Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě X5
Re: koupě X5
dnes budu volat jednomu borcovi co by zato chtěl,to víš plno mechaniku má rádo když se jim platí zlatem a ještě ti řeknou však sis koupil bmw tam je vše dražší,to stejný mě říkali i chryslera.v okolí Brna najít normálního mechanika je docela problém.
Re: koupě X5
to se musíš naučit za mechanikem dojet dál než se nechat šidit ve vedlější dědině
Re: koupě X5
dojet dál mě nevadí,jenže všude je to stejný i z klubu bmw mě borec nabídl na e39 tlumič trw za 3000 a realná cena je 1050.to jsou ty vysokohorský přirážky na díly.ještě jsem nepotkal mechanika který by si nepřirazil na díl tolik jak kdyby ho měl pozlacovat.skoro každý mechanik chce za hodinu 400 a na díl si přirazí tolik že když to spočítám bere na hodinu cca 1000kč což je docela masakr,v okolí Brna jsem obešel asi 5 mechaniků a ten co měl zas dobrou cenu nabízel díly ty nejlepší a v realitě je buď ani nevyměnil nebo tam dal to nejlevnější co se dalo sehnat
Re: koupě X5
jinak já si koupil sachs a stál 1950kč a znamí mě to přehodil,ale udělá jen běžný věci brzdy ramena atd....
ale rozvody a tak to už je lepší když to někdo umí
ale rozvody a tak to už je lepší když to někdo umí
Re: koupě X5
Ja porad nevim co mas s tema rozovadam, sada FEBI stoji nejakejch 5000,- ty proad riaks 50. Rozovdy snad nejosu VVT ani Vanosy, abys musel mit pripravek. SIkovnej mechanik, kterej rozvody nekdy delal to pro nej nemuze byt problem.
Takze i kdyby menil i kaldky tak to snad nemuze byt vic nez 15tis.
A proc se s mechanikem nedomlouvas o celku za praci ? PRoc to resis hodinovkou ?
Snad chci rozovdy kolik to bdue stat ? 15 dobry 25 ne diky.
Takze i kdyby menil i kaldky tak to snad nemuze byt vic nez 15tis.
A proc se s mechanikem nedomlouvas o celku za praci ? PRoc to resis hodinovkou ?
Snad chci rozovdy kolik to bdue stat ? 15 dobry 25 ne diky.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: koupě X5
Tiez sa prvy krat stretavam s udajom “hodinovka” u mechanika, ked sa nebavime o autorizovanom servise s normovanymi hodinami...ked nieco mam povie mi kolko to bude stat a hotovo priznam sa ze ani neriesim co je praca co je cena dielu..tak ci tak si to sam nespravim;)bud je to vela ako celok a poviem nie dakujem, alebo poviem ok moze byt...a zase tvoj prepocet neviem jak si spravil ze 300cz na hodinu ci ti to tak udal, ale zase ber ze keby to aj tak bolo nie je to co si mechanik da do vacku, ber ze musi platit ludi ak neni sam, musi platit prenajom dielne ak nie je u seba v garazi, musi nakupovat naradie, softy kadeake, diagnostiky, elektriku, plyn, vodu atd ...len to si nie kazdy uvedomi, vacsina to berie ze zobral za robotu xy tisic tak je to proste noc lebo ja si to viem spravit doma za stvrtinu ceny, ak vies pre teba super samozrejme, ale robis to vo svojom volnom case, on z toho zije a plati ucty takze je to proste nieco ine...
Re: koupě X5
jak co řeším hodinami ,ale píši co mě řekl mechanik,ale ještě zkouším jinýho,skrz i mou e39.protože ten mě řekl že go 3.0i by mě udělal tak za 70 000 až 100 000,což bych měl druhou nebo 4x ten motor
jinak po spoustě dotazů a rozhodování půjde do x5,ale 3.0i,není to závodník,tahat za tím nic nebude a najede ročně tak 5000km,což si myslím že není špatná volba ikdyž tam je automat GM.
a pokud je někdo poblíž Brna co mě nabídne rozumné ceny budu velice rád,jsem ochotný i u opravy pomoct aspoň jako podavač nářadí a nebo aspoň sjedu pro nějakou svačinu
jinak po spoustě dotazů a rozhodování půjde do x5,ale 3.0i,není to závodník,tahat za tím nic nebude a najede ročně tak 5000km,což si myslím že není špatná volba ikdyž tam je automat GM.
a pokud je někdo poblíž Brna co mě nabídne rozumné ceny budu velice rád,jsem ochotný i u opravy pomoct aspoň jako podavač nářadí a nebo aspoň sjedu pro nějakou svačinu

Re: koupě X5
Ty ses ztracenej pripad fakt. Na zacatku druhej post jsem ti psal ze tam GM neni, do benzinu se GM nedelal a benzin ma predFL 5HP24!
Ty si radsi kup Fabii s timhle pristupem jen kazdyho naseres hlavne ty mechose kolem.
Ty si radsi kup Fabii s timhle pristupem jen kazdyho naseres hlavne ty mechose kolem.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: koupě X5
3.0i ma GM převodovku, proto se to tak sere, 4,4i ma ZF převodovku, podstatně spolehlivější. ale tam je to jedno, ten motor se sere tak že nějaka převodovka tě trapit nebude 

Re: koupě X5
No, to je presne to, co vidis ty. Prirasky nekterych dilu je masakr, ale pokud chces mit dobre vybavenou dilnu, tak to neco stoji. Zvedak, naradi, kompresor, diagnostika, ruzne specialni pripravky, plnicka klimatizace, dilnu taky musel postavit. Proste vse tohle je zapocitane v cene. Taky elektrika a v zime topeni. Dalsi vec, ze poskytuje zaruku na namontovane veci. Pak je rozdil, jestli to montuje clovek, co to dela v nejake stodole a ma jen kladivo a sroubovak. Kdysi jsem se o tom bavil s kamaradem, co vlastni dilnu. Za dalsi je, ze ty potrebujes jeho, jinak nebudes jezdit. Vzdycky se da domluvit. Ja si vse okolo montuju sam a proto i ceny dilu mam mensi, ale jsou veci, ktere proste sam neudelam a pak je potreba odbornejsi zasah. A ty co prodavaj diky mechanikum nechteji zverejnovat ceny velkoobchodni, protoze to dela zlou krev. Az bude mechaniku vic nez aut, tak budou i jine ceny, ale to se nikdy nestane. Ale uz i dnes existuji dilny, kde si zaplatis pronajem za den, udelas si tam, co potrebujes a po tobe jede zase druhy borec. Plne vybavena se vsim vsudy.vasekBrno píše:dojet dál mě nevadí,jenže všude je to stejný i z klubu bmw mě borec nabídl na e39 tlumič trw za 3000 a realná cena je 1050.to jsou ty vysokohorský přirážky na díly.ještě jsem nepotkal mechanika který by si nepřirazil na díl tolik jak kdyby ho měl pozlacovat.skoro každý mechanik chce za hodinu 400 a na díl si přirazí tolik že když to spočítám bere na hodinu cca 1000kč což je docela masakr,v okolí Brna jsem obešel asi 5 mechaniků a ten co měl zas dobrou cenu nabízel díly ty nejlepší a v realitě je buď ani nevyměnil nebo tam dal to nejlevnější co se dalo sehnat
Re: koupě X5
Dneska platí pravidlo potřebuješ 3 věci: známého doktora, právníka a Jaraxe (rozuměj mechanika)
Bohužel je taková doba, že se bez mechanika neobejdem, a za 500 bych tlumič taky neměnil, na to bych se mohl...vys...
a jestli se dávala do 3.0i GM tvl...tak to bych se an to rychle vys...ta nedá ani od novoty 100k, je to pro mě teda novinka, myslel jsem, že všechny benziny nonFL disponovali pouze ZF.
Bohužel je taková doba, že se bez mechanika neobejdem, a za 500 bych tlumič taky neměnil, na to bych se mohl...vys...
a jestli se dávala do 3.0i GM tvl...tak to bych se an to rychle vys...ta nedá ani od novoty 100k, je to pro mě teda novinka, myslel jsem, že všechny benziny nonFL disponovali pouze ZF.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: koupě X5
To me taky prekvapilo, jak to je u E46 a E39? Tam se taky do nekterych benzinu davaly GM?
Re: koupě X5
ne u e39 a e46 byly zf v benzínu.psal jsem si s borcem a má na gm 350 000km a dělá jen olej,gm nevydrží v naftě.ale pravda to být nemusí.já chápu že výbava něco stojí ale přece mu celou výbavu nemusí hned zaplatit prvních 10 lidí a nekupuje výbavu každý 3 měsíce.ale to je jedno každý nato máme svůj názor a každý to vidí jinak.
tady se rady člověk nedočká,zatím sem se jen od vás dozvěděl jak se tam jen vše úplně sere a jak jsou skoro všechny motory na hovno.
tady se rady člověk nedočká,zatím sem se jen od vás dozvěděl jak se tam jen vše úplně sere a jak jsou skoro všechny motory na hovno.
Re: koupě X5
sorry ale zatím to vypadá že vím o něco víc jak ty ,když ani nevíš co tam je za převodovku,asi je tu někdo jinej ztracenej případ,ale hlavně že hned ať si jdu pro fábiuArnie_one píše:Ty ses ztracenej pripad fakt. Na zacatku druhej post jsem ti psal ze tam GM neni, do benzinu se GM nedelal a benzin ma predFL 5HP24!
Ty si radsi kup Fabii s timhle pristupem jen kazdyho naseres hlavne ty mechose kolem.


Re: koupě X5
a v čem se ten motor sere?na netu jich ani není moc k prodeji a to abych se teda zbavil co nejrychleji toho svého mám tam ten stejný motor.sice teda žerou olej ale nějak moc závad na ty motory nepíšou.je to horší na servis cenově jak ta 4.4i?JaraX píše:3.0i ma GM převodovku, proto se to tak sere, 4,4i ma ZF převodovku, podstatně spolehlivější. ale tam je to jedno, ten motor se sere tak že nějaka převodovka tě trapit nebude
Re: koupě X5
odchází hlavy, odchází bloky, kroutí se, občas to sežere disu, těsnění na hlavách taky problém, stejně tak hydroštely, a tom že GM vydrží, bych ti mohl dát telefon na pár zákazníků a můžeš jim vysvětlovat že jim tam převodovka odešla náhodou.
a co vykladáš že jsme ti neporadili? dostal jsi spoustu rad. tak znova.
- všechny SUV jsou hodně drahy na servis, je to prostě vždycky dražší než třeba sedmička, prostě na těch SUV se furt něco řeší.
- pokud už chceš SUV, ty maly jednoduší fungují líp, třeba X3 je poměrně spolehlivy auto, ale je tam nahovno ten motor a ta převodovka,
- nebo si koupíš X5 kde se ti bude srát to auto, ale zase tam vydrží ten motor a převodovka víc, protože si koupíš 4,4i nebo 4,8i s ZF převodovkou
- pokud chceš luxus kup si Range Rover, pokud chceš sport, kup si E70, pokud chceš kompromis, kup si E53,
- ale hlavně prostě zvaž jeslti chceš SUV a nestačí ti třeba limuzína, která nabídne i na rozbité cestě vyšší komfort a jezdí za míň, pokud bych chtěl X5 jako na pracanta, tak si koupím nějakou pěknou předfacovou 4,4i M62, pokud bych měl víc peněz, koupím si IS od Smashera nebo Hurdyho.
a co vykladáš že jsme ti neporadili? dostal jsi spoustu rad. tak znova.
- všechny SUV jsou hodně drahy na servis, je to prostě vždycky dražší než třeba sedmička, prostě na těch SUV se furt něco řeší.
- pokud už chceš SUV, ty maly jednoduší fungují líp, třeba X3 je poměrně spolehlivy auto, ale je tam nahovno ten motor a ta převodovka,
- nebo si koupíš X5 kde se ti bude srát to auto, ale zase tam vydrží ten motor a převodovka víc, protože si koupíš 4,4i nebo 4,8i s ZF převodovkou
- pokud chceš luxus kup si Range Rover, pokud chceš sport, kup si E70, pokud chceš kompromis, kup si E53,
- ale hlavně prostě zvaž jeslti chceš SUV a nestačí ti třeba limuzína, která nabídne i na rozbité cestě vyšší komfort a jezdí za míň, pokud bych chtěl X5 jako na pracanta, tak si koupím nějakou pěknou předfacovou 4,4i M62, pokud bych měl víc peněz, koupím si IS od Smashera nebo Hurdyho.
Re: koupě X5
já tomu plně rozumím ,každý si prací vyděláváme na účty atd....ale spousta řemesel potřebuje k provozování nářadí které něco stojí,třeba mám jen já špatnou zkušenost a někde jsou ceny jiný,ale mám zkušenost dám příklad tlumič e39 přední v servisu cena 4000 já ho koupil za 1950 a ještě chtěl cca 1500 až 2000 za výměnu,výměna i s uložením a pružinou,takže ani už nepíšu kolik je přiražený na uložení a pružině a už tak za dva komplet tlumiče dávám za práci cca 7000 a když tomu přidám přirážku na uložení a pružinu tak mu dám za práci 9000 až 10 000 a myslím že na předních tlumičách za 8 hodin není co dělat,ramena byly 2 měsíce starý tak šli sundat dobře dolů a takových mechaniků okolo je plno.je to normální cena?Michal595 píše:Tiez sa prvy krat stretavam s udajom “hodinovka” u mechanika, ked sa nebavime o autorizovanom servise s normovanymi hodinami...ked nieco mam povie mi kolko to bude stat a hotovo priznam sa ze ani neriesim co je praca co je cena dielu..tak ci tak si to sam nespravim;)bud je to vela ako celok a poviem nie dakujem, alebo poviem ok moze byt...a zase tvoj prepocet neviem jak si spravil ze 300cz na hodinu ci ti to tak udal, ale zase ber ze keby to aj tak bolo nie je to co si mechanik da do vacku, ber ze musi platit ludi ak neni sam, musi platit prenajom dielne ak nie je u seba v garazi, musi nakupovat naradie, softy kadeake, diagnostiky, elektriku, plyn, vodu atd ...len to si nie kazdy uvedomi, vacsina to berie ze zobral za robotu xy tisic tak je to proste noc lebo ja si to viem spravit doma za stvrtinu ceny, ak vies pre teba super samozrejme, ale robis to vo svojom volnom case, on z toho zije a plati ucty takze je to proste nieco ine...
jinak čemu nerozumím tak do toho nelezu,auto dávam radši lidem kteří tomu rozumí
díly si koupím sám a v servisu platím 500 za hodinu a nebo od výměny,podle toho jak se domluvíme
Re: koupě X5
auto není pro mě,je to starší pán a má to do lesa,myslivost a ryby,ale najede za rok tak 5000.samozřejmě jestli neměnily olej tak umře,ale i zf potřebuje po nějakém čase udělat měnič.a spoustě lidí začne převodovka blbnout a jezdí dál a pak je po ní komplet.JaraX píše:odchází hlavy, odchází bloky, kroutí se, občas to sežere disu, těsnění na hlavách taky problém, stejně tak hydroštely, a tom že GM vydrží, bych ti mohl dát telefon na pár zákazníků a můžeš jim vysvětlovat že jim tam převodovka odešla náhodou.
a co vykladáš že jsme ti neporadili? dostal jsi spoustu rad. tak znova.
- všechny SUV jsou hodně drahy na servis, je to prostě vždycky dražší než třeba sedmička, prostě na těch SUV se furt něco řeší.
- pokud už chceš SUV, ty maly jednoduší fungují líp, třeba X3 je poměrně spolehlivy auto, ale je tam nahovno ten motor a ta převodovka,
- nebo si koupíš X5 kde se ti bude srát to auto, ale zase tam vydrží ten motor a převodovka víc, protože si koupíš 4,4i nebo 4,8i s ZF převodovkou
- pokud chceš luxus kup si Range Rover, pokud chceš sport, kup si E70, pokud chceš kompromis, kup si E53,
- ale hlavně prostě zvaž jeslti chceš SUV a nestačí ti třeba limuzína, která nabídne i na rozbité cestě vyšší komfort a jezdí za míň, pokud bych chtěl X5 jako na pracanta, tak si koupím nějakou pěknou předfacovou 4,4i M62, pokud bych měl víc peněz, koupím si IS od Smashera nebo Hurdyho.
jenže on nikdy nevyužije ten výkon toho auta.nevím už sem se zeptal asi 10 mechaniků každej mě řekl co se týče servisu jít radši do té 3.0i.tak já už nevím.dnes mě ještě bude jeden dělat cenu na go toho 3.0i tak uvidím.
Re: koupě X5
vasekBrno:
no to jsi me primo uzemnil, tak ted nevim kam se rychle podivat. Není tedy lepší manual a 3.0i, když to čtu do lesa, není lepší nějaké Pajero, protože X5 je snad jenom na silnici.
no to jsi me primo uzemnil, tak ted nevim kam se rychle podivat. Není tedy lepší manual a 3.0i, když to čtu do lesa, není lepší nějaké Pajero, protože X5 je snad jenom na silnici.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44

Re: koupě X5
díval jsem se úplně na všechny značky,ale nemáme nikoho v okolí kdo by měl tohle auto tak o tom moc nezjistím co motor atd jak tam na tom je,automat chce skrz mou mamku aby stím mohla jezdit neumí s manuálem.Arnie_one píše:vasekBrno:
no to jsi me primo uzemnil, tak ted nevim kam se rychle podivat. Není tedy lepší manual a 3.0i, když to čtu do lesa, není lepší nějaké Pajero, protože X5 je snad jenom na silnici.