Napsal: pát 15.07.2016 22:34
budoucnost se vrati k pocatkum automobilismu a vsichni budeme jezdit na duracel
Pak uz nebude DPF potreba. Ale bude ekokoplatek 10 000 euro, za likvidaci vyjetych baterii
Oni si urcite neco najdou...


Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Naprosto ideální příklad jsi tyZdenda530d píše:vím, nevím, tak trošku jsem se o to zajímal. Problém je v tom, že ty a tobě podobní vidí „Teď“ a „Tady“… teď to auto nemá DPF a tady projelo a panebože všichni pojdeme na rakovinu... a nebo "přece si nebudu na ty 3 minuty zapínat odsávání na dílně, když tu bude ten dízl vrčet"!!!
A co takhle se na to podívat jinak. Dnes se do aut dávají stovky možná tisíce komponent, který mají možná nějaký mizivý vliv na ekologii. V konečným důsledku je výroba takovýho auta energeticky a co se materiálů týče o třetinu náročnější než kdyby tam tyto pí..viny nebyly. Vynaložená energie = bordel v ovzduší (sorry ale soláry a větrníky to prostě neutáhnou). Navíc tyto všechny eko pí..viny, zapříčiní, že se auto posere mnohem dřív než by mohlo/mělo A NEBO ještě lépe – po dvou, čtyřech letech provozu ti ho zakážou, protože??? Aaaano, protože není ekologický a ty si koupíš nový (zatížíš tím tuto planetu stokrát víc, než kdybys jezdil s autem bez eko pí..vin každej den, dvacet let… ).
Vše co se kolem ekologie vs. automobilismus teď děje, je OMYL… Dobře propracovaný, uzákoněný, skvěle propagovaný, lobbisty podporovaný, ale pořát OMYL. Ale je mi to fuk, ty to nechápeš, protože to chápat nechceš. Ani kdybych ti to namaloval, tak to nepochopíš… A mě zase nikdo nenamluví, že kluci naši ušatí to s námi myslí dobře a všechny ty zvěrstva co vymýšlí kolem emisí apod., jsou pro naše dobro. (Je to jen jeden ze způsobů jak dostat co chtějí – roztočit kolotoč peněz a cituji: „odklonit tok peněz správným směrem“ – tedy z našich kapes).
Chápu, že tě sere, že ti dízly na dílně smrděj (teď a tady), ale je to prostě tak, když fosilní palivo hoří, je z toho bordel (ať už hoří v autě nebo elektrárně - to je to co ty nevidíš/nechceš vidět). Když se každej den tam někde v dálce za kopečkem spálí 1000tun uhlí, aby se mohly vyrobit hovadiny, který v přepočtu ušetří 100tun uhlí (teď a tady) - je to prostě špatně - ano sere tě "teď a tady" ale nevídíš "potom a támhle!"
To ne, určitě ne střílet. Ale můžeš jim vysvětlit co dělají a jaké jsou následky. Pokud ani to nezabere, tak dle občanské povinnosti ohlásit příslušným orgánům. Ty časy kdy se kdejakej lempl vyzval na souboj s Colty, nebo na pěsti jsou dávno pryčTeddy píše:Tak koukam, že to nejlepší co můžu pro tuhle planetu udělat je koupit si devítku a začít střílet všechny řidiče aut, který nemaji DPF.
Všichni pak určitě podepíšou petici za mojí milost.
Můj bože, dej Teddymu chvilku prozřeníTeddy píše:Ok, tak já teda začnu práskat příslušným orgánům. Třeba souseda zemědělce. Holt nekrade dost, aby si mohl koupit novej traktor a ten jeho starej nemá DPF. Chtěl jsem ho zastřelit, protože tím vlastně chráním manželku a děti před rakovinou. Ba ne... půjdu mu vysvětlit, že má ten traktor odstavit a koupit za 6 mega novej. Nebo tchán, kterej má autodopravu. Konečně doplatil leasing na svý starý iveco. Zapálim mu ho, aby mě s tim už nezabíjel.
No a nebo si vyndam hlavu z prdele, podívám se na to stejně jako Zdenda a dojde mi, že jsem si viděl s bídou na vlastní žalud.Občas se někdo snaží vysvětlit, že energie ze zásuvky není zázrak boží a že výroba těch ekochujovin zatíží planetu víc, než o kolik ta ekochujovina ušetří. No a to tu ještě nebyla řeč o likvidaci těch plánovaně vysloužilých věcí.
Podle mě je nejlepší cesta přirozený vývoj, resp. podporovaný přirozený vývoj. Výrobci dělaji to co chtěji zákazníci. Na ekologii v reálu sere 90% řidičů aut. Zásadní je pro ně spotřeba. Takže výrobci přirozeně investují do vývoje pohonu s levnějším provozem. No a toto s sebou právě přirozeným způsobem přinese reálné snížení zátěže environmentu.
No a nebo jim to někdo přikáže, jako teď. Vyvinutý to není, technologie na to nejsou, nikdo to nezaplatí..... tak tam vrazíme filtr, nebo to musíme zfixlovat apod. Jiná cesta není. Není technologie a není know-how. Tak se holt vráží peníze do toho na co máme a co dokážeme alespoň rámcově pochopit - vývoje filtrů. Vývoj nového motoru by nestihli a neprofinancovali, tak jinou možnost nemaji.
Se zeptejte vývojářů motorářů. Jsou nešťastní, že musí prznit motory a ví, že je to slepá cesta.
Přesně tak, nežere míň to jen u toho stojanu s palivem to tak vypadá. Opakovaně jsem psal, že jsem porovnal náklady na naftu I4 přímej sekvenční vstřik s kterou jsem měl najeto 453.000 km s V8 benzínem. A to jsem ani neporovnal čas který jsem strávil cestama do servisu a čekáním v servisech. Jen člověk musí umět, nebo jen chtít, počítat.Joshuax píše:Ale ta nafta nezere min, jenom to zere jinak... On se nesmi clovek koukat jen na to, kolik zaplati u stojanu...
Dneska jsem byl na evidencce v Olmiku. Oni uz i porovnani VINka delaji na kanale a pod kamerama s fotkama...
Tzn asi to na tech technickych opravdu zprisnili a ja bych rekl, ze to je dobre. Ne proto aby nas mohli buzerovat, ale proto, aby lidi prozreli a prestali ty nafty kupovat
Spis by me zajimalo, jestli budou nove benziny s DPFkama jezdit i na LPG. Ze by timhle ekotahem zase nekdo vymyslel, ze to na LPG jezdit nesmi, protoze pak ten filtr NEPRACUJE a proto se nezanasi a proto nebude potreba ho tak brzo vymenit = nekdo si nevydela na odmeny...
Slunce nikdy žádnou rakovinu určitě nezupůsobilomadmarty píše:
Závěrem malá skromná drobnost, až budeš popírat že slunce má pozitivní vliv na život na Zemi, prosím nějaký ten argument, děkuji pěkně.
Co kdybych ti vojel celou rodinu a uříznul ti hlavu, vždyť úchylů je všude dost a vrahů taky.Zdenda530d píše:Slunce nikdy žádnou rakovinu určitě nezupůsobilomadmarty píše:
Závěrem malá skromná drobnost, až budeš popírat že slunce má pozitivní vliv na život na Zemi, prosím nějaký ten argument, děkuji pěkně.
![]()
![]()
- to bylo ale hodně snadný... Vymysli něco složitějšího...
Teda až si najdeš čas poté, co doinhaluješ naprosto nezávadné "nic" co jde z výfuků když dépéefy regenerují...
Jsem moc rád žes napsal. Pomalu jsem si začínal myslet, že jsem blázen když si myslím to samé. Ono je to přitom tak jednoduché jak píšeš. Pokud na něco nemám, tak si to nepořizuju.Mateo píše:Kdyz to tady tak ctu tak kdyz opominu diskuzy zda DPF je prinosnej nebo neni tak si myslim ze kdyz teda clovek nema na servis auta s DPF tak proc si vubec auto s DPF kupuje. Proste si nekupujeme auta novy a potrebujou udrzbu a nektery veci vymenit. Pak tyto lidi zpetne mluvi o tom jak si pubertaci kupuji vojety 36ky a nemaj prachy na udrzbu a nasledne se krouti dat prachy za novy DPF nebo kvalitni proplach. Kdyz teda na to nemate nebo se kroutite do toho ty prachy dat tak si kupte na co mate to je snad normalni pristup. Auto je vec jako kazda jina a obsahuje proste komponenty ktere maji nejakou zivotnost a pak se vymeni. Zajimave ze vetsinou smerem na zapad s tim problem neni a lidi to proste meni a jezdi.
To nikdo přece netvrdí. Nesmí se to brát zase doslovně. To aby každej k příspěvku musel dopsat vysvětlivky, podmínky a upřesnění. To vše by zabralo celou stránku a stejně by si tam někdo našel co tam neníLaetry píše:Tak to je velice zcestné přirovnání.. Sry, ale tvrdit o každé pěkné holce, že je na prachy, tak to je pěknej úlet... A ještě je přirovnávat k auto... Co se tady člověk všechno nedoví...
Kromě těch samYček si to tímto teda dokonale zabYlmadmarty píše: Za vyřezání DPF rok natvrdo a je klid