Stránka 4 z 6
Napsal: pon 07.01.2013 21:24
od Rady523i
koukam odborníci na slovo vzatí ,,, už mam školu dlouho za sebou ale AKUMULATOROVOU BATERII jsem ještě neviděl ,,, vy víte akorad prd možna jen to že je plus červený a mínus černý ale o zpusobu funkce dobíjení a nabíjení vůbec nic ,,,, tak kluci zalezte do knížek a až pochopíte že tam kde je napětí byť 1 Volt je i proud protože pokud není proud nejde nic ani žárovku nerozsvítíte , jinak řečeno zbytečná stráta času když neznáte základy elektrotechniky ,,,,,,, jinak akumulator=baterie a ty ¨jsou bud suché , alkalické, olověné s elektrolytem a nebo gelové
Napsal: pon 07.01.2013 21:31
od Rady523i
jinak jen pro vas aby jste si ověřily kolik pri vybyté baterii bere proud baterie v aute z alternatoru vezměte si kleštový ampermetr a změrte si to pak se chytnete za nos jakou blbost jste tu napsaly ,,,, regulator pouští napětí od 12,5-14,5 u nafty více možna o kousek a v zavislosti jaký ma momentalně odpor baterie tam teče i proud
Napsal: pon 07.01.2013 22:08
od JaraX
a představte se že u aut s IBS tam je třeba napětí i 17V, to je překvapení co?
jinak když tak dobře rozumíte autům, určitě víte že pokud má baterie třeba 10V a v palubní síti je 14v tak nebude proud to baterky určitě 10A.
asi si kvuli vám objednám kleštovej ampérmetr, už včera jsem nad tím přemýšlel.
Napsal: pon 07.01.2013 22:16
od Rady523i
baterie má dlouhý kabel dozadu cca asi 5-6 m a ten kabel ma taky nějaký opor tak tam muže byt nějaká stráta ale když je vybita baterie tak ano klidně tam muže být i více než 14V to jsem taky psal už na začátku a je tomu i tak kdyz nabíjíte baterii doma na nabíječce ale kdyz budu mít baterii xxx Ah a bude tam takto vysoký napětí, bud je vybytá a nebo je regulator v haji a přebíjí
Napsal: pon 07.01.2013 22:36
od JaraX
ten kabel má takovej průměr že je větší odpor v samotnym připojení baterky než v tom kabelu, nebo si snad myslím že čtyřválce který maj baterku přímo u motoru maj vyšší nabíjecí proud než 6ti válce s baterkou vzadu?
Napsal: pon 07.01.2013 22:57
od Lucifer
Já nestíhám zírat

asi se ozvu svýmu učiteli kterej mě učil elektro proč mě to všechno učil teda špatně

Napsal: pon 07.01.2013 23:00
od JaraX
taky vidím že jsem 4 roky na elektroprumku chodil zbytečně, a těch 12 semestrů na vysoké a 2 tituly sou taky nahovno.
Napsal: pon 07.01.2013 23:05
od JaraX
aby se nahodou nenechal zmanipulovat nějakym neználkem. proud do baterie není opravdu nijak řízen, altík řídi opravdu jen napětí, ale v žádném případně ne proud do baterky (auta bez IBS) který muže být klidně i 40 A při vybité baterce.
v praxi to funguje asi tak že baterka ma třeba 11V, altík dává 14V a třeba 20A, jenže to si všecko sebere baterka a začně padat napětí, tak altík okamžitě napětí zvyšuje, čím vlastně zvyšuje proud, takže vlastně altík drží furt 14V, jen se mění proud kterej z něj leze podle počtu a odběru spotřebičů, mezi které patři i baterka, která si prostě vezme kolik sama chce dle jejího vybití, třeba 1 A, 10A, 20A, 12A, ale určitě nebere konstantně 10tinu proud své kapacity nebo podobný bláboly co se mi tady někdo snaží namluvit.
Napsal: pon 07.01.2013 23:07
od JaraX
btw jen pro neznále pisálky na forům,
laicky řečeno,čím větší rozdíl napětí tím větši schopnout překonat vnitřní odpor spotřebiče a tím větší proud.
to je i duvod proč člověka 12V nezabije, napětí nic nedělá, proud vykonává práci a při 12V neproteče člověkem dost proudu, při 220V už proudu proteče dost a stejně je to s baterii. čím víc bude vybitá, tím víc si veme proudu.
Napsal: úte 08.01.2013 10:55
od hurvajs77
Rady523i píše:baterie má dlouhý kabel dozadu cca asi 5-6 m a ten kabel ma taky nějaký opor tak tam muže byt nějaká stráta ale když je vybita baterie tak ano klidně tam muže být i více než 14V to jsem taky psal už na začátku a je tomu i tak kdyz nabíjíte baterii doma na nabíječce ale kdyz budu mít baterii xxx Ah a bude tam takto vysoký napětí, bud je vybytá a nebo je regulator v haji a přebíjí
Fakt se bavím - nestačím zírat...

Asi jako Lucifer, dojdu za profesory na ZČU a vrátím 50tku... Vlastně je to všechno úplně jinak, než jsem se celé ty roky učil...
A propo Rady523i, sežeň si etalon a vytáhni Tvůj dlouhý kabel od baterie a schálně si změř jaký bude jeho odpor...

. Asi se nebudeš stačit divit
Napsal: úte 08.01.2013 12:03
od matiz

Obdivuju to usili to obhajovat a davat do poradku kdyz kazdemu kdo tomu alespon malinko rozumi je to jasne a tem ostatnim uplne u prdele

Napsal: úte 08.01.2013 12:17
od Risa525
hurvajs77 píše:Mel jsem Vartu od Snejka a co jsme se tak bavili, tak vsechny Varty musel cca po roce reklamovat (jestli se pamatuji, tak mluvil o 14 - nevim presne). Ted mam Bosch a naprosto v pohode. BTW, i BMW samo doporucuje Bosch.
Ale je pravda, ze jsem se ptal znameho a rikal mi, ze Varty i Bosch dela jedna fabrika jen se davaji jine stitky. Bohuzel pro Vartu, slysel jsem ze se hodne zkazila.
kamarád co se dost zbývá prodejem dílů mi řekl to samé a navíc mi to tvrdil globálně!!! vše se dělá dohromady jen si tam lepí své značky....bohužel
Napsal: úte 08.01.2013 12:25
od JaraX
to že se to děla v jedne fabrice ale nemusí nutně znamenat stejnou kvalitu.
Napsal: úte 08.01.2013 12:31
od Risa525
JaraX píše:to že se to děla v jedne fabrice ale nemusí nutně znamenat stejnou kvalitu.
nutně ne ale když ti jejich obchodák u dobrého oběda potvrdí že ano tak je sice vůl ale je to na zamyšlenou...
Napsal: úte 08.01.2013 13:06
od JaraX
dneska je uplně normalni že jedna firma děla víc značek, třeba jako plzenskej pivovar děla asi 7 značek piv, ale žadny neni stejny.
a stejně si myslím že to bude u baterek, každa bude mit jinou recepturu.
stejně je to třeba s brzdama, na některy modely dodava BMW Ate, ale pokud si člověk koupí Ate v nahradě tak sou to mrdky, dle vyjádření zastoupení Ate je pro BMW jiná směs než pro trh s autodíly.
Napsal: úte 08.01.2013 13:19
od hurvajs77
souhlasim s JaraXem. Dnes fabriky delaji veci pro vice firem a proste se mi nezda, ze by to bylo vše stejné. Hezky to přirovnal k plzeňskému pivoraru

. Mluvil jsem s několika lidmi a potvrdili mi, že Varta je dnes jen jméno a výrobky mrdky. Já mám teď Bosch a ikdyž mám naftáka, jezdím dost krátkých tras, baterka stále drží. Vartu jsem musel dobíjet skoro každý týden...

Napsal: úte 08.01.2013 13:49
od matiz
To ti neverim, pokud mely stejnou kapacitu ty baterie, tak ti proste neverim ze vartu jsi musel tyden co tyden dobijet a bozenu ne. Mimochodem naboj odebrany startem alternator do baterie vrati asi za 4 minuty, toz tak nejak. Takze pokud jsi po nastartovani jel alespon 4 minuty, nemel bys baterii nikdy vybit. Myslim tim dobrou baterii, ne vyzitou zasulfatovanou mrchu. Protoze u te stoupne napeti vellmi rychle a zvysi se jeji vnitrni odpor, takze se uz nenabiji. Ale to je na uplne jinou debatu

Napsal: úte 08.01.2013 13:53
od JaraX
matiz, ale on ma naftu, ten složitej start se žhavením a postupným nabíháním všech valcu při tom směšnym vykonu motoru dobije baterku tak za týden

ja davam skoro jen varty a zatím nebyla reklaamce.
Napsal: úte 08.01.2013 14:08
od Risa525
JaraX píše:matiz, ale on ma naftu, ten složitej start se žhavením a postupným nabíháním všech valcu při tom směšnym vykonu motoru dobije baterku tak za týden

ja davam skoro jen varty a zatím nebyla reklaamce.
ty by ses měl nechat léčit tím tvým odporem k naftě a E39...není nějakej šikovnej ústav?

Napsal: úte 08.01.2013 14:17
od hurvajs77
ze me to neprekvapuje JaraXi - opet jsi nezklamal...
