Stránka 27 z 77

Napsal: pon 06.08.2007 22:00
od ULTRA
AKY OLEJ MAM POUZIT cOMPAct e36 1997 ked neviem co tam daval predchodca povod Nemecko...????vyriesim to polosyntetikou?

dik

Napsal: úte 07.08.2007 10:02
od brta
Ahoj, mám otázku trošku z jiného soudku, ale jde rovněž o "náplně" :D Takže, "stárne" nafta? Mám si dovolit nalít do svého 525tds naftu, která mi něco málo přes rok stojí, nebo leží, v plastovém barelu ve sklepě? :oops: Díky

Napsal: úte 07.08.2007 10:13
od dsvatos
Pokud je nafta v uzavřeným a čistým obalu, nic se jí za rok nestane.. Co se začaly prodávat bezolovnatý benzíny, stojí za prd. Starej olovnatej vydržel v poho dva roky i víc, dnešní natural nevydrží ani půl :evil:

Napsal: stř 08.08.2007 15:16
od Raptor1
major píše:Oleje SAE 0W a 5W-30

Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.

Proč tak striktně? Vždyť prakticky všichni renomovaní výrobci olejů mají v sortimetu oleje SAE 5W-30, ale i 0W-30, splňující specifikaci BMW Longlife-98, 01 i 04... Je snad jejich používání rizikem pro motory BMW? :?:

Napsal: stř 08.08.2007 16:22
od voitano
Raptor1 píše:
major píše:Oleje SAE 0W a 5W-30

Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.

Proč tak striktně? Vždyť prakticky všichni renomovaní výrobci olejů mají v sortimetu oleje SAE 5W-30, ale i 0W-30, splňující specifikaci BMW Longlife-98, 01 i 04... Je snad jejich používání rizikem pro motory BMW? :?:
Pokud jsem dobře pochopil Majorovy lekce, tak nejsou vhodné pro celoroční použití do našich klimatických podmínek s velkým ročním rozptylem teplot. V jiných podnebných pásmech se dají použít bez problémů, u nás jen v určitém ročním období...

Napsal: stř 08.08.2007 16:42
od Vlasta
Motory, pro které jsou tyto oleje předepsané mají výměník (chladič) oleje. Já třeba nic jinýho, než 0W-30 nedávám.

Napsal: stř 08.08.2007 17:09
od Raptor1
To voitano: To jako v ČR jen v zimě, jo? No, já bych neřekl, že podnebí u nás se výrazně liší od podnebí třeba v Německu a tamější dálnice v létě dávají jistě možnost větších zátěží jak pro motory, tak pro oleje. Přesto tam nikdo před používáním olejů těchto tříd nevaruje. Pochopitelně, pokud není řeč o motorech 10, nebo 15 let starých s 300 a více tis. km na kontě... A používání sezónních olejů? To už snad dnes skoro nikdo nedělá!

Mám E46 r.v. 03 a nic jinýho než právě SAE 0W-30 nebo 5W-30 bych do něho nedal. Doba holt pokročila, konstrukce motorů a receptury olejů také.

Napsal: stř 08.08.2007 17:20
od voitano
No netrvdím, že jen v zimě, možno ho použít i v létě, ale v teplejších dnech pokud dáte motoru podkouřit, tak budou mazací schopnosti oleje mizerné, olej bude moc řídký (W30)...... alespoň podle mne..... pokud je auto uzpůsobeno na takový olej třeba lepším chlazením, proč ne ale na výkonnější motory bych třeba zvolil tu xxW40

Napsal: stř 08.08.2007 17:29
od Raptor1
Tak se podívej na ty německý dálnice, jak tam klucí německý teď v létě v báwech lítaj. Garantuju Ti, že - kromě zmiňovanejch veteránů - většina jich jede právě na oleje těchto tříd.

SAE 5W-40 je pro moderní motory již poněkud out-of-date. Také jde např. o kompatibilitu s moderními systémy katalyzátorů a filtrů ve výfuku a tu mají spíše deklarovánu ty nové oleje.

Napsal: stř 08.08.2007 18:10
od Speedy
No co bude nalhávat, taková 0W-30 je v podstatě 5W-40 s certifikátem, že až zestárne po ujetí např 40kkm bude mít viskozitu těch 0W-30 :-)

Napsal: stř 08.08.2007 18:27
od Raptor1
To Speedy: To snad ne! Co takhle pojem Stay-in-Grade, nic neříká? :?:

Je možné, že olej třídy SAE 0W-30 (který JE SAE 0W-30 jako nový, pochopitelně), bude po ujetí 40000 km někde kolem 0W-20, ale:
- pokud bude při horní hranici viskozitního rozsahu této třídy, tak to vůbec nevadí, spolehlivé mazání stále zajistí.
- 40000 km většinou na oleje nejezdíme (moje 320i má prodloužený interval výměny do max. 25000 km.
- on ten 5W-40 s velkou pravděpodobností poklesne po 40000 km stejně nízko, protože jeho základový olej není tak stabilní. Mám k dispozici výsledky testů oleje 0W-20, který vykazoval téměř 100% stabilitu viskozity v průběhu výměnného intervalu. Na bázi syntetických esterů, jak jinak...

Napsal: stř 08.08.2007 21:48
od Koby
Jen tak ze zvědavsoti, jaký olej se leje do M3 3.0 nebo 3.2?

Napsal: stř 08.08.2007 21:58
od Raptor1
Motory M3 3.0 a 3.2 jsou výjimkami mezi ostatními. Např. pro modely 2000 - 2004 bývá většinou doporučován olej viskozitní třídy SAE 10W-50 nebo 5W-50... Toto doporučení ovšem nelze vztahovat k ostatním motorům BMW.

Napsal: stř 08.08.2007 22:40
od Vlasta
Pro E46 M3 je předepsán 10W-60 (např. Castrol TWS).

Napsal: čtv 09.08.2007 00:47
od Koby
Díky. čekal jsem nějaký větší speciality :)

Napsal: čtv 09.08.2007 07:34
od Raptor1
Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...

Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že? 8O

Napsal: pon 13.08.2007 18:34
od crus
Zdravím, pročetl jsem všechny stránky (36) a zjistil jsem, že můj olej Castrol Magnatec 5W/40 je nic moc. Chtěl jsem přejít na Castrol Softec 5W/40, ale už se nedělá. Přemýšlel jsem nad Mobil Synt S 5W/40 (4 l) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=564. Nad tím Aralem jsem taky přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se dá koupit asi jen u majora, tak jsem to vzdal. Ještě jsem našel tento olej Texaco Havoline Synthetic 5W/40 (5 l)
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu

Napsal: pon 13.08.2007 19:23
od Vlasta
Raptor1 píše:Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...

Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že? 8O
To je právě ten omyl. Castrol TWS 10W-60 je normální řídká "plná syntetika".

Napsal: pon 13.08.2007 20:27
od Raptor1
Pojem "normální řídká plná syntetika" není příliš exaktní, obávám se. Než se tady dohadovat o slůvkách, jejichž informační hodnota je nevalná, se raději podívám do své databáze rozborů olejů Castrol (myslím, že je jich pěkných pár...) a pokusím se sem dát nějaké srovnání. Tak prosím o strpení...

Napsal: pon 13.08.2007 20:52
od Vlasta