normální funkce
b) žádný signál
c) slabý signál(mezi závitový zkrat)
U obou typů může nastat k nestabilním jevům díky oslabení magnetickýho pole, (většinou větší mezera mezi čidlem a "ozubeným" kolem nebo zaneřáděný to kolo)
Také mohou být obě dvě vůči ř.j. zkratovány nebo přerušeny, ale tohle ř.j. většinou pozná a vyhodí chybu.
K tvé závadě:
Pokud vím, tak na našich BMW se používá čidlo 2. typu
a poloha klikovky je synchronizována vynechaným zubem na řemenici.
Je možný, že čidlo dává tak slabej signál, že to sice funguje, ale od synchronizačního bodu se díky rozhozeným vnitřním hodinám integruje chyba a u posledního válce je tak velká, že dojde ke špatnýmu/vynechanýmu zapálení
Nicméně by tato chyba musela být v součinnosti se špatným signálem od čidla vačky, jelikož signál z kliky je platný vždy pro dva válce(sání/expanze, komprese/výfuk)
a to je celkem nepravděpodobný (špatná ř.j. a čidlo vačky).
Sečteno a podtrženo:
Pokud vynechává konkrétní válec, tak to chybou čidla kliky nebude.
Napsal: pon 18.04.2011 07:29
od Paavo
ono to po pravde probihalo tak, ze se napojilo auto a zahlasilo to pouze chybu zapalovani na 6. valci.Pak se pres diagnostiku smazala chyba, nahodil motor, kterej pak zacal silene houpat nekam az ke 3000ot od volnobehu a postupne zdechnul.Nasledne byla zase nactena pamet zavad, kde se jiz objevila chyba cidla kliky.
Napsal: pon 18.04.2011 12:46
od Paavo
tak dneska jeste spotreba nekam ke 20 litrum ve meste

.Kdyz jedu konstantnich 70km/h a mam tam cvklou "petku" tak mi to papka 12l coz je mnoooooogo.Bych to nejraci zapalil
Napsal: stř 04.05.2011 12:17
od fizzer
tak co, už to nějak dopadlo?
Napsal: stř 04.05.2011 17:00
od Paavo
zatim prohozena jednotka, kterou mam pujcenou na zkousku a vypada to, ze dobry.Spotreba OK a vykon take.Zejtra planuju diagnostiku, takze uvidime
Napsal: stř 04.05.2011 18:18
od fizzer
hm, já koupil zrovna to čidlo kliky

ta aspoň jeden z nás bude mít třeba štěstí
ale když tak pozoruju, jak dlouho se s tim pereš, tak ti docela závidim trpělivost... já bych to zapálil už tak dva roky nazpátek

Napsal: čtv 05.05.2011 18:34
od Paavo
jj peru, vis...... ono je to hodne srcovka a jen tak kvuli 2000,- to nehodim ze skaly,byt je s tim jebani.Zejtra jedu na diagnostiku s novou jednotkou, se kterou to i tak sem tam blbne(ale potrebuji vyloucit cidlo kliky, zda se objevi i na teto jednotce).Jiz jsem s rozumem v koncich, jak to obevi cidlo kliky, tak jej koupim a zkusim si ponechat starou jednotku a uvidime.
Napsal: pon 09.05.2011 10:26
od Paavo
u me asi problem s jednotkou a kabelama od ni k zapalovani.Jsou to posledni prachy co do toho dam a uvidime.Jinac tam pak jde zgeneralkovanej bezvanosovej dvouapullitr.
Napsal: sob 28.05.2011 18:24
od exnumik
Ahoj, mám podobný problém E36 1,8IS a nemohu sehnat toto čidlo, koupil jsem v Kelly jediné co mají na můj motor a to je krátké. Jsou nějaké náhrady za toto mé čidlo, které je u setrvačníku, má číslo 12-14-1-247-622? děkuji jsem v koncích...
Napsal: ned 29.05.2011 13:29
od Kami1
Napsal: ned 29.05.2011 16:51
od sedon
Napsal: ned 29.05.2011 17:10
od sedon
tadyten chlapek je taky svelej ... aneb proc nas ty opravy v domacich podminkach vyjdou draz

)
http://www.youtube.com/watch?v=gOXIyrZwTG4