Stránka 4 z 8

Napsal: pon 28.02.2011 20:21
od Artax
A zkoušels kloub na golu?

Napsal: pon 28.02.2011 20:26
od jiriik
Artax píše:A zkoušels kloub na golu?

Ano, ale nedostanu se tam...Ty si ty klapky jen čistil a odpojoval, nebo si je i odstranil ?

Napsal: pon 28.02.2011 20:57
od Artax
Tak zatím jsem měnil jenom přírubu chlazení a musel jsem sundat sání, tak jsem kouknul, že to ještě pár dní určitě vydrží a jak bude teplo, tak se asi pustím zatím jen do znehybnění a podle zkušeností potom případně do odstranění.

Napsal: pon 28.02.2011 21:02
od jiriik
Artax píše:Tak zatím jsem měnil jenom přírubu chlazení a musel jsem sundat sání, tak jsem kouknul, že to ještě pár dní určitě vydrží a jak bude teplo, tak se asi pustím zatím jen do znehybnění a podle zkušeností potom případně do odstranění.


Jsem ti tady někde posílal návod na odstranění...Nevím jestli sis všiml...
Zítra si dodělám ještě ty sedačky, na kterých si dělám větší boční vedení. A hned ve středu, když to bude možné, tak se pustím do těch klapek :D

Napsal: pon 28.02.2011 22:13
od Artax
tak hlavně u toho nezmrzni a poreferuj pak o těch sedačkách, takový úpravy mě zajímají. :)

Napsal: pon 28.02.2011 22:27
od jiriik
Artax píše:tak hlavně u toho nezmrzni a poreferuj pak o těch sedačkách, takový úpravy mě zajímají. :)


Ok napíšu ti pak SZ...a třeba ti přihodím i pár fotek na méjla, protože tady nevím jak se davají


:lol:

Napsal: úte 01.03.2011 14:53
od micko525
A co ty klapky jen odpojit?jen odpojit podtlak a ani je nečistit a nevyndávat ? Když se ale odpojí,tak by to chtělo je nařídit aby byli otevřené a nepohli se aby se zavřeli ne ?

Napsal: úte 01.03.2011 15:49
od jiriik
Ahoj, dnes jsem byl na diagnostice. Při čtení závad motoru mi to vyhodilo všech 6 špatných žhavicích svíček, ale i nějaké řizení klidného chodu... a to nevím co to znamená...Poradí mi někdo ?
Díky.

Napsal: úte 01.03.2011 20:24
od micko525
Těch všech 6 žhaviček,to budeš mít nejdřív k.o. ten žhavící modul,tu jednotku žhavení,mám jí taky k.o. a při studeném startu když mrzne tak se motor asi 5 sekund třepe,jakoby vynechával jeden válec,pak je vše o.k. i auto jede jak má,prý to dělá ta řj žhaviček

Napsal: úte 01.03.2011 21:29
od jiriik
micko525 píše:Těch všech 6 žhaviček,to budeš mít nejdřív k.o. ten žhavící modul,tu jednotku žhavení,mám jí taky k.o. a při studeném startu když mrzne tak se motor asi 5 sekund třepe,jakoby vynechával jeden válec,pak je vše o.k. i auto jede jak má,prý to dělá ta řj žhaviček


Díky a nevíš kde ten modul najdu ?

Napsal: úte 01.03.2011 22:05
od starML
Ten modul žhavení najdeš tady a žhavící svíčky se mají měnit při inspekci II, t.j. při 60-80tis km. Že by byly všechny svíčky špatné je velmi málo pravděpodobné a na jednu svíčku modul žhavení nezapne, takže odpojí všechno. Ale diagnostika by měla zjistit, která svíčka je špatná. Ale pokud už mají odslouženo, vyplatí se vyměnit všechny, protože se musí sundavat sání, takže dost pracné.

Obrázek

O tom řízení klidného chodu se ve WDS píše :
Laufruheregler DDE5.0/5.1
Die Laufruheregelung regelt die Drehzahlschwankungen der einzelnen Zylinder aus, die von unterschiedlichen Einspritzmengen und Zylinderwirkungsgraden verursacht werden. Dies erfolgt durch schnelles Aufschalten von geregelten Korrektureinspritzmengen an jedem Zylinder bei jeder Einspritzung.

Die maximale Korrekturmenge ist abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 3 und ± 10 mg/Hub.

Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahl- und Einspritzmengenbereich aktiv:

Drehzahlbereich: Soll-Leerlaufdrehzahl bis 3300 1/min
Einspritzmengenbereich: 2,5-45 mg/Hub

Stručně řečeno ŘJ motoru si vyhodnocuje úhlové zrychlení získané při každém vstřiku do jednotlivých válců a je schopna okamžitě měnit (korigovat) vstřikované množství paliva. Pokud velikost korekce překročí stanovenou mez, je hlášena tato závada, protože to už ŘJ motoru není schopna korigovat. Problém je ve vstřikovačích, které mají svoje odstříkáno a je třeba buď dát vstřikovače nové = cca á 10tisíc x 6 válců nebo se pokusit stávající repasovat cca 1.800 x 6. V BMW Ti repasované odmítnou namontovat kvůli záruce, nabídnou Ti nové. V BOSCHi Ti Tvoje vstřikovače repasují nebo nabídnou už repasované a Tvoje vezmou na protiúčet, pochopitelně až zjistí, jak na tom jsou ty původní. Nový i repasovaný vstřik má na sobě vyražené svoje korekční číslo a tohle je třeba pomocí diagnostiky zadat do ŘJ motoru. Takže Tě čeká návštěva banky a slušně vybaveného diagnostika. Ten první, co Ti tyhle závady zjistil Ti to taky mohl prozradit, ale asi Tě nechtěl vyplašit.

Tohle se stane u každého CommonRailu od 150tis km s tendencí 170-200tiskm. Majitelé vozů v Německu tohle znají a nežli by investovali, radši auto prodají.

Napsal: úte 01.03.2011 22:15
od jiriik
Moc díky za vyřešení problému.No moc šťastný teda nejsem...No a co se může stát, když to tak zatím nechám a s autem budu jezdit dál?
Může nastat nějaký vážnější problém ?

Napsal: úte 01.03.2011 22:50
od starML
Svíčky stojí 20Euro/kus. Při demontáži je třeba někoho, kdo má cit a slušné nářadí, aby tu žhavičku neutrhnul, protože teprve potom začíná zábava, která může skončit i sundaváním hlavy válců. Zvláště pokud jsou tam ty svíčky už přes limit.

Nová ŘJ žhavení stojí 80Euro a tyhle jednotky dost odchází, opravitelné nejsou. Tohle by jsi měl vyřešit do podzimu, v létě to ani žhavit nepotřebuje, ale ideální to není. Ceny a objednací čísla tady http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... plug_unit/

Ty vstřiky jsou problém dost vážný, protože nevíš jak a kam stříkají. Takže se klidně může stát, že už některý nestříká, ale jen ukapává. A tyhle kapky můžou způsobit propálení pístu. Palivo má být rozprášené do spalovacího prostoru a tady se má vznítit. Pokud hoří na pístu, tak motor brzo skončí. Díra v pístu, olej z výfuku a sháníš jiný motor, oprava motoru naprosto nerentabilní, srovnatelná se současnou cenou vozu. Tohle bych řešil dost rychle a moc bych s tím nejezdil.

Napsal: úte 01.03.2011 22:55
od jiriik
Ouu, tak to nemám vůbec radost, protože jsem na Jaře to auto koupil:-(
A když vím, že jsem chtěl dát repasovat turbo a teď toto... Tak jak řikáš, vyndat vstřiky a zjistit jak jsem na tom ? Protože na jízdě, nebo výkonu to nepocituji.a o nájezdu KM ani nemluvím.

Napsal: úte 01.03.2011 23:11
od ruza2
Ahoj.Moc hezké.Mám se taky na co těšit.Dá ten motor nějak vědět,když odejde vstřik?Myslím poslechově.Asi určitě ,alejak přesně?

Napsal: úte 01.03.2011 23:26
od starML
Poslechově i hmatově nestabilní volnoběh. Ale to bychom byli v minulém století. Na diagnostice, např. INPA je to přímo jedna celá obrazovka, kde jsou ty dávky a korekce vstřiku 100% viditelné.

Napsal: úte 01.03.2011 23:30
od jiriik
Tak to já mám nestabilní volnoběh za studena. Hlavně ted v zimě, když se auto zahřeje, tak je vše O.K

Napsal: úte 01.03.2011 23:43
od m.deejay
Tak jsem ještě zjišťoval vše kolem těch "prokletých" klapek a Bmw 530d E60 je min do faceliftu mají všechny a filtr pevných částic na to nemá vliv. Dokonce by je snad měli mít i pozdější verze motorů se 170,173kW...

Jinak k vlivu na odstranění těchto klapek (dle návodu na začátku této diskuse) mi bylo z Bmw odpovězeno toto :

Ještě jsem to ukazoval našemu asi nejzkušenějšímu mechanikovi, a ten říkal,
že o této úpravě slyšel od jednoho mechnika z Renocaru, který to takto
upravuje a prý to funguje... dle něj by to mělo mít vliv maximálně na emise.
Elektronika by neměla nic zaznamenat a náběh motoru by měl být stejný.

Napsal: úte 01.03.2011 23:45
od HonzaK
Předem chci teda říct aby to nebylo pochopeno jako nějaký útok proti nikomu, zvlášť ne proti StarML, kterého příspěvky jsou vždy k věci, ale měl bych k tomu 2 poznámky, proto aby tu jako nevznikly nepřesnbosti které se budou citovat 2 roky.
Kde jsi vzal tu informaci o výměně žhaviček při Inspekci II? Teda ten servisní list jsem viděl mockrát a tohle jsem tam neviděl, obzvláště u E60 o kterou tady jde. Ta vůbec nemá nic jako Inspekci II. Vše jde podle CBS a taky u žádného z těch servisů to tam není, ani u Vehicle check/ Farzeug check, které je tomu nejvíce podobné. Ono možná až tak o to nejde, protože když vezmu předpokládanou Insp. II co cca 120 tis, tak už dost možná bude v diagnostice aspoň jedna žhavka napsaná, jde mi spíš o to, aby tu nekolovalo něco jako "můžeš si za to sám, měl si/měli ti ty žhavky měnit při tom a tom servisu"
Druhá věc je to že ty jednotky žhavení odchází to jako že jo. Ale furt v menšinovém poměru k žhavkám samotným. Takže než rovnou měnit jednotku při zapsaných chybách žhavičů, tak je změřit prostě multimetrem jak jsem psal už jinde na fóru a až pokud některá z těch v diagnostice zapsaných nebude mít méně než 4ohmy tak pak až řešit jednotku. A toto se spolu se zapisováním kódů vstřikovačů do jednotky se týká až M57N (popř M47N) a novějších. U starších verzí to není taková divočina.
PS, já rozhodně neprudím proti dieslům :lol: sám jezdím v 730D a mám rozhodně radši většinu dieslových BMW než skoro kterýkoliv benzín, ze spousty důvodů. Znám výhody i nevýhody. Prostě beru to dobré i s tím špatným.

Napsal: stř 02.03.2011 01:10
od starML
HonzoK,
díky za příspěvek, neberu to jako žádný útok, ale za diskusi a o tom tohle fórum je. Teď se nebudu bránit, ale napíšu, kde jsem ty informace sežral.

Olejový servis, Ispekce I a II je popsána tady http://vs31.sweb.cz/Inspekce.doc . Jenže to jsem psal já a je to můj web, takže tomu věřit nemusíte. Kromě jiného tady taky píšu, že odlučovač oleje z odvětrání klikové skříně se má vyměnit při každé 3 výměně oleje a kde jsem to zjistil.

Při překladu jsem vycházel ze servisní knížky pro e39, takže rozdíly proti e60 být mohou, ale já říkám že minimální. Možná by tu servisní knížku e60 někdo mohl nafotit. Dále jsem vycházel z těchto webů, kterým by se snad věřit dalo http://www.mobilverzeichnis.de/bmw_wart ... _insp1.htm a http://www.bimmerzone.com/inspection.htm a tady se skutečně v obsahu Inspekce II píše Replace spark plugs.

K těm žhavičům a ŘJ.
Domnívám se, že tazatel pochopil, co má dělat a že před tím, než vyhodí 80 éček tu ŘJ žhavení nechá od někoho zkontrolovat. Bohužel jako výstup z diagnostiky dostal místo vysvětlení "vyplašenku", jejíž obsah mu teď vysvětlujeme my, místo toho diagnostika. Po internetu se dá dělat spousta věcí, ale auto jde opravovat dost těžko. Jak funguje ŘJ žhavení znám velmi podrobně, ale tazateli bez vybavení by to stejně bylo k ničemu, ptal se kde ji má hledat.

Se změřením odporu žhavičů souhlasím, pokud na to máš vhodný měřící přístroj. Ale měřák od vietnamců se k měření odporu v řádu Ohmů nehodí, protože odpor měřících vodičů je srovnatelný s odporem svíčky. Opět předpokládám, že takový přístoj nemá doma každý, tak nepíšu změř odpor. Taky jsem včera zahlédl tady na fóru doporučení zkusit žhavičku připojit na nabíječku. Jenže tyhle nové žhaviče žhaví za méně než 1 vteřinu a jejich provozní napětí je někde mezi 3-5 Volty, nechce se mi to hledat ve WDS. Jenže 12 Voltů z nabíječky je spolehlivě zlikviduje.

Informace v servisní knížce a dalších manuálech jsou někdy neúplné. To není kvůli tomu, že by výrobce chtěl něco zatajit, ale proto, že bláhově předpokládá, že se veškeré opravy a servisní údržby budou dělat v autorizovaných servisech. Jenže Češi si nejradši všechno dělají sami nebo v dílničce u kamaráda a potom některé informace chybí - například ta výměna odlučovače oleje. Naopak v dílenských manuálech jsou všechny operace a materiál rozepsán velmi podrobně, včetně Arbeitsvorgabezeitů (AV), které jsou drahé i v zemi výrobce. Proto i Němci chodí s auty do autorizovaných servisů jen po dobu záruky a potom zpravidla záznamy v servisních knížkách končí a místo investice do dražší opravy auto prodávají.

Přeji všem hezký den :D

Edit 18.03.2011 - úprava formátování