Stránka 3 z 4

Re: Rachot motoru

Napsal: sob 22.04.2017 23:27
od starML
Souvislost je furt stejná. Tenhle motor kvůli regeneraci filtru pevných částic (DieselPartikelFilter) přivstřikuje palivo, aby došlo ke zvýšení teploty výfukových plynů. O totéž se pravděpodobně snaží automatická převodovka - zvýšit zatížení motoru. Jenže se to asi nedaří a to palivo už naředilo olej a tohle vyhodnotilo i to čidlo ve vaně - nekontroluje pouze množství, ale i viskozitu oleje. Pro úspěšnou regeneraci DPF nesmí být zapsána žádná závada v ŘJ motoru, Ty tam máš 0042DE => Glühkerzensteuergerät ist gestört, takže napřed vyměnit jednotku žhavení.

A protože máš v nicku Graz, předpokládám jistou znalost němčiny: "BSD ist die Bitserielle Datenschnittstelle im E60/E61. Mit der Schnittstelle kommuniziert das DDE (Digitale Dieselelektronik oder auch das Motorsteuergerät) mit den Steuergeräten/Bauteilen wie z.B. Glühkerzensteuergerät, Lichtmaschine, IBS-Sensor, Ölsensor usw. Das ist eine Nachrichtenleitung für die einzelnen Teile und somit können Daten hin- und hergesendet werden. Und der Fehler 42DE bedeutet die Kommunikation zwischen dem Motorsteuergerät und dem Bauteil (in diesem Falle Glühkerzensteuergerät) ist gestört.

Hoffe es ist halbwegs verständlich geschrieben" :D

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 23.04.2017 06:30
od abcent500
Ich hab ziemlich gut verstanden danke :)
Diky pane za vycerpavajici odpoved. Ja tu chybu smazal, zpet se neukazuje, jedu to protahnout na delsi trase, v patek me ceka Viden, v pondeli taky. Melo by se to procistit.

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 23.04.2017 09:35
od starML
- chyba Transmission "Wear oil Code: 0054C6" náleží automatické převodovce, nech si zkontrolovat množství a stav oleje v automatu, pravděpodobně nebude nejlepší,
- chyba "BSD message failure Code: 0042DE" je ta jednotka žhavení, ale tato chyba se vygeneruje tehdy, pokud je motor studený, podle čidla teploty motoru je potřeba žhavit a to žhavení nefunguje. Pokud bude motor teplý a není třeba žhavit, tak se ta chyba nezapíše. Ale při dalším startu studeného motoru se zapíše znovu.

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 23.04.2017 09:52
od abcent500
starML píše:- chyba Transmission "Wear oil Code: 0054C6" náleží automatické převodovce, nech si zkontrolovat množství a stav oleje v automatu, pravděpodobně nebude nejlepší,
- chyba "BSD message failure Code: 0042DE" je ta jednotka žhavení, ale tato chyba se vygeneruje tehdy, pokud je motor studený, podle čidla teploty motoru je potřeba žhavit a to žhavení nefunguje. Pokud bude motor teplý a není třeba žhavit, tak se ta chyba nezapíše. Ale při dalším startu studeného motoru se zapíše znovu.
Vyzkousim jeste az bude tedy motor studenej. Jinak jsem rano nacetl chyby (motor uz zahraty), nic tam neni krom te prevodovky, projel to cca 100 km po dalnici. Ted nemam moznost ani cas ale za mesic a pul mam dovolenou, zenim se, po svatbe jsem mel v planu tu prevodovku resit, vse dam doporadku a snad bude klid.
Diky moc za tvuj cas a podrobne vysvetleni, ja se s tim trapim uz snad 3/4 roku, v Grazu jsem teprve druhym rokem a nemam se zde na koho obratit tak musim bombardovat zde na foru svymi dotazy :D

Re: Rachot motoru

Napsal: stř 05.07.2017 20:34
od abcent500
Chlapi olej v prevodovce nevypadal spatne, nechal jsem ho vymenit u ZF Pakry ale chyba wear oil tam stale je a nejde smazat...alespon ne s Carly

Re: Rachot motoru

Napsal: stř 05.07.2017 23:11
od Snejk
chyba oil wear nalezi spis VTGcku ten jedinej si hlida a taky otravuje s vymenou. takze olej do rozvodovky a pak nejakou lidskou diagnostikou (ne iCarly) tomu udelat normalne servisni funkci ze je olej vymenen

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 03.09.2017 17:42
od abcent500
Vracím se zpet k tematu. Novy olej, nova napln v prevodovce (ta je taky v poradku). Motor rve porad dal, v intervalech 2.-3.den, vymenil jsem jeste olejovy separator, v nem nebyla zadna filcova ani jina vlozka. Rikal jsem si mozny duvod, proc hadice co vede od intercooleru je od oleje (je nekde urcite asi trhlina, ok, casem vymenim).Ted je tam novy s bezudrzbovou vlozkou. Umyl jsem motor at je vse ciste. Dnes motor zase rval a radil si az pri 2500 ot/min. Tak jsem se uz nasral a dal plny kotel at si ten motor treba vystreli do vzduchu. Nevysralo se samozrejme nic jen hadice od intercooleru opet zasrana od oleje viz foto:
http://www.rajce.net/f1210448586
http://www.rajce.net/f1210448764
Pokud jde olej i do sani, tak se bude zasirat i DPF je tak?
Po 5 minutach rev prestal a auto jese zase normalne. Olej stale na MAX, takze nejde o velky ubytek.
Co mam pro toho nemcoura jeste udelat??

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 03.09.2017 19:50
od starML
Podívej se ještě jednou do toho separátoru. Dříve tam byla provázková, filcová vložka nebo odolná houbička. Nyní je tzv. bezúdržbový s jiným labyrintem. Ale pořád tam zůstal membránový ventil (červená gumička), který má za úkol nasměrovat proudění vzduchu pouze jedním směrem. Podrobněji je to popsáno zde https://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-320 ... 24416.html .
:D

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 03.09.2017 21:51
od abcent500
Vlevo co bylo v aute, bez zadne filcove vlozky, nic a vpravo, co jsem kupoval a daval do auta...
http://www.rajce.net/f1210693346

Olej se objevuje v hadici co jde do egru nadale.

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 06:14
od JaraX
to je turbo KO, výměna turba, a idealně výměna auta za něco normálního :) s tou naftou je jen trápení

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 08:15
od abcent500
JaraX píše:to je turbo KO, výměna turba, a idealně výměna auta za něco normálního :) s tou naftou je jen trápení
A jsi si jisty? A jestli mas na mysli sedmu, tak tu nechci diky :D

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 08:34
od JaraX
proč sedmu? je spousta dobrych bmw e9x sou dobre atd.
sedma ma prostě nejmenší náklady a nejmenší pořizovací cenu za vybavené auto, v tomdle ju nic nenahradí. já si ted koupil 6er, stojí to víc jak sedma a je to ve skoro všem horší, sedačky nepohodlny a malé boční vedení, logic nehraje, atd.
jen to trochu líp jede, sedí a jde sundat střecha :)
ale prostě servisovat starou naftu je bud spousta starostí nebo spousta peněz a nebo obojí.

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 09:16
od rhinos
Jo hlavne ty klubove 7er se zahradni hadici co kazdy rok sezere 100k za servis a nejede :D

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 09:22
od Filozof
problém je ten že 90procent z vás co se divíte že ve 2kilech řešíte to či ono tak realita je taková že to má ještě 2-300K stočených .... pak se není čemu divit že se řeší převodovka a auto se celé sype ...ještě po italovi kde člověk nemuže věřit ničemu pokud vidí jak italové jezdí brzda plyn, tak auto bude mít hodně za sebou ...

PS: Osobně vím o pár lidech co naftu měli nebo mají a jezdili do cca 300-350 s drobnějšíma výdajema ale pak to skočilo hodně vysoko. Hydroměnič u automatu dost často nebo pak spousty serepetiček kolem auta a nafty ...ale fakt až kolem 350-400+ nikdy dříve to zásadní extra věci nebyli.
Třeba ted kamarád od 2-3kil neřešil skoro nic jen za pár tisíc servis jinak vše fungovalo ale originál. A po 340tis. se začli objevovat už dražší věci.

Origo 2kila ještě nic není pokud to jsou auta do cca 2008-9 takže předpokládám má většina o 2kila více než vidí na budíku, když vidím ty výdaje. Jen si to lidi nechtějí přiznat.

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 10:45
od JaraX
rhinos píše:Jo hlavne ty klubove 7er se zahradni hadici co kazdy rok sezere 100k za servis a nejede :D
jo ta byla husta, malem jsem se poblil :)

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 16:07
od abcent500
Az budu chtit poradit jake jine auto, tak se rad ozvu ale do te doby bych rad poresil veci, ktere me na aute vadi. Shodou okolnosti mam itala, se kterym nekdo jezdil jako chuj ale na par drobnosti a jednu velkou jako sjete lamely na 5.stupni auto slouzi a vse funguje jak ma. Na tom v kolika km se na tom neco bude srat je otazkou majitele jak se o to stara. A ja se staram co to jde a vse si zatim delam sam, jelikoz ziji v zahranici, kde neznam zadnej spolehlivej servis a do bmw to za 130€/hod davat nebudu.
Vratme se prosim k tematu.

Re: Rachot motoru

Napsal: pon 04.09.2017 16:16
od JaraX
tak potom kup nové turbo (ne repas) a neřeš.

Re: Rachot motoru

Napsal: úte 05.09.2017 23:03
od abcent500
Myslis, ze turbo za 30 klacku me zachrani od huceni motoru? Kde beres tu jistotu?

Ja uz nevim, jak to popsat.
Stojim, mam neutral, motor bezi klidne, zaradim D a zvuk motoru se trochu logicky zmeni, jelikoz jde do zaberu. Muj problem je v tom, ze ted uz docela casto, kdyz sjedu z dalnice par metru od baraku, stojim na svetlech (zarazeno samozrejme D), padne zelena a ja se pomalu rozjizdim a v tu ranu je pedal o neco citlivejsi a motor vic rve nez normalne (asi jako kdybych pustil 3 klimy zaroven). Radi si 1-2, 2-3 normalne ale 3-4 az pri 2500 tis.otacek! Kazdej tady vyklada o regeneraci ale je hloupost aby probihala kazdy den ve stejnou dobu a ve stejny moment kdy stojim po sjezdu z dalnice na svetlech! A to uz nemluvim o tom, ze z motoru je citit smrad oleje (ne jednou se z kapoty linul kour). Uz to je rok a stale jsem na nic neprisel ani nikdo z fora...

Re: Rachot motoru

Napsal: ned 10.09.2017 18:21
od abcent500
abcent500 píše:Myslis, ze turbo za 30 klacku me zachrani od huceni motoru? Kde beres tu jistotu?

Ja uz nevim, jak to popsat.
Stojim, mam neutral, motor bezi klidne, zaradim D a zvuk motoru se trochu logicky zmeni, jelikoz jde do zaberu. Muj problem je v tom, ze ted uz docela casto, kdyz sjedu z dalnice par metru od baraku, stojim na svetlech (zarazeno samozrejme D), padne zelena a ja se pomalu rozjizdim a v tu ranu je pedal o neco citlivejsi a motor vic rve nez normalne (asi jako kdybych pustil 3 klimy zaroven). Radi si 1-2, 2-3 normalne ale 3-4 az pri 2500 tis.otacek! Kazdej tady vyklada o regeneraci ale je hloupost aby probihala kazdy den ve stejnou dobu a ve stejny moment kdy stojim po sjezdu z dalnice na svetlech! A to uz nemluvim o tom, ze z motoru je citit smrad oleje (ne jednou se z kapoty linul kour). Uz to je rok a stale jsem na nic neprisel ani nikdo z fora...
Edit: Vcera jsem shodil hadice z intercooleru a ten je prazdnej, z hadice co jde do egru vyteklo par kapek, od turba jen mastnej film.
Chtel jsem jeste dodat, ze ty problemy mam od te doby, co jsem nechal menit tesneni u turba (u Sotei v Ove). Po prijezdu domu jsem si vsiml poprve smradu z motoroveho prostoru a od te doby to dela porad.

Re: Častá hlučnost motoru 530xd

Napsal: ned 10.09.2017 22:56
od Vapinecko
Když píšeš o smradu. Nemáš prasklý svody? Nebo tohodle motoru se to netýká?