Stránka 24 z 49
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: čtv 12.07.2018 20:23
od Jaris330D
V pondeli jsem se bavil s borcem z firmy Gasinsight, jsou to borci, co jsou prukopnici v LPG systemu. Provadeji skoleni a zaucujou novacky. Kdyz jsem se ho ptal na prestavbu LPG do primovstrikovych BMW, tak rekl "nesmysl" nema cenu nad tim uvazovat. Tak asi tak.
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: čtv 12.07.2018 21:41
od pesa
Ta odpověď “nesmysl nemá cenu se o tom bavit” mě evokuje několik situací:
1. Nemá to smysl a nejsi pro mě partner, kterému bych chtěl vysvětlovat důvody proč
2. Nemám s tím zkušenosti a počkám si až to někdo bude umět a pak ho využiju
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: čtv 12.07.2018 22:09
od Jaris330D
Ne, to urcite ani jeden bod. Je to človek, ktery tu LPG zabehl, jako prvni z prvnich a provadi celorepublikove skoleni. Montuji LPG i dieselovych motoru. Kecali jsme s nim dlouho, jsem jeho pravidelny zakaznik, abych nemusel s kazdou prkotinou ohledne LPG otravovat Jaraxe.
Neco si o te firme precti.
Na primovstriky od BMW mne to rekl takhle v tom smyslu, ze to je z financnich duvodu nesmysl a v podstate nevratne.
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: čtv 12.07.2018 22:10
od fishmaker
a na minule strance to mate vysvetleny proc to nema smysl...
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: čtv 12.07.2018 22:21
od Jaris330D
U BMW je problem i s tlakama. Pracuje na daleko vyssich hodnotach nez FSI a TFSI. Jestli se nepletu.
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 07:27
od Filozof
Neumí to ani PRINS a to je špička ve světe ohledně LPG. Řekl mi borec co to dělá 20let a jezdí přímo na školení do domoviny že BMW používá vstřikovače špatné a navíc že se jim vývoj na BMW nezaplatí protože těch aut po světě je málo ... po e65/e66 to umí ... končí někde kolem roku 2008/9 od přímovstřiků u BMW dávají ruce pryč.
Navíc mám pocit JARAX chtěl mít jako první přestavbu a laboroval stím nějak a sám řekl i po diskuzích s odborníky na LPG že to bohužel na V12 nejde ...a ikdyby to někdo udělal bude to tak drahé s přivstřikováním benzínu že to je nesmysl.
Myslím si že tady někde vlákno bylo ohledně BMW a LPG a i ty V8 co by šli tak přivstřikují benzín cca 15-20procent spotřeby bude benzín a 80procent LPG a přestavba za šílenou raketu. Stejně jako ostatní přimovstřikové motory.
U V12 to bude ještě zajimavý sčím příjdeš. Ale myslím si že pokud by to někdo dokázal bude to 2x dražší jak na V8 navíc se spotřebou benzínu v nějakém poměru s LPG protože se musí chladit vstřikovače takže návratnost je sporadická...
Raději bych jezdil s klidnou nohou u V12 než tam rval LPG za 120-150k kterej stejně nebude fungovat jak má a žrat benzín stejně bude.
nebo pokud hodně člověk jezdí tak s malým nájezdem koupit 730d

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 07:34
od JaraX
za jak dlouho projedeš rozdíl 150k v F01 760i.
počítejme
spotřeba 13 L benzín vs 13L a 3l benzín LPG = 4,42kč km vs 2,81 kč km= 1,61kč km uspora, 93 000km!!! ještě musí udělat nějaky servis na tom plynu, takže řekněme návratnost 100tkm, jenže to Fko vydrží 250tkm a pak je celý do šrotu a pokud koupíš auto co má 180k najeto tak se nedočká ani toho že se to zaplatí,natož aby to pak šetřilo. v Fku už není rezerva, takže není kam dát nádrž, takže bomba do kufru?
když ti u Fka odejde převodovka, bude to stát 90, když odejde řízení zadní nápravy, bude to stát 80, aktivní řízení 70, atd. prostě to Fko stojí servisně tolik že nějaký LPG tě trápit nebude.
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 17:11
od kabyr01
Já si furt řikám, že i díly na to Fko musí jít časem dolů. Nepamatuju si, jak to přesně bylo s E65/E66, ale ten servis zezačátku určitě taky nebyl za hubičku...
Ale natáčení zadních kol řešit nikdo nemusel

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 17:59
od JaraX
jasně, a ten servis furt klesá, prostě zjistíš, todle můžem repasovat tak, todle tak, tady to. tady tanner vyrobí termostat aby všecko vydrželo 4x dyl
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 18:02
od TANN3R
Díly, jako brzdy a pod. v náhradě dolů třeba trochu půjdou, ale origo věci, co se nahradit nedají, právě jako řízení, náprava apod., levnější nebudou. Aktiv steering na E řady taky stojí 90k a stál 90k i před deseti lety.
Některy věci třeba časem pořešit jdou za půlku (třeba jako u CCC), ale furt to není stoprocentní oprava a vždycky tam je riziko, že se to zas brzo posere.
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 19:02
od pesa
OK eFko je průser - beru. Takže pokud se nic nezmění tak jediná cesta je Alpina B7 e66 a nechat si ji jako veterána
zde zajímavé srovnání F0x B7, W221 S65AMG, X351 XJL Supersport.
přičemž se Jag strašně drží toho eSka, které má o 100 koní a 400Nm víc, divný
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 20:34
od TANN3R
To bych zas netvrdil, že je Fko úplnej finanční průser. To je prostě dnešní trend, jedničková okta se taky servisovala za tisícovky a dvojková už za desetitisíce. Když to vezmeš na procenta, tak tahle nižší střední třída zdražila servisně násobně víc, než třeba 7er.
Jak psal kabyr01, určitě časem ten servis levnější bude, hlavně když jich tady bude víc jezdit a některé dnešní "neřešitelné" problémy určitě půjdou levněji. Zatím se do toho ale nikdo moc nehrne, takže je málo pokusných králíků

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: pát 13.07.2018 21:00
od kabyr01
Ono taky bude záležet na nájezdu... Někdo se 100tis km ročně by do toho asi nemohl jit, ale někdo třeba 15-20k ročně by to při koupi dobrého kusu mohl zvládnout za nějaké smysluplné peníze...
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: sob 14.07.2018 13:58
od magyar
pesa píše:BRC prý usilovně pracuje na tomto vývoji. Nevíte o tom něco?
S nejakým zástupcom R&D v BRC (priamo v IT) som komunikoval naposledy pred rokom zhruba, presne na E66 760Li som to sondoval pre niekoho z rodiny - nerobia, max. čo vedia momentálne sú 6 až 8 valcové motory a nevyzerá to tak že by v blízkej budúcnosti poriešili finančne rozumne V10 a V12 motory. Nejaké rozpracované veci vraj mali ale je to hromada HW navrch takže ani nevedia kam by to reálne narvali pod kapotu. Takisto finančne ako to tu už zaznelo je to totálny nezmysel, hovoril o predbežných kalkuláciach v okolí 5500EUR, plus asi 20-30% spotreby benzínu k tomu na dochladzovanie vstrekovačov. Tade cesta určite nevedie a tam bude platiť naďalej to zažité kto chce na opičky, musí mať na banány

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: úte 17.07.2018 16:33
od kurevtor
tak jsem se dozvedel, ze u W221 clovek muze sundat startovaci cudlik a normalne tam do diry strkat fob a otacet tim jako klicem pro nastartovani.... super. Skoda, ze ma E65 ten debilni starter a la mycka na nadobi

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: úte 17.07.2018 16:43
od JaraX
ty voe, ty už se na ten crack vyprdni
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: úte 17.07.2018 16:51
od kurevtor
kdyz me se ty old school klice a startovani otacenim hrozne libi a chybi mi to. Libilo by se mi mit na sedmicku bosak

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: úte 17.07.2018 17:01
od Vlasta
To jsme měli kdysi u Spartaka. A vysouvání startéru bylo táhlem přes lanko
Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: stř 18.07.2018 10:02
od kurevtor
starter pres lanko je taky docela fajn, ale proste dokud se to nestartuje klikou z narazniku tak to pro me neni dost OK
ty dnesni smartfouny s motorem a 4 kolama jsou pro me uz moc velky Star Trek
mrknete na tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=PCP5XZs3Wxc
strasne se mi libi jak se ten typek rozplyva nad tlacitkama a drzakem napoju. Ten mergl ma tlacitko na sklopeni zrcatek, ale na vyklopeni zpet je vlastni cudlik (ne jako u ostatnich aut - jeden cudlik zap/vyp) a navic krat 2, protoze kazdy zrcatko ma svoje (cili ne jako klasika u ostanich - prepinatko zrcatek).
Ten scifi drzak napoju je tresnicka na dortu

I to reseni otevirani/posouvani dveri je dost zajimavy...
sorry za OT

Re: E65 vs. F01 vs. W221
Napsal: stř 18.07.2018 10:09
od Don
Uz jsi videl drzak napoju v RR L322?
