Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 335D, odstranění DPF filtru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#41 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

gsicbr píše:v tom případě by se u nás musela změnit celá legislativa, protože ani policajt, ani na STK nemají právo bez tvýho souhlasu připojovat jakýkoliv zařízení, kromě čtení tachografu pomocí kontrolní karty. Takže zdiagnostikovat ti auto je pro ně nemožný. V každým případě pokud budeš chtít udělat emise na další dva roky, tak je to rád necháš připojit.
Na STK to udělat můžou a na STK tě zase můžou za určitých podmínek poslat policajti
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od matiz »

Nemelo by tam byt na STK to udelat MUSI ??? Proto se zavadel nejaky standart a do jednotky motoru se musi dostat cimkoliv a vycist zavady, vsechny auta od roku 1998 maji stejny protokol. Japonec, korejec american, nemec, vsjo jedno. Je to stejna analogie jako kdyz se pripoji jakykoliv usb disk do jakehokoliv pocitace, vzdy musi fungovat bez doinstalovani driveru atd.

Nevedel jsem ze na to neni pristroj ktery to fyzicky meri, mimochodem co jde vycist po obd, to jde taky ojebat, je to ten nejmensi problem. DPF se vymlati a jednotce se poskytnou "nahradni" udaje. Cus esus a odjizdim se zelenou plaketou. Na fyzickou pritomnost to kontrolovat nejde a neverim ani ze budou kontrolovat snimac.

Pokud je tedy opravdu mereni pritomnosti zalozeno na udajich z obd, je to podle mne neucinne. Emulatory ktery by naprogramovali primo pro tento ucel uz davno musi existovat.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#43 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Na STK by to samozřejmě dělat měli, ale konkurence je velká a žádná nechce začít, protože by jim to stejně udělali jinde. S tím ojebáním to není tak jednoduchý, jednou jsem to tady už psal, zkusím to najít
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#44 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Na STK by to samozřejmě dělat měli, ale konkurence je velká a žádná nechce začít, protože by jim to stejně udělali jinde. S tím ojebáním to není tak jednoduchý, jednou jsem to tady už psal, zkusím to najít. Princip je ale takovej, že si jednotka ukladá nějaká data, která souvisí s regenerací. Pokud k regeneraci nedochází, data tam nejsou a při absenci těchto dat nelze projít TUV
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od matiz »

To bych byl rad kdyby se ti to podarilo najit, protoze ja bych to nenasel -)))

Ale pokud v tom neni jiny figl, jedinne co muzou provest je maximalne spusteni testu dpf, u bmw zcela jiste a u ostatnich znacek nevim, nemam zkusenosti nedelam. Tam udaje vyhodnocuje snimac a myslim si ze udelat emulaci v zavislosti na otackach motoru, teplote spalin a nacpat to jednotce misto toho snimace by nemel byt nejaky zasadni problem. To na volnobeh se da dopocitat. Pruser by byl kdyby DDE vyhodnovocala udaje i podle zatizeni, myslim tim opravdoveho fyzickeho zatizeni motoru, tam by pak lehce odhalila ze ma emu a papa, vyhodi chybovou hlasku, minimalne nebo lepe, shodi se do nozaku a nepretoci 3500rpm -) Ale jenom hadam co mne v rychlosti napadlo, nejak se tim nehodlam vazneji zabyvat, jelikoz nevidim dpf zasadni problem v aute a kdo si koupi chrochtaka na priskoky po meste, tak jeho smula. DPF rutiny v softu neznam a ani mne nijak nezajimaji. Jen vim ze budou stale sofistikovanejsi, jelikoz jsou snahy dpf ojebavat, takze je logicke ze se samy automobilky tomu budou branit a v dnesnich cenach procesoru a pameti to muzou udelat do novych aut klidne tak, ze mene nakladne bude vymenit dpf nez jej nechat vyradit.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#46 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tady je to popsaný - readiness kódy http://www.auto.cz/rozhovor-odstraneny- ... tiku-66388
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od matiz »

Jaké vybavení by musely stanice technické kontroly mít, aby mohly přesně měřit i kouřivosti blízké nule a usvědčit vozidla z demontáže či špatné funkce filtru?

Nové, stokrát přesnější kouřoměry, které se liší již samotným způsobem jímání výfukových plynů. Nasávají si je samy a podrobují podobnému rozboru jako analyzátory používané při homologacích vozidel. Na jejich přesnost nemá vliv tvar koncovky výfuku ani blízkost odsávání. Nabízí je dnes již několik firem a majitelé novějších kouřoměrů mohou dokoupit jen příslušný modul. Investice pro STK proto může být jen kolem padesáti tisíc korun.





Proč vlastně musíme stále měřit, co vychází z výfuku, když již od roku 2004 mají i vznětové vozy povinně systém E-OBD a samo auto případný emisní problém neomylně nahlásí? Pamatujeme si, že představa o technických kontrolách budoucnosti počítala s pouhým vyčtením řídicí jednotky motoru.

Například chybí monitorování činnosti fi ltru pevných částic včetně dosahovaných teplot, popřípadě jeho test na funkčnost, zaplnění a stáří. To v readiness kódu není implementováno, ale mělo by. Dále nemáme žádný systémový a spolehlivý nástroj bez velkých nároků na znalosti obsluhy, který by nám řekl, zda řídicí jednotka vozidla nebyla upravena třeba tak, aby se nedožadovala fi ltru pevných částic a funkcí s ním souvisejících.




Vidim ze takoveto meridlo existuje a neni sebemensi duvoj jej nepouzit. Naklady na porizeni a zmereni auta se promitnou do ceny za mereni. Hotovo odchod. Upravit metodiku mereni a na jejim zaklade udelovat licenece pro takove a makove typy aut. Nebudes li mit licenci, nemuzes delat novejsi auta s dpf. Vim ze mne za to majitele ropaku budou chtit ukamenovat, no kazda sranda neco stoji a moderni diesel proste ma svoje naklady takto skryte v podobe drahsiho servisu.

S emulatorem by to pres diagnostiku mohlo projit, Zalezi na tom jak sofistikovana bude dde pri vytvareni kodu. Mimochodem docela elegantni reseni.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#48 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Takový měřidlo mají akorát na ČVUT. Asi to bude stát raketu. Ale ty readiness kódy jsou podstatně jednodušší. Když to může fungovat v Německu...
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od matiz »

Vzdyt ten chlap to tady jasne pise, investice uz od padesati tisic pokud nemaji cele zarizeni jeste z doby krale klacka...

Nabízí je dnes již několik firem a majitelé novějších kouřoměrů mohou dokoupit jen příslušný modul. Investice pro STK proto může být jen kolem padesáti tisíc korun.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#50 Příspěvek od gsicbr »

Tohle mě fakt zajímá. Takže v Německu ti např. policajt napíchne auto a pomocí readiness čísla zjistí nefunkci DPF? Ale podle readiness zjistí jenom chybu, a ne jeho fyzickou přítomnost. Nebo jak si to myslel?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#51 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Tím se ale pořád měří jen kouřivost. Takže pokud auto s odstraněným filtrem nebude hulit, tak projde.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#52 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

gsicbr píše:Tohle mě fakt zajímá. Takže v Německu ti např. policajt napíchne auto a pomocí readiness čísla zjistí nefunkci DPF? Ale podle readiness zjistí jenom chybu, a ne jeho fyzickou přítomnost. Nebo jak si to myslel?
Ne policajt, ale v Německu jezdí mobilní TUV
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#53 Příspěvek od gsicbr »

u nás tenhle mobilní TUV zajišťuje Centrum služeb a silniční dopravy ve spolupráci s policií. Tak by mě zajímalo jestli mají taky tuhle možnost, ale ty se spíš zaměřujou na nákladní auta.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#54 Příspěvek od madmarty »

Ahoj kluci Be-eM-Wacky, sem tady novej nerad bych nějak prudil... to vyřezání DPF bych nehodnotil zrovna kladně. Je tam proto, aby zachytával ty malinký částice sazí, který produkujou motory Euro4 a vejš... Ty malinký částice, na rozdíl od větších částic, se nám dostávají až do samotných buněk do nichž projdou buněčnou stěnou a kde způsobují rakovinu.

Sám jsem na jiném autě než BMW chtěl kdysi ušetřit, tak jsem DPF nechal vyndat. Sice to byly hovádka, krásná reklama a skvělý reference který si asi psali sami, takže tzv. "regenerace" běžela stále po vyndání DPF a turbo v háji i upečený svody.... ale to není to proč jsem na tuto "opravu" zanevřel....

Dnes je to samá rakovina, čteme o tom a slyšíme o tom v médiích a je nám to jedno. Chceme ušetřit nějaký peníz, necháme to vyřezat.... Ale to že je nám to jedno, to se mění ve chvílí kdy někdo náš známý rakovinu má a umírá na ní. Sice není prokazatelný jak k ní zrovna přišel, to jsou spekulace. Ale v době kdy jíme nezdravé potraviny, pijeme ne moc zdravou vodu (někde), dýcháme nezdravý vzduch.... podle mě je zbytečný si přihoršovat ještě takhle. Ty malý částečky jsou hrozný svinstvo a nepozná se to hned, ale za řadu let a často už není pomoci.

Moje zkušenost je taková, že do jiné značky než BMW, chtěli za originál DPF 45tis Kč, za náhradu s homologací kolem 15-17tis Kč a našel jsem i v zahraničí kolem 12tis Kč. Když pominu, že mi tuto úpravu pěkně posr..., tak krom toho rizika, to potom dejchají moji psi, moje rodina, dýchám to já. Nechtěl bych aby kdokoliv z nás rakovinu dostal. Na ostatní bych se mohl vykašlat že, ale pokud spousta dalších lidí DPF vyřeže, budeme to dýchat všichni. Přijde mi to zbytečný. Pokud kupuju novější nafťák, musím počítat s dražším provozem než bylo dřív a nejen DPF a pod. Pokud si to spočítám a chci to mít levný, volím benzíňák a pokud hodně moc šetřím, nechám udělat LPG, pokud to lze na daném motoru. Nerad bych se pouštěl do diskuze o LPG, na V8 s ním mám najeto hodně km a bez problému. Do nafťáků už leju jen kvalitní naftu+aditiva a nemám problém. Taky jsem dřív šetřil na nesprávným místě a pak si to zaplatil :) Najeto mám přes 750tis km a většinu zrovna na novějších naftách...

Pokud bych mohl apelovat na svědomí každého, kdo chce DPF nechat vyřezat..., zkuste radši nechat vyčistit, nebo sehnat druhovýrobu za lepší peníz. Ty DPF tam nejsou jen tak pro srandu a dojedeme na to potom všichni :( Nechci nikoho poučovat, nebo prudit, ale skutečně jsme tady jen jednou a vědomě tohle dělat nám na zdraví nepřidá :(
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od WITT »

Naprostý souhlas s madmarty..
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#56 Příspěvek od kubicek106 »

Ahoj, nahodou když mi to hlasí neprovedenou regeneraci, je možné ji spustit přes diagnostiku za jízdy? Bylo by to první jednoduchý krok aby se vyčistila. Jedná se o 3.0l 180kw. díky za info.
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#57 Příspěvek od kubicek106 »

neví někdo při jakých podmínkách se dělá regenerace dpf? při regeneraci přes diagnostiku je to rychlost cca 90km na pětku, ale jaké jsou podmínky pro automatickou regeneraci? rychlost či otáčky. Samozdřejmě musí být ohřátý motor. Díky za info K.
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#58 Příspěvek od mr_nitroz »

Podminky jsou zahraty motor a na motoru jenom chyby co nemaji souvislost s regeneraci. Takze caste problemy jako termostaty, zhavicky a skrtici klapka vetsinou zpusobi, ze se regenerace nespousti.
Pak to napise ucpane dpf, majitel se lekne, hned ho vykucha, ale problem ktery to zpusobil neopravy.
Troufnu si rict ze dpf u bmw je pri spravnem uzivani auta a pravidelnem servisu dozivotni!
kubicek106
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 10.05.2014 00:00
Bydliště: Liberecko

#59 Příspěvek od kubicek106 »

no mě se nechtěla dokončit regenerace (motor mám bez chyb) tak jsme udělali regeneraci přes diagnostiku a zase mám chvilku pokoj. Za pul roku ale se nechám zkontrolovat diagnostikou zda má motor vše co potřebuje a kdyžtak nechám zase udělat regeneraci přes diagnostiku ať se DPF hezky vyčistí.
Odpovědět