Stránka 4 z 5
Napsal: úte 26.04.2011 22:39
od Filozof
Co CRASH TESTY E38 ?
Nikde jsem je neviděl a docela by mě zajímalo srovnání s oktávkou či jiným autem jaká je tam bezpečnost.
Stále slintám nad 740i E38 a chtěl bych ji příští jaro pořídit, pokud mě nechytne něco jiného např 530i či 540i E39 ...
Kde se shánějí totálně nadupané 740i E38 ? je někde BMW BAZAR v NEMECKU KDE JICH JE MILION ?
Je tak duležité mít LONG verzi když stejně v 99procentech budu řidič a vzadu jim místo stačí ?
Co město je to krev když to žere 18-25litru na sto ? Asi to není pro Brnáka či Pražáka auto že ?
Co potom 750i to musí jet pouze 25-40 litru město - asi není pro každého.
Se nedivím že 7er e38 si dnes kupují jen fandové jinak tyto auta mají hodnotu 0 pro běžné lidi protože by to nikdo neuživil. Každý chce auto co žere 4-5litru max ...
Takže je možnost že se budou potkávat v těchto autech jen fandové.
Zato 3er a 5er stále je dostupné pro více lidí ...
takže pro mě ideal mít 120d do města a 740i v lpg na dlouhé cesty.

Napsal: úte 26.04.2011 23:26
od fishmaker
Filozof píše:Je tak duležité mít LONG verzi když stejně v 99procentech budu řidič a vzadu jim místo stačí ?
je to o pocitu...Snejk třeba jedině LONGa....a nakonec si koupil krátkou 65tku

Filozof píše:Co město je to krev když to žere 18-25litru na sto ? Asi to není pro Brnáka či Pražáka auto že ?
já mám 740i v plynu...a jezdim s tim denně po Praze do práce...spotřeba po Praze 20L plynu...takže po přepočtu cenově to vychází 9,5benzínu...
Napsal: stř 27.04.2011 08:14
od JaraX
Long je Long,
ale pozor, už mi často nadavali cestujici v longu že maj radši kratkou, protože se pomalu neslyší s těma vepředu, protože sou moc daleko.
Long má smysl jen s elektrickyma zadnima sedačkama, protože se vzadu krásně někdo natáhne.
Výhodou longa je nivelace, má to každej a člověk si ho muže naložit jak chce a to auto prostě nesedne, narozdíl od krátké bez niva.
Long je hůř chová při opravdu ostrém průjezdu zatáček, člověk cítí jak ho ta prdel tlačí, krátká verze ne, ale to při běžně jízdě člověk nepozná.
se stavem E38 je to čím dál horší, do 100tis kč těžko koupíš něco rozumnyho, ja ted prodaval za 99 730d v dobrym stavu, ale vzhledem k tomu co ke mě jezdí za auta a za kolik,tak ju spíš dám ségře, protože prodat to auto za 90 je směšný.
Napsal: stř 27.04.2011 15:54
od atimen
Mám E38 740i s lpg 2 roky , najel jsem sní skoro 80 000km , většinou jezdím čistý město do práce domu a pod. pak samozřejmě výlety akce atd... a spotřeba je cca DO 20litrů plynu vě městě , dálky tak za 14l plynu (například cesta do vídně a zpět plus 2x přes celou vídeň mě stála 800kč za plyn) ...při ceně 16.80kč za litr plynu si přepočítej za kolik to jezdí ....myslím že kdybys měl E36 325 tak to cenove vyjde podobně neli dráž...
Napsal: stř 27.04.2011 16:17
od 100RM
mne to momentalne vychadza cca 17/100 plynu a to je sama praha, rano ciastocna zacpa, vecer takisto. Takze po prepocte na benzin to vychadza pri cene plynu tak necelych 8 litrov ...
http://www.spritmonitor.de/en/detail/302016.html
Napsal: stř 27.04.2011 16:28
od JaraX
nebo si kupte 730d, bude to žrát v přepočtu stejně jak na LPG, jen to tak nepojede a nebude to mít takovej zvuk, a bude se to sem tam srát.
Napsal: stř 27.04.2011 17:37
od Filozof
No to je fajn ještě jste mi ale nikdo neřekl jak vypadá cestování v 7er.
Zda jezdíte dle předpisu nebo lehce nad cca 140-150km-h dálnice a vedlejšky kolem 110km/h či jezdíte prostě děda klobouk což je 120-130km/h dálnice a vedlejšky 80-90km/h.
Či tomu občas šlápnete a užíváte výkon ...
Jeden jezdí za 17litru a jeden kolem 20ti ve městě.
Dálky píšete někdo 14litru.
jo a taky další věc. jsou 3druhy 740i dle roku výroby pokud se nepletu ...
4litr a pak dva 4,4ky .
rozdíl je jen v kroutáku ve prospěch novějších modelu a taky vanos a doublevanos ? a tedy spotřeba o litr až dva menší ?
To pak hraje taky roli jaký motor tam máte. Počítám nejstarší 4litr bude méně poruchový ale žere více a vanosy se zase více serou ne ?
Je u 7er možnost sportovního modu a ekonomického ?
Napsal: stř 27.04.2011 17:41
od jarda
Cestování v 7er vypadá tak že nastavíš na tempomatu libovolnou rychlost, jedeš a nevíš. To auto je o komfortu - jediné co je slyšet je hluk obtékajícího vzduchu, ať jedeš 90 nebo 180. Jak píše JaraX, je to NUDA, ale na to to auto je.
Napsal: stř 27.04.2011 19:20
od JaraX
mám 730D i 740i, 730d mě nikdy nenechala ve štychu, fajn auto, ale je takový sterilní, člověk do toho sedne, po 1500km z toho zas vysedne, jede s tím normálně, prodávám to proto že mě to auto nebaví, narozdíl od benzínové, nevím proč, ale mladá ma 316i která zdaleka nejede tak jak 730D, ale přitom se mi s tou 1,6kou jede líp, víc mě baví.
prostě řidit E38 740i je něco co každýmu rozpumpuje krev, at jede 60 nebo 200,
4.0 - skvělej motor v nižších otáčkách malinko vyšší spotřeba, oproti 4,4 má zdvojenej řetěž a tím pádem i o dost vyšší výdrž rozvodů
4.4 - motor né tak dobrej, víc se serou ty čidla co sou tam navíc a hadice, ale uspoří nějakej benzín, většinou ale co člověk uspoří na benzínu, to dá do provozu
Vanos motor je taky dobrej, ale ten průběh je tam jinej.
všechny tři motory sou dobrý, vynechal bych ten pozdní pofacelift kterej má škrtící klapku elektronickou = nespolehlivou.
jinak předfacelift je celkově spolehlivější, neserou se mu jednotky ASC, apod.
vybírej si spíš podle výbavy, stavu auta,
Napsal: stř 27.04.2011 21:24
od fishmaker
Filozof píše:No to je fajn ještě jste mi ale nikdo neřekl jak vypadá cestování v 7er.
záleží co myslíš tím cestování...jako Praha - Olomouc umim dát na jeden zátah...ale mám ty sportovní sedačky, který sou prostě tvrdší než komforty...takže si rád zastavim na kuřpauzu... Praha - Paříž na jeden zátah sem nezkoušel

, do Frankfurtu nadvakrat s tankovanim plynu na Přimdě...
Filozof píše:Zda jezdíte dle předpisu nebo lehce nad cca 140-150km-h dálnice a vedlejšky kolem 110km/h či jezdíte prostě děda klobouk což je 120-130km/h dálnice a vedlejšky 80-90km/h.
Či tomu občas šlápnete a užíváte výkon ...
podle předpisů...jak se to vezme...v pátek sem jel do Olmiku za JaraXem...tak sem dal tempomat na 130...to nešlo kvůli hustýmu provozu...pak se to nějak rozjelo...a nakonec sem si dal stejně 200 na jednom takovym useku...už mě ty auta nějak sr**** takže ano...využívám výkon
Filozof píše:Jeden jezdí za 17litru a jeden kolem 20ti ve městě.
to bude asi i souviset s tim typem motoru... ja mám 4.0, 100rm má 4.4ku...navíc si tu spotřebu píše teprve krátce...
Filozof píše:Dálky píšete někdo 14litru.
jo a taky další věc. jsou 3druhy 740i dle roku výroby pokud se nepletu ...
4litr a pak dva 4,4ky .
dálka jak sem psal vejš...60km po Praze, 280km po dálnici (stylem jak sem psal výš) a počítal sem, že to vyšlo na 15,5 prumerne plynu...já to tolik neřešim jestli ta cesta mě vyjde o 30Kč míň, ale musim se hlídat, abych to netočil...prostě chce se mi...tak na to šlápnu

Filozof píše:Je u 7er možnost sportovního modu a ekonomického ?
automat má na sobě "S"portovní mod a "A"daptivní mod...ale ten sport sem tam dal za tři roky asi 10x...
Napsal: stř 27.04.2011 21:52
od JaraX
no ja dal v sedmě v contour sedačkách 1600km za jeden den, v comfortech 2500km, nicméně podmínka je aby byli lámací
Napsal: stř 27.04.2011 22:05
od Filozof
No paráda to je souhr informací. Myslím si že teoreticky toho vím dost o 5er e34 (pulku už jsem povyměnoval

) ale sedma je pro mě zatim tabu ikdyž stále nad ní přemýšlím.
Vím že je přímo i 7er klub kde se řeší jen sedmičky a fandové si tam radí jak to jde což je taky fajn taková podpora a klub přímo na sedmičky.
Mám na to nějakej čas abych prostudoval co nejvíce a rozhodl se co koupím ale jiste dnes by to byla 740i možná LONG ale určitě v LPG s co nejlepší výbavou.
Jedinné co mám strach že když mi tam něco klekne tak nebudu z těch mraky čidel z toho vubec rozumnej. U E34 je toho pár a není problém vyřazovacím zpusobem dojít na závadu. Zatim v 99procentech jsem si tipnul vždy správně kde jsem měl problém.
U sedmičky počítám že diagnostika bude rutina jinak toho moc nepořeším.
Jinak doufám že existuje kniha jak na to i na sedmičky a že se to budu schopen naučit abych si dokázal aspon pár věcí základních vyřešit sám případně pomocí mého známého co má vybavený autoservis.
Líbí se mi jak JARAX a další z vás znají sedmu nazpamět a měli již několikrát rozdělanou snad komplet takže ji znají do šroubku celou ... docela závidím takové znalosti

...
Snad jen se budu muset naučit ještě s automatem jak zacházet šetrně a kdy mohu vyřazovat na N a kdy ne ... je tady u toho velká debata na klubu že se nesmí za jízdy z kopce atd. Což je škoda často by to řešilo usporu paliva protože často auto setrvačností dojede daleko a automat ho brzdí ...
No a pak naučit se jezdit s automatem na sněhu
Díky za vaše fundované rady

Napsal: čtv 23.06.2011 14:28
od Starosta
No, jednoduchá rada je, nezařazovat N nikdy, dokud to vyloženě nepotřebuješ. Tj. třeba případ, když stojíš v garáži a chceš růčo postrčit auto o 20cm a je Ti kvůli tomu (oprávněně) líto řadit a hned vyřazovat.
Jinak to prostě nestojí za to. Úspora paliva nula nula nic, vs. dojebanej automat o několik tisíc až desítek tisíc dřív, to prostě není kšeft, co by se vyplatil
Docela pěkně to z kopce řeší tempomat, spotřeba je potom z kopce třeba na 2-4l/100km - krmí to ten automat, aby se točil, ale ani nezrychluje, ani nebrzdí motorem.
Kdyby to na N žralo polovinu téhož, tak úspora IMHO tak 1 litr na 500km běžný jízdy. Tj. k ničemu a risk dojebávky automatu.
Napsal: čtv 21.07.2011 21:55
od stolz
taky me brzy ceka podobne dilema, i kdyz mozna se rozhodne uplne jinak...
jen bych se optal na 2 dalsi veci.
Jak je to s LPG v zahranici ? neni problem ho sehnat (natankovat) po evrope ? Premyslim prave o 4,4 v LPG. At v 5er nebo v 7er.
A s tim souvisi i moje druha otazka, takova lehce nadnesena. Na co vic leti holky ? 5er nebo 7er ?

diky za odpoved.
Napsal: čtv 21.07.2011 21:57
od jarda
Holky letí na 7er, ale až když se v ní svezou

Napsal: pát 22.07.2011 01:00
od JaraX
řekl bych že na 3er
lpg je všude

Napsal: pát 22.07.2011 10:49
od Snejk
jj musis ji do ty sedmy dostat

do ty doby je to pro ni starej hranatej srac a ty si uplnej kokot a cikan

Napsal: pát 22.07.2011 10:57
od jarda
Pro moji to byl hranatej sráč a chtěla e46 kupé. Pak jsme se jeli E46kou kupé podívat na E38, tu jsem koupil a od té doby mi každou druhou cestu děkuje

Napsal: pát 22.07.2011 11:42
od Snejk
stara uz trojkama a petkama taky tezce pohrda a pozna to uz na dalku
(ted este aby mela aspon trojky a budu spokojenej i ja ... nebo petky... )

Napsal: pát 22.07.2011 11:45
od Raisidlo77
Jardo, jak to mám udělat když E38 mám a ona stejně chce E46 coupé ?
