Stránka 23 z 45

Napsal: pát 15.07.2016 22:34
od Joshuax
budoucnost se vrati k pocatkum automobilismu a vsichni budeme jezdit na duracel ;) Pak uz nebude DPF potreba. Ale bude ekokoplatek 10 000 euro, za likvidaci vyjetych baterii :D Oni si urcite neco najdou...

Napsal: sob 16.07.2016 00:14
od madmarty
Zdenda530d píše:vím, nevím, tak trošku jsem se o to zajímal :). Problém je v tom, že ty a tobě podobní vidí „Teď“ a „Tady“… teď to auto nemá DPF a tady projelo a panebože všichni pojdeme na rakovinu... a nebo "přece si nebudu na ty 3 minuty zapínat odsávání na dílně, když tu bude ten dízl vrčet"!!!
A co takhle se na to podívat jinak. Dnes se do aut dávají stovky možná tisíce komponent, který mají možná nějaký mizivý vliv na ekologii. V konečným důsledku je výroba takovýho auta energeticky a co se materiálů týče o třetinu náročnější než kdyby tam tyto pí..viny nebyly. Vynaložená energie = bordel v ovzduší (sorry ale soláry a větrníky to prostě neutáhnou). Navíc tyto všechny eko pí..viny, zapříčiní, že se auto posere mnohem dřív než by mohlo/mělo A NEBO ještě lépe – po dvou, čtyřech letech provozu ti ho zakážou, protože??? Aaaano, protože není ekologický a ty si koupíš nový (zatížíš tím tuto planetu stokrát víc, než kdybys jezdil s autem bez eko pí..vin každej den, dvacet let… ).
Vše co se kolem ekologie vs. automobilismus teď děje, je OMYL… Dobře propracovaný, uzákoněný, skvěle propagovaný, lobbisty podporovaný, ale pořát OMYL. Ale je mi to fuk, ty to nechápeš, protože to chápat nechceš. Ani kdybych ti to namaloval, tak to nepochopíš… A mě zase nikdo nenamluví, že kluci naši ušatí to s námi myslí dobře a všechny ty zvěrstva co vymýšlí kolem emisí apod., jsou pro naše dobro. (Je to jen jeden ze způsobů jak dostat co chtějí – roztočit kolotoč peněz a cituji: „odklonit tok peněz správným směrem“ – tedy z našich kapes).

Chápu, že tě sere, že ti dízly na dílně smrděj (teď a tady), ale je to prostě tak, když fosilní palivo hoří, je z toho bordel (ať už hoří v autě nebo elektrárně - to je to co ty nevidíš/nechceš vidět). Když se každej den tam někde v dálce za kopečkem spálí 1000tun uhlí, aby se mohly vyrobit hovadiny, který v přepočtu ušetří 100tun uhlí (teď a tady) - je to prostě špatně - ano sere tě "teď a tady" ale nevídíš "potom a támhle!"
Naprosto ideální příklad jsi ty :) Něco správně pochopeno a na to naroubováno něco čemu nerozumíš :(

V autech je plno kravin, které jsou zbytečné. Snižují se objemy, ubírají se válce, jen aby emise byly nižší. Aut, nebo jen motorů, se spotřebuje více, musí se vyrobit, suroviny se musí vytěžit a přepravit. Ano to vše je pravda. Ale také je pravda to co jsi popřel. DPF jsou proto, že v těchto motorech je tak dobré spalování, že ve výfukových plynech jsou tak malinké částečky sazí, které nám nezachytí už chlupy v nose, nebo sliznice, ani plíce, jdou rovnou do krve a potom mohou do každé buňky v těle. Tam potom mohu buňku poškodit a ta začne nekontrolovaně bujet. Tedy rakovina. Bohužel rakovinu neumíme vyléčit, zatím jen oslabit a její výsledek oddálit.

Je na místě se ptát proč musí mít auta tak přísné normy, aby musela mít DPF ? Je na místě se ptát zda skutečně všichni musíme mít naftová auta s hromadou kurvítek, která aby snižovala emise ničí celý motor ? Jednoduché, protože jsme všichni lakomé podržtašky. Přece si nikdo nekoupí benzín, když nafta žere míň. Neumíme počítat, žijeme teď hned a co zítra je nám někde. Kdybychom mysleli a spočítali si, že to naftové auto pro průměrného řidiče je nakonec drahé tak je nekupujeme jak hovádka. Tedy výrobci by se nemuseli přetrhnout aby nám ty mega úsporné nafty dodali

Závěrem malá skromná drobnost, až budeš popírat že slunce má pozitivní vliv na život na Zemi, prosím nějaký ten argument, děkuji pěkně.

p.s. nemíchej prosím saze a brikety, je to trošku rozdíl. Emise z naftového motoru s DPF a emise z uhelné elektrárny jsou minimálně trošku rozdílné.

Napsal: sob 16.07.2016 01:10
od madmarty
Teddy píše:Tak koukam, že to nejlepší co můžu pro tuhle planetu udělat je koupit si devítku a začít střílet všechny řidiče aut, který nemaji DPF.
Všichni pak určitě podepíšou petici za mojí milost. :D
To ne, určitě ne střílet. Ale můžeš jim vysvětlit co dělají a jaké jsou následky. Pokud ani to nezabere, tak dle občanské povinnosti ohlásit příslušným orgánům. Ty časy kdy se kdejakej lempl vyzval na souboj s Colty, nebo na pěsti jsou dávno pryč :( Ale neříkám, že je to dnes lepší.

Máš děti ? Nebo někdo jiný kdo zde hájí vyřezání DPF ? Kámoš měl syna, leukemie a syna už nemá. Je to peklo jak pro dítě, tak pro jeho rodinu. Dalšímu kámošovi na to samé zemřel otec. 15 let se léčil a veděl, i jeho rodina, že zemře docela mladý, v naší rodině rakoviny dvě, další můj pes. Spousta zákazníků a kolegů oplakala děti, sourozence, rodiče. Ten kdo nezažil bude stále mlejt to co je nejlevnější. Jsou chvíle kdy cena čehokoliv není žádný argument.

Nejlepší co můžeš udělat pro tuhle planetu je volit takový agregát v autě, který využiješ a bude-li to nafta kde je DPF tak jej nevyřezat. Stejně jako nepálit PET lahve, plasty obecně, nevylejvat chemikálie do řeky a vše tomu podobné.

Lidi jsou prostě hloupý, obecně. Mám "terénní" SUV, v tom V8 benzín. Několik lidí to u mě vidělo, svezl jsem je. Naprosto vyplesklý jak to jede a co to projede. Museli to mít taky, ale nebyly ochotný platit spotřebu, nebo investovat do přestavby na LPG. Takže koupili naftu. Nejede jim to, spotřebu mají o cca 3 litry nižší než mám já. Nesvezou se, požitek z jízdy nikde. V bahnitém terénu se zahrabou, nevýhoda turbonafty. Pak nadávají jak se jim ta nafta sere, nadávají jak je celé auto na nic. Ale nikdy ti nepřiznají. Nejsou tak hloupý aby jim nedošlo že 258k (kde v grafu výkon jde strmě úsečkou a krouťák v max skoro od volnoběhu) není to co 140k v max otačkách a krouťák v krátkém rozmezí otáček, před torubem nic a po něm taky nic. To co uvádím je dost specifický příklad. Pokud by pořizovali to auto na tahání vleku a dlouhé cesty, fajn. Ale věděli to předem. Auto odkurwili a pořídili další, zase naftu. Zase nadávali :( Vystřídali už několik aut, do kterých nasypali peníze ale jezdili přece za nižší spotřebu. Já si to auto užívám, ať na silnici nebo v terénu a do motoru jsem nesahnul. Já o těch autech nic nevěděl, proto jsem se poradil s několika zkušenějšíma a řekli mi to samé. Osobákem jezdím dálky, velké roční nájezdy, takže nafta a není co řešit. Ale vím, že DPF tam je a bude mě to něco stát.

Je to asi jako kdybych chtěl naftovou zahradní sekačku, jen abych ušetřil na palivu. Stejná demence. Pokud využiju traktor, bude naftovej, ale zahradní sekačka na naftu ? Bohužel jsem v kapitalismu, pokud dost trubek bude chtít zaplatit za naftové zahradní sekačky, výrobci je začnou dělat. Pak přijde někdo kdo řekne že to škodí ovzduší a začnou se tam dělat různé katalyzátory, DPF, EGR atd. Dál to už všichni znají.

Vše začíná od nás. Pokud si každý zamete před vlastním prahem, bude všude docela čisto.

Napsal: sob 16.07.2016 01:16
od Joshuax
Ale ta nafta nezere min, jenom to zere jinak... On se nesmi clovek koukat jen na to, kolik zaplati u stojanu...

Dneska jsem byl na evidencce v Olmiku. Oni uz i porovnani VINka delaji na kanale a pod kamerama s fotkama...
Tzn asi to na tech technickych opravdu zprisnili a ja bych rekl, ze to je dobre. Ne proto aby nas mohli buzerovat, ale proto, aby lidi prozreli a prestali ty nafty kupovat :D

Spis by me zajimalo, jestli budou nove benziny s DPFkama jezdit i na LPG. Ze by timhle ekotahem zase nekdo vymyslel, ze to na LPG jezdit nesmi, protoze pak ten filtr NEPRACUJE a proto se nezanasi a proto nebude potreba ho tak brzo vymenit = nekdo si nevydela na odmeny... :D

Napsal: sob 16.07.2016 08:39
od Teddy
Ok, tak já teda začnu práskat příslušným orgánům. Třeba souseda zemědělce. Holt nekrade dost, aby si mohl koupit novej traktor a ten jeho starej nemá DPF. Chtěl jsem ho zastřelit, protože tím vlastně chráním manželku a děti před rakovinou. Ba ne... půjdu mu vysvětlit, že má ten traktor odstavit a koupit za 6 mega novej. Nebo tchán, kterej má autodopravu. Konečně doplatil leasing na svý starý iveco. Zapálim mu ho, aby mě s tim už nezabíjel.

No a nebo si vyndam hlavu z prdele, podívám se na to stejně jako Zdenda a dojde mi, že jsem si viděl s bídou na vlastní žalud. :D Občas se někdo snaží vysvětlit, že energie ze zásuvky není zázrak boží a že výroba těch ekochujovin zatíží planetu víc, než o kolik ta ekochujovina ušetří. No a to tu ještě nebyla řeč o likvidaci těch plánovaně vysloužilých věcí.

Podle mě je nejlepší cesta přirozený vývoj, resp. podporovaný přirozený vývoj. Výrobci dělaji to co chtěji zákazníci. Na ekologii v reálu sere 90% řidičů aut. Zásadní je pro ně spotřeba. Takže výrobci přirozeně investují do vývoje pohonu s levnějším provozem. No a toto s sebou právě přirozeným způsobem přinese reálné snížení zátěže environmentu.
No a nebo jim to někdo přikáže, jako teď. Vyvinutý to není, technologie na to nejsou, nikdo to nezaplatí..... tak tam vrazíme filtr, nebo to musíme zfixlovat apod. Jiná cesta není. Není technologie a není know-how. Tak se holt vráží peníze do toho na co máme a co dokážeme alespoň rámcově pochopit - vývoje filtrů. Vývoj nového motoru by nestihli a neprofinancovali, tak jinou možnost nemaji.
Se zeptejte vývojářů motorářů. Jsou nešťastní, že musí prznit motory a ví, že je to slepá cesta. :wink:

Napsal: sob 16.07.2016 16:05
od madmarty
Teddy píše:Ok, tak já teda začnu práskat příslušným orgánům. Třeba souseda zemědělce. Holt nekrade dost, aby si mohl koupit novej traktor a ten jeho starej nemá DPF. Chtěl jsem ho zastřelit, protože tím vlastně chráním manželku a děti před rakovinou. Ba ne... půjdu mu vysvětlit, že má ten traktor odstavit a koupit za 6 mega novej. Nebo tchán, kterej má autodopravu. Konečně doplatil leasing na svý starý iveco. Zapálim mu ho, aby mě s tim už nezabíjel.

No a nebo si vyndam hlavu z prdele, podívám se na to stejně jako Zdenda a dojde mi, že jsem si viděl s bídou na vlastní žalud. :D Občas se někdo snaží vysvětlit, že energie ze zásuvky není zázrak boží a že výroba těch ekochujovin zatíží planetu víc, než o kolik ta ekochujovina ušetří. No a to tu ještě nebyla řeč o likvidaci těch plánovaně vysloužilých věcí.

Podle mě je nejlepší cesta přirozený vývoj, resp. podporovaný přirozený vývoj. Výrobci dělaji to co chtěji zákazníci. Na ekologii v reálu sere 90% řidičů aut. Zásadní je pro ně spotřeba. Takže výrobci přirozeně investují do vývoje pohonu s levnějším provozem. No a toto s sebou právě přirozeným způsobem přinese reálné snížení zátěže environmentu.
No a nebo jim to někdo přikáže, jako teď. Vyvinutý to není, technologie na to nejsou, nikdo to nezaplatí..... tak tam vrazíme filtr, nebo to musíme zfixlovat apod. Jiná cesta není. Není technologie a není know-how. Tak se holt vráží peníze do toho na co máme a co dokážeme alespoň rámcově pochopit - vývoje filtrů. Vývoj nového motoru by nestihli a neprofinancovali, tak jinou možnost nemaji.
Se zeptejte vývojářů motorářů. Jsou nešťastní, že musí prznit motory a ví, že je to slepá cesta. :wink:
Můj bože, dej Teddymu chvilku prozření ;-)

Viděl jsi jaké traktory mají malozemědělci v DE ? U nás musí mít každý Lojza s políčkem minimálně JohnDeera za 4 mega. Kromě ceny, je tam rozdíl v motorech. Starý naftový motor nepotřebuje DPF, protože neprodukuje tak malé a tak škodlivé saze jako Euro 4 a výše.

Nemusíš vraždit toho kdo má staré auto. Ale měl bys vysvětlit tomu, kdo má Euro 4 a výše s vyřezaným DPF že šíří rakovinotvorné látky. Nedělá to jen sousedům, ale i sobě a své rodině když třeba doma nastartuje auto.

Vždyť není na tom nic složitého k pochopení. Dnes je normální se podívat u strejdy Googla a on mu toho hodně poví.

Staré nafty mají jiné neduhy, škodí více zase jinými plyny. Ale nemají tak malé částice sazí jako nafty nové. No nové, cca od roku 2004 !

Když nemám na děvku, nelezu do bordelu. Když nemám na provoz nové nafty koupím si benzín. Ale i dnes jsou lidé kteří tvrdí že Země je placatá a žena má poloviční hodnotu muže.

Napsal: sob 16.07.2016 16:15
od madmarty
Joshuax píše:Ale ta nafta nezere min, jenom to zere jinak... On se nesmi clovek koukat jen na to, kolik zaplati u stojanu...

Dneska jsem byl na evidencce v Olmiku. Oni uz i porovnani VINka delaji na kanale a pod kamerama s fotkama...
Tzn asi to na tech technickych opravdu zprisnili a ja bych rekl, ze to je dobre. Ne proto aby nas mohli buzerovat, ale proto, aby lidi prozreli a prestali ty nafty kupovat :D

Spis by me zajimalo, jestli budou nove benziny s DPFkama jezdit i na LPG. Ze by timhle ekotahem zase nekdo vymyslel, ze to na LPG jezdit nesmi, protoze pak ten filtr NEPRACUJE a proto se nezanasi a proto nebude potreba ho tak brzo vymenit = nekdo si nevydela na odmeny... :D
Přesně tak, nežere míň to jen u toho stojanu s palivem to tak vypadá. Opakovaně jsem psal, že jsem porovnal náklady na naftu I4 přímej sekvenční vstřik s kterou jsem měl najeto 453.000 km s V8 benzínem. A to jsem ani neporovnal čas který jsem strávil cestama do servisu a čekáním v servisech. Jen člověk musí umět, nebo jen chtít, počítat.

S LPG nových motorech to asi bude horší. Když jsem chtěl pořídit BMW 5 s benzínem, tak jediné auto kde nebyl přímej vstřik byla V8. Bohužel to auto je samoosobě hodně drahý a v kombíku skoro nejsou k sehnání. Ostatní mají přímej vstřik. Do I4 plyn dát jde, ale úspora klesá protože každý x-tý vstřík musí být benzínem, aby se vstřikovače chladily. Do I6 s přímým vstřikem jsem už žádnou přestavbu na LPG nesehnal. Jelikož dnes dělají přímé vstřiky i do V8, je to v čudu. Tedy dokud někdo nevymyslí přestavbu i na toto. Nutno říct, že LPG si člověk kupuje hlavně kvůli úspoře za PHM. Pokud ale cca 20-30% paliva musí být v benzínu, aby se vstřiky uchladily, tak to už docela úspora klesá. Na V8 kde auto váží 2 tuny, jezdím v terénu a tahám vleky, mám spotřebu v LPG cca 18l/100km. Cca 1,89 Kč/km. V benzínu bych to měl cca 4.48 Kč/km. Mít tam naftový motor který má o dva válce méně, o 118 koní míň bych měl cca 3.18 Kč/km, s tím že budu platit vstřiky, čerpadlo a turbo, dál na tom konkrétním motoru rády praskají hlavy.

Zanedbávám do výpočtu první 1km kdy to auto jede na benzín než přepne na LPG, v zimě to jsou cca 2 km.

Napsal: sob 16.07.2016 18:06
od Zdenda530d
madmarty píše:
Závěrem malá skromná drobnost, až budeš popírat že slunce má pozitivní vliv na život na Zemi, prosím nějaký ten argument, děkuji pěkně.
Slunce nikdy žádnou rakovinu určitě nezupůsobilo :) :) :) - to bylo ale hodně snadný... Vymysli něco složitějšího...

Teda až si najdeš čas poté, co doinhaluješ naprosto nezávadné "nic" co jde z výfuků když dépéefy regenerují...

Napsal: sob 16.07.2016 18:23
od Teddy
a já furt co to hulí za pekelnej matroš.... a on to přitom sosá přímo z vejfuku jako zdravej horskej vzduch. :D

Napsal: sob 16.07.2016 19:04
od madmarty
Zdenda530d píše:
madmarty píše:
Závěrem malá skromná drobnost, až budeš popírat že slunce má pozitivní vliv na život na Zemi, prosím nějaký ten argument, děkuji pěkně.
Slunce nikdy žádnou rakovinu určitě nezupůsobilo :) :) :) - to bylo ale hodně snadný... Vymysli něco složitějšího...

Teda až si najdeš čas poté, co doinhaluješ naprosto nezávadné "nic" co jde z výfuků když dépéefy regenerují...
Co kdybych ti vojel celou rodinu a uříznul ti hlavu, vždyť úchylů je všude dost a vrahů taky.

Obávám, že cokoliv je Zdendo marné. Komu není rady, tomu není pomoci. Nejradši bych se tě zeptal kolik ti je, ale ono to je stejně na výsledku jedno. Jistě jsi pro zrušení airbagů, pásů, svodidel u silnic a jakýchkoliv předpisů a norem na složení potravin. Jsi fakt ujetej :)

Napsal: sob 16.07.2016 19:05
od mika_hakkinen
Kdyby slavna EU chtela, tak uz by dnes zadny auto bez filtru nejezdilo! Jim se do toho az tak zase nechce.
Na tech filtrech je rozjetej slusnej bussines. Dane a zase jen dane. Ale to uz jsem psal na x stranek drive.
Fakt by me nekde zajimala statistika, ktere auta z hledistka funkcnosti/poruchovosti DPF jsou nejhorsi.

Napsal: sob 16.07.2016 19:37
od Mateo
Kdyz to tady tak ctu tak kdyz opominu diskuzy zda DPF je prinosnej nebo neni tak si myslim ze kdyz teda clovek nema na servis auta s DPF tak proc si vubec auto s DPF kupuje. Proste si nekupujeme auta novy a potrebujou udrzbu a nektery veci vymenit. Pak tyto lidi zpetne mluvi o tom jak si pubertaci kupuji vojety 36ky a nemaj prachy na udrzbu a nasledne se krouti dat prachy za novy DPF nebo kvalitni proplach. Kdyz teda na to nemate nebo se kroutite do toho ty prachy dat tak si kupte na co mate to je snad normalni pristup. Auto je vec jako kazda jina a obsahuje proste komponenty ktere maji nejakou zivotnost a pak se vymeni. Zajimave ze vetsinou smerem na zapad s tim problem neni a lidi to proste meni a jezdi.

Napsal: sob 16.07.2016 20:57
od madmarty
Mateo píše:Kdyz to tady tak ctu tak kdyz opominu diskuzy zda DPF je prinosnej nebo neni tak si myslim ze kdyz teda clovek nema na servis auta s DPF tak proc si vubec auto s DPF kupuje. Proste si nekupujeme auta novy a potrebujou udrzbu a nektery veci vymenit. Pak tyto lidi zpetne mluvi o tom jak si pubertaci kupuji vojety 36ky a nemaj prachy na udrzbu a nasledne se krouti dat prachy za novy DPF nebo kvalitni proplach. Kdyz teda na to nemate nebo se kroutite do toho ty prachy dat tak si kupte na co mate to je snad normalni pristup. Auto je vec jako kazda jina a obsahuje proste komponenty ktere maji nejakou zivotnost a pak se vymeni. Zajimave ze vetsinou smerem na zapad s tim problem neni a lidi to proste meni a jezdi.
Jsem moc rád žes napsal. Pomalu jsem si začínal myslet, že jsem blázen když si myslím to samé. Ono je to přitom tak jednoduché jak píšeš. Pokud na něco nemám, tak si to nepořizuju.

Jeden kámoš dříve třídil holky jako auta, Ferarko, Porsche, Audinka, Škodovka atd. On by rad doma jen Ferarko, nebo Porschatko, zadnou obyčejnou Škodovku. Tak mu odpovídám v tom jeho a to zda bude mít na servis Fererka, či Posrchatka když vydělává 14-15tis měsíčně ? Takovou si najde někde u baru, ale pokud neukáže že má na její spotřebu tak doma jí mít prostě nebude. Po letech marných pokusů má doma mnohokrát opravovanou Škodovku se spoustou předchozích majitelů s několika přívěsnými vozíky od předchozích majitelů. Škody po předchozích majitelích na ní opravuje dodnes. Pochopil že na Porsche prostě nemá a nemůže si jej pořídit. Ale taky nijak neuspořil. Špatně odhadl své potřeby, možnosti a rozpočet.

Napsal: sob 16.07.2016 21:09
od Laetry
Tak to je velice zcestné přirovnání.. Sry, ale tvrdit o každé pěkné holce, že je na prachy, tak to je pěknej úlet... A ještě je přirovnávat k auto... Co se tady člověk všechno nedoví...

Napsal: ned 17.07.2016 10:17
od Teddy
Souhlas Laetry.
Navíc to není o tom jestli na to člověk má, nebo nemá. Nebavíme se o tom, jestli dát origo brzdy, nebo starline víčka od jogurtů.
Je to o tom, že je to primárně penězovod a sekundárně svinstvo pro environment. Až tohle lidi pochopí, tak se teprve bude moct opravdu chránit environment a zdraví. :wink:

Kdysi jsem dělal ve firmě, která lisovala plasty pro automotive. Dle nařízení se přidávalo 30% recyklátu. Přitom víme, že to díky tomu zdegraduje přibližně za 1/3 času. To znamená, že po cca 6 - 8 letech je to tak křehký, že se to začne rozpadat samo (mechanici ví, jak se to láme).
Jaký je výsledek? Sice se ta palubka dá recyklovat, jak nám hlásaji, ale jedna palubka se rozemele do 3 - 4 aut. Navíc se vše dělá proto, aby to auto nepřežilo 10 let.... a jak jde vývoj, tak se ta doba zkracuje. Takže se musí vyrábět 2x tolik aut. Je potřeba pochopit, že auta se nešidí. Jen se plánovaně staví, aby už nevydržely tolik.

Napsal: ned 17.07.2016 14:43
od madmarty
Laetry píše:Tak to je velice zcestné přirovnání.. Sry, ale tvrdit o každé pěkné holce, že je na prachy, tak to je pěknej úlet... A ještě je přirovnávat k auto... Co se tady člověk všechno nedoví...
To nikdo přece netvrdí. Nesmí se to brát zase doslovně. To aby každej k příspěvku musel dopsat vysvětlivky, podmínky a upřesnění. To vše by zabralo celou stránku a stejně by si tam někdo našel co tam není :)

Prostě je určitá sorta "samyc" které díky svému vzhledu a vystupování na první pohled ukazují na co jsou zaměřené. Takové přesně chtěl ten kámoš mít doma, protože se zajímal jen o jednu, možná dvě vlastnosti. Pokud by on ale byl tím typem s kterým by se ony chtěly rozmnožit, tak by na ně i tak musel mít. Samyca která je zvyklá držet miliónářům nebude trčet někde na vesnici s Lojzou co jezdí traktorem, vydělává 14-15tis, protože on má přece dobré srdce.

Pokud pomineme extrémy, tak je přirozené že samyčky hledají takové samce které je uživí a jejich děti taky. Přirozeně jsou tedy na prachy, ale některé v normě a jiné už mimo ni. Co si nalhávat. Kdo z nás by chtěl samycu která se nedokáže postarat o děti ?

Ale vzdalujeme se těm DPF :) Takže se vrátím zpět, kdo na to nemá tak si to prostě nemá kupovat. Každej musí mít slavné TéDéIí aby s tím jezdil 5km do práce a domu, ideálně po městě. Za vyřezání DPF rok natvrdo a je klid :)

Napsal: ned 17.07.2016 15:43
od Zdenda530d
madmarty píše: Za vyřezání DPF rok natvrdo a je klid :)
Kromě těch samYček si to tímto teda dokonale zabYl :)

Napsal: ned 17.07.2016 17:28
od Teddy
Navrhuji vydat obecně závaznou vyhlášku (nejlépe směrnici EU) na stanovení jasných finančních hranic.
Je vidět, že není evropsky jednotné vnímání toho, které "samyce" jsou už zlatokopky a které ještě ne.
Současně by bylo dobré stanovit minimální roční příjmy opravňující ke koupi toho kterého auta.

Dále navrhuji zavést jednotnou globální evidenci a registraci "samyc" pode toho jak moc jsou na prachy. Třeba kategorie I - V. I. - může být kategorie s roční spotřebou 10 a více mil. Kategorie V. - pak může být např. žena schopná uživit i svého nezaměstnanýho lojzu, který je věčně nalitej v místní vesnický nalejvárně.

Ať už v tom jednou pro vždy je jasno. :wink:

Napsal: ned 17.07.2016 17:40
od Joshuax
Tak on je asi rozdil, kdyz smerem na zapad s tim neni problem, ze nemec si to BMW muze ze sveho platu dovolit koupit novy, zatimco ja musim pockat, az se mu bude zdat ojety, abych si ho s prominutim mohl dovolit... Zatimco nemec DPFko resit nemusel, ja musim... Stejne tak jako nemec neresil automatickou prevodovku a rozvody a podobne... Nez by do toho ty prachy cpali, prodaj to naivnim cechum ci polakum a koupej si novy...

Takze to fakt neni o tom, ze my jsme takovy drbky, ze radeji vymlatime dpf, nez bychom ho vymenili... Kdyby stalo 10k, taky bych koupil novy, ale takhle jsem ho musel nechat za 10k jenom zrepasovat, protoze priznam to, nemam na novy... Kdyz me cely auto stoji 150k a vymena DPF prijde na 50k, tak je asi nekde problem... V BMW udelaj radio, ktery stoji za vylizp*del (CCC) a at umiraji vsechny bez rozdilu, existuje snad nejaka adekvatni vymena, kdyz je jasne, ze jde o konstrukcni problem a vyrobni vadu ? Neexistuje... Teda ano, za 40k mi ho vymeni za jine a to jim to moje jeste musim dat... Jako sorry, ale to je taky prasarna... Prechod kabelu v patych dverich na E61 ? jde to do kytek u vsech bez rozdilu... Stejny pripad. nahrada od bmw zadna, vymen si sam, nebo si zaplat, my za nic nemuzem... Doprcic, proc drive auto jezdilo 30 let a resilo se jenom to, ze zrezlo na prach... To ostatni se dalo opravit sadou naradi sroubovak, kombinacky, kladivo a izolacka...

Tady rozhodne nejde o ekologii, je to proste jenom prachsprosty business...

Napsal: ned 17.07.2016 18:07
od Teddy
jj, rostou nám řady těch, kteří vystupují z matrixu. :D
Přesně takhle jsem se rozčiloval na lince generálního importéra BMW, když jsem jim říkal, jak je možný, že po 200 tis. je kabeláž na padrť a co s tim hodlaji dělat. Řekli mi, že si místo tý ojetý popelnice mam koupit nový auto. Že to na 200 tis. není stavěný.