Stránka 3 z 3

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: stř 16.11.2016 08:27
od Filozof
misánek: to poslední jsem jen polemizoval protože stím nemám zkušenosti 4x4 nemám a tam je permanentní náhon na 4x4 např X5 apod. takže jak píšu bylo to jen takové pomýlení a spíše taková otázka jak se to chová. Jinak jasně xdrive jede zadek a předek se přidává

Všude kde jsem se ptal tak ručka a nechat D je blbost protože se stalo už hodněkrát že to auto prostě popojelo nebo se stal pruser a toto je divné já cítím jak tlačí D a ktomu to rvu přes brzdu to mi nedává takto ničit dvě protichudné síly...


k těm brzdám dodám článek kde se popisuje jak se zapékají destičky do kotouče postupně díky stání na brzdě po silnějším brždění ... zkopíruji zde text kde to krásně vysvětlují.

CITACE:
V případě, že jsou kotouče namontovány správně – plocha náboje a plocha disku kola v tolerancích, náboje nemají vůle a šrouby kola jsou utaženy na patřičný moment, nesetkal jsem se za více než 40 let profesionálního soutěžení se zkrouceným brzdovým kotoučem a to ani u Shelby / Ford GT který procházel jedním z nejintenzivnějších brzdových vývojů v historii.

Ve skutečnosti byly všechny případy házejících kotoučů způsobeny nestejnoměrným přenosem materiálu brzdových destiček na třecí plochu kotouče. Nestejnoměrný film (vytvoření skvrn) třecího obložení pak způsobuje variaci v síle kotouče, nebo laterální házivost kotouče.
Jednou z nejčastějších příčin narušení konzistentní vrstvy na kotouči je v případě přehřátí brzd stlačování brzdového pedálu i po zastavení. Za stále vysoké teploty dochází k velkém přenosu materiálu destiček do litiny kotouče. Kotouč také nechladne rovnoměrně. Při takovém používání zůstávají brzdové destičky vtisknuté do kotouče po dlouhou dobu. Litina pod jejich stopu je velmi tvrdá a trvá delší dobu, než dojde k obroušení skvrny. Na těchto skvrnách podobně jako na martenzitních skvrnách dochází k nerovnoměrnému opotřebení kotouče, takže vznikají variace v síle kotouče.


http://www.mjauto.cz/vibrace-brzdovych-kotoucu-2

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: stř 16.11.2016 10:17
od Teddy
Dohledal jsem si celej článek v originálu. Doporučuju si ho celej přečíst.
Jednak píše o závodních kotoučích a jednak píše co jsem tu už psal i já (a nejen já). :D Základem je správné desky ke kotoučům, žádné vůle a on ještě dodává správně dotažené šrouby.

Zajíždět desky dobrý, ale proč, když to není v běžnym provozu nutný? Jasně, ten kdo jezdí kosu a každej den má při cestě do práce na každých semaforech rudý kotouče, ten to asi potřebuje.

To co on popisuje je hlavně problém soutěžáků. Přiletět do depa, ostře na brzdy zastavit přesně na určenym místě a stát na brzdě, než mechanici udělaji svoje.

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: stř 16.11.2016 22:56
od Misanek
Filozofe, já ten článek četl. Hele, pokud dám kouř brzdám tak se to snažím si naplánovat tak, abych je mohl aspoň trochu nechat vychladit, než zastavím.

Nicméně stání na brzdě při zařazeném D je naprosto normální a zcela správné automatu za normálních okolností. Chápu, že ti to může přijít jako nonsense de facto tlačit proti sobě dvě síly, ale tak to prostě je a takhle se chová každá převodovka s hydrodynamickým měničem, ať už jde o auto, náklaďák nebo traktorbagr :wink:

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: čtv 17.11.2016 19:11
od Filozof
Ach jo jsme se nepochopili. Samozřejmě běžně se zastaví a počká se na brzde a zůstává D. Ale já myslel ruční brzdu ve spojení s D. Tam je riziko ze auto odjede a osobně to nepoužívám. Dlouhé stání např 2 až 15 min. Pokud potřebují tak nechávám P a ruční brzdu. Nebo N pokud je potřeba. Je to v souladu co píšou manuály i radí spec. na automaty.

A ty brzdy co se zapekaji asi bude pravda v článku. Vím že tyto problémy řešilo spoustu lidí i s jinými auty. A někteří dokonce s originálními brzdami. Což je zase v rozporu s nazory jiných lidí. Osobně si myslím že těch faktorů bude více. Zajímal by mě test člověka co měl spousty značek a stejně se mu vlnily všechny kdy to vyřešil a cim to bylo nakonec. Zda originální sada nebo kompletní renovace nápravy.

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: čtv 17.11.2016 20:59
od Mateo
Asi takhle - v praci mame auta od VW, Mazda, Skoda, Toyota, Renault. U nas v rodine BMW, Ford. Vsechny firemni auta maji originalni brzdy od vyroboce a nikdy nebyl problem. Ja na BMW davam bud origo nebo kvalitni nahrady. Na forda se davaly brzdy od Bosche. Se vsema autama nikdy nebyl problem az na jedno kdy jsem na byvalou E34 dal brzdy od Ate a za chvili byly v haji (vlnily se). Nicmene prodejce je okamzite vyreklamoval dal jsem bremba a ok. Kdyz pominu tento jediny problem tak s brzdama nikdy nebyl problem at uz se jezdilo jakkoli i kdyz se ostre brzdilo hned po vymene a bylo jedno jaky auto to bylo. Jediny rozdil byl znat ze origo brzdy vydrzely o dost dele nez neoriginaly. Takze se domnivam ze problem muze byt v dnesni dobe kdy se nekdy setri az moc nebo se vylozene sidi a holt tech shit kousku je v obehu relativne dost.

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: pát 18.11.2016 16:33
od zedmen
já mám prý komlpet kotouče+desky od zimmermann a veliká spokojenost

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: stř 03.05.2017 09:31
od LampionakE39
Tak jsem vyčkal, píšu si při výměně dílů kdy a stav km. Tak dělat závěry já osobně nebudu, protože jsem akorát znechucenej. Náklady na výrobu se očividně snižují všude i na brzdách. Najel jsem asi 15tis km, začly čím dál víc vibrovat. Vyjebal jsem přední ven a zavezl na mašinsoustruh, mistr mi říkal, že mu mechoši vozí skoro každý nový kotouče, méně či více zkroucený. Takže stáčí a stáčí. Takže co dám do kupy, to uložení nápravy a pravda ty pístky musí chodit, ale že by při brždění měly vliv na vibrace? To se mi nějak nezdá :shock:
A to na těch křižovatkách? Mám taky automat, do dvou až třech minut, když chceš šetřit převodovku nechat D. Ti co opravují automaty mi to potvrdili.
A nechávám ruční brzdu a dávám bacha, aby mi nespadla noha na plyn :mrgreen: Radši nohu připravenou nad brzdovým pedálem.
Zkrátka neotravuju kolegy za mnou s brzd.světly a kotouče se chladí rovnoměrně.
I když jedu z kopce, tak si i s tím automatem podřazuju a naučil jsem to i manželku :banan:
Jinak ptal jsem se chlápka co mi stáčel ty kotouče od Bosche, jestli někdo dojel podruhé se stočenýma kotoučema, prej ne. Tak jsem z toho kokot, jestli se vyhřejí a zkroutí jen jednou? Uvidím za půl roku.. Bláhově si člověk myslí, Bosch to bude dobrý a hovno.
Byly potřeba mírně stáhnout. Je to lepší ale mám problém ještě v nápravě, byl jsem na STK ať mi s tím zahrká na plošinách.
Spodní uložení, chodí tak nějak nadměrně a i uložení tlumiče nahoře na jedné straně, to všechno se samozřejmě nasčítá a graduje v nepříjemný vibrování do pedálu a volantu.
Tolik moje malá zkušenost :?

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: stř 03.05.2017 10:34
od Misanek
Já mám kombinaci ate powerdisc + ate ceramic a zatím musím říct že spokojenost. Téměř žádné vibrace při brždění ani jiné negativní vlastnosti. Je teda fakt, že jsem musel rozebrat a přetěsnit pp třmen, protože mi po výměně brzd přibrzďoval. Naštěstí se to ale na kotouči nepodepsalo.
Teď u sebe nemám servisku abych mohl být konkrétní, ale najeto mám jistě minimálně 20t km

Re: jaký zlatý střed na brzdy e39

Napsal: pát 02.06.2017 11:17
od matrose
matrose píše:Ja dal brembo jomplet predek,nové ramena,tlumice a pp cca 10tis km jemne vybrace pri brzdeni okolo 110km\h. Pak to zacalo delat pořád. Tak jsem dal nove loziska,hadicky a repas brzdiču,set od Trw a druhou a posledni šanci neoriginalum. Ted najeto cca 8tis km a zatim klid.Akorat strasne špiní kola hnus

tak brzdy zase na vymenu...najeto asi 15000km a postupne vybrace a ted proste kopání.
na aute bylo vse nové vcetne ložisek,ted uz jdu do origo brzd BMW. Bremba i TRW spatný u mě. Má někdo predstavu o cene predku E39 530d 142kw ? diky