Stránka 4 z 6
Napsal: úte 15.01.2013 10:08
od Francis
Jde to na jakýkoli motor, jen je třeba vybrat správné komponenty.
Pokud nepožaduješ zvýšený výkon spojky, ale máš to jen na turistickou jízdu, je pro M50 nejlevnější varianta jednohmotový setrvák z M20 motoru, nechat stočit a převážit a k němu koupit seriový M20 repset. Jen budeš muset použít startér z M20 motoru a lehkou úpravou montážních děr.
Už se o tom psalo jak na tomto fóru tak na e30.cz, stačí chvíli hledat.
Napsal: úte 15.01.2013 19:40
od Rade520
Tak možná zkusím ten M20 setrvák.
L-jetronic setrvák 6,3kg,lamela 1,29kg,přítlačák 6,52kg = 14,1 Kg
M50 11,1kg 0,92kg 5,9kg = 17,9 Kg
Rozdíl 3.8kg už by se mohl nějak projevit.
Napsal: stř 16.01.2013 10:01
od Foldas
ja mam na m50b25 bezvanos setrvák z m20 trošku se stočil aby tam šel věnec z m50 je to poznat hodně do 3000 ot. se tomu vůbec nechce ale pak to tahne až do omezovače mnohem líp
Napsal: ned 20.01.2013 09:19
od Rade520
Takže nemusím kupovat M20 startér?
Mám doma navíc dvouhmotu M50B25, tak přehodím věnec na M20 setrvák,
jestli to půjde??
Napsal: pon 21.01.2013 19:11
od Foldas
pujde to ale musí se to na tom setrváku lehce líznout věnec z m50 ma menší vnitřní průměr. o kolik to už ti teď neřeknu. když bys nechal věnec z m20 tak bys musel starter trochu vyosit na dírach v převodovce což je taková prasárna
Napsal: čtv 24.01.2013 18:48
od Rade520
Nevíte kdo by uměl ten setrvák vyvážit?
Nejlépe někde na vysočině nebo Brno?
Našel jsem toto(ale to mám daleko):
http://www.kabatnikracing.cz/lehke-setrvacniky.html
Napsal: čtv 24.01.2013 21:16
od MattyX
¨vím že nějaká firma v oslavanech-padochově to dělala, ale už nemužu kua najít kontakt

vím, že kamoš si tam nechaval vyvažovat setrvák...
Napsal: ned 10.02.2013 17:41
od Rade520
Tak už začínám bastlit
Přemýšlím kde a o kolik ubrat setrvák(8,5kg),viz foto.
Na soustruh stejně půjde,tak bych ještě něco ubral,ale zas aby se nerozlítl.
nemáte někdo fotku toho 6,3kg setrváku?
Napsal: pon 11.02.2013 01:11
od MattyX
samože foto mám
samotnýho mě zajímalo kde tu hmotu sebrali, a je to ochuzeny o ten nalitek ze zadu, kterej muíš smotnout abys to dal vubec na m50

ten vlevo je klasika 8.5 m20 a ten druhej je 6.3 m20

Napsal: pon 18.02.2013 23:49
od kamil320i
tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem?

Napsal: úte 19.02.2013 09:43
od Filozof
kamil320i píše:tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem?

Podle mě to poletí do otáček nehorázně ...ale zato rychlost bude rychle uvadat takže ta setrvačnost tam nebude taková ...
Na volnoběh co jsem slyšel borci říkali že jim to někdy i chcíplo....
těžko říci pročti si co to dělá lidem když si odlehčili setrvák ...
zrychlení bude jistě lepší ...podle mě akorát pokud budeš brzdit motorem nebo budeš stát někde budeš cítit změnu ...nebo při ustálené rychlosti....brždění motorem atd.
někde byl článek jak to řešili v BMW stačí pohledat nemam na to ted čas....
chtělo by to někoho s praxí ... co se vyskytuje za problémy a co ještě odlehčit ...klika ...atd.
Napsal: úte 19.02.2013 12:16
od Rade520
kamil320i píše:tak setrvak uz je u soustruznika a o vikendu bych mel vyjet ale jsem z toho krapet nervozni:D jak moc se to auto ted zmeni kdyz ten setrvak bude mit cca 6kg a co spis od toho cekat kdyz mam 2.5i se svorem?

Kde ho necháš vyvážit ? Dáváš ten 6,3kg?
já budu soustružit zítra

Napsal: úte 19.02.2013 14:55
od kamil320i
filozof... no tohle jsem taky slysel a prave by to chtelo nekoho kdo to uz ma a mohl rict svoje zkusenosti ale porozhlidnu se
radek520... hele nakonec nenecham vyvazit jen stocit... znamej rikal co pripravuje bmw na czech drift series ze je to zbytecny podstate a ja davam 8.5kg a necha se stocit co to jen pujde
Napsal: úte 19.02.2013 23:56
od MattyX
Napsal: stř 20.02.2013 06:03
od Foldas
do 3000 tisíc se tomu nechce pak to točí jak až do omezovače mnohem líp. Na volnoběh to studene trochu kolísa a je slyšet převodovka
Napsal: stř 20.02.2013 12:25
od MattyX
kolisa Ti to? Tvl me teda vubec, i s ostravackou se to drzi pekne...
Napsal: stř 20.02.2013 15:00
od Hanz
a ted jeste 2 lamelovou spojku, visco spojku do pryc, misto ni el ventilator a uvidis, co to je radit jednim prstem a 2x rychleji, hlava ti to nepobere

Napsal: stř 20.02.2013 18:32
od Filozof
změřte zrychlení docela mě zajímá jak auto pujde za plynem a kolik se toho změní ...někde jsem viděl 525i jezdila kolem 6s 0-100km sice měla 200km/h maximálku ale to stejně člověk nevyužije.... jednou do roka možná ...
bylo tam pár uprav na sáni, převodovce a setrvák odlehčen s klikou a spojka jak psal Hans...atd.
Napsal: stř 20.02.2013 20:55
od Rade520
Filozof píše:změřte zrychlení docela mě zajímá jak auto pujde za plynem a kolik se toho změní ...někde jsem viděl 525i jezdila kolem 6s 0-100km sice měla 200km/h maximálku ale to stejně člověk nevyužije.... jednou do roka možná ...
bylo tam pár uprav na sáni, převodovce a setrvák odlehčen s klikou a spojka jak psal Hans...atd.
Jeden člen e30 fóra měl duralový setrvačník na 525i:
http://www.youtube.com/watch?v=ArRjBPakSfw
Napsal: čtv 21.02.2013 16:04
od Rade520
Tak mám stočeno
7,1kg i s věncem,ještě nechám vyvážit.
Původní dvouhmota má 11,4kg.