Stránka 25 z 45
Napsal: pon 18.07.2016 01:02
od madmarty
Teddy píše:Z pohledu spolehlivosti to u trojky asi vyšlo líp. Nicméně když se bavim s cílovou skupinou, tak jsou s pětkou moc spokojení. Samozřejmě desetiletá paštika s půl mega nakroucenými už automobilku absolutně nezajímá a její majitelé nejsou cílovka. V podstatě to "jen" snižuje zůstatkovou cenu ojetiny. To ale cílovku zase tolik netrápí, takže jsou vlastně všichni spokojení. Teda až na nás. Majitele těch olítaných paštik, který se snažíme držet při životě. Přitom podle vývojářů už měly jít dávno do šrotu.
Zase ale kdyby ale byly spolehlivější, tak budou ty ojetiny stát min. o půlku víc a museli bychom kupovat ještě starší a olítanější paštiky. Vypadá to jako začarovanej kruh.
Nicméně pravda je, že u spousty věcí vývojáři prostě šlápli vedle. To je nezpochybnitelný. Holt je pětice pokusnej králík a občas něco nevyjde. Když se to v pětce odladí, tak to pak daji do sedmy. Teprve časem pak i do trojice.
Ještě že je po půlnoci, jinak bychom se shodli 2x za den a to by se Země přestala točit
Máš naprostou pravdu s tím, jak to my hodnotíme. Mám 5ku 25d E61, když jsem ji pořizoval měla přiznaných 316tis km, nyní vím že přiznaných... Po roce má 416tis km a nemůžu říct, že by to byl žrout peněz. Pokud pominu spotřební díly, servis... tak startér, ventilátor topení (vnitřní), snímač venkovní teploty, snímač teploty (tlaku?) na výfuku, napínací kladka, vodní pumpa + termostat minimální netěsnost = výměna. Velké množství jiných značek v tomhle nájezdu (přiznaném) by už byla dávno s třetím motorem a druhou převodovkou, nebo po autosmrti. Vše odpovídá stáří (rv 2005) a nájezdu km. Pokud budu tvrdit že BMW 5ka je křáp, neměl by mě nikdo brát vážně. Životnost je plánovaná na 180-200tis km ? Minimálně 2x jí to přežilo, možná 3x kdo ví. Hodnotit spolehlivost je fér v době životnosti auta a s tím, že je známá histore auta. Většina z nás má auto z DE, rozstřelené, opravené a z hezčím údajem na tacho. Nedivme se že nevydrží co bychom chtěli.
Vady má každé auto, E61 holt kabely do kufru, možná CCC, možná další věci. Jiné auto jiné značky má toto ok, ale má zase jiné své poruchy.
Taky není fér, někdy to dělám, srovnávat s starými benzíny. Vše ještě z dob kdy se nešetřilo, zvlášť v US, motory předimenzované, podvozky, rámy, vše předimenzované. Elektroniky minimum. Srovnávat auta, která šla opravit kleštěma, kladivem a šroubovákem, s auto dnešními taky není fér. Chceme tam samou elektroniku, samé "vychytávky" jak udávají automoto recenze. Čím více komponent má stroj, tím větší riziko poruchy. Pokud budu chtít psí boudu s vyhříváním, chlazením, větráním, automatickým krmením, nikdy nebude spolehlivá jako psí bouda jak jí známe.
Možná jsem trubec, ale za mě 5ka E61 je spolehlivé auto. Vzhledem k tomu za kolik loni byly k mání, tak za ty peníze bych neměl ani průměrnou Fábii.
Napsal: stř 20.07.2016 14:49
od matiz
Napsal: stř 20.07.2016 15:01
od Filozof
Napsal: stř 20.07.2016 15:44
od Joshuax
No jsem zvedavy na modelouvou radu BMW pro rok 2025, pac se snad nemci chtej po vzoru Noru taky uplne zbavit spalovaku.
Napsal: stř 20.07.2016 19:34
od Filozof
počítám i8 a i3 a hybridy ukazují cestu kam se to bude směřovat ...baterie jsou co dokážou auto udržet přes 1tis km na cestě ale testuje se výdrž ....prý výdrž je jen pár let....takže ted jde o to kam to pujde ...
Mají baterky co dokáži vyvynout energii i na 2-3tis km a rychlonabíjení je dokáže během pár hodin nabít na plno ale problém je rychlej rozpad ... uvidíme zda to vylepší ...bylo by fajn auto co má 400kw a dojezd 2500km. a nabíjení přes noc do plna by bylo fajn. Pak se dá už auto používat i na dálkové cesty ....
Vše je zatim ve fázi testování.
tesla zatím dokáže cca 400-500km. to je dost málo aspon těch tisic km a bude to ok. Pokud dám hodinku na benzíně aby to dokázalo aspon zase na 500km nabít.
tady taky jeden článek ..ale pracuje se ještě na lepších baterkách jako se píše zde ...
http://www.hybrid.cz/toyota-v-roce-2020 ... z-soucasne
Napsal: stř 20.07.2016 20:26
od matiz
Zasrany internet. Tentokrat jsem to myslel ironicky... Plosne zakazy jsou spatne uplne stejne jako nemereni emisnich standartu. Z extremu do opacneho extremu. A jelikoz nechci plosne reseni problemu, u nas zcela jiste treba zvysenim spotrebni dane na naftu, tim padem zdrazeni vseho, davam prednost vyrazeni emisnich vraku z provozu a provozovani zpusobilych.
Napsal: čtv 21.07.2016 07:06
od Filozof
matiz: musíš definovat EMISNI vrak ....je to trabant co si jej fandové kupují ?
Je to e30ka či e36 či e46 která má emise EU 1-2-3
chtěl bys vrakovat auta podle emise ? když máš starší auto šup na vrakoviště ?
Co statisíce fanoušků co mají krásně udržované auto ale nesplňuje nejnovější EU 4-6 emise ? to by rád zvrakoval ??? Víš o tom že dieselgate ukázal že e tejně všichni zatavili někde u EU 4 a víš je píše propaganda aby se mohli ždímat lidi z peněz?
Auto EU 6 pod plynem či v nějaké režimu má horší emise jako staré auto co jede na LPG ikdyž má euro 2-3.
upřesni co jsi tím chtěl říci...
Napsal: čtv 21.07.2016 08:26
od Joshuax
Chtelo by nejakou kombinaci baterii + solar + plyn

To je asi nejpouzitelnejsi reseni. Jenom na solar to nepojede, na to neumime tu energii prilis dobre zpracovat, nemuze to jezdit jenom na plyn, ten dojezd taky neni buhvijaky a toho plynu by taky rychle ubylo a dobijeni baterii je sice fajn teorie, ale ta baterie se taky odnekud musi dobit... Vyrabet elektrinu spalovanim bordela, to akorat presouvame problem jinam... Ale tak hlavne ze ty emise nejdou zmerit na aute

Plus vsechny ty vyjety baterie, co s nima pak...
Takze ono to zase tak vesele si myslim nebude, ale holt se uvidi. Do te doby je proste potreba najit nejaky model, ktery bude aspon trochu fungovat. Pokud by misto kravin s dotacema na elektromobily udelalo i dotace na DPF filtry a naridili vyrobcum dodavku filtru za ferovy peniz a ne za tenhle nesmysl, tak by pro tu ekologii udelali asi vic....
Napsal: čtv 21.07.2016 08:37
od JaraX
tak zrovna na plyn je super dojezd, vem si že u E66 mám dojezd 750km na 100l LPG,
a ted si vem že LPG váží 0,55kg/l, tzn těch 100l paliva váží jen 55kg,
naopak 100l benzínu váží cca 100kg,
problém je že do většiny aut se cpou 50l a menší nádrže, a navíc s dojezdem 750km a tankování 5-10min se dá v pohodě fungovat,
elektroauta sou super, ale podle mě je to nesmysl na dalku, ty spalovaci motory asi hned tak nevyženem.
solar ma strašně malej vykon,
vyrobce nemuže dodávat DPF pod nákupní cenou materialu, to je přece nesmysl a učinej DPF obsahuje hodně drahych kovu a jeho vyrobni cena je vždy přes 15tkč.
Napsal: čtv 21.07.2016 08:47
od Zdenda530d
Přesně jak píše filozof... jsou auta veteráni ale pak tu máme i youngtimery (skvosty z let 1980 - 85 - 90 - 95), které jejich majitelé (fandové) udržují v top stavu jako poctu automobilového průmyslu z dob zlatého věku. Všechny plní EURO 0, takže zvrakovat?
Nezlob se na mě ale toho, kdo by jen zvážil možnost zvrakovat auta jako;
BMW e24, e31,
Mercedes w124 (ano i tento je v origo stavu kus nádherné německé historie)
Mercedes 300CE
Audi Quattro S1
VW Sciroco, VW Corrado, Golf MK1
Škoda Rapid 130/135/136 (ne, nemyslím tu novou spotřební sračku)
bych raději viděl viset. To by mohl udělat jen barbar!!!
pozn.: tento malinký výčet je jen skromnou ukázkou toho, co by podle některých mělo nadobro ze silnic zmizet!!! Ani jsem nezahrnul americkou produkci.
Jak to teda roztřídit? Podle EMISÍ??? Blbost - jedině podle SKUTEČNÉHO technického stavu - tedy podle toho co dnes nikoho nezajímá...
Napsal: čtv 21.07.2016 09:55
od matiz
Emisni vrak je kazde auto ktere nesplni svoji emisni normu. Zpravidla ji nesplni proto, protoze si ji majitel upravil k obrazu svemu, napriklad vyndanim katalyzatoru nebo dpf filtru...
chtěl bys vrakovat auta podle emise ? když máš starší auto šup na vrakoviště ?
Ano, chtel. Ale ne podle tveho primitivniho algoritmu, ale podle trochu slozitejsiho, tak jak by to melo byt. Nesplnis li svoji normu kterou auto ma mit, tak z provozu ven do doby nez bude splnovat to, co ma. A je mi uplne jedno jestli je to trabant ktery asi zadnou nema nebo dva roky ojety hjonde nebo deset let stara e60. Kdyby se toto dodrzovalo, nebylo by ani treba zakazu vjezdu naftakum do mest. A ani plosnych zakazu starsich naftovych aut. Ale to je tady ohrana pisnicka kterou predpokladam asi nejsi ochoten prijmout stejne jako jini.
A ty Vase top stavy v kazdodennim provozu na dvacet let starych herkach kteryma se tu ohanite bych chtel videt. Cest vyjimkam. jiste ze jsou, ale v zanedbatelnych promile.
Napsal: čtv 21.07.2016 11:28
od Zdenda530d
A právě tyto čestné vyjímky budou na tomto systému bité...
A já mám před svým prahem čisto (DPF nemá cenu znova a znova řešit - kdo chce pochopí, kdo nechce nepochopí).
Pojď se podívat na můj 15 let starej "vrak" - Top stav je velmi mírné označení - ať už se jedná o cokoli na autě (motor, převodovka, nápravy, brzdy, karoserie, interiér, elektronika, ...) vše je v cajku.
A moje další auta jsou na tom stejně (až na provozní Octuli - to je sídlišťový otloukánek, takže kastle trpí - vše ostatní zase TOP).
Jen jsem se rozlítil nad tím zákazem (10 let starý auto a šlus) i když Indie mi je úúúpně u PRDELE. Ale jako námět pro ty naše blbečky to posloužit může...
Souhlasím, že auto by mělo splňovat normy polatné době svého vzniku - to je potom jiná. Jenže ono se to asi bude ubírat jiným směrem.
pozn.: Jedinou věc, kterou nemám podle předpisů:
EGR mám odstavenej (nenechám si kurvit svůj motor - emise bez problémů, jsem zhruba na polovině povolených limitů).
Napsal: čtv 21.07.2016 11:30
od Filozof
MAtiz: Stím co píšeš poslední tread se dá souhlasit až na poslední větu. Jsou lidé co mají auta v garáži a mají je na víkendy to jsou ty mazlíci které vytahují za pěkného počasí. Ne běžné auta k dennímu ježdění. To by asi nikdo nezaplatil top stav u 20letého auta. ikdyby bylo v pěkném stavu a udržované a splňovalo vše co má.
Takže nepleťme hrušky a jablka.
Všichni co e zajímají o auta a vidí jak se vyrábí díly a kolik stojí výroba a pak prodej vidí jak je to vše předražené ... 5-13x jistě jak u čeho.
Například levný tlumič nejmenovaného výrobce se vyrobí za 285kč a prodej je někde kolem 1500-1750kč.
Tak je to se vším. Takže věřím že i DPF by nebyl problém za 5-6tis prodávat s marží která není zlodějská ale rozumná.
Elektro s LPG a benzínem je podle mě ideální varianta ... 200km elektro 700km LPG a benzín taky aspon 300km a super možnost.
Napsal: čtv 21.07.2016 11:39
od Filozof
2x...
Napsal: čtv 21.07.2016 12:44
od foxtools
Emise jsou fenomén. DPF má jistě opodstatnění, kdo by chtěl dobrovolně dýchat jedy ale nic se nemá přehánět. Šrotovat starší vymazlené kusy, na které je radost koukat kvůli CO2? On to zase takový jed není. Dodělávám Golf 1 na občasnou projížďku a neumím si představit, že mi nějaký eurohujer po vynaložení značných peněz a času zakáže se projet.
Děs, co nás čeká - 3válce, 800ccm a tři turba

Napsal: čtv 21.07.2016 13:15
od horan
Zdenda: jeeeee na tom vypisu je i jedno moje auto. To potesi

Napsal: čtv 21.07.2016 14:08
od matiz
Ti krasavci v garazich na provetrani trikrat za rok, to jsou ty promile. V drtive vetsine, ale v absolutni drtive vetsine pripadu budou ty patnactilete auta polovraky se vsim, co k tomu regulerne patri. Protoze najezd budou mit a nic neni nesmrtelne. Sam mam osmnactiletou herku e39 a ano, drzi to pokupe, jezdi to, ale v top stavu byla pred tema sedmnacti rokama -)
Prave ze nez slozite dohlizet nad dodrzovanim je mnohem snazsi a efektivnejsi zohlednit to plosne. At uz nejakym zakazem nebo dodatecnym zdanenim v nejake forme. Nerikam ze to chci, ale komu neni rady, tomu neni pomoci. jelikoz stat neumi vydobyt aby vykuchane auta nejezdily, je mozne zakazat vjezd vsem u kterych to realne hrozi, treba ze ctyrlete naftaky budou miz vjezd zakazany.
A nepiste nic o eurohujerstvi, to s tim nema vubec nic spolecneho. Je treba to nazyvat pravym jmenem, vyrazeni DPF je ojebavka, nic vic nic min.
Napsal: čtv 21.07.2016 16:23
od Zdenda530d
matiz píše: vyrazeni DPF je ojebavka, nic vic nic min.
Ono zavedení DPF je taky ojebávka... ale nemá cenu to tady řešit.
to horan:
no, taky mi pár kousků ze seznamu stojí v garážích... o to víc by mě sralo kdyby... ... ... EU hujer!!!
Napsal: čtv 21.07.2016 17:56
od JaraX
zavedení DPF je ojebávka? jako kdo koho ojebává?
BMW ojebává lidi?
ja myslím že zavedení brzd je taky ojebávka, BMW na tom vydělává prachy, cpe to na každý kolo v autě, musí se to furt měnit, furt nějaky kotouče, destičky, brzdovka, pakny, navíc co dělají brzdy? přece to samé co DPF, uměle zvyšujou spotřebu, DPF OFF = menší spotřeba, brzdy OFF = menší spotřeba, ja myslím že lepší by bylo to ojebat a brzdy z auta oddělat, provoz toho auta by to výrazně zlevnilo.
Napsal: čtv 21.07.2016 19:30
od Filozof
Mě osobně se líbí i8 a pokud by byla i 7er elektro co má 1200km nájezd a 300-400kw a zrychlení a max podobné jako 6litr byla by to zajimavá možnost...
Jde o to jak dlouho to vydrží a zda aspon 10let to auto muže jezdit..nebo po 5letech člověk musí další baterky za 500k dokoupit. To by pak ojetina byla uplně bezcenná.
No čekají nás zajimavé zítřky...osobně nevidím problém v benzínu ani LPG či CNG ...do budoucna se budou omezovat naftové motory ...
osobně bych zakázal všechny očouzené auta které tady jezdí a čoudí jako staré kamna....ty pryč dokud nebudou jezdit s čistým výfukem...a nepotřebuji nějaké eura řešit ..bud to tedy jede čistě na všechny režimy nebo to čoudí jako prase a musí to zmizet z cest ....stačí stát u dálnice a zastavovat všechny čoudící auta na benzíně a pokutovat a odstavovat ...hotovo šmitec rychlé řešení.... první týdny jen odstavovat s 14denním štemplem aby to člověk musel opravit jinak odstavit dokud auto nebude jezdit jak má.
Hodně nákladáků a starejch vraků by zmizelo ...socky jezdí s auty za pakatel co se rozpadají hodně ala ciganvagen orezlé všude že jsou díry v autě a smrdí to přec celou ulic ...takové auta asi rovnou šrotovat tyto nikdo neopraví a nemají žádnou hodnotu ...jen zavazí a rozsévají rakovinu kolem sebe.