Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 vs. F01 vs. W221

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#461 Příspěvek od Jaris330D »

V pondeli jsem se bavil s borcem z firmy Gasinsight, jsou to borci, co jsou prukopnici v LPG systemu. Provadeji skoleni a zaucujou novacky. Kdyz jsem se ho ptal na prestavbu LPG do primovstrikovych BMW, tak rekl "nesmysl" nema cenu nad tim uvazovat. Tak asi tak.
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#462 Příspěvek od pesa »

Ta odpověď “nesmysl nemá cenu se o tom bavit” mě evokuje několik situací:
1. Nemá to smysl a nejsi pro mě partner, kterému bych chtěl vysvětlovat důvody proč
2. Nemám s tím zkušenosti a počkám si až to někdo bude umět a pak ho využiju
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#463 Příspěvek od Jaris330D »

Ne, to urcite ani jeden bod. Je to človek, ktery tu LPG zabehl, jako prvni z prvnich a provadi celorepublikove skoleni. Montuji LPG i dieselovych motoru. Kecali jsme s nim dlouho, jsem jeho pravidelny zakaznik, abych nemusel s kazdou prkotinou ohledne LPG otravovat Jaraxe.
Neco si o te firme precti.
Na primovstriky od BMW mne to rekl takhle v tom smyslu, ze to je z financnich duvodu nesmysl a v podstate nevratne.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#464 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

a na minule strance to mate vysvetleny proc to nema smysl...
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#465 Příspěvek od Jaris330D »

U BMW je problem i s tlakama. Pracuje na daleko vyssich hodnotach nez FSI a TFSI. Jestli se nepletu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#466 Příspěvek od Filozof »

Neumí to ani PRINS a to je špička ve světe ohledně LPG. Řekl mi borec co to dělá 20let a jezdí přímo na školení do domoviny že BMW používá vstřikovače špatné a navíc že se jim vývoj na BMW nezaplatí protože těch aut po světě je málo ... po e65/e66 to umí ... končí někde kolem roku 2008/9 od přímovstřiků u BMW dávají ruce pryč.

Navíc mám pocit JARAX chtěl mít jako první přestavbu a laboroval stím nějak a sám řekl i po diskuzích s odborníky na LPG že to bohužel na V12 nejde ...a ikdyby to někdo udělal bude to tak drahé s přivstřikováním benzínu že to je nesmysl.

Myslím si že tady někde vlákno bylo ohledně BMW a LPG a i ty V8 co by šli tak přivstřikují benzín cca 15-20procent spotřeby bude benzín a 80procent LPG a přestavba za šílenou raketu. Stejně jako ostatní přimovstřikové motory.

U V12 to bude ještě zajimavý sčím příjdeš. Ale myslím si že pokud by to někdo dokázal bude to 2x dražší jak na V8 navíc se spotřebou benzínu v nějakém poměru s LPG protože se musí chladit vstřikovače takže návratnost je sporadická...

Raději bych jezdil s klidnou nohou u V12 než tam rval LPG za 120-150k kterej stejně nebude fungovat jak má a žrat benzín stejně bude.
nebo pokud hodně člověk jezdí tak s malým nájezdem koupit 730d :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#467 Příspěvek od JaraX »

za jak dlouho projedeš rozdíl 150k v F01 760i.
počítejme
spotřeba 13 L benzín vs 13L a 3l benzín LPG = 4,42kč km vs 2,81 kč km= 1,61kč km uspora, 93 000km!!! ještě musí udělat nějaky servis na tom plynu, takže řekněme návratnost 100tkm, jenže to Fko vydrží 250tkm a pak je celý do šrotu a pokud koupíš auto co má 180k najeto tak se nedočká ani toho že se to zaplatí,natož aby to pak šetřilo. v Fku už není rezerva, takže není kam dát nádrž, takže bomba do kufru?
když ti u Fka odejde převodovka, bude to stát 90, když odejde řízení zadní nápravy, bude to stát 80, aktivní řízení 70, atd. prostě to Fko stojí servisně tolik že nějaký LPG tě trápit nebude.
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#468 Příspěvek od kabyr01 »

Já si furt řikám, že i díly na to Fko musí jít časem dolů. Nepamatuju si, jak to přesně bylo s E65/E66, ale ten servis zezačátku určitě taky nebyl za hubičku...

Ale natáčení zadních kol řešit nikdo nemusel :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#469 Příspěvek od JaraX »

jasně, a ten servis furt klesá, prostě zjistíš, todle můžem repasovat tak, todle tak, tady to. tady tanner vyrobí termostat aby všecko vydrželo 4x dyl
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#470 Příspěvek od TANN3R »

Díly, jako brzdy a pod. v náhradě dolů třeba trochu půjdou, ale origo věci, co se nahradit nedají, právě jako řízení, náprava apod., levnější nebudou. Aktiv steering na E řady taky stojí 90k a stál 90k i před deseti lety.
Některy věci třeba časem pořešit jdou za půlku (třeba jako u CCC), ale furt to není stoprocentní oprava a vždycky tam je riziko, že se to zas brzo posere.
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#471 Příspěvek od pesa »

OK eFko je průser - beru. Takže pokud se nic nezmění tak jediná cesta je Alpina B7 e66 a nechat si ji jako veterána :)

zde zajímavé srovnání F0x B7, W221 S65AMG, X351 XJL Supersport.
přičemž se Jag strašně drží toho eSka, které má o 100 koní a 400Nm víc, divný
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#472 Příspěvek od TANN3R »

To bych zas netvrdil, že je Fko úplnej finanční průser. To je prostě dnešní trend, jedničková okta se taky servisovala za tisícovky a dvojková už za desetitisíce. Když to vezmeš na procenta, tak tahle nižší střední třída zdražila servisně násobně víc, než třeba 7er.

Jak psal kabyr01, určitě časem ten servis levnější bude, hlavně když jich tady bude víc jezdit a některé dnešní "neřešitelné" problémy určitě půjdou levněji. Zatím se do toho ale nikdo moc nehrne, takže je málo pokusných králíků :D
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#473 Příspěvek od kabyr01 »

Ono taky bude záležet na nájezdu... Někdo se 100tis km ročně by do toho asi nemohl jit, ale někdo třeba 15-20k ročně by to při koupi dobrého kusu mohl zvládnout za nějaké smysluplné peníze...
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#474 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

pesa píše:BRC prý usilovně pracuje na tomto vývoji. Nevíte o tom něco?
S nejakým zástupcom R&D v BRC (priamo v IT) som komunikoval naposledy pred rokom zhruba, presne na E66 760Li som to sondoval pre niekoho z rodiny - nerobia, max. čo vedia momentálne sú 6 až 8 valcové motory a nevyzerá to tak že by v blízkej budúcnosti poriešili finančne rozumne V10 a V12 motory. Nejaké rozpracované veci vraj mali ale je to hromada HW navrch takže ani nevedia kam by to reálne narvali pod kapotu. Takisto finančne ako to tu už zaznelo je to totálny nezmysel, hovoril o predbežných kalkuláciach v okolí 5500EUR, plus asi 20-30% spotreby benzínu k tomu na dochladzovanie vstrekovačov. Tade cesta určite nevedie a tam bude platiť naďalej to zažité kto chce na opičky, musí mať na banány :cry: :lol: :lol:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#475 Příspěvek od kurevtor »

tak jsem se dozvedel, ze u W221 clovek muze sundat startovaci cudlik a normalne tam do diry strkat fob a otacet tim jako klicem pro nastartovani.... super. Skoda, ze ma E65 ten debilni starter a la mycka na nadobi :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#476 Příspěvek od JaraX »

ty voe, ty už se na ten crack vyprdni
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#477 Příspěvek od kurevtor »

kdyz me se ty old school klice a startovani otacenim hrozne libi a chybi mi to. Libilo by se mi mit na sedmicku bosak :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#478 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To jsme měli kdysi u Spartaka. A vysouvání startéru bylo táhlem přes lanko
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#479 Příspěvek od kurevtor »

starter pres lanko je taky docela fajn, ale proste dokud se to nestartuje klikou z narazniku tak to pro me neni dost OK :lol:

ty dnesni smartfouny s motorem a 4 kolama jsou pro me uz moc velky Star Trek :lol:

mrknete na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=PCP5XZs3Wxc

strasne se mi libi jak se ten typek rozplyva nad tlacitkama a drzakem napoju. Ten mergl ma tlacitko na sklopeni zrcatek, ale na vyklopeni zpet je vlastni cudlik (ne jako u ostatnich aut - jeden cudlik zap/vyp) a navic krat 2, protoze kazdy zrcatko ma svoje (cili ne jako klasika u ostanich - prepinatko zrcatek).
Ten scifi drzak napoju je tresnicka na dortu :D I to reseni otevirani/posouvani dveri je dost zajimavy...

sorry za OT ;)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#480 Příspěvek od Don »

Uz jsi videl drzak napoju v RR L322? :D
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Odpovědět