Stránka 26 z 47

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 27.05.2022 15:14
od Pajk85
První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 11:47
od pavproch
Kura!

Z ničeho nic se bramborovi2 rozsfítilo červené varování - zadní brzdy (a nejde tomu vynulovat ingterval) - zřejmě probroušený senzor opotřebení zadních desek. Už sem obojí (desky a senzor) OEM objednal, doufám, že po výměně to vynulovat půjde.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 11:51
od Pajk85
Neboj, jde. 8-)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 12:04
od Totic
Ale postrašil dobře! :D
Pajk85 píše:První se začne šoupat to logo BMW a to velmi snadno. Na tom mým je to hezky vidět. Po čase se začne odlupovat i kufr a šipka. Já v tom rozdíl vidím, kor když jsou vedle sebe a koupil bych si pouze originál, resp. mě to taky čeká, protože mám jen jeden klíč.
Co se týče elektroniky v něm, tak s tím taky nejsou úplně dobrý zkušenosti, ale to teď nemluvím za sebe.
To logo co vím by mělo být nalepovací a vyměnitelný, jak je vidět viz:
https://www.sbazar.cz/autoklice.Olomouc ... 93-e81-e87
Není problém podle mě sehnat kolečko za pár korun nějak líp zalitý v tom plastu aby se neloupal a vyměnit.

Měl jsem spíš na mysli tenhle vystřelovák, došel mi spolu v krabičce i znáček k nalepení takže haluz.
https://www.sbazar.cz/tamu/detail/11988 ... 9-e38-e53-

Ale to se řeší v jiných vláknech "tož sorry za off topic, nechcu nikoho nic propagovat", jen pro ilustrační účely.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 12:12
od Totic
double..

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 12:51
od Fx
pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:

Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 30.05.2022 12:51
od Fx
pavproch píše:Rád si přečtu názory, zajíma mě to:

Brambor2 má (jako každá e90) ukazatel servisního intervalu (výměny oleje), vyměním olej, vyresetuju ten interval (= ukazuje 15.000km) a jezdím - jak přibývají kilometry na tachu, tak ubývají (v tisících km) z toho ukazatele. Co je mi ale divné (jezdím pořád stejně - zahřát a pak ráth a často redline), že na začátku to víceméně koresponduje - najedu ca 1000km a z toho intervalu zmizí jedna tisícovka, když ale od výměny oleje najedu 8-10tis km, ten servisní interval zrychlí ubývání (odečítá 1000km po každých skutečně ujetých už 500 až 700 km) - PROČ?
Záleží na poměru studených startů a způsobu jízdy. U BMW většinou je ten interval nastavený na vyjeté litry paliva (bráno podle signálu otevření vstřiků, známého tlaku paliva a průtoku vstřikovačů). Tím se nějakým způsobem dá alespoň přibližně určit jízdní styl a poměr studených startů, po kterých je spotřeba vyšší. Pokud spotřeba koresponduje s průměrem v TP, servisní interval odpovídá odečtu, pokud je spotřeba vyšší, interval mizí rychleji.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 31.05.2022 14:39
od pavproch
Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
Desky a čidlo taky mám, zítra to kolega aftoměchánik vymění, tak to potom zkusím vynulovat.
Úspěšný den, uvidíme jak zítra (esli ta úspěšnost bude mít pokračování).

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 01.06.2022 11:42
od pavproch
Tak jo, úspěšný den aji neska: Už zase brzdím i vzadu bez červené výstrahy (desky a čidlo vyměněné, resetováno). Čidlo bylo rozpadlé na několik kusů, proto ta neresetovatelná hláška.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: stř 01.06.2022 11:45
od pavproch
pavproch píše:Tak. Náhradní (druhý=nový) klíč s dálkou mám a funguje - už sem s ním i nastartoval a zamknul. Hurá.
Jo, klíč funguje, yezdi. Akurváth bylo pro ten nový klíč třeba zase nastavit trojblik, zamykání po rozjezdu a ešče cosyk v BC. Mám nastaveno, sem spokojen, yezdim.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: čtv 09.06.2022 10:52
od pavproch
ph132008 píše: Kdybys ale chtěl někdy zase používat CA, tak s ním jdou najednou používat jen dva klíče. To znamená, že pokud nemáš ten ztracenej klíč v CAS zablokovanej, tak ti ten novej s CA nebude fungovat
Přesně tak to je - s novým klíčem CA nefunguje - HURÁ! (Nemusím jet za matizem to CA vypnout). Hezky!

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pát 10.06.2022 09:30
od pavproch
N52B30 v bramborovi 2 celou dobu co ho mám (= od 70 tis km na tachu) papká wolej - dyž to honím, řekne si klidně i o víc než litr na tisíc km (5w40 Millers CFS = což je svým způsobem i výhoda, protože v motoru je pořád "čerstvý" wolej, jak dolívám). Na tachu se blíží 150kkm, kdy plánuju udělat "opravdu velký" preventivní servis (= vyměnit díly na půlce auta), ale do (mechaniky) motoru jsem uvažoval nešahat.

Otázka - rád si poslechnu názory: Mám změnit názor a při tom servisu udělat i GO motoru (= aby žral toho woleje míň)?.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: ned 12.06.2022 08:54
od MattyX
Generální oprava motoru ve smyslu, že bude opravdu generální a ne nějaký splácání sraček dohromady stojí opravdu docela dost peněz - protože v tvém případě by to třeba mohlo znamenat nákup nového bloku včetně pístů a jen tímhle dílem začínáš aktuálně na 108tis (teda pokud to ještě vůbec mají). Tím chci říct, že se může v konečném důsledku dostat na opravdu odpornou sumu , kdy nejlevnější je furt dolevat s každou druhou nádrží flašku oleje :D Osobně bych teda preferoval 5w50 - sám ji jezdím už asi 120tis km v N54 s nulovou spotřebou oleje ...

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: ned 12.06.2022 12:48
od pavproch
Nový blok NE! (Už sem to jednou zažil s N53 v bramborovi1 - 3x "nový" = repas, nepovedený Nikasil - motor, 3x životnost jednotky tisíc km. Takže tudma ceta pro mě nevede.)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: ned 12.06.2022 14:22
od MattyX
Tak v tom případě do toho vůbec nehrabej :D protože jiná cesta není ... každopádně repasovaný motor a nový blok můžou být dvě odlišné věci ;)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: ned 12.06.2022 14:59
od pavproch
Ten "nový" N53B30 byyl jako nový deklarovaný přímo BMW (autorizák) - až když se to začalo "srát" jeden za druhým, tak jsem (až následně) zjistil, že BMW deklaruje jako nový repas.

Ale to je jedno, gabat teda do toho nebudu, OK.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 13.06.2022 08:00
od MattyX
Ideální by bylo , kdyby nový blok byl jako opravdu nový z první výrobní šarže ještě :) žádný pojebaný repas nikasilu který nikdy nikomu nikdy nefungoval :D

Osobně bych přešel na o něco vyšší viskozitu, která tu spotřebu decentně sníží a dolíval bych - nejlevnější řešení :D

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 26.07.2022 11:36
od pavproch
Ty jo, zase sem měl záchvat paniky - kilometry na tachu brambora2 přibývají, do "opravdu velkého preventivního" servisu 150kkm už moc nezbývá, díly mám nakoupené... ale.... budu mj. (preventivně) měnit všemožná čidla aj. mechanická ai elektrická hejblátka na motoru (na mechaniku motoru se ale šahat nebude) - aby se po výměně s něčím nepřihlásila diagnostika, že to chce registrovat nebo zapasat do řj.... to by Michal se svou univerzální auto. diag nezvládnul .... chjo no, panika, no.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: pon 22.08.2022 11:57
od pavproch
Brambor2 neska dostal nové papuče - Michelin Pilot Sport 5, doposud sem tam měl PS4 a byly vynikající na hlubové vodě (+ na suchu takové prostě normálně dobré, jen v kolejích tahaly za volant), uvidíme jak ty PS5, Až s tím najedu nějaké km, písnu sem pocity.

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Napsal: úte 23.08.2022 11:28
od pavproch
Kručiš, brambor2 začal mít "problém" - během jízdy (bez jakéhokoli poklesu výkonu, cuknutí či jiného projevu) se rozsfítila kuntrolka motoru .... taxem to byl přečíst a vynulovat na diag = " nedostatečná funkce katalyzátoru. Chjo no, holt 16 let staré auto. Nakoupím, vyměním (při servisu 150tis km, který už je "za rohem")