Stránka 30 z 47

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 16.08.2023 18:32
od pavproch
Tak jo, zadařilo se - nový diff i nový svor objednány, diff bude rychle, bohužel ale na svor budu ca 2 týdny čekat = brambor2 bude stát jak (mrtvá) mrcha u Michala.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 25.08.2023 18:48
od pavproch
Do Říma, tak (i kdyby ten LSD byl příští týden, jako že má být), budu bez brambora2 nejméně ještě i část následujícího, protože jsem se právě dozvěděl, že Michal je příští týden "off".

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 30.08.2023 13:57
od pavproch
Hurá, zítra odpo si jedu pro LSD, nový open diff už je u Michala, Michal v pondělí bude zpět = vypadá to, že bych tak od středy př. týden mohl zase brmbrmbrm.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: čtv 31.08.2023 18:30
od pavproch
Hurá, Quaife už taky mám, fčíl už jenom čekám na Michala (v pondělí bude zpět).

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 12.09.2023 16:37
od pavproch
Tak, konečně - brambor2 má v sobě nový diff s LSD, zítra dopo si pro něj k Michalovi du. Hurá, bude zase brmbrmbrm.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 13.09.2023 11:44
od pavproch
Yezdim! Hezky!

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 15.09.2023 16:46
od pavproch
Dopoledne m4Zlikem po Beskydech bylo (skoro) OK, jen jedny semafory (překopávají I/56 na Mezivodí), odpo sem byl bramborem2 na otočku v Ově (jezdí, funguje, diffuje, svor sem ale nezkoušel, esli svoruje) a to bylo teda za trest - kam se člověk podívá, tam semafory (práce na silnici) nebo objížďka. Brrr.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 18.09.2023 14:45
od pavproch
Kruciš.... záhada divných zvuků od kol(a) pokračuje: Před nějakou dobou hučelo PP kolo = výměna ložiska, potom něco hučelo zezadu = diff+lsd kaput, výměna za nové. No, a dneska jsem jel (dýl, bylo těplo = to vždycky nastalo) a taky že jo, odněkud zase divné zvuky (rytmické hučení) po jednom ze zabrždění. Cifiks, co to kde není v pořádku?

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 19.09.2023 14:34
od pavproch
Brambor2 (teda jeho N52B30) je přesný jak švýcary = každých 1000km = jeden litr CFS. Dneska sem zase dolíval.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 22.09.2023 09:27
od Francis
Litr na tisíc km? Nechybí ti tam nula? Mě motorka vzducháč boxer R1200 ST bere 1-1,5 dcl na tisíc a ani to se mi nelíbí.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 22.09.2023 12:34
od pavproch
Nechybí, opravdu žere litr na tisíc. Ale mi to nevadí, vím o tom, dá se s tím žít = aspoň má pořaád čerstvý olej.

Naopak N52 v m4Zlikovi wolej skoro nežere, fčíl sem to kuntroloval (odpo doma doliju 0,5litru CFS 5w40 - po 6000 km).

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 22.09.2023 13:51
od fabledwarrior
To je celkem nic moc... Půl litru na 5-6 tisíc dolevam do M54, která je vyhlášená tím, že žere olej :D

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 29.09.2023 09:35
od Totic
to máš ještě dobrý, dolejvám tak litr 5W-40 do max 2500km v M54B30, normal jízda ani to někdy nestačí.
Je zajímavý jak si motory berou olej každej úplně jinak kus od kusu. Tlaky jsem dlouho neměřil, ale výkon se zdá OK.
Kde se to furt každýmu ztrácí, že by šlo vše přes ventily ?

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 29.09.2023 11:08
od fabledwarrior
Z doslechu... m54 motory mají tenkostěnné válce, které se dokáží lehce pokroutit a pak propouští pistni kroužky. Jinde jsem zas slyšel, že v důsledku dlouhého intervalu výměny oleje jsou poškozeny sami pistni kroužky... Kde přesně je pravda nevím, ale do jisté míry hodně záleží na chování předchozích majitelů a tomu, co se motoru stalo...

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: sob 30.09.2023 20:32
od MattyX
často to dělají i samotné gufera na ventilech ... u M54 jsou tak tvrdá, že 6mm s topka ventilu lítá v guferu co má tak 8mm díru :D Zakrytování sací vačky (aby nelétal olej do odvětrání klikovky) způsobuje že se dží větší mnoství oleje kolem ventilů a pak podtlak v sání krásně natahuje kolem ventilů olej. Často to bývají zatuhlé kroužky v pístech a u B30 kde je krátká ojnice a vyšší zdvih tak bývá obrovská obalita válců , někdy až skoro desetina milimetru a přitom blok vypadá netknutě (pouze teplotou a tlakem ojnice do stěny válce) :)
Na odhlaení je dobrej leak down test , kdy se dá zjistit jestli motor fučí v horní úvrati pod písty a nebo ne ... pravděpdoobně to odhalí ale úplně jinou závadu, že je netěsný nějaký ventil :D
Pak stačí endoskopickou kamerou udělat kontrolu sacích ventilů... výfukáče tam se přes kat nejde dostat , aby bylo vidět jestli jsou mokrý :)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 02.10.2023 17:48
od Totic
No to bych měl jistě zájem o takovou endoskopickou ANALýzu.. hlavy. Mohlo by teda pomoct gufírka vyměnit, to jde i bez sundání palice ne?

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 18.10.2023 18:00
od pavproch
pavproch píše:opravdu žere litr na tisíc.
Neska brambor2 překvapil - na 1250km si řekl "jen" o 3/4 litru CFS. Hezky!

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.10.2023 15:56
od pavproch
(Platonický) povzdech (= nic kolem toho dělat nebudu): Kéžby tak brambor2 (jeho N52B30) měl taky "sport" režim (jako je v m4Zlikovi = je to silně návykové).
Fčera sem si ještě (letos naposledy) "sport" užil v m4Zlikovi, neska sem už (jen) brmbrmbrm bramborem2 a.... chybělo mi to, no. No nic, no, půlroku budu zase jen vzpomínat a tesknit.
(Před pár lety jsem zjišťoval, jestli to některá z tuningových firem nedělá a tehdy to nikdo nedělal. Škoda, no.)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 31.10.2023 12:55
od pavproch
pavproch píše:
pavproch píše:opravdu žere litr na tisíc.
Neska brambor2 překvapil - na 1250km si řekl "jen" o 3/4 litru CFS. Hezky!
A neska zas = 800km = jen půllitru.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 13.11.2023 17:33
od pavproch
Tak už zase návrat k "normálu": posledních 1000km = přesně litr CFS 5w40.