Stránka 4 z 4

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: pát 26.07.2019 20:00
od cheater
-

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: pát 26.07.2019 20:16
od Spejbl
Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 09:18
od zddan01
Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky

je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
cheater píše:Podle mě pokud člověk není schopen svépomocí něco takového udělat tak to nemá v dnešní době vůbec smysl dělat. Smysl by to mělo kdyby to auto byla nějaká raritka nebo vzácný kousek a nebo pokud by to člověk měl jako koníčka a chtěl různě experimentovat.
když se podívám, kam se tam M54B30 dávala, tak určitě by stála za záchranu (pokud jde viz výše) v Z3 coupe, těch bylo hrozně málo, pak v roadsteru a jestli v nějakým zajímavým E46 cabrio/coupe, u jinejch modelů bohužel cesta do hutí :twisted:
Spejbl píše:Co se týče GO, tak nevím kolik by to vyšlo u M54, ale S54 jsem v zimě dělal melouchem a materiál byl cca 130K a práce 50K, takže když to shrnu...... příště už to určitě dělat nebudu (výdělek vs hodiny) , jo a díly si přinesl zákazník.
na svým N62 v E64 jsem nechával dělat komplet přetěsnění se sundáním hlav, rozvodama, vodní pumpou atd., nebylo to zas až tak finančně likvidační, ale origo dílů se tam dávalo minimum, u toho M ale věřim, že je to naopak a navíc jsou ty díly předpokládám násobně dražší

kam až v tomhle případě sahala GO? předpokládám, že se mimo to moje měnily ojniční ložiska a ložiska klikové hřídele, pístní kroužky, dělalo se něco s válci (honování atd.), klikovou hřídelí?

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 09:29
od JaraX
- vyvložkování M54 dle mého jen problém odsune, ale zase to budeš za pár let řešit.
- přetěsnění motoru a jeho GO je obrovský rozdíl, přetěsnění M54 vyjde do 40 tisíc,ale GO bude hodně přes kilo

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 12:58
od Totic
Mě žere M54 olej cca litr na cca 3.500 km a zvykl jsem si dolívat jednou za 2měsíce.. Přetěsňoval se jen ventildekl, olejdomek a termosatat.
Nevim co by na přetěsnění M54 mělo stát 40k? Za to bych se snad vlezl udělat GO hlavy s kruhama aj šálkama.

To se klidně rozepište co za díly je vlastně potřeba na takovou generálku ? Tam hraje hodně peněz a času práce, ta je specifická.

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 13:00
od Totic
zddan01 píše:
Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
Já bych zkusil právě tento experiment. Jestli se dostanu někdy ke stavbě strokeru provedl bych to tak :
https://www.youtube.com/watch?v=VpKM27Ik2o4
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 19:47
od Filozof
Pěkné GO motoru M54B30 na videu od poláka... pokud tedy už úpravu na tom motoru asi pár komponent nechat poradit co vymyslet at to aspoň 185-190kw má.... počítám ostrá vačka a vzduch bude základ s odladěním plus GO si udělat.




Rozebral bych motor a pak by se vidělo co vše je špatně a co se musí vyměnit.

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: sob 27.07.2019 20:21
od jazet
Nejdriv pridej 10-15 kw na svem motoru a pak rad nekomu jinemu.

Re: Generální oprava motoru E39 530i

Napsal: pon 29.07.2019 09:32
od Francis
zddan01 píše:
Francis píše:
zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vykloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
chápu, díky
je pak nějaká cesta, jak z toho ven (výbrus apod.), nebo je hotovo?
Výbrus u motorů s nikasilem/alusilem je sci-fi, finančně výhodněji vychází tenká suchá vložka.
Do budoucna pomůže jen prevence = olej 10W-60 od nového motoru a měnit max po 15k km a ne po LL intervalech.