Stránka 4 z 4

Napsal: pon 11.07.2011 11:31
od Snejk
radku ale tady je v 95% rec o automatech co maji svoji vymenu oleje uz 2x prejetou... ty taky do vylitanyho motoru nelejes 5w40 kterej vyrobce doporucil protoze by z toho vytekl do tejdne na ulici vsema dirama co se v tom motoru najdou a to mazani taky uz nebude koser... ale to je to jediny co se ti u tehle motoru tak muze stat...
ale automat je zarizeni ktery funguje na olej (ne na beznin...) tam je olej prave to, co ty lamely macka k sobe... a pokud ten novej olej diky tem vulim co se tam vsude vytvori bude zpusobovat pomalejsi razeni (tzn nekolikanasobne vetsi prokluz) tak proste tu prevodovku posere... ty lamely dopali uplne... hustej starej olej proste jen tak neutece kam nema a kdyz ten solenoid zavre tak ten olej hned neuchcije z5...
proto je dobre menit podle chute a vune... kdyz uz to nikdo nestihl v predepsanem intervalu...
hlavne udavaj to dozivotni protoze vetsina tech prevodovek klidne 300 000 najede bez problemu na jeden olej i vic... protoze tam to opotrebeni probiha uplne jinak.. v diferaku a v servu taky vetsina lidi oleje nemeni za celej zivot auta protoze to proste porad jede... i kdyz je na to interval vymeny...

je to kazdyho vec... ja proste nejsem zastance toho lejt do automatu co ma 300 000 na jednom oleji nic novyho... takovymu m3maniacovi sem to do jeho "zanovniho" nezakazal, rekl sem ze ma dobrou sanci ze to bude ok...
az si koupim novy auto s automatem tak si vymenim olej klidne za 100 000 ale jinak na tehle starejch hrobech v hodnote 100 000 na to mrdam z vysoka... riziko v hodnote nakladu poloviny ceny vozu za to fakt nestoji :)

Napsal: pon 11.07.2011 11:39
od Snejk
pro info ted mam automat po repasu a samozrejme peclive olej budu menit... protoze to ma smysl... presne jak si napsal.. prevence proti opaleni lamel a bla bla bla...
ale na tech vetsinou puvodnich prevodovkach s puvodni naplni a beztak z pulky opalenejch lamel to je proste uz blbost...
nejvic stejne u te prevodovky dela zachazeni... olej muze bejt 5x novej kdyz tam nekdo da plnej knedlik a zaradi Dcko :)

Napsal: úte 19.07.2011 10:48
od Snejk
hm tak mam ted na dilne dve auta kde se delala vymena oleje automatu... oboji 5hp30 najezd cca 250 000km... a obe do tydne v pici... nejedou ani dopredu ani dozadu... pecka... jak rikam.. menit olej je takova moderni AUTOruska ruleta :)

Napsal: úte 19.07.2011 16:21
od pepino5xx
No vidíš, a já znám 3 automaty po výměně a všechny jezdí, 2x 540i E34 a E46.

Napsal: stř 20.07.2011 22:10
od ettore
tady to umí a poradí nejlépe...

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

Napsal: čtv 21.07.2011 14:33
od Snejk
pepino5xx píše:No vidíš, a já znám 3 automaty po výměně a všechny jezdí, 2x 540i E34 a E46.


no to mas dobry ja takovejch znam aspon 20 :) ale dalsich 20 podelanejch...


to ettore: umi a poradi... ale za cenu kterou tady nikdo za vymenu oleje nikdy neda :lol:

Napsal: čtv 21.07.2011 14:43
od JaraX
za 350 eur to není zly, ale my už mame stary kurvy, nam by tam vyměnili pul převodovky

Napsal: čtv 21.07.2011 14:54
od Snejk
presne tak. to ma smysl u skoro novy prevodovky... v terminu ,.... ne ve stary moci plny sracek se skoroupalenejma lamelama kde menic uz dela treti vybrus :lol:

Napsal: pon 16.12.2013 22:43
od MUF_IV
Čau chlapi,

tak bych se rád zeptal po přečtení celého tématu. Pozítří si jedu pro svou první 745 rv 2003, najeto poctivých 78 000km ( taky za hříšné peníze). Leželo to dědovi v DE doma v garáži a obouval se do toho do papučí. Jelikož jsem v automatu ani neseděl za volantem, tak po přečtení manuálu s tím snad odjedu :)))) ale spíše dotaz k tématu.

1) mám nechat olej v převodovce preventivně vyměnit s tím že auto má nízký nájezd a evidentně asi dlouho stálo, nebo jezdilo minimálně ( vzheldem k počtu km)
2) pokud udělat, je doporučení udělat hned nebo počkat cca na teplejší dny, tedy po zimě.
3) neřešit, jezdit a udělat až v určitých kilometrech a pravidelně servisovat.

Jde mi spíše celkově o doporučení, auto bych si chtěl nechat dlouho neboť na lítání k zákazníkům mám E60 v naftě a tohle mít na dovolenky a mít ho jako mazla v 110% stavu třeba i dalších 10let...

Co vy na to ? díky za pár fundovaných názorů...

Napsal: pon 16.12.2013 23:42
od Snejk
u e65 jednoznacne vymenit.. tam se ještě nikdy nic nestalo a jen to pomohlo a vyrazne prodlouzi zivotnost...

Napsal: úte 17.12.2013 15:44
od MUF_IV
Super, tedy bude výměna, četl jsem že se to dá udělat svépomocí v garáži proplachem, postupným, stačilo by to ? ne že by na servis nebylo, ale E60 si dělám už 3 roky celou sám a moc servisům nevěřím... garáž a vybavení by bylo, je třeba něco speciálního ?

Napsal: úte 17.12.2013 19:40
od jaroslav
Olej v prevodovke som menil na E66ke nedavno u Snejka, mala 222000km, bola to prva vymena a vyzera ze je to ok i po 1500km. Ono aj tak sa cely olej nevymeni, stary sa premiesa s novym takze to nebude taka velka zmena ako kompletna vymena v ZF pakra. Adaptacie prevodovky pokial viem sa neresetovali.