Stránka 4 z 6
Napsal: ned 24.06.2007 13:00
od mkalous
Doktor1 píše:tak od kompresoru to jde na čídlo tlaku(sepnuto od 2,8 do 33bar) po černošedým a od čidla do klimapanelu po modročerným drátu..
pak je tam ještě "verdampferfuehler"-žlutočerný a hnědočerný z čidla do jednotky....
pokud přivedeš + na kompresor a vše je ok,tak bude chyba v těchto drátech nebo čidlech....
poznatek......z klima kompresoru mi vede cernej drát s červeným pruhem a žlitejma "kroužkama" do pojistkový skříně.....připojenej na relátko..... na relátku jsou 4 dráty, dva pod porudem, jeden tenhle z kompresoru a jeden černej s modrým pruhem a ten vede........ někam do pryč.
z čidla na "bance" mi vedou 4 dráty.... jeden hnědej, to je jasný, jeden černošedivej, poměrně silnej, druhej černo šedivej a ten poslední nevím

když spojím dva znich, vrtule se mi roztočí naplno....
takže, kam asi vede ten černomodrej z relátka? to přístrojovky, do řídící jednotky????
je to siper zábava lést po jednotlivejch drátech

))))
Napsal: pát 29.06.2007 08:19
od Maslista
to: Birkoff
potřeboval bych poradit... mám sice e46, ale snad to bude podobný.. vrtule před chladičem mi nespíná ani po přivedení napětí z baterie.. mám tří žilovej konektor.. hnědej silnej drát - kostra, modrej silnej drát - trvale pod napětím i při vypnutém zapalování a černej tenkej drát - úplně mrtvej...
napadá tě něco..?
Napsal: pát 29.06.2007 13:55
od Birkoff
Obávám se že máš regulaci řešenou proměnně (nějaká elektronika) něco jako frekvenční měnič (jen typuju). To co jsem psal platí pro starší typy se třemi pevně nastavenými rychlostmi (přes odporové členy).
Napsal: sob 21.07.2007 02:54
od dexter
Momentálně jsem četl veškerý vaše příspěvky a všichni se točíte do kola.Už to tam někdo (kdo má opravdové skušenosti psal).Vždy hledejte jako první závadu (co se týče klímy) v čidle tlaku.Ono je to totiž spoušteč vrtule klíma a taky rozpína kontakty kompresoru při vysokém tlaku.Takže se obávám,že když budete do toho čidla cpát 12v,tak to nemá vůbec žádnej zmysl.Máte špatnú klímu?Začnete s ČIDLEM TLAKU.Ak jste ovšem před tím nespustili vaše BMW dole srázem,nebo tak nějak.
Napsal: pát 24.04.2009 13:18
od miloshm
Ví někdo jestli se dá nějak opravit/zrepasovat spojka na klimakompresoru? Klimatizaci jsem zapnul, ale pak už nešla vypnout - kontrolka na tlačítku vločky zhasne, ale klima pořád dál běží. Zatím jsem to vyřešil odpojením řemenu.
Jedná se mi o e34.
Díky předem za rady.
Napsal: pát 24.04.2009 13:21
od Fugo
nejprve zkus odpojit kabel co vede do elmgn spojky na klimakompresoru, může ti taky viset relé ktéré klimu spíná.
Napsal: stř 29.04.2009 16:26
od Johny9
nevite nekdo jak poznam jestli mam dobre cidlo na hlave ktere spousti ventilator klimy
Napsal: stř 29.04.2009 17:17
od Fugo
žádné čidlo na hlavě vrtuli nepouští, vrtuli pouští buď čidlo v chladiči dle teploty chladící kapaliny a nebo tlakový spínač klimatizace
Napsal: stř 29.04.2009 17:44
od Johny9
Ale kdyz to cidlo odpojim a konektor propojim dratem tak se vrtule rozebehne a na chladici zadne cidlo neni
Napsal: stř 29.04.2009 17:53
od Fugo
divný to jsem ještě neviděl, takže ho vyndej zapoj na něj něco nebo jen ohmetr a dej ho do kastrolu povařit a uvidíš zda sepne
Napsal: stř 29.04.2009 17:57
od Johny9
jde mi totiz o to ze jsem menil klimachladic a zhruba po pul roce mi prestala jit klima a jak jsem oddelal predni naraznik tak chladic klimy byl v pravem rohu dole od barviva co se dava do klimy tak nevim jaka je pricina.Chladic byl uplne novy.Kompresor mam v poradku tak nevim jake dalsi veci by tohle mohli zpusobit.A ohledne toho cidla nevi nekdo jake by mel mit hodnoty
Napsal: čtv 30.04.2009 07:30
od Birkoff
Jestli je od barvy, tak se obávám, že máš klimu bez chladiva a tím pádem se ti nespustí. Tohle bych nechal prověřit u někoho kdo klimačky plní. Ať ti to zkoukne.
Napsal: čtv 30.04.2009 07:36
od Johny9
Je mi ale divne ze zrovna na takovem blbem miste je od barviva chapal bych kdyby v chladici byla dira ale ona tam neni.Jinak klima fungovala dobre i ted kdyz ji zapnu tak jede kompresor i vrtule pred chladicem ale klima nechladi.
Napsal: čtv 30.04.2009 09:11
od Fugo
ještě tam nějaký chladivo máš a proto se kompresor sepne, pokud je tlak chladiva pod ca 2-3bar (dle spínače) tek se už nesepne. A nechladí to protože ho zas není tolik aby to stačilo, mimochodem ta díra se tam mohla klidně udělat od nějakýho kamínku, když vezmeš že tlak v klimatizaci je kolem ca 20bar při provozu tak se není co divit že když je někde dírka i miniaturní že to foukne, teď jsem tu plnil Fiat Punto 1.4Turbo a tlak v klimatizaci dosahoval až 32bar (nespínal ventilátor).
Napsal: čtv 30.04.2009 09:21
od Johny9
chladic jsem natlakoval vzduchem a dal do vody a nikde neunikal.Mohl by to delat treba tlakovy spinac co je na exspanzce
Napsal: čtv 30.04.2009 09:59
od Fugo
pochybuju o tom že jsi tam nacpal víc jak 10bar a ten únik může být klidně až při tlaku vyšším, osobně bych to očistil, naplnil tak jak to má být a pak za provozu hledal uník ať už tou kapalinou a brýlemi nebo čuchačkou a nebo jen jarovou vodou.
Napsal: pát 01.05.2009 23:11
od ZaK
Mám e34. Klima mi funguje, i když to teda moc nechladí oproti krámu který si koupila tchýně .Ventilátor mi jede buď low nebo full rychlostí. Teplotní spínač na chladiči má jen tři piny. Usuzuju z toho, že mám jen dvou rychlostní ventilátor (pokud tomu tak není, vyveďťe mě z omylu).Když zapnu klimu, tak ventilátor jede jen součastně s klimakompresorem. Když kompresor vypne, vypne se i větrák. Jediný problém je v tom, že pokud zapnu vnitřní cirkulaci vzduchu a zavře se ta klapka, pustí se mi i klima. Nejsem si na stopro jistý, ale dřív to nedělalo. Funguje to teda tak jak má nebo ne ?
Napsal: sob 02.05.2009 08:02
od Fugo
funguje to tak jak má, pokud ti to chladí málo nech zkouknout pracovní tlaky případně dofouknout chladivo a je taky počítat s tím že přeci je e34 má trošku větší prostor než se vychladí.
Napsal: sob 02.05.2009 17:50
od ZaK
Tož to su klidný a díky za opověď. Těší mě že to fachá, ale doplnit by to asi chtělo. Těsně před tím, než kompresor vypne, tak se ozývá takové divné syčení. Navíc je potřeba počítat s tím, že je to přece jen už starší kus a účinost klimy bude asi někde jinde než u nových aut.
Ještě takový "zajímavý" jev >>> Stojím na parkovišti, peče slunko, nakopnu to, pustím klimu a po chvíli jde proti slunku vidět jak z výdechů ventilace letí chladná pára

možná blbina, ale u auta mě to relativně překvapilo ...
Napsal: pon 04.05.2009 09:05
od JaneCk
Chápu prosím vás správně, že když zapnu klimu u své e39, má se automaticky roztočit ventilátor na jedničku a nebo nemusí? Mě totiž klima kdovíjak moc nechladí a když jsem nastartoval a stál cca minutu u auta, tak se ten ventilátor nezapnul. Tak mě zajímá, jestli se může zapnout později, nebo se má zapnout hned?
Samozřejmě, že na kontrolu chladiva zajedu, ale spíše teď řeším ten větrák