Stránka 23 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: úte 24.10.2017 23:33
od starML
Pokud chcete vizuálně kontrolovat svíčky, tak to musíte dělat po delší jízdě, kdy se kromě motoru zahřejí i svíčky na tzv. samočistící teplotu. Pochopitelně až po vychladnutí, třeba až druhý den. Ale už ten motor nesmíte natočit na vyjetí z garáže a pod. U přímovstřiku to cáká benzín přímo na svíčku, nemá šanci to vzplynovat a ty svíčky se rádi ulejvají a můžou smrdět benzínem úplně všechny. Zabarvení izolátoru a elektrod obvykle zůstane, ale může to zkreslovat celkový dojem. K tomu "ulejvání svíček" dochází nejčastěji při opakovaném krátkém nastartování studeného motoru, typicky - "hele táto, soused už odjel, běž si přeparkovat auto" - a při dalším pokusu nejde motor na všechny válce, protože svíčky zústaly "mokré" a místo přeskočení jiskry dojde pouze k plazivému výboji po izolátoru, ale svíčka neodpálí.
To RomanM3- mám stejný názor jako MattyX. A pokud jsi četl ten můj příspěvek o indexech na předchozí straně, tak injektory s indexy 01, 06 a 07 bych ani do JETu neposílal, ty dvě 09-ky by stály za otestování. Musím uznat, že servisák v JETu se chová rozumně a úsporně. Tj. pokud vstřikovač nevyhoví tlakové zkoušce nebo izolačnímu stavu, tak nepokračuje v čištění a následném testu za 550,-Kč/kus, ale zavolá, co s tím má dělat. U mne volal po prvním testu včetně rozstřiku, že ty dva dodané injektory jsou v perfektním stavu, jestli trvám na jejich vyčištění ultrazvukem. Já koupil jen 2 nové vstřikovače, namontoval a nakódoval. Ty 2 vymontované jsem poslal do JETu, když přišly z JETu, přišly na další 2 válce a takto jsem to zopakoval ještě jednou. Nyní mi zbyly 2 vyčištěné a otestované vstřikovače BMW číslo 1353 7 589 048
-11. Jeden budu nabízet k prodeji i s protokolem, druhý už má slíbený
redy 19.
A ty černé gumičky (nad špičkou) dodává JET k otestovaným vstřikům automaticky za 90,-Kč/kus. Ale vždy musíš koupit nový konktaktní kroužek pod vstřikovač, díl č.10
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/13_1182 .
HFPF- není žádná nakažlivá nemoc, ale básník (MattyX) asi chtěl napsat
High Pressure Fuel Pump nebo
Hochdruck-Kraftstoffpumpe

Re: N53B30O0
Napsal: stř 25.10.2017 08:03
od RomanM3
moc díky za Váše názory chlapci,
cítím to právě úplně stejně, že ty staré indexy vůbec nemá smysl na repasi posílat.
to starML: kolik bys chtěl za ten jeden repasnutý vstřik co máš ještě volný? klidně do SZ pls
další dva visí na bazoši ale inzerent se mnou nekomunikuje. nejsi to náhodou ty, že ne?

ale tam bylo že je z ČB možná už je nemá, zkusím mu ještě znova zavolat
buď pujdu tímto směrem, že to udělám obdobně jako StarML, koupím pár repasnutých vstřiků, vyměním, nakóduju a ty co vyndám šup do JetServisu nebo od MattyXe novou sadu....ještě se musím rozmyslet
MattyX: můžeš mi pls hodit do SZ za kolik bys třeba dokázal sehnat váhu vzduchu pro N53. preventivně nad tím silně uvažuju
moc díky chlapi!
Re: N53B30O0
Napsal: stř 25.10.2017 08:53
od MattyX
starML píše:P
HFPF- není žádná nakažlivá nemoc, ale básník (MattyX) asi chtěl napsat
High Pressure Fuel Pump nebo
Hochdruck-Kraftstoffpumpe

Nějak se mě ty prsty na klávesnici rozutekly, samozřejmě jsem to myslel, jak píšeš ty
Jinak MAfko stojí v origu 8400,- , je otázka jak moc to chceš zkoušet s náhradou za nějakých 4900

Re: N53B30O0
Napsal: stř 25.10.2017 09:01
od Francis
starML píše:... K tomu "ulejvání svíček" dochází nejčastěji při opakovaném krátkém nastartování studeného motoru, typicky - "hele táto, soused už odjel, běž si přeparkovat auto" - a při dalším pokusu nejde motor na všechny válce, protože svíčky zústaly "mokré" a místo přeskočení jiskry dojde pouze k plazivému výboji po izolátoru, ale svíčka neodpálí...
Tohle mi dělala M50B25TU a dělají to i obě současné M52. Chce to před přeparkováním prohřát objetím dvou bloků nebo půlky vesnice

Re: N53B30O0
Napsal: stř 25.10.2017 09:06
od RomanM3
to zase já si na tohle stěžovat nemůžu. běžně přeparkovávám jen z pergoly do vjezdu když jdu auto umýt nebo do garáže když jdu něco kutit na tom a svíce možná jsou černé kvůli tomu, ale že by nějaký missfire nebo něco to zas ne.
nicméně zkusím to ještě projet pořádně a zahřát a pak kouknout ještě jednou alespoň na ty dvě, nebo raději všechny znova

Re: N53B30O0
Napsal: stř 25.10.2017 09:07
od Francis
MattyX píše:Jinak MAFko stojí v origu 8400,- , je otázka jak moc to chceš zkoušet s náhradou za nějakých 4900

V Cartecu se slevou na člena klubu bude cena originálu nedaleko ceny pochybné náhrady.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 20.11.2017 22:54
od Boris
Pls dá se na chvíli nějak vypnout fce auto holdu? Při parkování v kopci je to dost na prd

Díky za info.
//Není to otázka na motor ale nenašel jsem vlákno ve stylu "rychlodotazy" a zakládat nové jen kuli takove prkotině mi přišlo zbytečné.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 20.11.2017 23:44
od starML
Funkcí "auto hold" asi myslíš vlastnost automatické převodovky, aby auto při rozjezdu do kopce nezačalo napřed couvat. Myslím, že to nelze, nebo jsem na to ještě nepřišel. Pokud potřebuješ v kopci couvnout, musíš při zašlápnuté nožní brzdě převolit na R. V návodu se píše, že při parkování v kopci je
nutné vždy použít ruční brzdu. Ten kus plechu, co se zasune mezi převodová kola to auto v kopci neudrží a při odjezdu, tj. při zařazení D nebo R by mohl nastat problém s vysunutím této aretace, respektive by se mohla ohnout nebo prasknout.
Při parkování v kopci:
- zašlápnout nožní brzdu,
- silně zatáhnout ruční brzdu, vím zrovna moc účinná není,
- zařadit P, to P tam stejně automaticky skočí po vypnutí motoru.
Při odjezdu:
- zašlápnout nožní brzdu, jinak auto s automatem nenatočíš,
- navolit D nebo R, aby se vysunula ta aretace,
- uvolnit ruční brzdu, "blondýny" - tu páku ruční brzdy dát úplně dolů
Couvání s otevřenými dveřmi:
- aby auto řidiči neujelo, jak se v Americe stává, automatická převodovka při jízdě vzad a současném otevření dveří řidiče automaticky zařadí P,
- pokud potřebujete couvat a dívat se přes otevřené dveře, tak musí být zapnutý bezpečnostní pás řidiče - potom si auto myslí, že by řidič mohl být přítomen.

Re: N53B30O0
Napsal: úte 21.11.2017 00:03
od Boris
ne ne mám to u manuálu. Stojím na brzdě, povolím a ještě asi asi tak 2s to drží samo brzdu. Při jízdě resp. rozjezdu v kopci ok. Ale při prakování to komfortní fakt není. Obzvlášt když parkuje člověk mezi dvě auta a lehce brzdou popojíždí.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 21.11.2017 20:21
od Hanz
Kdyby někdo chtěl, mám od StarML celou sadu vstřikovačů po kontrole z Jet-servisu včt protokolu (5 bylo ok, jeden mi prodali jejich vyčištěný), nechal jsem tam ve finále moje. Cena 6tis, kdyžtak SZ.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 22.11.2017 16:43
od mykovec
Ahoj,
potřeboval bych poradit s podivným zvukem "cvakání", který registruji pravidelně cca. 3s po startu - na videu od času cca. 0:07.
Zvuk se slyšet jenom při úplně studeném startu a postupně se zahřátím motoru utichá, zpravidla tak do 1 minuty, zde na videu to bylo o něco dříve.
https://youtu.be/fnJdl3iw-1I
Původně jsem myslel, že jde o nějaký napínák, např. řemenu ke klimatizaci, zepředu to nicméně určitě nejde, zvuk je slyšet nejjasněji po levé straně motoru spíš z jeho zadní části (cca. 4. a 5. válec).
Momentálně mi mechanik říká, že to trápí inostatní N53, a že ta moje na 270tis najetých km je na tom ještě skvěle, takže by to nechal být.
Pokud prý bych to chtěl řešit, tak vyměnit ?hydloštely a ?zdvihatka oboji x24ks údajně.
Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? A co byste doporučili? Může to být fatální nebo se s tím dá žít? A jak byste to řešili?
Předem děkuju. N53B30O0 330i E91
Re: N53B30O0
Napsal: stř 22.11.2017 17:09
od redy19
On myslí něco jako je Hill Holder u Alf.. nebo jak se tomu říka u BMW, ale taky to mám na svým manuálu. Při zařazené rychlosti a sešlapnuté spojce auto pár sec. stoji na místě. Je to asistem rozjedu do kopce.
Většina aut na to má tlačitko, ale u BMW jsem to nikde nenašel.. Aspon ne u trojky LCI.

Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 13:01
od vita11
Už si to možná blbě pamatuju, ale když máš auto nakloněné tam, kam máš zařazeno (jednička při šňupáku dolů, zpátečka při zadku dolů) tak by auto hold neměl být aktivovaný
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 17:41
od pavproch
Dovozuju z teho správně že 3er e9x má teda někde v sobě čidlo (předo-zadního) náklonu? Kde ho najdu v ETK? (Já už ho v minulosti víckrát hledal a nenašel...)
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 17:46
od JaraX
bude v DSC jednotce asi
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 17:49
od pavproch
Hmmm, tak nic no.... DSC už tam druhé a blbne to dál (nepadání otáček dyž to honím mj. proti kopci....)
EDIT: dík, samozřejmě
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 17:52
od JaraX
pokud tvoje auto nemá nějakou LDM jednotku nebo tak něco, ale to nevím, musel bych to nastudovat.
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 17:53
od pavproch
Kašli na to, dík za výměnu názorů.
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 18:38
od Totic
pavproch píše:Hmmm, tak nic no.... DSC už tam druhé a blbne to dál (nepadání otáček dyž to honím mj. proti kopci....)
EDIT: dík, samozřejmě
Vyměnit za sedan v Performance edition. Ehm to se to radí za cizí.. ne no třeba se na to někdy přijde.
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.12.2017 19:09
od pavproch
TBNT (Thanks but no thanks)
Díky, nechci. Stávající auta totiž mají (kromě jiných zbytečných pičičand) o jeden až dva větrníky navíc. Takže opravdu ne...