Stránka 27 z 69
Napsal: pon 24.01.2011 17:28
od lubooos
Cau. Chci se optat jestli nekdo vubec umi zapsat starsi lpg? Mam 325i coupe e36. Moc se mi prachy za novy davat nechtej tak ze bych sehnal starsi nebo domluvit se s nejakym lpg monterem jestli neumi sehnat on a zlegalizovat. Pokud to vubec jde. nekde sem cetl ze lpg novejsi jak rok 2002 jdou podle nejaky normy. Neskutecny jaka je vyhoda jezdit na lpg. mam jeste favo a radsi jezdim favem nez bmw

. Ja vim ze nekdo napise tak prodej a kup si jiny. Jenomze tezko prodavat, kdyz jsem ho koupil red pul rokem a hnedka mi ho pojezdily kroupy, takze ted ta cena je nekde uplne jinde

. Nebo fakt pak prodat pod cenou a koupit jiny.
Napsal: úte 25.01.2011 19:25
od peshi
Mate nekdo zkusenosti s Flashlube? Je dobre ho pouzivat nebo staci napr na 2 nadrze plnu, vyjet napr. pul nadrze benzinu? Je napr. kvuli opotrebeni lepsi posunout prepnuti na plyn az po uplnem zahrati auta? Zas takovy rozdil tam neni a pokud by to setrilo motor tak proc ne? Jinak jsem pochopil, ze pokud vim, ze zastavim tak je dobre chvili predtim prepnout na benzin, aby se mi spotreboval vsechny plyn, kvuli naslednemu startovani, je to tak?
Napsal: úte 25.01.2011 20:37
od Kami1
jelikož na tohle asi nebude objektivní odpověď, tak bych se na ten flashlube vykašlal.
výrobce ti bude vykládat, jak je to skvělý.
ten, kdo si to namontuje, ti bude zas vychvalovat, jak mu to šetří motor...
to je tak vše.
ventily je potřeba přimazávat u stodvacítek.
vycházím-li z předpokladu, že motory fungují bez problému i bez tohoto aparátu,
tak bych řek, že budou stačit osvědčený věci.
-ty dojezdy na benzín, jak píšeš
-případně do benzínu přidat aditivum navíc
- -benzínkám nevěřím, řek bych že je lepší a levnější natankovat "levnej" benzín a aditivum si tam dát sám
-jednou za čas se s tím pořádně projet (sportovní jízda nebo dálnice(3-4,5krpm))
lubooos: na tohle se ti asi dneska každej vykašle, ale třeba při troše trpělivosti někoho najdeš
Napsal: úte 25.01.2011 23:23
od Kubais
FlashLube mám v autě, vyjel sem jednu tu nádržku a pak sem se na to vykašlal. Tehdá sem se plynu bál a motor sem chtěl co nejvíc chránit,ale časem člověk zjistí že to je na prd a potřebují to spíš Fordy a jiné značky co trpí na ventily. Při běžném provoze teď v zimě mi vychází 60l benálu na asi 300l plynu, což je asi 3tkm. V letě to bude určitě o něco lepší.
Napsal: stř 26.01.2011 00:30
od peshi
Jasně no, tak objektivní odpověď by byla třeba od někoho, kdo sundal hlavu po provozu na plyn bez flashlube a zjistil, že jsou zaklepaný ventily nebo že je to úplně ok, tím by se asi toto rozseklo.
Myslel jsem, jako že je to dobré třeba když se jede dlouho dálnice a motor točí třeba 3tis dlouho dobu, třeba hodku-dvě, tak že se ty ventily lip mažou a chladí. Tak jestli to stojí 2-3tis. a dá se to případně úplně zavřít, tak to není tak moc. Otázka je opravdu, na kolik je při jízdě na lpg horší mazání a o kolik se zvětší teplota.
Jinak se tedy asi na Flashlube vykašlu no, a půjdu asi do toho Prins-e. Máte někdo zkušenost s případným přenesením lpg systému do dalšího auta?
Napsal: stř 26.01.2011 00:54
od Kami1
s chlazením to nemá nic společnýho,
a mazat není nic třeba,
jediný co by bylo ku prospěchu, by byli aditiva k udržení čistýho spal. prostoru
a na to ten flashlube není zaměřenej,
k tomu postačí to, co jsem napsal výš
Napsal: stř 26.01.2011 01:40
od peshi
Aha, já myslel, že díky vyššímu oktanovému číslu, je vyšší teplota ve válci a že aditivum při nasátí promaže ventily a při vypaření pak ještě ochlazuje prostor válce, ale to sem si asi nějak vsugeroval. Údajně se dávají příměsy i do lpg, takže na flashlube asi fakt kašlu.
Jinak spalováním lpg vzniká méně nebo téměř žádné karbonové usazeniny, takže by měl být spalovací prostor čistší, než při provozu na benzín. Někde jsem četl, a nejsem si jistý, jestli se jednalo o cng nebo lpg, ale stálo tam, že výfukové plyny obsahují víc vody, takže je asi více namáhaný výfuk, který je tak náchylnější ke korozi, ale nevím, co je na tom pravdy. Pak tady ještě někdo uváděl, že zbylý plyn po vypnutí motoru, ještě v kombinaci s vyšší teplotou, je údajně agresivní k pryžovým a gumovým těsněním, jsou to sice detaily, ale zajímalo by mě, po jak dlouhé době se negativně projeví.
Napsal: stř 26.01.2011 02:51
od Kami1
oktanový číslo určuje antidetonační schopnost (lpg umožňuje vyšší stupeň komprese a předstih zapálení)
v tom je LPG lepší
teplotu ve válci určuje výhřevnost a rychlost hoření
to je u LPG horší - vyšší spotřeba a tišší chod (teplota spíš mírně nižší)
z LPG vznikají usazeniny ještě tvrdší než karbon
nějaká zkondenzovaná voda tam asi bude, ale to je i v benálu,
na nějakou větší korozi za provozu zas není ve výfuku tolik O2
nevím jak moc to může být agresivní, ale podle mě, guma co vydrží benál, vydrží i LPG,
maximálně můžou víc tvrdnout gufera,
ale stejně když vypneš motor, tak ješte než se přestane točit, tak při doběhu v podstatě všechen plyn ze sání vyčerpá (u sekvence), takže tohle bych klidně zanedbal.
nicméně je to další motivace k dojíždění na benzín.
na
http://www.ochranamotoru.cz jsem teda i našel, že kromě mazání by to mělo mít taky přísady pro čištění, takže z tohodle hlediska to je plus (pokud je to pravda),
ale stejně si myslím, že flashlube je hlavně komerce, s úmyslem získat co nejvíc lidí(peněz),
na druhou stranu to uškodit nemůže
v těch tabulkách s testama maj asi chybu v desetinný čárce,
anebo uživatele LPG bez fl. čeká po 10tkm ventilová vůle 2mm.
už tady někomu odešla na dobrým motoru kvůli LPG hlava (ventily, sedla)

Napsal: stř 26.01.2011 07:30
od Kubais
peshi píše:Jasně no, tak objektivní odpověď by byla třeba od někoho, kdo sundal hlavu po provozu na plyn bez flashlube a zjistil, že jsou zaklepaný ventily nebo že je to úplně ok, tím by se asi toto rozseklo.
Myslel jsem, jako že je to dobré třeba když se jede dlouho dálnice a motor točí třeba 3tis dlouho dobu, třeba hodku-dvě, tak že se ty ventily lip mažou a chladí. Tak jestli to stojí 2-3tis. a dá se to případně úplně zavřít, tak to není tak moc. Otázka je opravdu, na kolik je při jízdě na lpg horší mazání a o kolik se zvětší teplota.
Jinak se tedy asi na Flashlube vykašlu no, a půjdu asi do toho Prins-e. Máte někdo zkušenost s případným přenesením lpg systému do dalšího auta?
Celé zařízení stojí cca 1500 už i s náplní, bohužel někteří "odborníci" si za to s montáží kasírují i 3t! Je to prach sprostá bandaska s kapátkem a hadičkou co je navrtaná do sání a podtlakem si to motor bere. Ty si jen nastavíš rychlost kapání. A náplň do toho vyjde asi na 500,- za litr.
http://autodily.lkauto.cz/ochranamotoru-lpg
Napsal: stř 26.01.2011 09:01
od Francis
Ventily/sedla "odejdou" spíš kvůli špatnému seřízení, při spalování chudé směsi. Ta má ávyšší teplotu hoření a protože prohořívá špatně, dohořív ještě při výfukové zdvihu pístu a hořící spaliny proudící kolem otevřeného výfuckového ventilu opalují jak samotný ventil tak i sedlo. "Napéká" se to i na dřík ventilu a ten pak může nedovírat, usazeniny na sedle tomu nepřidají, hořící spaliny unikají drobnými netěstnostmi a dovrší dílo zkázy.
Napsal: sob 29.01.2011 15:06
od lubooos
Mam moznost sehnat lpg STAG 300-6 PLUS za docela rozumny penize 13000Kc, se mi zda docela fajn. Je uplne nove,ale neni ktomu nadrz takze tu sehnat nekde vedle. Dokazal by mi to nekdo namontovat a zlegalizovat za nejakej rozumnej peniz. Jake stim mate zkusenosti. Popripade je montaz slozita kdyby si to clovek chel udelat sam.
Napsal: sob 29.01.2011 18:55
od peshi
luboooosi, nedokázal bys sehnat taky prins za dobrý peníze?
Napsal: sob 29.01.2011 19:32
od lubooos
ja ten odkaz nasel na aukru a zavolal sem tomu chlapkovi. Nabizi tam na 4, 6 a 8val. Od 10000 do 15000kc. Takze jiny sehnat neumim. Sorry chlape. Takze me zajima jak je na tom ta kvalita, obtiznost montaze a nasledna legalizace.
Napsal: sob 29.01.2011 20:38
od Brátn
peshi píše:luboooosi, nedokázal bys sehnat taky prins za dobrý peníze?
a víš o někom kdo to v republice montuje a servisuje? protože to je větší problém než to sehnat, každý LPG má svou typickou diagnostiku a ne každý LPG servis je má všechny
Napsal: pon 31.01.2011 08:48
od Kubais
já myslím že STAG je už dost rozšířený a dá se najít servis který ho umí. Mám přesně tohodle STAGa v autě.Jen teda počítej že nádrž tak kolem 5t. Pak nevíš jaké vstřiky budou potřeba, mě třeba museli dávat větší a pak reduktor musí být dimenzovaný na tvůj výkon, popř. se někdy dávají i 2. Takže raději ti najdi servis kde tohle dělají a konzultuj to s něma aby si pak nelitoval že to nakonec vyjde dráž.
Napsal: pon 31.01.2011 19:53
od pepino5xx
Plánuju výhledově LPG systém.
Motor M60B40 v E34 540iAT.
Kde je nejlepší dílna a další servis v Brně ?
Napsal: úte 01.02.2011 01:36
od peshi
Teď jsem ještě narazil na v jednom vlákně na tento příspěvek:
.."Vyriesene. Riadiaca jednotka je adaptivna,takze sa prisposobi automaticky prevadzke motora na LPG. Doby vstreku,atd. Zakonite potom motor nemoze fungovat dobre na benzin. Zmenu som postrehol,ked som odpojil na noc bateriu,a rano start na benzin bez problemu. Vyriesilo to jedno rele,ktore odpoji po vypnuti klucika staly prud do riadiacej jednotky,a vymazu sa ulozene hoddnoty,resetne sa."
Trochu mě to zarazilo, jak je to, opravdu si jednotka zvykne na lpg a nejede pak jak má na benzín?
Napsal: úte 01.02.2011 01:50
od Brátn
asi tak: jednotka motoru se učí dle údajů z lambdy atd o tom jak má ideálně jet, načítá se to cca první 2km po vymazání a potom průběžně, díky tomu, že LPG je jiné palivo, tak může načítat trochu jiné hodnoty na lambdách a snaží se to mírně přispůsobit, stačí ale jednou za čas vymazat jednotku a projet to na benzín a zase se to srovná
Napsal: úte 01.02.2011 03:43
od CybreX
lubooos: cena se me moc zajimava nezda, nevim co vsechno sada obsahuje a na jaky pocet valcu je. Kdyz si vemes minimalni naklad 13k + cca 5k za nadrz tak si na 18k, tedkom musis natahat trubky a nechat si to nekde schvalit, pred tim laborace s tryskama a odladeni jednotky+ kvanta kabelu...
-otazka je jestli si tu tvoji "odbornou" montaz nekdo veme na triko a da ti kulate razitko...
Osobne bych si to radsi nechal namontovat od firmy, doda ti dily, mas v tom pracu a vsechny nalezitosti + maji diagnostiku atd...
pepino5xx: Dilnu bych ti doporucit mohl, ale bohuzel ne v Brne, vim jedine o Uherskem Hradisti
Napsal: úte 01.02.2011 18:52
od lubooos
Ja kdyz tak premejslim a co jsem si precet. Tak ve finale o montazi lpg vim prd a namotovat to je veda. Kdyby mi to nekdo montoval tak i stou bombou, legalizaci a praci jsem na 23 az 25000 a to uz muzu rovnou sehnat od nejaky firmy i s montazi a se zarukou. Takze diky za rady ale kdyby jenom preci nekdo chtel koupit, tak to prodava typek na aukru v auto moto, sekci: nahradni dily a podsekce: LPG. Uz to asi vypada ze jeste neco odjezdim a budu prodavat a shanet nejaky na lpg nejlipe 540i

.