Stránka 3 z 4
Napsal: stř 24.08.2016 09:12
od Joe_27
jj mám pravé verzi bez dpf se zahnutým výfukem dolů, dal jsem si na to při koupi pozor.
takže mě s největší pravděpodobností čeka turbo a žhaviče.
v nejhorším případě teda 35+10 = 45tis budoucí výdaje.
co se týče za mě úspory diesel vs benzín tak jsem na tom takto:
najeto od koupi 30tis (220-250tis tacháč).
spotřeba 6.0l/100km, tj. 0,06 l/1km, tankuju na onu za cca 26kc/l
-> nafta 1,56kč/1km
30 000 * 1,56 = 46800
pro příklad benzínu spotřeba 8,5l/100, tj. 0,085l/1km, cena benzínu se pohybuje cca o 1,5kc více jak nafta tj. 27,5kc/l
-> benál 2,34kč/1km
30 000 * 2,34 = 70200
Rozdíl nafta vs. benzín za 30 000 (bez oprav):
70200 - 46800 = 23400
Resumé:
pokud mi to ještě dalších 30tis vydrží tak si to vydělá na opravy (turbo+zhaviče).
Pokud mi to vydrží do 300tis bez opravy a pak se vysere turbo a žhaviče, tak budu ještě v plusu...
Ale jasně, benzín má lepší projev

Napsal: stř 24.08.2016 11:32
od JaraX
a ted si spočítej LPG

Napsal: stř 24.08.2016 12:35
od Pajk85
No a proč to turbo nenahradit rovnou nějakým spolehlivým odzkoušeným hybridem?
Napsal: stř 24.08.2016 15:40
od Mariuss
Mam F30 320d koupenou v Ostrave v ramci Premium Selection. Melo to neco malo pres rok, na tachometru 21tis. a stalo to 55% ceny noveho.
Od te doby najeto dalsich 70000km a krome oleju/filtru/brzdovky, ktere se delaly zdarma v BMW v ramci Service inclusive jsem si sam menil brzdy (Zimmerman Sport disky+desky z eBay za necelych 500EUR vcetne postovneho; origo jsem nechtel, zkroutily se po par vyletech na okruhu a to jsem je nechal poradne vychladit) a pak jsem v 80000km nechal v Jihlave vymenit olej v automatu za nejakych 13tis. Za chvili jdu vymenit letni gumy, na aute jsou jeste puvodni RUN FLATy, ted prejdu na Michelin Pilot Sport 4.
Jinak zatim jezdim bez problemu *tuk tuk na drevo*. Jinak s autem jsem uplne spokojeny (krome zvuku!), ale vidim pokles vnimane kvality pri prechodu z E36, E34 a E39.
Napsal: stř 24.08.2016 19:03
od alfonzo
Joe_27- jestli můžu pro zajímavost k těm tvým výpočtům. Mám E90 330i fplynu. A nového skůtra 125 ccm. Když jsem si spočítal co projezdím do práce kilometry, tak mě palivo vyšlo u auta o 300 kč levnější za měsíc než skůtr.

olej a filtry vyjdou na stejno. Na skutru dělám 2x 5 000 km a auto 10 000 km.
Napsal: čtv 25.08.2016 11:24
od macaking
Mariuss píše:Mam F30 320d koupenou v Ostrave v ramci Premium Selection. Melo to neco malo pres rok, na tachometru 21tis. a stalo to 55% ceny noveho.
Od te doby najeto dalsich 70000km a krome oleju/filtru/brzdovky, ktere se delaly zdarma v BMW v ramci Service inclusive jsem si sam menil brzdy (Zimmerman Sport disky+desky z eBay za necelych 500EUR vcetne postovneho; origo jsem nechtel, zkroutily se po par vyletech na okruhu a to jsem je nechal poradne vychladit) a pak jsem v 80000km nechal v Jihlave vymenit olej v automatu za nejakych 13tis. Za chvili jdu vymenit letni gumy, na aute jsou jeste puvodni RUN FLATy, ted prejdu na Michelin Pilot Sport 4.
Jinak zatim jezdim bez problemu *tuk tuk na drevo*. Jinak s autem jsem uplne spokojeny (krome zvuku!), ale vidim pokles vnimane kvality pri prechodu z E36, E34 a E39.
Abych to trochu usměrnil k tématu
Díky Mariuss za postřeh k F30. Jsem rád, že šlape, ale ještě máš málo najeto, aby se to nějak dalo objektivně zhodnotit, i když podle toho co psal o kvalitě eFek JaraX, tak je to vlastně super zpráva
Že jsi spokojený kromě zvuku, cos měl konkrétně na mysli, zvuk motoru?
Já bych vzhledem k rozpočtu kupoval s nájezdem kolem 150 tkm a tam už se trochu víc obávám...
Napsal: čtv 25.08.2016 12:26
od Mariuss
@macaking: Jojo, je to muj prvni bavorak se ctyrvalcem. Vykonu ma dost, spotreba je luxusni a diky 8-stupnovemu automatu rozhodne nejsem brzda provozu. Jen kdyby ten zvuk dokazali aspon uvnitr nasimulovat pres repraky nebo dat vic zvukove izolace
I oproti Golfu VI TDI je zvuk diesloveho ctyrvalce v BMW vyrazne vic slyset a vyrazne mene kultivovany. Taky jsem si nakodoval vypnuti Stop/Startu, protoze start dieslu zatrese autem a zvukove proste rika "jsi socka, nemas na sestivalec, tak ted trp a poslouchej to"
A jeste k tem najezdum F-kovych rad. Kdyz prochazim nabidku oficialnich prodejcu BMW, vidim ze se lidi zbavuji F10/F11 i F30/F31 bud pri najeti 100tisic kdy jim skonci servisni balicek nebo pak naopak az v cca 270tis. kdy predpokladam, ze uz zacne byt takove auto financne narocnejsi. Je to urcite i tim, jak se k autu lidi chovaji. Pokud ho prodavaji opet pres oficialniho dealera s 270tis., da se ocekavat ze do te doby jezdili i na servis do BMW, takze auta dostaly, co bylo potreba... Ale treba se pletu.
Napsal: čtv 25.08.2016 12:32
od macaking
Teď jsem měl možnost koupit: E91 LCI 320D 135kW,2012, automat, xDrive, 80 000 km, ČR, 1.maj., servis BMW, slušná výbava ale bez iDrive! 425.000,- mi přišlo prostě hodně, když si vezmu, že za stejný peníz se dá koupit F31 v Německu, pravda najeto 150 tkm.
Prostě když jezdíte 5 let v E90 byť spokojený, ale s potřebou obměny vozového parku, furt vás to láká minimálně zvědavostí jít do novějšího modelu a neříkejte, že ne
Další samotná kapitola je už, jak bude sloužit při vyšším nájezdu...

Napsal: čtv 25.08.2016 12:51
od macaking
Mariuss:
S novou 3-er Fxx jsem ještě nejel, takže zvuk nemůžu porovnat. Někdo si zas například na umělý zvuk v RS octávce stěžuje, že je nepřirozený, ale možná by to soudruzi vyladili lépe.
Start&Stop bych si hned vypínal, nedráždil bych zbytečně už tak choulostivou N47, podle mě je to zlo a další absurdní reakce výrobců na EU legislativu ke snižování emisí. Ale někdo na to má možná jiný názor. Že to jde nákodovat k vypnutí, tak tím lépe.
Co se týká k těm nájezdům eFek, asi to tak bude. Všimnul jsem si toho i na německé inzerci, většinou jim pravděpodobně skončí záruka.
270 tis. je už na ty dnešní motory fakt hodně, já se bojím už koupi s nájezdem 150 tkm. Dříve bych se toho nebál, ale co čtu ty dnešní motorové průsery, tak s tím dost bojuju.
Napsal: čtv 25.08.2016 13:10
od JaraX
koukám nová doba, s naftovým dvoulitrem se jezdí po okruhu a hit výbavy je sound generátor. to je poblití.
Napsal: čtv 25.08.2016 14:46
od Mariuss
JaraX píše:koukám nová doba, s naftovým dvoulitrem se jezdí po okruhu a hit výbavy je sound generátor. to je poblití.
Njn, az vyrostu, koupim si sestivalec
Kdyz muze BMW davat sound generator do M5, proc ho nedat do naftovych kamen?
Napsal: čtv 25.08.2016 15:30
od JaraX
no vídíš a jak když vybíral ženě auto tak jsem říkal že hlavně pod V8 a 4litr to prostě nebude, obě auta mám V8 a prostě si nedovedu představit že bych měl šestiválec a ještě ne naftovej a to mám auta ve zlomkové hodnotě tvýho a soundgenerator to má zabudovanej přímo v motoru.
Napsal: čtv 25.08.2016 15:37
od Mariuss
JaraX píše:no vídíš a jak když vybíral ženě auto tak jsem říkal že hlavně pod V8 a 4litr to prostě nebude, obě auta mám V8 a prostě si nedovedu představit že bych měl šestiválec a ještě ne naftovej a to mám auta ve zlomkové hodnotě tvýho a soundgenerator to má zabudovanej přímo v motoru.
Tak to ses jeste vetsi borec nez ja vubec kdy budu

Mne bude stacit ten sestivalec a kdyz bude na benzinovej, bude to jeste lepsi

A zena jezdi v Honde CR-Z...jak rikas, nova doba a pro nekoho na pobliti

Napsal: čtv 25.08.2016 15:46
od JaraX
mě třeba strašně sere že mám V8, strašně bych chtěl V12, nikdy jsem neměl V12, jenže najedu 60k ročně a V12 bych už neuživil, a když si někdo koupí za pul milionu naftovej čtyřválec (a nebo něco menšího) tak mi to přijde strašně vtipny.
Napsal: čtv 25.08.2016 15:53
od Mariuss
JaraX píše:mě třeba strašně sere že mám V8, strašně bych chtěl V12, nikdy jsem neměl V12, jenže najedu 60k ročně a V12 bych už neuživil, a když si někdo koupí za pul milionu naftovej čtyřválec (a nebo něco menšího) tak mi to přijde strašně vtipny.
No jo, az mi zmeni podminky a budu moct svuj priplatek na auto pouzit na auto starsi nez 5 let, zacnu uvazovat o necem vicevalcovem. Do te doby budu rad za ten sestivalec

Napsal: pát 26.08.2016 13:09
od tommee
Obě strany mají nějakou svou pravdu. Připomíná mi to, když jsem chtěl koupit auto do firmy pro sebe před pár lety. První kroky samozřejmě vedly do BMW, protože před tím jsem měl pár e39, e46, e87. Půjčili mi F30 320d, automat od ZF, 184k xdrive. Věřím že tohle je neuvěřitelně prodávaná kombinace, ale mě to auto strašně zklamalo. Uvnitř divný, řízení odtažitý, zvuk jak utllumenej dětskej traktůrek- moje sekačka na trávu od Hondy má lepší. Pak to bylo 328i, přeplňovaný dvoulitr přes tehdy veškeré pozitivní reference mě také neuchvátil. Jenže evidentně spotřebitel to chce, stejně jako sound generátory, ze kterých se většině z nás tady zvedá žaludek. Jinak si ale zvedající se prodejní čísla BMW nedokážu odůvodnit.
Začal jsem se dívat po dalších jiných značkách a nakonec jsem koupil 8 let starou e90 330i s N52 po prvním majiteli a ušetřil asi 700tis kč

2 roky jsem auto jezdil každej den, 2 roky mi dělalo radost při každým nastartování. V tý době se na fórech neustále řešilo jak je e90 nekvalitní proti e46 apod. Dnes jsme o krok dál a vidíme jaký to bylo dobrý auto. Záměrně zmiňuju pouze trojkovou řadu, o které zejména je tento thread. Auto jsem prodal protože morálně jsem chtěl novější, ale dnes bych ho klidně za stejný prachy koupil znovu, protože nemám co koupit
Teď mám 330i e93 s N53, to auto mi přijde bytelně postavený (proti F kám), ale zároveň mám e85 Z4, kterou si chci nechat a mít dvě auta bez střechy nedává smysl. Takže sháním a hledám a nemůžu sehnat. Z nových mi dávají smysl snad jen Mka a i tak je hodně věcí co mi vadí. Jiná značka, snad MB C63 AMG? Teď už jsme v segmentu nových aut, a já chci sedět v něčem co mi dělá radost a to F ka nejsou. Sleduju tady thready i jiný a nesdílím názor "mám e39 a nechám si jí nadosmrti" Auto používám, najíždím hodně, dělám asi jako 2x full úvazek a taky potřebuju spolehlivý auto a repre auto. Starší auta sice generálně možná spolehlivější jsou, ale řešit "píčoviny" na to taky nemám čas.
Napsal: pát 26.08.2016 13:13
od tommee
JaraX píše:mě třeba strašně sere že mám V8, strašně bych chtěl V12, nikdy jsem neměl V12, jenže najedu 60k ročně a V12 bych už neuživil, a když si někdo koupí za pul milionu naftovej čtyřválec (a nebo něco menšího) tak mi to přijde strašně vtipny.
V8, V12 joo to chci též, ale sežeň to:) Měl bys kupovat e65 a dělat z nich repase a lešttěnky a ty pak prodávat za násobně vyšší cenu. To auto si to zaslouží a většina lidí jsou spíš domácí bastlíři mi přijde.
Napsal: pát 26.08.2016 13:30
od JaraX
to už mě taky napadlo, dokonce mě napadlo že bych prodával E65 se zarukou, hodně lidi se toho objí, resp E90 a E65, prostě dovíst dobrý kousek, poservisovat a prodat se zarukou, ale prostě mám vymyšlených 1000 ruzných projektů a čas stejně na nic není.
Napsal: pát 26.08.2016 18:40
od tommee
Podle me super servis, ja bych do toho asi sel:) Stravil jsem rok hledanim Z4, auta na zabavu a u sluzebaku tohle proste nechces:))
Re: Úvaha o kvalitě: 520D F10 vs. 320D F30?
Napsal: sob 24.09.2016 09:16
od macaking
Ahoj chlapci,
abych tak nějak dokončil vlákno, co jsem nakonec pořídil, tak jsem šel nakonec do F31 320D 2012 6q
krátce první dojmy po týdenním užívání:
- překvapil mě komfort jízdy, jsou tam BMW 16" runflaty. Možná to zkresluje můj dojem a porovnání s mou E90, kde jsem měl nízkoprofilové slupky 18"
- mám NAVI proff, grafika a rychlost super, trošku mě otravujou podsložky než se někam dostanete, v mé E90 mi přišel výběr konkrétního jednodušší a tím i rychlejší, ale asi jde o zvyk.
- spotřeba na D1 při 130km/h dle PC 4,7l/100km, přijde mi, že méně než u mé E90 320D, otázka je samozřejmě spolehlivost. Motor má trochu hlasitější projev než M47, ale celkové odhlučnění je dobré. V BMW Bychl mi dle zvuku studeného motoru řekli, že rozvody zatím nechrastí a údajně prý ještě F30/31 na výměnu rozvodů žádnou neměli. Bohužel to může přijít z ničeho nic, tak se toho trochu bojím, abych to poznal, ale zatím teda Ťuk Ťuk
Mám najeto: 130tkm
- mám jí v černé a to auto moc v téhle barvě podle mě nevynikne, musím si na to ještě zvyknout a samozřejmě je to otázka názoru, před tím jsem měl světlé vozy

Prostě, když si člověk kupuje ojetý vůz, tak nemůže chtít vše že
- kvalita materiálů si myslím, že je v pohodě, zatím jsem to nezkoumal, ale je to relativně mladý vůz, tak uvidíme po čase, zda dosáhne kvalit alespoň E90.
Zatím teda za mě celková spokojenost.