Tak tomu nevěřBrody píše:No taky tomu nejak nemuzu verit!Maikl píše:kdo ti řekl, že bys nenastartoval...? To slyším poprvý v životě..Brody píše:ja bych se take pripojil k dotazum!Tez sem hledal ale marne!Bud sem blbej a prehlid to nebo to tu neni,ale to pochybuju!Mam e36 316i teprv dva tydny a chtel bych vymenit vsechny oleje.Tak nevim co kam nalit!Hlavne v prevodovce a v diferaku bych chtel vymenit i gufera!![]()
A take sem slysel ze bych musel pred vymenou nechat vynulovat pocitac,ze bych jinak pry potom nenastartoval!Tak nevim co je na tom pravdy!![]()
Já nuloval až po výměně, až když sem na to měl čas..
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký olej?
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Major: Jen malá poznámka - on psal, že má aut. přimíchávání oleje, do tohe se nesmí rejpat..
Výborný oleje jsou od Motulu - třeba jejich Motul 600, nebo Repsoly (Competicion).. Pokud chceš zůstat u Agipu, kup si Agip Speed 2T..
Jo a bacha s tím kupováním drahých olejů. Ty opravdu nejkvalitnější závodní 2T oleje už jsou dělaný na bázi ricínu (nebo obsahují jeho složky) a ty se nesmí míchat s normálním 2T olejem, ani se nesmí používat s dávkovacím čerpadlem. Jsou dělané pouze pro "premix" tedy směs oleje s benzínem.. Na to bacha !!
Výborný oleje jsou od Motulu - třeba jejich Motul 600, nebo Repsoly (Competicion).. Pokud chceš zůstat u Agipu, kup si Agip Speed 2T..
Jo a bacha s tím kupováním drahých olejů. Ty opravdu nejkvalitnější závodní 2T oleje už jsou dělaný na bázi ricínu (nebo obsahují jeho složky) a ty se nesmí míchat s normálním 2T olejem, ani se nesmí používat s dávkovacím čerpadlem. Jsou dělané pouze pro "premix" tedy směs oleje s benzínem.. Na to bacha !!
-
voitano
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
Zdar majore, dotaz na olej Mogul Racing PRO 5W40 a Mogul Racing 5W40 - pokud jsem to nepřehlídnul. Jaký je Tvůj názor na tyto oleje pro e46 1999 asi 170tis.km. Ten ne PRO olej má specifikaci BMW LL98. I když jsi nedoporučoval české výrobce kvůli ruské ropě, olej se specifikací BMW LL98 - je nějaké vodítko kvality? A dále myslíš, že se u long life oleje vyplatí třeba 1 ročně nebo po 5-10 tis. vyměnit filtr oleje?
Zatím jsem tam měl Mobil asi Synt S , cena za Tvůj ARAL High Tronic 5W-40 je pro lidi zde z fóra 220Kč s DPH - je to dost dobrá cena, to bych těch 8 litů vzal

Zatím jsem tam měl Mobil asi Synt S , cena za Tvůj ARAL High Tronic 5W-40 je pro lidi zde z fóra 220Kč s DPH - je to dost dobrá cena, to bych těch 8 litů vzal
Ahoj, co se týče produktů Mogul této výrobkové řady, tak bohužel nemám informace o tom jaké základové oleje výrobce pro tyto produkty používá. Schválení BMW LL-98 je jistou vizitkou kvality. Zkusit to samozřejmě můžeš, ale já jsem u vozů této cenové kategorie konzervativnější, a proto bych volil spíše prověřenou kvalitu od nějakého renomovanějšího výrobce, třeba ten Mobil. Nicméně je to určitě lepší alternativa než "no name" produkty či výrobky z Polska apod.voitano píše:Zdar majore, dotaz na olej Mogul Racing PRO 5W40 a Mogul Racing 5W40 - pokud jsem to nepřehlídnul. Jaký je Tvůj názor na tyto oleje pro e46 1999 asi 170tis.km. Ten ne PRO olej má specifikaci BMW LL98. I když jsi nedoporučoval české výrobce kvůli ruské ropě, olej se specifikací BMW LL98 - je nějaké vodítko kvality? A dále myslíš, že se u long life oleje vyplatí třeba 1 ročně nebo po 5-10 tis. vyměnit filtr oleje?
Zatím jsem tam měl Mobil asi Synt S , cena za Tvůj ARAL High Tronic 5W-40 je pro lidi zde z fóra 220Kč s DPH - je to dost dobrá cena, to bych těch 8 litů vzal![]()
Olejové filtry by měli být od výrobce již koncipovány pro LL provoz u jednotlivých vozů. Tudíž výměna po 10tis. není nutná, ale pokud tak učiníš, rozhodně nic neskazíš.
Pokud ode mne chceš olej, není problém. Zrovna zítra budu zase rozesílat várku, tak stačí když mi mailem či přes SZ pošleš adresu, na kterou to chceš poslat.
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
S tou ruskou "nekvalitní" ropou to jsou jen hodně starý fámy a bubáci.. Možná má trochu více síry než jiné, ale tu vůbec není problém při rafinaci odstranit.. A uvědomte si, že v dnešní době globalizace kupujou všichni od všech, podle toho kdo dodá rychleji, levněji, za lepších podmínek.. Rusko ropou zásobuje celou Evropu.. Jakou máte jistotu, že nějaký renomovaný výrobce olejů XY nedělá základový oleje taky z ruské ropy? - Žádnou
Moderní řady olejů Mogul jsou na velmi slušné úrovni, takže já osobně bych se toho vůbec nebál. Pokud daný olej splňuje požadavky výrobce motoru, klíďo ho tam nalej.
Moderní řady olejů Mogul jsou na velmi slušné úrovni, takže já osobně bych se toho vůbec nebál. Pokud daný olej splňuje požadavky výrobce motoru, klíďo ho tam nalej.
Zdravím, majore.
Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.
Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l.
Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.
Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l.
Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
ferlin píše:Zdravím, majore.
Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.
Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l.![]()
Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
Já jezdím taky na Q8 Formula Excel 5W-40. Dle mýho jsou Q8 slušný oleje za slušný peníze. Rozhodně se nemusíš bát, že je to nějakej shit...
Dík dsvatosi. Tak to je fajn s tím olejem.
Já jsem ho jen tak vybral na netu, jak říkáš příznivá cena, později jsem se bál, jestli motor nějak nešidím. Na ty ledky bodám, jen mě zneklidňuje, PROČ. Neposralo se něco, nějaké čidlo, nebo já nevím co. Jezdí to O.K. žádné problémy, spotřeba také slušná, tak mi to vrtá palicí. 
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Tak s těma ledkama fakt nevímferlin píše:Dík dsvatosi. Tak to je fajn s tím olejem.Já jsem ho jen tak vybral na netu, jak říkáš příznivá cena, později jsem se bál, jestli motor nějak nešidím. Na ty ledky bodám, jen mě zneklidňuje, PROČ. Neposralo se něco, nějaké čidlo, nebo já nevím co. Jezdí to O.K. žádné problémy, spotřeba také slušná, tak mi to vrtá palicí.
A jaký máš podíl jízdy město/mimo město? Pokud jezdíš většinou jen po městě, je to v pořádku.ferlin píše:Zdravím, majore.
Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.
Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l.![]()
Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu 
Oleje Q8, MOGUL, o ropě, základových olejích, síře a malých výrobcích olejůfix píše:no také na tento olej od Q8 jezdím s M52 2.0l, trochu město+spíš dálky, rád bych měnil olej každý rok, bůhví co a jak dlouho bylo v autě předtím![]()
rád bych se zeptal na tvůj názor Majore, myslím žes tu už 1x psal že je to spíš nižší třída oleje, ale všechna doporučení BMW má....
Nejedná se o žádný špičkový produkt. Prostě standartní kvalita. Z hlediska mazivosti naprosto vyhovující. Ale! To že má olej schválení BMW či jiné automobilky ti neřekne bohužel mnoho. Pouze to, že splnil nároky výrobce v určitých oblastech. Tyto bohužel, z důvodů časových a cenových neobsahují zkoušky kvality detergentů, čili aditiv působících proti usazování nečistot v motoru tzv. "karbonů". Jediný opravdu dobrý ukazatel je dlouhodobý provoz na jeden druh oleje, sledování čistoty motoru a opotřebení exponovaných součástí. Pokud budeš mít i po 30-40tis km provozu na tento produkt, motor čistý. Je to OK, ale spíše s tím nepočítej. Proč, hned vysvětlím.
Ještě bych rád reagoval na to co napsal dsvatos. Je vidět, že čerpáš hlavně z informací od p. Ing Černého, který na webu uvedl seriál "Mazivářské mýty a pověsti". Jsou to velmi dobré články, nicméně p.Černý je hlavně vědec, který pravděpodobně viděl rafinerii pouze z dálky. Co se týče té Ruské ropy a obsahu síry, tak to mýtus rozhodně není. Odsíření ropy je samozřejmě možné a provádí se, ale rozhodně to není pro výrobce zanedbatelný náklad. Společnost PARAMO vyrábějící mimo jiné i oleje MOGUL používá prakticky výhradně tuto ropu, což je logické, protože je napojena na ropovod Družba. Společnost nedisponuje jednotkou pro výrobu vysoce kvalitních základových syntetických olejů tříd IV,V a VI dle API/ATIEL. Vyrábí pouze minerální základové oleje tříd I,II a III a to ještě na poměrně zastaralých destilačních jednotkách, které bohužel neumožňují dostatečně kvalitní segmentaci produktů. Prostě již není na špičkové úrovni. Základové oleje tříd I,II a III sami o sobě špatné nejsou, ale mají jednu nevýhodu. Obsahují poměrně dost aromatických uhlovodíků, kteréžto jsou příčinou tvorby karbonů. Bohužel, můžeme poděkovat společnosti Castrol za to, že koncem 90. let vyhrála soud se společností Mobil. Kauza pojednávala o značení olejů bez přítomnosti skutečné syntetické báze, názvem"Syntetické". Od té doby každý, komu se to zalíbí a použije minerální základ třídy III, používá nálepku "syntetický olej". Proto, pokud chcete opravdu olej, kde je alespoň částečně použit skutečně syntetický základ, který není tolik náchylný k tvorbě karbonů, zapomeňte na výrobce PARAMO(MOGUL), Slovnaft, značky VAT a podobné, protože tyto společnosti konkurují pouze cenou, tudíž musí někde ušetřit. Berou jak levnější základy, tak i aditiva. Bohužel i velcí výrobci se z tohoto důvodu, v rámci konkurenceschopnosti, museli uchýlit díky společnosti Castrol k tomuto, já říkám, podvodu a v nižších výrobkových řadách to zavedli také. Tudíž jediná šance je kupovat od prověřených výrobců, pouze jejich TOP produkty. Pak je velká šance vyhnout se tvorbě úsad.
No, já teď třeba měnil po 7 500km. Jezdil jsem město/mimo cca 90/10. Minule jsem měnil po 16tis. Je to fakt o způsobu jízdy a poměru město/mimo město.dsvatos píše:No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu
-
all
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech)

Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech)
Algoritmus se počítá podle množství spotřebovaného paliva. Jestli ubývá ledka po cca 1 tis. km, tak buď auto žere jak rakovina nebo to má špatně nastavený v počítači.dsvatos píše:No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Ten Castrol 10W-60 je do toho opravdu nevhodnej. Kup tam olej třídy 10W-40 splňující normu ACEA A3. Pokud motoru chceš dopřát, nebo často poskakuješ se studeným motorem kup třídu 5W-40 ACEA A3. Výrobce oleje vybírej z těch známějších značek. Nemusíš se toho bát a dělat z toho kovbojkuall píše:To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech)![]()
