Ještě ty mě štvi Mě teď hodinu zpět provokoval známej s e39 530d, "Dejve, už jedu, poslouchej ten zdravej motor.", startnul, přijel pod nos a "taak co, za 110k se domluvíme ne?" Mě akorát nasral
jinak kdyby tě to zajímalo vypuku tak rozvody jsou mastavit i bez sundávání prs.. stačí jen shodit čerpadlo a povolit kolo na vačce... místo čerpadla dáš přípravek z hřídele čerpadla a na ni navařenou trubku.. a trhnutím ve směru otáčení motoru to kolečko proskočí mezi řetězy.. a takto si naskáčeš celé kolo kolem dokola než ho budeš mít ve správné poloze (samozřejmě motor musí být v zakladním nastavení se setrvákem na kolíku).. to kolo čerpadla má být při základní poloze kliky natočení klínkem nahoru... pak seřídíš vačku tak aby drážky na "žehličku" byly kolmo dolů a pak je od 5° vrátíš do leva.
To bych nedělal já si totiž nejsem jistý jestli by dva skočené zuby na klice ten motor vůbec dal bez obtisklých výfukových ventilů v pistech, spíše si myslím, že nikoli.
Jen takový menší dotaz - jak s rozvody? Je tam nějaký omr*? Víceméně mi jde o předvstřik, jestli stačí dát řetěz značkama na kola a nazdar, když se s čerpadlem nehýbalo...Chmm?
omr* tam je, pokud chceš sundavat prsa motoru, tak hrozí poškození těsnění pod hlavou válců a to je pak na sundání hlavy. Poslechl bych co psal Patrik, dát kolik do setrvaku, žehličku na vačku, vyndat vstřikovací čerpadlo a přeskákat to jeho kolo na řetězu, aby drážka na klínek byla vertikálně nahoru.
Zkus tam dát kolik do setrvaku, postav to na první válec a koukni o kolik je nahoře uhlá vačka.
hale a co si vlastně profesi, že se do to pouštíš?
Tak trošku IT, trošku tamto, trošku tohleto... Žádné nějaká specifická. Ne, jen se ptám, protože jsem dostal kontakt na jednoho co dělá tyhle věci a jako řekl že 20k ale může to stát i méně. Že otázka, co bude třeba. Hlavu evidentně sundávat chce no...
20k? tyvole .. tím jak to popisuju to máš i s rozmašlením sání a demonráží čerpadla a následným složením za 4 hodky kdyz to děláš poprvé. ale potřebuješ přípravky.. kolík na setrvák je to nejměnší.. duležitá je žehlička na vačku (ale jde to i pomocí dvou uhelníků) a pak hlavně stahovák na čerpadlo... někdo ho klepe přes tyčku ale na to musíš ještě sundat kryt chladičů a mužeš poškodit závit na hřídeli... se sthaovákem je to je lup a čerpadlo je venku.
Jako na tu "žehličku" mám nákres "od vedle z fora", známej by mi ji i klidně udělal na CNC, akorát z hliníku. Moc se na ty radiusy netvářil, když říkal, že to je o*rd do nerezi
Jako popsal mi to tak, že 9500,- sada rozvodů, výměna oleje, těsnění na prsa, že se ještě musí kouknout na to, jestli náhodou nepůjdou udělat bez demontáže hlavy. Že jako strop by viděl těch 20k, ale mohlo by to být méně. Dneska, že se na to ještě díval, a že kvůli rozvodům bude muset zřejmě jít hlava dolů, a to by se ještě asi muselo nechat srovnat.
Na to bych se vyprd, jestli už to auto má to nejlepší za sebou, tak bych to takhle nerozebiral.
Sundá hlavu, uvidí vlasový praskliny mezi komůrkou a sedlem výfukových ventilů a bude tě hnát do jiné použité hlavy.
Nech si spíše udělat ten stahovák na vstřikovací čerpadlo s tím vodícím kroužkem, kolik, žehličku z oceli a pust se s Jožinem do toho. Otevřete ňáký pivo a uděláte to.
Dobrý nápad Ovšem když už mě to potkalo teď, mohlo by mě to potkat znova, že.. I když už jsem koupil nový pakny Jako připadá mi to taky jako nesmysl, ovšem tam skákat s řetězem po ozubeném kole, jsem sice otevřený kdejakým prasárnám... to je fakt ... No nějak to budu muset vyřešit, protože..
A jinak - bez demontáže hlavy tedy vyměnit rozvody nejdou, jo?
Jako jde to, lépe řečeno šlo u aut které nebyly tak stará, opatrně to vysunout abys neranil to těsnění hlavy, ale u takhle starého auta to vidím dost špatně. Tam to vidím na sundání hlavy na 95% ono už to těsnění nebude po těch letech nicmoc.
Hale to přeskakání je v pohodě, to neber jako prasárnu, když tam nebudeš mít ten vodící kroužek toho stahováku tak to kolo má vůli a dolů nespadne, ono si tam sedne v těch prsách. Takže si ho z jedné strany budeš držet tím stahovákem no a z druhé strany si ho šroubovákem ten řetěz na tom velkém kole přesadíš.
Nelekni se jsou tam dva řetězy, ty si porychtuj ten na velkém kole na malom se to doladí samo jak budeš mít povolenou a zafixovanou váčku tou žehličkou. Hlavně si ten řetěz nechoď z toho kola dolů, to ti pak vyskočí pístek napinaku a budeš to muset rozebírat celý.
Koukni na YouTube určitě tam ňáký videjko bude tak si udělej teoretickou přípravu jak to asi vypadá.
To až tak to těsnění přečnívá a má to takový vliv? Sakra, to je citlivější jak nasraná ženská
Nemyslím, že by mě hnal do nové hlavy, ale můžu se mýlit... Navíc tady Študent dělá celkem za rozumné peníze i takové věci. Bohaboha... se to zadrbalo ve fakt nevhodnou chvíli
Ano přečnívá, těsní to tam vodní kanál a může ti pak jít voda do oleje, nebo to chcát ven.
Ono ty starý M51 už ty hlavy mají popraskaný hodně a když to uvidí tak nad tím spráskne ruce. Ale oni ty motory jezdí dál, když to neužíváš nějak devastačně.
Možná, že když by sundal hlavu a viděl obtisklý výfukový ventily v pístech v hloubce cca 1mm tak by tě ještě hnal do jinyho motoru. A oni jezděj dál, jen se srovnaj rozvody.
Ten motor vydrží docela dost, akorát to nechce mít absenci technického citu
Tak na jednu stranu - budíky hlásí cca 220k. Diagnostika hlásila cca o 10k víc tuším, bylo to pár let zpět. Prostě to nebylo o 400k "omlazené"
Jako cit by byl, ovšem jak nejsou zkušenosti, to je problém. Jako na ty rozvody si tak nějak i věřím, ale straší mě to seřízení předvstřiku. Když jsem tam viděl v "knížce" úchylkoměr a následné nastavování, tak jsem si otřel čelo Ale jak to tak čtu, máš s těmi motory evidentně zkušenost, trošku jak oldaf(teda pokud nejsi oldaf )
oldaf nejsem
Hale na ten předvstřik na hodinky se vyprdni, chytne to i na 0° a i na 10° před HÚ a je lepší dát menší, protože jakmile se ten motor nastartuje tak už probíhá regulace podle mapy.
Sice to lepší chytá na větší předvstřik, ale je blbost to dávat nějak hodně. Ta regulace pomocí toho taktovaciho ventilu jde předvstřik jenom zvyšovat, ale ne zmenšovat méně než ten statický. Tak toho se neboj,i kdyby si to měl na 0° tak řj si to už doreguluje tím dynamickým podle mapy řj.
Čili, jestli to dobře chápu:
Hnout autem na nějakou rychlost tak, ať se dostanu dírou u startéru do polohy v setrváku a tím dostanu výchozí stav.
Vypustit chladící okruh
Sundat vše okolo, co jde. Vypnout řemen náhonu altíku, serva, vrtule. Povolit vrtuli a sundat ji i s plastovým krytem. Sundat vedení k egr a vedení pro IC.
Ventilové víko shodit, trubky k vstřikům odšroubovat a čerpadlo taky odšroubovat, následně třeba důlčíkem vyklepnout z kola.
Kolíkem zajistit olejovou pumpu/šponovák(nějak tak jsem to pobral z toho polského videa)
Sundat hlavu, zkontrolovat něčím rovným, jestli není křivá.
Oddělat prsa a pak už se jen zajistí vodící lišty, odmontují a vyměňuje se podle značek na řetězech a kolech.
vypadá to, že už ses rozhodl to rozebírat...... nó je to na tobě. to polský videjko je solidní, dělat to venku na podzim to sou frajeři v pozitivním slova smyslu
Jj, je to tam všechno co budeš dělat. Jak píšu, jestli to auto je nějaký peklo, jak tu psal Jožin , tak bych to já nerozebiral a přeskákal bych to, ale je to na tobě.