Stránka 4 z 7
Napsal: ned 19.09.2010 13:59
od swed
Čau kluci, teď jsem se snažil rozhchodit INPU na svém počítači(windows 7) s ELM 327 (
http://www.patro.cz/objects/1075136741. ... paign=free)
snažil jsem se to nainstalovat podle tohoto návodu
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=770882 a myslím že jsem udělal vše správně, ale když se snažím spojit s autem tak mi to vyhodí tuto chybu: ifh-0003: datatransmission to interface disturbet. program will be stoped, nesetkal se s ní už někdo z vás a nevíte co je to za chybu a jak ji odstranit? jo a mé auto je E39 520i ´98 všem Vám předem moc děkuji
Napsal: ned 19.09.2010 14:00
od swed
--
Napsal: ned 19.09.2010 14:02
od jarda
To prostě znamená že to nechodí, může to být cokoliv.
Napsal: ned 19.09.2010 14:13
od swed
jasný no, ja jen myslel jestli to třeba není nějaká chyba které nastane jen při něčem konkrétním....už se stím seru docela dlouho a už nevím co bych zkusil, tak jsem se chtěl alespoň zeptat jestli nebude mít někdo nějaké tipy čím by to mohlo být

Napsal: sob 25.09.2010 00:59
od magorcondoria
ELM je ok ,ale na něco úplně jiného.Potřebuješ minimálně k-line adapter na com.Ještě to v programu nastavit v konfiguračním souboru.
Napsal: ned 26.09.2010 13:25
od starML
swed píše:..... tak mi to vyhodí tuto chybu: ifh-0003: datatransmission to interface disturbet. program will be stoped,
Možné příčiny této chyby jsou popsány v kapitole 1.4 INPA_FAQ, najdeš tady
http://forum.b-m-w.ru/index.php?action= ... file;id=44 . Takže se podívej, co máš v souboru Ediabas.ini pro Interface. Jsou tam celkem 4 body včetně nastavení bufferu paměti apod.
Další otázkou jsou Win7, jejíž nedílnou součástí je Defender a ten občas umí nadělat neplechu při komunikaci. A použitý interfejs má připojení USB. V návodu na INPA je jasně napsáno, že potřebuje reálný sériový port COM1. Na tomto fóru bylo několikrát rozebráno, že nefungují žádné redukce USB-COM, protože k vybuzení některých ŘJ je potřeba 12 Voltů, kdyžto v USB portu je maximálně voltů 5. Porovnej prosím :
http://www.8bitu.cz/clanek/zapojeni-kon ... -gameport/
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... qw3DfHpHE=
Takže bych doporučoval ten ELM zase někomu prodat a pořídit si něco, co funguje. Já mám tohle :
a koupil jsem to tady
http://miglenium.de/workshop_obd-ads.html
Napsal: pon 27.09.2010 07:27
od johnyfly1
V návodu na INPA je jasně napsáno, že potřebuje reálný sériový port COM1. Na tomto fóru bylo několikrát rozebráno, že nefungují žádné redukce USB-COM, protože k vybuzení některých ŘJ je potřeba 12 Voltů, kdyžto v USB portu je maximálně voltů 5
otazka je ci sa to nezosiluje v tej redukcii na 12v ..lebo napr taky externy HDD tiez ide na 12V

Napsal: stř 29.09.2010 00:31
od magorcondoria
Při komunikaci přez K-line diagnostika spíná na napětí blízké nule, z přibližně 9,5 V,které jdou z diagnostikované jednotky.
Přez USB je spíš problém s časováním.
Pokud máte problém s komunikací s některými jednotkami i přez COM, koukněte se zda má váš adapter zapojenou i linku DTR.(zase to časování)
Některé NTB taky dělají problémy(více na dotaz)
Kdo nevěří může si to sám změřit, stačí DMM a napojit ho mezi piny 4(5) a 7(8) v EOBD konektoru na začátku komunikace jsou dlouhé sepnutí ,je to pozorovatelné i na tom multimetru.Pokud někdo má zájem mohu mu udělat i obrázek z osciloskopu.
Místo toho smajlíku si doplňte :osmička,závorka uzavřít.
Napsal: stř 29.09.2010 11:38
od starML
S tím signálem připravenosti - to je zajímavý podnět, na to se kouknu. Je fakt, že některé noťasy nemají naprosto kompaktibilní sériový port a potom na INPA blbne signalizace napětí baterie a zapnutí zapalování na úvodní obrazovce. Které noťasy jsou už vyzkoušené najdeš tady
http://miglenium.de/workshop_obd-notebook.html .
Napsal: čtv 30.09.2010 06:36
od johnyfly1
na tych lacnejsich "cinskych" interfacoch sa da zapalovanie a baterka zopnut natvrdo

aj ked na to mi aj tak nefunguje DME

Napsal: pát 01.10.2010 22:50
od magorcondoria
Jediné napajení v OBD II konektoru je pin 16.Ukostření je dvakrát, piny 4 a 5,je to rozdělené na signálovou a pracovní zem.Často to bývá spojené v adapteru, nebo v zasuvce bývá někdy i jen jeden pin.
V kulatých zásuvkách nemá podle mě pro diag. svorka 15 žádný význam.
Napsal: čtv 04.11.2010 11:41
od KUBBACHER
Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky
Napsal: čtv 04.11.2010 21:47
od johnyfly1
magorcondoria píše:Jediné napajení v OBD II konektoru je pin 16.Ukostření je dvakrát, piny 4 a 5,je to rozdělené na signálovou a pracovní zem.Často to bývá spojené v adapteru, nebo v zasuvce bývá někdy i jen jeden pin.
V kulatých zásuvkách nemá podle mě pro diag. svorka 15 žádný význam.
co predavaju interfaci tak pisu ze podla pinu15 zistis ci ti to pojde na ads alebo obd....tak to bolo pisane ci to je pravda neviem

Napsal: čtv 04.11.2010 21:49
od johnyfly1
KUBBACHER píše:Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky
ved ten kabel sa ti nainstaluje ako usb to serial a budes ho mat pod nejakym COM nie? zmen ho na com1 preistotu a vyskusaj cez inpu

Napsal: pát 05.11.2010 23:57
od magorcondoria
Svorka 15 (+zapalování) není pin 15(v 20 pin konektoru je to L-line,není tam + od zapalování).
Napsal: pon 08.11.2010 11:07
od KUBBACHER
johnyfly1 píše:KUBBACHER píše:Chtěl bych se zeptat mám kabel obd II s koncem pro USB, na noťasu mám jen usb, VAG mi na něm jede. Ale Carsoft 6,5 nejede, neboť v nastavení nabízí jen com. Mám ještě stolní pc kde com mám, potřebuji poradit jak obejít usb na noťasu případně nějakou přechodku z usb do comu v počítači.
Jsem v tom zelenáč, takže to popisuji asi jednoduše. Díky
ved ten kabel sa ti nainstaluje ako usb to serial a budes ho mat pod nejakym COM nie? zmen ho na com1 preistotu a vyskusaj cez inpu

S kablem asi není problém, protože na VAG to jede, jenže carsoft ho nevydí, zkoušel jsem od COM1 až COM4 v nastavení a pořád má problém se spojit a komunikovat. Zkoušel jsem i inpu kde je při instalaci možné zvolit i usb port, přesto také nekomunikuje.
Teď mě napadlo jestli ten kabel je určený pro VW, tak na BMW je asi nepoužitelný?
Napsal: pon 08.11.2010 21:07
od johnyfly1
Napsal: ned 21.11.2010 02:52
od magorcondoria
Nevidí ho, protože chce komunikovat s procesorem v orig. kabelu(H.W. KLÍČ).Jinak po el. stránce je to stejné(K-Line)Předpokládám ,že máš kabel do verze VAG-COMu 407.Pouze musíš propojit pin 7 s 8.jinak se spojíš pouze s motorem.Na pinu 8 jsou ostatní jednotky.
Napsal: ned 28.11.2010 12:09
od Foldas
nevíte někdo jestli se dokáže Inpa připojit na EWS II v e36 rok výroby 97? Dneska jsem nenatočil auto jediné co mí to píše v DME je že je vadný signal od ews ale jednotka ews se mi nepřipojí že modul není dostupný. EWS i transmit modul mají napajení nikde nejsou přerušené dráty. Mám interface od Miguela
Napsal: pon 29.11.2010 00:18
od magorcondoria
Mají i ukostření?