Stránka 4 z 7
Napsal: stř 06.02.2008 17:15
od momento
jo,dobře dostal jsi mě, ten poměr ano... ale co představujou ty konkrétní čísla?
Napsal: stř 06.02.2008 17:20
od dist01
tak to máš 14,7 dílu vzduchu a jeden díl benzínu co ješte chces vedet?
Napsal: stř 06.02.2008 17:28
od momento
jestli objemových, nebo hmotnostních?
Napsal: stř 06.02.2008 22:04
od Pete
plynule navažu

je to hmotnostni poměr, jak bys asi meril objem
ale ten poměr se mi moc nezda
Když se to počita, tak se začiná rovnicí o hmotnostní stechiometrické spotřebě kyslíku (k uplnemu spaleni paliva)
Napsal: stř 06.02.2008 23:01
od fafejta
Mě by osobně zajímalo,když tady hovoříte o chipech a dělaní datových map u 530D,kolik má pro představu úhel předvstřiku třeba při volnoběhu pak ve 3000ot/min a pak v maximálních otáčkách?Jedná se mi jako v režimu kdyby se motor třeba brzdil.
Napsal: stř 06.02.2008 23:38
od Pete
aha takze o tom mluvime
to už je commorail nebo jeste PD ? "predvstřiky" mohou byt treba až tři co ja vim(u commonrailu),Jinak u dieslových motoru je vse zavisle od jejich zatiženi-tak probiha regulace momentu pripadne otacek.Spalovani heterogenní smesi se tomu nadava, to proto ze vstriknuta smes ma uvnitr pole roztriku mensi prebytek vzduchu a vne zase naopak, jinak by motor patrne pracoval detonačne, proto nesnadno odparitelne palivo(nafta) kde vznika difuzni plamen, který lze do jiste míry ovlivnovat prubehem dodavky paliva.Cas respektive uhel natočení kliky odpovida predplameným endotermickým reakcim( nebo endotermním) do počatku samotneho vzniceni a to by nam mohl povedet nekdo kdo ma ty mapy-já je nemam a vim ze je zapotrebi hodne hlav a casu na sestaveni(pocitani, mereni, laborator)
A kdyz je v brzdicim rezimu je privod takřka privřený- ma preci brzdit

Napsal: stř 06.02.2008 23:54
od fafejta
Myslel jsem brždění jako režim podobný měření výkonu,né režim,když za jízdy brzdím rychlost auta motorem.Tak tedy jinak,kolik je ten úhel předvstřiku v těch režimech co jsem napsal u motoru točeného na místě,né za jízdy.
Rozebírat tady dyfuzní hoření nafty,to bys to také moh třídit na hoření izobarické a izochorické a to sem přeci nepatří,tady nejseš na katedře spalovacích motorů.
Napsal: čtv 07.02.2008 00:07
od dist01
tam jde uplne minimální množství nafty do 10mg
Napsal: čtv 07.02.2008 00:10
od Pete
jejda promin, jsem natvrdlej
no samozrejme ze to nevim, nemam mapy
A na volnobeh je to tk, ze pridas palivo a zvednou se otacky(casova delka vstriku) a cas pocatku vstriku se meni podle zatizeni myslim, nejde rict ze je takovej a takovej pro nejake otacky, je vzdy jinej podle zatizeni.
Ale jestli to chces vedet presne a ne tatarsky, tak zalovim v prednaskach.
Promin ze si rejpnu, ale izobaricke a izochoricke jevy jsou jen idealizovane, v zadnem motoru nenastanou nesmíšeně, jen mi prislo na miste to cele popsat hezky od zacatku a jestli to nekoho zajimalo

Napsal: čtv 07.02.2008 00:11
od fafejta
Mně nejde kolik tam jde nafty,nýbrž prostě jen o úhel předvstřiku,či předstihu vstřiku před HU.
Napsal: čtv 07.02.2008 00:20
od dist01
u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
Napsal: čtv 07.02.2008 00:24
od dist01
je neskudečné času bádání jak co změnit jes tim honě práce, nejaky dobry mapy si musís zehnat dívat se jak to ostatní dělají abys pochopil souvyslosti, nezdá se to je moře hodin strávení u pc,
k té regulaci hoření, reguluje se hoření počtem střiku za jeden ciklus se to u pd to palivo vtříkne 6x
Napsal: čtv 07.02.2008 00:29
od fafejta
Snažil jsem se jasně formulovat otázku obecně,nechci přesné hodnoty,ale pro představu a tu jsem si nyní opravdu udělal.
Napsal: čtv 07.02.2008 00:30
od Pete
Je toho tolik, ze bychom se vsichni ožraly, než bychom to probraly

Napsal: čtv 07.02.2008 00:33
od dist01
teda u PD
Napsal: čtv 07.02.2008 00:44
od fafejta
dist01 píše:u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
Co to je za jednotky?Myslel jsem,že úhel předvstřiku se vyjadřuje ve stupních otočení klikového hřídele.
Napsal: čtv 07.02.2008 00:51
od Pete
mikrosekundy, v mapach se uvadi cas, v uhlech by se museli prepocitavat a zase na cas a bylo by to nepresne, je to jen z davnych dob takovej zvyk

Napsal: čtv 07.02.2008 09:00
od dist01
Napsal: čtv 07.02.2008 09:01
od dist01
fafejta píše:dist01 píše:u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
Co to je za jednotky?Myslel jsem,že úhel předvstřiku se vyjadřuje ve stupních otočení klikového hřídele.
jsou to mikrosekundy
Napsal: čtv 07.02.2008 10:49
od momento
á, koukám, že tady byl někdo pečlivým studentem Prof. Macka
