Stránka 3 z 3
Napsal: pon 10.03.2014 22:23
od Lucifer
No amíci nazvou fully to že už to je vůbec double vanos. Tj. jsou schopny přečasovat obě vačky, takže to berou tak, že jak jsou obě vačky schopný pootáčet vůči rozvodům tak už není co navíc pootáčet tak je to fully
Jinak nechápu jak by hydraulicky šlo v takových rychlých intervalech postupně proměňovat úhel vačky, to buď je na jednom úhlu nebo na druhým, ty změny otáček jsou hrozně rychlý několik pár vteřin a vanos pracuje tam a zpět. Double vanos je řešený, že vačky se pootáčí proti sobě, sací je ve výchozí poloze, výfuková pootočená a naopak.
A jak single tak double vanos jsou do cca 4tis ve výchozí poloze potom přečasují. V dolním spektru pomáhá výfuková vačka pootočená proti rozvodům ve vyšších zase sací nebo naopak tím si nejsem jist.
Napsal: stř 12.03.2014 15:02
od fizzer
drago944 píše:Teď jsem se ptal kluků, který vanos dělali na své E46 a v dolním rozmezí otáček se jim to nepatrně zlepšilo a nahoře to spíš ztratilo. Surprised
Mohu potvrdit.
Možná je to ale sugesce, páč ten motor jede plynuleji, tak že to není takovej výkonovej kopanec ve vysokejch jako předtím z mrtvýho spodku.
Napsal: pát 21.03.2014 22:25
od drago944
Helejte, když se nastartuje u studeného motoru, tak asi 10 vteřin vibruje a pak klid, otáčky jsem měl na 1000rpm a pak kleslo, někdy tam kolísání je, ale nepatrný, pak když je teplejší motor, tak otáčky drží, jak mají.Zkoušel jsem otevřít kapotu a poslouchat vanos, ale žádný klepání jsem neslyšel. Vanos má být slyšet i třeba při zavřené kapotě? Když dám ucho na vanos, tak slyšet je jak se točí, ale jinak ne.

Nevím, jak to líp napsat.

Ještě jedna otázka, vanos když je v prdeli, tak je slyšet jen při studeném motoru nebo i při teplém?
Napsal: sob 22.03.2014 10:13
od Paty
když je vanos špatný (jenom ty těsnící kroužky) tak ho neuslyšíš vůbec.
Uslyšíš jenom když je špatný ten vymezovací kroužek.
https://www.youtube.com/watch?v=KgW_cqEDjYk
u tohoto jsem neslyšel absolutně nic...jak jsem to rozdělal tak jsem viděl špatné kroužky, motor se ale choval nepravidelně.
Jinak sorry za rýmu, byla kosa

Napsal: sob 22.03.2014 14:01
od drago944
Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
Napsal: sob 22.03.2014 17:16
od Paty
drago944 píše:Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
bud to diagnostika vyhodí chybu, nebo podle chování auta, může v určitých otáčkách cukat jako by nevědělo co má dělat, zkrátka to ovlivní křivku otáček v zátahu.
Napsal: sob 22.03.2014 18:49
od paca
drago944 píše:Tak jak poznám, že jsou ty těsnící kroužky v prdeli?
nevím nad čím pořád přemýšlíš když už máš koupenou sadu - to vyměn a uvidíš ten rozdíl

Napsal: sob 22.03.2014 19:54
od drago944
Mě by spíš zajímalo, jak se špatný těsnění vanosu projevuje.

Napsal: sob 22.03.2014 21:28
od Totic
Sniženým tahem a výkonem jak už bylo omýláno. Neudrží se ve vanos hlavě dost tlaku oleje pro naklopení vaček.
Napsal: sob 22.03.2014 22:39
od drago944
A mají kolísat otáčky při špatným vanosu? Já jsem na výkon zvyklej, tak nevím, jestli to tahá jak má.
Napsal: sob 22.03.2014 22:54
od Francis
Ne, otáčky nekolísají. Jen to "netahá" tak jak má.
Diagnostika je jednoduchá. necháš běžet motor na volnoběh a diagnostikou (INPA, ...) aktivuješ VANOS. Funguje-li správně, okamžitě se velmi změní (zhorší) běh motoru. Pokud je změna nepatrná a nebo pomalá, je buď netěsný VANOS a nebo velmi nízký tlak oleje jako takový.
Napsal: sob 22.03.2014 23:37
od drago944
Napsal: pon 24.03.2014 13:32
od fizzer
To na 99% není vanosem.
Já do vanosu šťoural spíš preventivně, jednou jsem si všiml že s otevřenou kapotou je kolem 2tis slyšet trošku zařehtání a občas to za studena kolem těch dvou tisíc tak divně nepravidelně tahalo, jako by byly šišatý kola. Tak jsem si říkal, že když už tam polezu tak vyměnim i ty kroužky.
Když jsem to rozebral, tak jsem se nestačil divit, ty pístky do toho vanosu padaly uplně bez odporu. Ty gumový o-ringy co mají rozpínat ty teflonový kroužky byly uplně zplacatělý a na plast ztvrdlý, a v ložiskách pístků byla znatelná vůle.
Obojí jsem vyřešil, hlavně teda rozebrat pístky byl docela oříšek, udělal jsem si cyklo vejlet za kámošem do pneuservisu aby mi je vzal bouchačkou
Po výměně se ten motor dost ztišil, předtím v nízkejch tak jako bručel do svodů, to přestalo (takže jsem najednou začal slyšet milijón jinejch pazvuků

), přijde mi že to tahá lineárnějc a měkčejc. Nicméně problém "se šišatejma kolama" za studena nezmizel, to dělá furt, takže to tím nejspíš nebylo. Žádný padání otáček nebo tak jsem nezaznamenal, akorát když stojím na místě a kroutím volantem, ale to bude asi servo.
Napsal: pon 24.03.2014 17:20
od drago944
Hele to s těma kolama mám taky, já teď mám 225/35 18'' a při rozjezdu jakoby to letělo nad zemí prostě nezáživný a pak teprve do tahu. To taky nechápu

Napsal: úte 25.03.2014 19:06
od drago944
Prosím vás, dokáže diagnostika odhalit špatný těsnění vanosu?
Napsal: ned 30.03.2014 08:03
od Lukynek
Ahoj, chci zeptat. Mám M52BTU20 double vanos, dnes jsem nastartoval a ukazovátko teploty jsem měl mírně za modrým dílkem, jinak jsem to ještě úplně na studeném motoru nezkoušel. Při otevřené kapotě a přidávání plynu to ve vanosu rachtá, ale jen když se přidává na volnoběh plyn, jinak je vanos tichý. Má to takhle být, že při tom přidávání toho plynu má být slyšet, když je otevřená kapota?
Napsal: sob 05.04.2014 21:05
od Mesa
Francis píše:Ne, otáčky nekolísají. Jen to "netahá" tak jak má.
Diagnostika je jednoduchá. necháš běžet motor na volnoběh a diagnostikou (INPA, ...) aktivuješ VANOS. Funguje-li správně, okamžitě se velmi změní (zhorší) běh motoru. Pokud je změna nepatrná a nebo pomalá, je buď netěsný VANOS a nebo velmi nízký tlak oleje jako takový.
Kdyz aktyvuju ten VANOS pres INPU, jak to potom vratim do puvodni hodnoty (tak aby to spinalo podle otacek), tim ze vypnu motor a znovu nastartuju?
Dneska jsem totiz poprve pracoval s INPOU a stala se mi takova nemila vec

Omylem jsem dal aktivovat fuel injection cylinder 1 a nemohl jsem potom nastartovat. Motor tocil, ale nenaskytlo to, jako by prave nefungovali vstriky. Nepodarilo se mi to rozchodit az potom po nejakym case, kdyz jsem vyndaval klicek a zandaval, tak to najednou nastartovalo. Co delam blbe?

- opravdu s tim zacinam, tak se nesmejte, jestli je to nejaka pi....na
