Stránka 4 z 6
Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 12:19
od JaraX
M52TU odpojí
a otázka zní jak pozná motor kvalitu zápalu daného válce, připadně misfire
Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 12:27
od Spejbl

Tak taky podle úhlového zrychlení klikového hřídele prostřednictvím snímače otáček a HÚ
Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 12:49
od JaraX
ano, dle zrychlení klikovky z čidla kliky, ten motor ví kde má zrovna kliku, ví kterej pálí válec a motor jako takovej se vlastně netočí konstantně, on po každém zápalu zrychlí a do dalšího zápalu zase zpomaluje, jednotka ví že pálil první válec, klika nezrychlila tzn misfire.
vyhráls

Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 14:16
od Spejbl

Děkuji....... zas je dobrý, že si mužem takhle pokecat
Můžu dotaz na Tebe?
V tématu TDS mě přesvědčují, že hlava válců u M51 se naposled přetahuje ohřátá...... což mi přijde jako holý nesmysl, utahovat horkou hliníkovou hlavu na litinové bloku.
Dík

Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 15:17
od JaraX
mužu se ti mrknout do TISu, teda vlastně podle mě nemusím. už vídím ten popis. ohřejte auto, rychle rozeberte motor, a dotahnétě. postupy jsou na to dělaný aby se nemuselo nic utahovat za tepla apod.
EDIT:
já jsem rád že ty nafty fakt žádný neberu, i TDS tě může překvapit složitostí.
http://www.jarax.net/tdshlava.pdf
http://www.jarax.net/tdshlava2.pdf
v postupu o tom nic není, ale v utahovacích momentech jo.
Re: Nástupce e46
Napsal: čtv 21.11.2019 15:33
od Spejbl

Takže utahuje se za tepla nebo né?
Trošku jsem to nepochopil.
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 11:38
od Spejbl

mohu tedy poprosit o odpověď jak bys to dělal Ty? Jestli bys ji utahoval teplou?
Děkuji
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 12:14
od JaraX
já bych to nedělal, je to nafta a stejně ta hlava nebo blok praskne at to uděláš jak chceš
vzhledem k tomu že u TDSa jsou tuším šrouby hlavy dostupny v pohodě tak bych to asi pak přetáhl za tepla.
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 15:29
od martyb
Každej koho potkám říká, že nejlepší motor od BMW je naftový třílitr. Jak to tedy je

Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 15:40
od Itchythefirst
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 15:42
od TANN3R
Pohybuješ se ve zvláštní společnosti

Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 15:54
od JaraX
nejlepší motor od BMW je S85
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 16:25
od Itchythefirst
S85 v kastli E64

Kdybyste nahodou nevedli, co mi dat k jezisku

Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 18:09
od martyb
Řekne to každý ať má jakýkoliv auto, bmw, slepičáři, koncernisti, v práci a kdokoliv prostě třílitr nafta. Je to tedy pravda nebo lež

Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 18:27
od Vlasta
JaraX píše:nejlepší motor od BMW je S85
Rozhodně ne provozně-ekonomicky optimální (a to nemám na mysli, co si pápne)
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 18:55
od JaraX
tak zrovna taková N57 taky není zrovna ekomonicky servisně usporná, zadírá se na klice uplně stejně jako S85, jen tam není ta radost.
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 20:47
od TANN3R
martyb píše:Řekne to každý ať má jakýkoliv auto, bmw, slepičáři, koncernisti, v práci a kdokoliv prostě třílitr nafta. Je to tedy pravda nebo lež

Nápadně mi to připomíná situaci kolem koncernu a jejich tdi. Je úplně jedno, že ty motory stojí úplně za hovno, protože prostě před 25 lety udělali povedenou 1.9tdi a od té doby to všichni kupují jak dementi a čekají, kdy to zas začne fungovat jak tenkrát
První M57 od BMW byla naprosto dokonalá, ale žádná další její evoluce, natož pak pokračovatel ve formě N57 se jí ani zdaleka nepřibližuje. A ten motor šel naposledy koupit někdy kolem rv. 2003/4.
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 20:50
od cheater
-
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 20:55
od Petr318i
Koukám,že tu z toho máme anketu
Za mě nejlepší motor byl M52,možná ne vlastnostma a výkonem,ale celkovou kvalitou a trvanlivostí.Kdyby ty dnešní paskvily fungovali jenom z poloviny tak dobře,tak bych neváhal
Re: Nástupce e46
Napsal: pát 22.11.2019 21:31
od JaraX
jj M52B28 je jeden z nejlepších motorů od BMW vůbec