Giovany1971 píše:madmarty píše:Zdendovi dík za jeho práci. Ukázal že umí víc než jen mlejt hubou (čti bušit do klávesnice) jak to dělá většina ostatních.
Pravda bude ale opět někde uprostřed. Pokusím se to zkráceně
Myslím že nikdo netvrdil že auto s DPF je spása a že nic škodlivého nevypouští. Snížení škodlivin znatelné je a protože aut je jako sraček tak v konečném důsledku to znatelné je a to bez pochyb. Uváděl jsem, asi ne sám, že nafta v osobácích nemá co dělat a to především kvůli emisím. Jelikož chceme nízké spotřeby, vysoké výkony, tak to vede k neustále efektivnějšímu spalování nafty, což má za následek nárůst nanočástic. (z výfuku). Takže DPF byla logická volba, když se těch motorů nechceme vzdát.
O úspoře paliva již padlo mnoho příspěvků. Všichni se snaží uspořit palivo za cenu snížení životnosti auta, případně motoru a dalších součástek. Tedy je vyšší spotřeba aut, vyšší spotřeba motorů a náhradních dílů. Veškeré suroviny se někde musely vytěžit, zpracovat, přemístit, poté něco vyrobit, přemístit, atd. Všude obrovské množství energie které se zbytečně promrhá jen proto, aby motor měl nižší spotřebu. Asi jako chci slevu, ale nechci jí zadarmo.
Odpůrci ekokokotů apod. vidí jen svojí část pravdy. Ale je to stejné jako kdybychom řekli že nemá smysl odsiřovat elektrárny, nemá smysl stavět čističky odpadních vod, protože se všech "proekologických" zařízení stejně jde nějaký ten škodlivý odpad. Ono není možné nikdy dosáhnout 100% snížení produkce škodlivin, to by musel člověk vyhynout, nebo opustit planetu. Ale pokud vím, že něco škodlivého je a to tak že způsobuje rakoviny, měli bychom se snažit produkci těchto škodlivin minimalizovat. Tedy ne vyřezávat DPF s tím, že to stejně nemá cenu, ale naopak snažit se auta udržovat v pořádku, nebo výrobce donutit tím že to nebudeme kupovat. Každý prostě tu naftu musí mít, protože je levný provoz. Takže si to děláme sami.
Nejlepší je to, že mi každý řekne jak mu to málo žere. Protože to přece ukazuje počítač. Pokud se zeptám kdo z těchto lidí dolil nádrž po okraj najel určitý počet km a spočítal skutečnou spotřebu ?

Někdy by se člověk divil. Nikdo nepočítá servis, nikdo nepočítá, pouze kouká jak to málo papá.
Je u 525D 130kW dobrá spotřeba 9.2l ? Nebylo by lepší jezdit s benzínem ? Jedno auto s benzínem V8 a 190kW žere cca 14-15l normální jízdou, , identické auto s I6 naftou která má 103kW žere 11-12l normální jízdou a 13-14l když se mu šlape aby jel tak jako ten s V8. Proč lidi nekupují V8 benoš, ale převážně nafy u kterých se serou vstřiky, praskají hlavy ( u daného auta velmi známá závada ), je tam turbo, rozvody řemenem.... Lidi nepočítají náklady, vidí jediný údaj ceny a to na stojanu u čerpací stanice, ale výrobci počítají peníze. A příroda zapláče.
Napadá mě určitá spojitost s tabákem. Víme, že kouření způsobuje krom všeho i rakoviny. Tedy začneme zvedat daně z tabáku, začneme povinně oddělovat kuřácké a nekuřácké prostory...nejprve cedulí, potom nějakou příčkou ve které je průchod, začneme na obaly od tabáku a výrobků z něj lepit varování a obrázky rakoviny. Na zastávkách MHD se smí kouřit jen kousek vedle, takže to stejně jde na lidi. Budeme to všemožně obcházet snahou o minimalizování škodlivých následků, než prostě tabák odstranit ze společnosti. Není rovnítko mezi naftou a tabákem, ale princip vztahu člověka k oběma je podobný.
Jestli si mám vybrat auto tak volím bez nafty, pokud mi to dovolí jeho využití. Jestli mám zvolit jestli DPF vyřezat, tak radši nechám vyčistit nebo koupím nový. Pokud na to nemám, tak nepindám a nekupuju vůbec auto s DPF.
p.s. S tím opalovacím krémem máš recht, na slunce nelezu pokud to není nutný a když už tak nechodím vysvlečenej. Vím, že díky oslabené ozonové vrstvě rizika škodlivých dopadů rostou. Není řešení se matlat krémem, ale tomu záření se nevystavovat. Ale v případe naftových motorů by voliči své vlády sežrali, stejně jako v případě plošného zákazu kouření.
Chlape ty máš fakt výdrž až tě skoro obdivuji..nikoli za názor který hrneš jak buldozér...i když připouštím že něco logiky by tam asi mohlo i být..ale realita je jiná..Né snad proto že by všichni občané chtěli si podřezat pod prdelí větev..a chtěli by dobrovolně zničit planetu auty bez dpf ek...ale proto že pravidla na tomto světě jsou jasně daná... světěm hýbe pár miliardářů..kteří si upravují chod na téhle planetě dle svých potřeb.
Je to vše na dalekosáhleší debatu ,která je však absolutně k ničemu nebot nic nevyřeší.Jen mne zaujala tvá myšlenka..proč si lidé nekupují osmiválce..přece jsou v konečném důsledku úspornější jak ty diesely...no mne napadá snad jen asi jedno... protože se osmiválce montují do premiovek za několik milionů...a na ty staré pelechy v kterých to dnes jezdí za zlomek původní ceny...no ty si koupí jen fandové..co tomu vše odpustí...namontují lpg aby to společně se servisními náklady vůbec finančně utáhli.
Já třeba pravidelně tankuji po víčko...pravidelně zapisuji a pravidelně počítám....na palubáku mám 8.1..reálné počty jsou za 7.6..
Co se týká mého vykuchaného dpf.. jsem za to rád a hrdě se k tomu hlásím..páč auto mi za 2 roky a 110 tis km ani jednou neobtěžovalo s žádnou regenerací..žádným nouzákem...Trysky ve 280 jsou díky mé péči v naprosto dokonalem stavu...a věřím že budou..a to je vše..tak si spočítej kolik jsem ušetřil proti 15 litrové spotřebě benálu při 110 tisících km..a to už snad má význam ne.
Jo holt kdo se o auto nestará.. tak pak platí..ale u těchto dieselů platí že to chce zásadní péči o palivo a mazání motoru..pak je klid...Již jsem psal..mám najeto hodně....a u dieselů jsem měnil jen jednou 1 trysku u 330d... tu sem koupil za 1500 použitou a to je již řadu let zpět.
Pro mne je nafta zásadní úspora..lpg já bych nikdy už do premiového auta nedal... bud budu platit a respektovat statut třídy auta který mu náleží,nebo pudu do toho co utáhnu..ele nikdy mrvit lpg...to se dá dát do auta typu fabie a spol..to je ale muj názor.. v žádném případě se nechci přít s Jaraxem a podobnými..je to jejich volba..jejich rozhodnutí..já se na to dívám takhle...nota bene járax dobřé ví proč propaguje 7 er ..neni to jen proto že se mu v tom dobře jezdí...
Tot je mé vyadření k tvému naprosto schizofrennímu přístupu k problematice dpf..myslím že kolega zdenda530 ti jasně dokázal jak hluboce se mýlíš...a to mu stačilo sednout na pár hodin a neco dostupného prostudovat..za mne a za ostatní kteří mají stejný názor mu děkuji že nás v tom nenechal..nebot my ostatní jsme asi podle tebe intelektuální blbci a ty jsi bůh..kolega Míšanek a Zdenda530 s tebou vedou plnohodnotnou debatu..v které ty dosti zaostávaš..
Díky za názory. Vezmu to od konce
Všichni zde nejsou rozhodně intelektuální blbci, je zde jeden

Zdenda to není, přesto že některé názory nemá zcela ok. Co se týká Zdendovo DPF, pokud má E39, pokud se nepletu tak má Euro3, kde DPF nebyl a byly dodělávané, takže to není taková katastrofa jako u Euro 4 a výše.
To že V8 jsou u nejdražších verzí aut si udělali lidé sami. Jsou země kde do nedávna cpali V8 pomalu i do sekaček na trávu. Tam zcela běžné auto mělo V6-V8. Ti co nám prodávají se přizpůsobují tomu kolik na čem vydělají. Zákazníci mají obrovskou sílu, jen si to musí uvědomit. Pokud si našich několik miliónů "já" v CZ řekne že nekoupit žádný auto s dvou-tří válcem, ideálně Škodovky, tak výrobce bude okamžitě počítat penízky a přijde na to že takhle nevydělá.
LPG nemá smysl se dohadovat, věc názoru a hlavně zkušeností. Pokud člověk není línej a přestavbu si ohlídá, nebo nechá ohlídat, tak není rozdíl LPG a benzín. Motor se tolik nezasírá karbonem, emise jsou mnohem nižší (a také jiné složení), spotřeba značně poklesne. Pro někoho to je otázkou prestiže, že LPG je něco podřadného ale pro někoho to je třeba životní styl. Co člověk to názor. Znám člověka který má desítky miliard a koupil si odpovídající auto Range Rovera v nejdražším provedení aby ukázal, ale koupí naftu, protože ten benzín přece hodně žere.
To srovnání spotřeby benzínu a nafty jsem uváděl na jednom konkrétním autě, neměl bys to přetahovat na tvé auto včetně čísel mnou uvedených. Pokud bude odpovídající V8 ve tvém autě jeho spotřeba bude taky jiná. Odpovídající srovnání by mělo být aspoň u tvého auta, nebo podobného třeba... I6 35D vs. V8 40-45. Při stejném jízdním stylu se spotřeby nebudou lišit o tolik aby dražší servis nafty nedorovnal nižší náklady nafty na spotřebu paliva, nebo je nepřevýšil. Aby zase někdo netahal za slovo... samozřejmě při běžných ročních nájezdech. Pokud někdo jezdí 100k km ročně a pracovně, tak nafta je jediná reálná volba v našich podmínkách.
Zdenda jasně uvedl nějaká čísla, z tohoto uvedení plyne že DPF svůj účel plní. Snižuje obsah pevných částic v emisích. Pokud nic co nefunguje na 100% nemá smysl, tak rovnou uříznout vejfuk za motorem a je to ne ?

To samé EGR, SCR a naprosto vše ve všech odvětvích, nejen v automobilovém průmyslu.
A jedna věc která mi těch číslech nevychází. Pokud "velké" saze DPF stejně v nějakém množství propouští tak proč nemají všechna BMW s DPF očouzené prdele ? Myslím že ve 420tis km by to asi černě kouřit mělo, nebo se pletu ? A proč vidím BMW které DPF mít mají, evidentně mají vyřezané a hulí jim to jak nafťáky z roku 2000?
Děkuji že oceňuješ moji výdrž

Teď když víme že nemá smysl nic co jen snižuje exhalace škodlivin, tak můžeme napsat výrobcům cigaret jak ušetří když se vybodnou na filtry

Nebo můžeme jíst největší odpady v potravinách protože stejně i ve zdravé stravě budou nějaké škodliviny. Rozumíš mi ? Tedy DPF smysl má i přesto, že to není nejlepší možné řešení.
A s tím řezáním si větve po prdelí ? Haha, právě lidi to dělají. Jedu po silnici a nějaký dementi vidí že jedu tak popoběhnou a skočí do silnice, na přechod pro chodce, rázem zpomalí a dělají jako by tam auto nejelo. Pokud na ně zatroubím tak začnou řvát a mávat rukama že mají přednost, klidně se v dráze auta zastaví. Ať to řeknou těm rozjetým plechovým 2200 kg. To dělají běžně i ženský s kočárkem, nebo důchodci s holí. Klidně ohrožují sami sebe a nedochází jim to, nebo je jim to jedno. Od mládí sleduju jak lidi hulí a chlastají, řeknou mi, no co na něco chcípnout musím, tělo má jít do hrobu zhuntovaný a podobný žvásty. Pak mají děti, začnou jim umírat starší příbuzný a začne jim docházet vlastní smrtelnost a že děti možná neuvidí vyrůst, nebo se nedočkají vnoučat.. Hulí a chlastají ještě víc, pak je jim přes 40 let a objevují se zdravotní komplikace. Začnou občas sportovat a rádoby zdravě jíst, kolem 50ky se už snaží víc. Pak na poslední chvíli se snaží přestat kouřit, omezovat chlast, jíst zdravě a snaží se sportovat, nakupují rádoby zázračné doplňky stravy atd., protože ještě nechtějí chcípnout. Pokud se jich zeptám proč vlastně kouřili ? Buď neví, nebo protože byli blbý. Podobně to je snad ve všem. Lidi si řežou vlastní větev, ale buď to nechtějí vidět nebo myslí že se stane zázrak. Celá lidská společnost žije na dluh a nejen finanční, ten dluh se někdy bude muset "zaplatit". Člověk je jediný tvor který dokáže zničit vlastní planetu a taky to udělá
Desítky let víme, že jsou motory "lepší" jak ty "ropné", ale ropná lobby je tak silná že nemají šanci se uchytit. Také jsem dříve někde četl seznam "záhadných" úmrtí vynálezců různých motor, procesů atd. které by ohrozily ropný průmysl. Ropy je omezeně, chlácholíme se tím že pod oceány je jí dost. Jsme závislí na našich nepřátelích. Na Arabech, kteří si nás jednou dobijou, na Rusku o kterým mluvíme jako o veřejném nepříteli č.1, ničíme si zbytečně planetu. Kdyby se desítky let investovalo do vývoje jiných pohonů, které už vynalezeny byly, nemusíme dnes řešit DPF
