Stránka 4 z 8
Napsal: stř 15.12.2010 18:19
od Huska
Stanislaw píše:Nový filtr stojí asi 600czk. Řešil jsem to repasí. Demontovat filtr, odpreparovat filtrační hmotu z kostry filtru, na kostřičku navinout novou filtrační hmotu o stejné síle jako původní, ( např. z jiného podstatně levnějšího olej. filtru)zajistit sekundovým lepidlem a je to. V olejovém filtru vysokozdviž. vozíku je je filtračního materiálu asi na 8 odlučovačů oleje. Toť vše.
jsi si jistý že se jedná o stejný materiál? na omak mi připadá jiný .. olejový filtr je stále v oleji, tento separátor je velmi často "nasucho"
preventivní čištění EGR ventilu + sání a výměna separátoru mě čeká přes vánoce
Napsal: stř 15.12.2010 18:22
od Kubatt
já nakonec měnil celý díl i s membránama. stálo to cca 1700 ae zase mám jistotu že je to ok. stav původního filtru ani nebudu popisovat-hrůza
Napsal: stř 16.03.2011 19:41
od Raadii
Váš kdo ste to měnili doma se chci zeptat, je to velká pakárna a jsou na to potřeba nějaký zvláštní cajky? Někde na jinym foru jsem četl, že je to hroznýho rozebírání a sundavání všech možnejch sraček a pak že praskaj i hadice když se k tomu už člověk dostane... Abych případně nenapáchal víc škody než užitku. Bavim se o E39 díkys

Napsal: stř 16.03.2011 23:22
od hogi
to se sice bavíš hezky, ale o benzinu čí naftě!!??
zde máš návod na výměnu u benzinových motorů M54, bez sundání sání, je to brnkačka
http://blog.bavauto.com/bmw-e46/diy-vid ... ion-system
http://forums.5series.net/topic/110531- ... tor-issue/

Napsal: stř 16.03.2011 23:51
od jiriik
kim píše:Dneska vyměněn ten odlučovač 628,-Kč BMW Ostrava ( filtr + těsnění. Membrána vyčistěna, byla dobrá. Příští výměna celý díl.

Ten odlučovač není komplet za těch 628,- kde seženu celéj komplet, který jen vyměním za původní. Vůbec nevím co si pod tím představit, jak tady někteří píšou, tak se nechci pouštět do nějakého skládání a repasování. Jednalo by se mi o 530d E60
Předem díky.
Napsal: čtv 17.03.2011 08:32
od LUKAJDA
Zdar borci, každou chvílí mě čeká výměna oleje a odlučovač bych chtěl taky pořešit.
Jde mi o E39 528iA - musí se koupit nový odlučovač a nebo se to dá jen nějak vyčistit? mám pocit, že můj servisák o tom moc vědět nebude, tak toho chci co nejvíc načuchat tady.
jinak po výměně dlouho neměněného odlučovače - jaké se projeví změny? Tižší motor?
popište to prosím tady někdo
Díky
Napsal: čtv 17.03.2011 08:56
od Raadii
Jo sorry, někde jsem tu četl, že odlučovač je kvůli turbu, tak mě nenapadlo, že ho maj i benzíny. Mam 530d E39, ta to bys video neměl?

Napsal: čtv 17.03.2011 20:11
od aristoloser
LUKAJDA píše:Zdar borci, každou chvílí mě čeká výměna oleje a odlučovač bych chtěl taky pořešit.
Jde mi o E39 528iA - musí se koupit nový odlučovač a nebo se to dá jen nějak vyčistit? mám pocit, že můj servisák o tom moc vědět nebude, tak toho chci co nejvíc načuchat tady.
jinak po výměně dlouho neměněného odlučovače - jaké se projeví změny? Tižší motor?
popište to prosím tady někdo
Díky
nesmrdí ti spálenej olej z výfuku.muj bejvalej servisman o existenci separátoru neměl tušení,na mé dotazy,proč mi mizí olej a je cejtit z vejfuku doporučoval výměnu motoru,že je v řiti....stačilo vyměnit odlučovač a servismana.

než to vyměníš,tak moc nepodřazuj a nebrzdi motorem,to pak olej díky tlaku mizí v spalování po deckách....mam 523
Napsal: pon 21.03.2011 10:42
od Raadii
Tak dnes jsem si objednal odlučovač v Dycom Karlovy Vary za 1189kč. Ve čtvrtek přijde a v motoru budou všechny filtry nový... To si bude chrochtat

Napsal: pon 21.03.2011 13:05
od LUKAJDA
napiš po tydnu ježdění s novím odlučovačem, jaké jsi pocítil změny. Dost mě to zajímá!!
Díky
Napsal: pon 21.03.2011 14:00
od Raadii
No popravdě, měnim ho jen preventivně, auto mi nekouří a nijak necítim, že by byl v prdeli, ale nevim kdo ho kdy měnil nebo neměnil, tak jsem to chtěl spláchnout se všema filtrama a s olejem, takže počítám, že žádný změny zrovna v tomhle nezaznamenám. Zaznamenal jsem mírný zlepšení výměnou vzducháče a to bude asi jediný. Ale až to vyměnim napíšu sem jestli se něco změnilo...
Napsal: stř 23.03.2011 17:53
od Sweden
tak jsem se dneska na to taky konečně dostal.První pocity po výměně jsou takové,že mám pocit jakoby měl motor ještě sametovější chod než před výměnou.Možná se mi to jenom zdá,ale každopádně mám dobrý pocit.

Napsal: stř 23.03.2011 23:34
od vasapasa
Raadii píše:Tak dnes jsem si objednal odlučovač v Dycom Karlovy Vary za 1189kč. Ve čtvrtek přijde a v motoru budou všechny filtry nový... To si bude chrochtat

Prosím upřesni tu cenu protože za komplet tady někdo píše 1700 a za ten filc kolem 6 stovek. A ty máš cenu někde uprostřed? Takže jestli je to za komplet tak je to dobrá cena...?
Napsal: čtv 24.03.2011 08:16
od Velvetek
...taky jsem za něj platil něco kolem 600,- a i mně se po výměně (vč. oleje) zdá, že to jede tak nějak celkově lépe, kultivovaněji...
Napsal: čtv 24.03.2011 08:26
od LUKAJDA
CHLAPI POMOC!!!
Včera jsem nahlídl na stav oleje a na risce nic!! Tak jsem tam nalil litr oleje, na tom by nic nebylo, ale jeto asi 2 měsíce, co jsem doléval litr a před tím asi další 2 měsíce půllitr!! Jsem jednu čárku před výměnou oleje a od výměny do výměny jsem do dnes dolil 2,5 litru 5W-40.
Jedná se o E39 528iA rok 1997.
Je to odlučovač nebo nějaky těsnění?
Z výfuku jsem nezaregistroval žádnej kouř, běh motoru slušnej, tichej. lehce mi prolíná akorát těsnění ventilů.
Když mám málo oleje tak auto začne klapat - na 90% klapání hydroštelu.
Chci určitě vyměnit ten odlučovač - kde je nejlevnější? Píšete 600Kč a já ho vidim od 1200 nahoru.
Díky za pomoc
Napsal: čtv 24.03.2011 08:31
od Raadii
vasapasa píše:Raadii píše:Tak dnes jsem si objednal odlučovač v Dycom Karlovy Vary za 1189kč. Ve čtvrtek přijde a v motoru budou všechny filtry nový... To si bude chrochtat

Prosím upřesni tu cenu protože za komplet tady někdo píše 1700 a za ten filc kolem 6 stovek. A ty máš cenu někde uprostřed? Takže jestli je to za komplet tak je to dobrá cena...?
Čus, tak cena filtru samotnýho (vložky odlučovače) byla myslim 650 nebo tak nějak, ale bral jsem ho celej pro jistotu abych už příště kupoval jen vložku a za celej díl jsem dával 1189kč v tom DyComu ve Varech. Ale pořád jsem se nedostal k tý výměně, protože to chci udělat s olejem a nemam se jak dostat pod auto zatim.
Napsal: čtv 24.03.2011 09:21
od LUKAJDA
OK ještě nějaky názory??
Mám z toho trošku bobiky, aby s tim motorem nebylo něco závažnějšího než odlučovač! Ale určitě nebyl měněn aspon 5 výměn oleje zpátky.
Napsal: čtv 24.03.2011 10:25
od Sweden
Nemyslím,že by měl nevyměněný odlučovač nějaký extra vliv na spotřebu oleje.Tvoje spotřeba oleje se mi zdá celkem normální vůči stáří vozu a motorizaci.Spíš sem napiš jaký olej tam dáváš,kolik celkově doleješ,kolik km jezdíš do výměny,styl jízdy apod.

Napsal: čtv 24.03.2011 10:53
od LUKAJDA
Dávám 5W-40 Gulf, najeto 306000Km, normálně jsem doléval cca 1litr až 1,5 do výměny. no a najedu přibližně asi 11000Km na olej.
Styl jízdy tak nějak na spotřebu - vysočina, automat - dlouhodobá 10,8litru.
Tak co?
přejít na 10W-40 ???
Napsal: čtv 24.03.2011 11:04
od Raadii
Já myslim, že to benzínovýmu motoru s tvejma kilometrama nijak neuškodí když naleješ 10w40... A jak už tady někdo psal, možná i ztichne a bude si líp mlaskat než s tou pětkou. Ale nevim, to jest můj názor