Stránka 22 z 77

Napsal: stř 14.03.2007 22:05
od JosefCB
Vlasta píše:
JosefCB píše:Je vůbec nějaký markantní rozdíl mezi LL98, 01, 03, případně 04 ?? Nebo jsou to jenom roky, kdy speciafikace byla uvedena do provozu?Díky za odpovědi

LL 03 neexistuje, LL98 je specifikace pro starší motory, rozdíl mezi LL01 a LL04 je jen v tom, že LL04 má doporučení pro motory s filtrem pevných částic.



Takže mísitelnost těchto tří LL je prakticky 100% ???

Napsal: stř 14.03.2007 22:11
od Vlasta
JosefCB píše:Takže mísitelnost těchto tří LL je prakticky 100% ???

No, spíš jen LL01 a LL04. Do motoru, kde je předepsán LL98 můžeš nalít i LL01 nebo LL04, ale LL98 nepatří do motoru s předepsanou LL01 resp. LL04.

Napsal: čtv 15.03.2007 03:54
od major
JosefCB píše:Ahoj majore,

prosím o odpověď na mé dotazy :

mám E39 530d 142 kW a podle servisky tam vždy byl origo BMW 5W30 LL01 ... nyní jsem ho chtěl dokoupit, ale už ho nemají a asi ani nebudou mít.
Nabídli mi přechod buď na 5W30 ale LL04, nebo 5W40. Jelikož mám doma ještě dvě nepoužitá balení 5W30 LL01, chtěl bych vědět, jestli se dají míchat, případně použít na doplnění jak s 5W30 LL04, tak i s 5W40.
Je vůbec nějaký markantní rozdíl mezi LL98, 01, 03, případně 04 ?? Nebo jsou to jenom roky, kdy speciafikace byla uvedena do provozu?

Ještě na závěr se chci zeptat, jestli je možno u Tebe objednat ARAL High Tronic 5W-40 (o kterém píšeš, že je best of all :lol: ). Pokud ano, domluvili bychom se případně prostřednictvím SZ.

Díky za odpovědi
Ahoj, co se týče rozdílu v normách BMW LL, tak ten samozřejmě existuje. Jedná se hlavně o rozdíly v obsahu popilku, tedy z oblasti ekologie. Nicméně pro běžný provoz prakticky zanedbatelné. Oleje mísit můžeš, ale příliš to nedoporučuji. Hlavně pokud se jedná o rozdílné SAE a výrobce. Každý výrobce má jiné "know how" co se týče aditivace a základových olejů. Do tvého motoru ti doporučím spíše SAE 5W-40. Nemám oleje s SAE XW-30 v lásce, neoplívají příliš vysokou stabilitou při vyšších teplotách, kteréžto se u takto výkoného motoru, obzvláště v létě, snadno vyskytnou.
Oleje ARAL ode mne můžeš samozřejmě mít.

Napsal: čtv 15.03.2007 03:59
od major
dafa píše:Zdravim vsechny,
potrebuji informaci zda je mozne pouzit olej znacky Avia do 525tds r.v.92.Na stitku je jen Avilub motoroel WDB 10W40,kvalifikace ACEA E4.Diky za pripadne info.
Dle specifikace ACEA se jedná o produkt určený výhradně pro velkoobjemové dieselové motory nákladních vozidel. Do tvého motru tudíž nevhodný.

Napsal: čtv 15.03.2007 14:10
od Mfriba
Ahoj majore.
Chtěl bych se zeptat, jakej tam mám nalít olej:
MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50 SYNT nebo
MOBIL SYNT S 5W-40?
Co bys mi doporučil? Mám BMW 320i E36 r.v. 92, najeto přes 200 tis .
Motor běží jak hodinky bez problémů a olej tam byl pořád ten MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50. Co na to říkáš mám ho tam dávat dál nebo je to zbytečný?
Díky za odpověď

Napsal: pát 16.03.2007 03:18
od major
Mfriba píše:Ahoj majore.
Chtěl bych se zeptat, jakej tam mám nalít olej:
MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50 SYNT nebo
MOBIL SYNT S 5W-40?
Co bys mi doporučil? Mám BMW 320i E36 r.v. 92, najeto přes 200 tis .
Motor běží jak hodinky bez problémů a olej tam byl pořád ten MOBIL 1 RALLY FORMULA 5W-50. Co na to říkáš mám ho tam dávat dál nebo je to zbytečný?
Díky za odpověď
Klidně přejdi na SAE 5W-40. Pokud by jsi zaznamenal nějaké významné úbytky oleje, tak vrátit se k původní náplni můžeš vždy. Ale je to velmi nepravděpodobné.

Napsal: pát 16.03.2007 09:54
od Mfriba
Díky za odpověď.
Měl bych ještě jeden dotaz. Co bys mi doporučil za olej do převodovky a rozvodovky? BMW 320i E36 r.v 92

Napsal: sob 17.03.2007 18:25
od Huska
Mám dotaz na olej do samosvoru... Majore, vím že jsi mi napsal že tam patří Castrol SAF-XJ a našel jsem to i na netu, ale v 1l baleních vedou jen SAF-X který má stejný popis... už ho mám doma tak mě zajímá jestli ho mám jít vrátit a sehnat SAF-XJ ... co vůbec to "J" znamená? Díky

Napsal: sob 17.03.2007 18:30
od Fx
Huska píše:Mám dotaz na olej do samosvoru... Majore, vím že jsi mi napsal že tam patří Castrol SAF-XJ a našel jsem to i na netu, ale v 1l baleních vedou jen SAF-X který má stejný popis... už ho mám doma tak mě zajímá jestli ho mám jít vrátit a sehnat SAF-XJ ... co vůbec to "J" znamená? Díky


Nechci se do toho plést, ale mám pocit, že X je do viskózního, kdežto XJ do lamelového...

Napsal: sob 17.03.2007 19:29
od Huska
Fx píše:
Huska píše:Mám dotaz na olej do samosvoru... Majore, vím že jsi mi napsal že tam patří Castrol SAF-XJ a našel jsem to i na netu, ale v 1l baleních vedou jen SAF-X který má stejný popis... už ho mám doma tak mě zajímá jestli ho mám jít vrátit a sehnat SAF-XJ ... co vůbec to "J" znamená? Díky


Nechci se do toho plést, ale mám pocit, že X je do viskózního, kdežto XJ do lamelového...


je to možné, proto potřebuji radu ... dle popisu které jsem našel na netu vše souhlasí, já si objednal "XJ" ale došel mi "X" ... XJ mají jen ve 25l balení:

Castrol SAF-X
Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 pro silně zatížené zadní nápravy s nebo bez diferenciálu s omezenou svorností. Stabilní ve smyku za všech provozních podmínek, účinné tlumení hluku. Schválen dle norem ZF TE-ML 05B, 12D, 16G, Scania STO 1:0.

Castrol SAF-XJ
Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 vyvinutý speciálně pro zadní nápravy japonských vozů s nebo bez samosvorného diferenciálu. Schválen dle norem BMW LS, ZF TE-ML 05B, 12D, 16G.

Napsal: pon 19.03.2007 12:02
od major
Huska píše:
Fx píše:
Huska píše:Mám dotaz na olej do samosvoru... Majore, vím že jsi mi napsal že tam patří Castrol SAF-XJ a našel jsem to i na netu, ale v 1l baleních vedou jen SAF-X který má stejný popis... už ho mám doma tak mě zajímá jestli ho mám jít vrátit a sehnat SAF-XJ ... co vůbec to "J" znamená? Díky


Nechci se do toho plést, ale mám pocit, že X je do viskózního, kdežto XJ do lamelového...


je to možné, proto potřebuji radu ... dle popisu které jsem našel na netu vše souhlasí, já si objednal "XJ" ale došel mi "X" ... XJ mají jen ve 25l balení:

Castrol SAF-X
Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 pro silně zatížené zadní nápravy s nebo bez diferenciálu s omezenou svorností. Stabilní ve smyku za všech provozních podmínek, účinné tlumení hluku. Schválen dle norem ZF TE-ML 05B, 12D, 16G, Scania STO 1:0.

Castrol SAF-XJ
Syntetický převodový olej SAE 75W-140, API GL 5 vyvinutý speciálně pro zadní nápravy japonských vozů s nebo bez samosvorného diferenciálu. Schválen dle norem BMW LS, ZF TE-ML 05B, 12D, 16G.
To je přesně to o čem jsem zde již několikrát psal, olej SAF-X nelze použít pro rozvodovky BMW. Je třeba striktně dodržovat schválení od výrobce. Rozvodovky BMW jsou poněkud atipické a je NUTNÉ používat pouze produkty k tomu určené a mající tedy i schválení automobilky. Musíš použít ten SAF-XJ !! Popřípadě to samé od jiného výrobce.
Patří tam například přesně ten olej, který jsem pro klub na jeho objednávku koupil a klub ho teď nechce. Viz. thread "olej do diferenciálu" v sekci Pokec. Tudíž to vypadá, že nebude nic.

Napsal: pát 23.03.2007 10:41
od slaytenic325
Nerozuzím olejům....... Nejsem si jistý, jestli můžu použít pro motor 325tds olej Shell Helix Plus 10W-40? Mám ho totiž několik litrů doma a před tím jsem ho používal do benziňáku. Lze použít i do dieslu? Díky

Napsal: pát 23.03.2007 10:53
od major
slaytenic325 píše:Nerozuzím olejům....... Nejsem si jistý, jestli můžu použít pro motor 325tds olej Shell Helix Plus 10W-40? Mám ho totiž několik litrů doma a před tím jsem ho používal do benziňáku. Lze použít i do dieslu? Díky
Ano, bez problémů :wink: .

Napsal: sob 24.03.2007 05:39
od Bary
To major

Ahoj,
tak jsem se prokousal těmy 30ti stránkamy a poprosil bych tě též o rady a poznatky.


Mám E30 318is rok 1990 najeto 247000 +-

Koupil jsem to v dubnu kdy to mělo najeto 221000+- a od te doby se měnil pouze jednou a to při 239500+-
Vím, že to muselo dostat hodně na prdel. :evil: :oops: :roll:

Bývalý majitel dělal při 210000+- komplet go motoru.Nevim přesně co všecko vyměnil nebo nevyměnil.

Nemam ponětí co tam nalil za olej on, ale já když jsem to koupil tak jsem v létě doléval cca 2l Castrol gtx nebo nějak tak, myslím 10w 40.
Jezdil sem hodně po republice takže spíš dálkové než po městě.
Na podzim se měnil olej, akorát sem neměl moc financí tak mi kamoš dovezl nějakou sračku, ani si nepamatuju název.
Najel sem na to asi 6000km a kontrolky opět pohasly a svítí oilservice.
Tentokrát jsem jezdil hodně po městě a dost často se ani motor nezahřál. Asi 3x sem byl 150km od domu jinak pořát po městě a 1x-3x tydně 30km do školy a na brigády a 30km zpět.

Chi se tě zeptat jaký je nejvhodnější olej pro tuto situaci a nějaký který můžu nalít i po těch sračkách co tam sou(byly).

Vím, že druh a značka oleje by se neměli moc měnit.
Na ceně mi až tak moc nezáleží, hlavně aby to fakt bylo kvalitní a ten motor vydržel aspoň ještě 150tis km

Jo ještě jsem zapoměl.
Když ten byvalej majitel dělal to go tak tam krom oleje nalil to slavné PS23 z tv reklamy.
Je to k něčemu, nebo je to jen blbost na tahání peněz s lidí?

Předem děkuji za rady a zkušenosti.

Díky
Honza

Napsal: ned 25.03.2007 22:48
od major
Bary píše:To major

Ahoj,
tak jsem se prokousal těmy 30ti stránkamy a poprosil bych tě též o rady a poznatky.


Mám E30 318is rok 1990 najeto 247000 +-

Koupil jsem to v dubnu kdy to mělo najeto 221000+- a od te doby se měnil pouze jednou a to při 239500+-
Vím, že to muselo dostat hodně na prdel. :evil: :oops: :roll:

Bývalý majitel dělal při 210000+- komplet go motoru.Nevim přesně co všecko vyměnil nebo nevyměnil.

Nemam ponětí co tam nalil za olej on, ale já když jsem to koupil tak jsem v létě doléval cca 2l Castrol gtx nebo nějak tak, myslím 10w 40.
Jezdil sem hodně po republice takže spíš dálkové než po městě.
Na podzim se měnil olej, akorát sem neměl moc financí tak mi kamoš dovezl nějakou sračku, ani si nepamatuju název.
Najel sem na to asi 6000km a kontrolky opět pohasly a svítí oilservice.
Tentokrát jsem jezdil hodně po městě a dost často se ani motor nezahřál. Asi 3x sem byl 150km od domu jinak pořát po městě a 1x-3x tydně 30km do školy a na brigády a 30km zpět.

Chi se tě zeptat jaký je nejvhodnější olej pro tuto situaci a nějaký který můžu nalít i po těch sračkách co tam sou(byly).

Vím, že druh a značka oleje by se neměli moc měnit.
Na ceně mi až tak moc nezáleží, hlavně aby to fakt bylo kvalitní a ten motor vydržel aspoň ještě 150tis km

Jo ještě jsem zapoměl.
Když ten byvalej majitel dělal to go tak tam krom oleje nalil to slavné PS23 z tv reklamy.
Je to k něčemu, nebo je to jen blbost na tahání peněz s lidí?

Předem děkuji za rady a zkušenosti.

Díky
Honza
Ahoj Honzo, použij olej SAE 5W-40 od nějakého známějšího a prověřeného výrobce. V současné době mají tyto produkty nejlepší poměr cena/výkon. Ode mne můžeš mít oleje ARAL.
Nezaručím ti však, že ti motor vydrží dalších 150. tis., nejsem telepat a jasnovidec. Záleží to hlavně na kondici motoru.
K PS23 asi toto a budu se opakovat, v žádném případě NEDOPORUČUJI jakákoli přídavná aditiva do olejů. Olej je komplexní a vyvážená chemická sloučenina, aplikací dalších látek může dojít k výrazné změně chemické stability. A vzhledem k tomu, že každý výrobce si přísně hlídá složení aditiv ve svých produktech jako své know-how, tak ti nikdo nezaručí co to udělá. V lepším případě se nestane nic, v horším....

Napsal: pon 26.03.2007 04:23
od Bary
To major:
Jasan, takže nejlépe vypláchnout motor prostředky k tomu určenými a nalít zmiňovaný typ oleje.
No od tebe by se to asi muselo řešit poštou bo já bydlím 30km od Olomouce.
Jaké máš ceny?

Díky Honza

Napsal: úte 27.03.2007 23:57
od Bary
To major:
Ahoj, naskytla se mi možnost většího množství oleje Esso Ultron 5W-40
Je to určeno pro západnější státy, ne pro ČR. Je to uspokojující kvalitně nebo je to o ničem?
4l - 840kč

Díky Honza

Napsal: stř 28.03.2007 14:12
od Fikop
major píše:
Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D
Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím :? .


Nenašel bys někde technické listy od oleju?
Mobil1 5w-50 Formula
Valvoline VR1 Racing 5w-50
a Aral ??? 5w-50......ten co lze koupit u tebe. pls mužeš napsat i cenu 8)
Můžeš zde napsat i vlastní komentář :wink:

Napsal: stř 28.03.2007 16:52
od Dave
Fikop píše:
major píše:
Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D
Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím :? .


Nenašel bys někde technické listy od oleju?
Mobil1 5w-50 Formula
Valvoline VR1 Racing 5w-50
a Aral ??? 5w-50......ten co lze koupit u tebe. pls mužeš napsat i cenu 8)
Můžeš zde napsat i vlastní komentář :wink:


Zrovna z těchto olejů jsem vybíral. Ty technické listy jsou tady:
http://www.olejspol.cz/attachement/3548 ... w60_51.pdf
http://www.olejspol.cz/attachement/3548 ... %20new.doc

Mobil má lepší hodnoty (dle Majora) ovšem je taky cca o 100,- dražší na litru.

Na zkoušku teď dávám ten VR1 ale i tak musím brzo dělat gufera (začalo to docela papat - však taky TXT je jako voda).

Napsal: čtv 29.03.2007 19:46
od dali_b
to major

Ahoj,
se zájmem čtu tuhle diskuzi a hned na začátku jsem zaregistroval tvoje vcelku pochvalný vyjádření o olejích Pentosin. Protože to mám k prunéřovký elektrárně kousek zajel jsem se do SPA podívat.

Ceny mají následující:
Pentosynth 5W 40 - 220Kč/l
Pentosynth 5W 50 - 195Kč/l

Rozdíl v ceně zanedbatelný, takže mě spíš zajímá, kterým bych udělal 325-ce i M50 větší radost. :lol: